Ga naar inhoud

ID Contest Retro Reclamemerken


Aanbevolen berichten

Voor de mensen die veel reclame kijken of luisteren, zal deze contest een makkie zijn, voor anderen die niet veel reclame kijken of luisteren, waarschijnlijk niet en dan zul je hulptroepen moeten inschakelen, behalve SHAZAM natuