Ga naar inhoud

Wat vinden jullie van webshops?


Aanbevolen berichten

Wat vinden jullie van webshops die gericht zijn op retrogames zoals bijvoorbeeld retrogamefreak ,replay games en gameland-groningen ?

 

 

 

Ik vind ze persoonlijk irritant want ik moet door tig advertenties van deze sites bladeren als ik op marktplaats en ebay kijk . Daarnaast vind ik ze duur en zorgen ze voor stijgende prijzen en onnodige tussenhandel.

Vaak hoor ik argumenten zoals : ik krijg garantie en ze maken spullen schoon etc. Oftewel reclame gelul.

 

Niet zo gek lang geleden heb ik een av kabel gekocht bij retrogamefreak via ebay. Dat ding was niet brandschoon te noemen en hij was na 2 dagen stuk !!

Ik heb hem zelf maar weer aan elkaar gesoldeerd. Heb geen zin om het weer op te sturen etc. Ik wil gamen !

Dus dat schoonmaken en controleren van spullen valt ook dik tegen.

Waarom ik daar dan gekocht heb ? hij was de enigste die de betreffende av kabel had destijds.

Daarnaast krijg je nu reclame bij een bestelling van retrogamefreak voor een forum genaamd button-bashers.nl 

 

Wat een zielig reclame forum zeg. Denken die gasten van retrogamefreak dat ik achterlijk ben of zo ?

Dat forum word door retrogamefreak en een andere gameshop gesponsord.

Nu is daar niks mis mee. Maar als je gesponsord word dan zet ik meteen vraagtekens bij de inhoud en onafhankelijkheid van de inhoud en informatie op het forum.

Na er even gesnuffeld te hebben en wat amateur speurwerk kwam ik erachter dat er wel heel veel mensen met een webshop of ander commercieel belang bij die site zitten.

Het deed me denken aan die websites van zogenaamde onafhankelijke energie kosten vergelijkers die niet bepaald onafhankelijk zijn.

 

Wat zijn jullie ervaringen ?

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Valt me op dat het je nogal diep zit. Zowat elk topic gaat er over :P 

Maar ik ben het wel eens: retrogameshops kopen alles op voor idioot lage prijzen en verkopen het voor de hoofdprijs nadat ze er met een doekje over zijn gegaan.

 

Op Retroforum hebben handelaars het ook wel geprobeerd, maar die zien snel genoeg dat hier het publiek niet is voor zulke dingen. Dan gaan ze vanzelf wel weer weg.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb me er de laatste tijd erg in verdiept en val van de ene verbazing in de andere. Dus dat klopt wel. :P

Nog een onthulling. De meeste van deze handelaren kopen hier op en verkopen door aan het buitenland omdat daar meer te verdienen valt.

Hiermee tonen ze aan dat ze compleet schijt hebben aan Nederlands retro liefhebbers.

aangepast door Gamepal
Link naar bericht
Delen op andere sites

Gewoon je zoek term aanpassen. Heb hier in de buurt in gemert ook zo'n "verzamelaar", geef gewoon aan dat ik alles wat uit gemert komt niet wil zien, door gewoon -gemert in de zoek term in te geven. Aangezien hij meerdere namen gebruikt is dit in dit geval de enige snelle oplossing. In het geval van gameland-groningen en die andere geef je gewoon die naam in in je zoek term met een - ervoor.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij RetroGameFreak heb ik weleens wat gekocht. Die MP reclames irriteren me niet, ze zijn toch overal en als ik me er wel aan zou irriteren zou ik niet meer op MP kunnen komen  :P

Wat vooral leuk was, waren de "dump-artikelen". Had er voor maar 2 euro een in-the-box Jetsons spel voor de C64 kunnen kopen, alles in prima staat. Alleen erg jammer dat ze dat niet meer hebben. En uiteraard hebben webshops niet het "echte" van normale winkels. Zelfde met LPs, op Discogs kopen heeft toch niet het leuke van de LPs doorbladeren. Maar ja, vindt in dit gebied maar eens een retro game winkel...  |:(

aangepast door TheDutchOwner
Link naar bericht
Delen op andere sites

@ seob

 

Je bedoeld Sjoerd Rutten A.K.A. Dr Retro.

Wat is door de mand gevallen zeg ! Interessant doen op beurzen ,maar zijn kennis over games die niet van playstation zijn valt enorm tegen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

@ seob

 

Je bedoeld Sjoerd Rutten A.K.A. Dr Retro.

Wat is door de mand gevallen zeg ! Interessant doen op beurzen ,maar zijn kennis over games die niet van playstation zijn valt enorm tegen.

 

Behalve dat is hij een van de meest commerciële die er tussen zit. Overal interessant doen, maar ondertussen dat alleen doen om reclame voor zijn handeltje te maken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

I.d.d.

Mijn kennis van retro games is overigens ook niet bijzonder groot. Merk dat het me veel moeite kost om al die faqs te onthouden. Meestal houdt ik me buiten discussies als ik er niets van weet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan heb ik een stelling, wat moet je met games die je dubbel hebt / niet in de collectie wilt hebben.

De meeste zeggen natuurlijk snel, verkopen. Maar hoe pak je dit dan op een goeie manier aan?

 

Aan zo'n handelaar verkopen voor een appel en een ei ga je natuurlijk niet doen (dan geef ik het nog liever weg), en voor belachelijk hoge prijzen op ebay/marktplaats etc. zetten ook niet. Het liefste zou ik dit aan een mede verzamelaar verkopen voor een normale prijs. Maar hoe pakken jullie dat aan?

 

Hebben jullie gewoon connecties met andere verzamelaars, of zetten jullie het stiekum toch op marktplaats ;)

 

Niet dat ik iets te koop heb overigens maar ik vroeg het me gewoon af. Het is namelijk makkelijk afgeven op andere maar wat is dan wel de goeie manier.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan heb ik een stelling, wat moet je met games die je dubbel hebt / niet in de collectie wilt hebben.

De meeste zeggen natuurlijk snel, verkopen. Maar hoe pak je dit dan op een goeie manier aan?

 

Aan zo'n handelaar verkopen voor een appel en een ei ga je natuurlijk niet doen (dan geef ik het nog liever weg), en voor belachelijk hoge prijzen op ebay/marktplaats etc. zetten ook niet. Het liefste zou ik dit aan een mede verzamelaar verkopen voor een normale prijs. Maar hoe pakken jullie dat aan?

 

Hebben jullie gewoon connecties met andere verzamelaars, of zetten jullie het stiekum toch op marktplaats ;)

 

Niet dat ik iets te koop heb overigens maar ik vroeg het me gewoon af. Het is namelijk makkelijk afgeven op andere maar wat is dan wel de goeie manier.

Je kunt het ook hier op de marktplaats zetten.

Spellen die ik dubbel heb ruil ik of verkoop ik via marktplaats tegen normale prijzen. Tenminste ik denk dat het redelijke prijzen zijn.

Maar eerste prio is niet dubbel te kopen indien mogelijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Hm, ik lees hier dat ik wat voorzichtiger moet zijn met kopen. Ik ben altijd een big spender / ebay verslaafd als het aankomt op m'n CD/Vinyl verzameling en bordspellen. Als ik iets wil hebben, dan wil ik het meestal meteen. Als er één of andere zeldzame no-no promo verschijnt die ik graag wil hebben, betaal ik gerust de hoofdprijs. Ik verzamel echter niet om grote collecties te hebben, maar om te gebruiken. Wat ik niet gebruik doe ik meestal van de hand.

 

Veel van de retrogames die ik in m'n verzameling heb (met name SNES en GBA), heb ik gewoon in de winkel gekocht (in vroeger tijden).Tsja, toen vond ik het normaal om voor een cartridge 185 gulden te betalen als het spel van Nintendo zelf was 0_o. Ik wil nu mn collecties wat gaan uitbreiden (was de reden om me hier ook aan te melden, omdat ik geen idee heb wat er zeldzaam is en wat niet, versieverschillen, etc.). De start hiervan begon bij zo'n internetwinkel; de "20% op alles korting" van Retrogamefreak waar ik 4 Nintendo spellen compleet met doos / boekjes heb gekocht voor ongeveer €150,-; Link's Awakening DX, Oracle of Seasons, Oracle of Ages en Luigi's Mansion. Was dat een slechte of een goede deal? Geen idee, maar ik was er blij mee! De doosjes en boekjes waren zeer zorgvuldig verpakt, alsof ik echte collectors items in m'n handen had (zo ga ik er zelf totaal niet mee om). 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou ja het is een goede deal als jij het gevoel hebt dat wat je gekocht hebt die waarde vertegenwoordigt. Als de werkelijke waarde hoger ligt heb je een nog betere deal gedaan, alleen dat is vaak het probleem; wat is waarde?

 

Zo kocht ik een tijdje geleden voor 80 euro een complete Amiga 4000, Amiga 2000, diverse uitbreidingen, diverse diskettes, harddisks, turboboards, joysticks.

Dat is een zeer lage prijs, want voor een kale Amiga 4000 betaal je normaal al meer.

Echter dan heb je op Marktplaats figuren die 700 euro (!) voor een kapotte (!) Amiga 4000 vragen, "want op eBay betaal je 1200".

Nee, het zijn vraagprijzen en waarde is niet gelijk aan vraagprijzen.

 

Nog beter voorbeeld:

 

Video 2000 machines zijn over het algemeen zo'n 10-25 euro waard. Daadwerkelijke waarde.

Een heel goed spelende, nagekeken Video 2000 zo'n 50 euro (met nieuwe onderdelen en aangepast aan ons huidige lichtnet).

Nou meestal vind je Video 2000 recorders wel voor een euro of 25 vraagprijs, afdingen naar 15 lukt dan nog wel, prima prijs voor een dergelijke machine, niemand betaalt te veel, niemand krijgt te weinig.

Tot er een gek 150 euro voor een Video 2000 gaat vragen op Marktplaats. Meteen krijg je mensen die niet onder de 50 willen voor een kapotte (want er staat er een op met een vraagprijs van 150).

 

Zo werkt het een beetje. Er is nu ook iemand die 4 euro per band (!) vraagt. Videobanden, als ze al een waarde hebben is dat zo'n 10-20 of soms 25 cent per band als het echt goed spul is. Geen euro, geen 2 euro en al helemaal geen 4 euro.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hm, ik lees hier dat ik wat voorzichtiger moet zijn met kopen. Ik ben altijd een big spender / ebay verslaafd als het aankomt op m'n CD/Vinyl verzameling en bordspellen. Als ik iets wil hebben, dan wil ik het meestal meteen. Als er één of andere zeldzame no-no promo verschijnt die ik graag wil hebben, betaal ik gerust de hoofdprijs. Ik verzamel echter niet om grote collecties te hebben, maar om te gebruiken. Wat ik niet gebruik doe ik meestal van de hand.

 

Veel van de retrogames die ik in m'n verzameling heb (met name SNES en GBA), heb ik gewoon in de winkel gekocht (in vroeger tijden).Tsja, toen vond ik het normaal om voor een cartridge 185 gulden te betalen als het spel van Nintendo zelf was 0_o. Ik wil nu mn collecties wat gaan uitbreiden (was de reden om me hier ook aan te melden, omdat ik geen idee heb wat er zeldzaam is en wat niet, versieverschillen, etc.). De start hiervan begon bij zo'n internetwinkel; de "20% op alles korting" van Retrogamefreak waar ik 4 Nintendo spellen compleet met doos / boekjes heb gekocht voor ongeveer €150,-; Link's Awakening DX, Oracle of Seasons, Oracle of Ages en Luigi's Mansion. Was dat een slechte of een goede deal? Geen idee, maar ik was er blij mee! De doosjes en boekjes waren zeer zorgvuldig verpakt, alsof ik echte collectors items in m'n handen had (zo ga ik er zelf totaal niet mee om). 

Hartelijk welkom. Tip 1: Magix Buttons ontwijken als de neten, dan hou je een hoop geld over om die zooi voor hun neus weg te kopen tegen een veel lagere prijs in plaats van dat zij de artikelen aankopen en het meteen aan jou voor 4x de oude vraagprijs willen slijten.

 

Ben je een grote speler op de markt, dan hoef je maar *knipt in vingers* dát te doen en je bènt de markt, je manipuleert de markt. En verder inderdaad wat hierboven staat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt spikey, zuur verdiende geld voorzichtig uitgeven ! Of nog beter ruil games. voor mensen die me niet kennen ik heb mijn hart op mijn tong.

EDIT : excuses

aangepast door Gamepal
Link naar bericht
Delen op andere sites

webshops zijn niet leuk.... het is beter om bij zolderopruimingen en stuff te kijken

 

helaas gaan veel van die mensen nu mee met marktplaats prijzen (bij nedgame moet je niet eens willen kopen)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

webshops zijn niet leuk.... het is beter om bij zolderopruimingen en stuff te kijken

 

helaas gaan veel van die mensen nu mee met marktplaats prijzen (bij nedgame moet je niet eens willen kopen)

 

Nedgame zit bij mij om de hoek, heeft inderdaad veel overpriced rommel maar van de wat minder gehypte consoles (PS2/XBOX/PSX) hebben ze vaak wel goedkope games (< 3 euro). 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...

Dan heb ik een stelling, wat moet je met games die je dubbel hebt / niet in de collectie wilt hebben.

De meeste zeggen natuurlijk snel, verkopen. Maar hoe pak je dit dan op een goeie manier aan?

 

Aan zo'n handelaar verkopen voor een appel en een ei ga je natuurlijk niet doen (dan geef ik het nog liever weg), en voor belachelijk hoge prijzen op ebay/marktplaats etc. zetten ook niet. Het liefste zou ik dit aan een mede verzamelaar verkopen voor een normale prijs. Maar hoe pakken jullie dat aan?

 

Hebben jullie gewoon connecties met andere verzamelaars, of zetten jullie het stiekum toch op marktplaats ;)

 

Niet dat ik iets te koop heb overigens maar ik vroeg het me gewoon af. Het is namelijk makkelijk afgeven op andere maar wat is dan wel de goeie manier.

Ik zet ze op forums onder, Games te ruil of te koop, ik ruil liever, ik ben niet zo kapitalistich ingesteld

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...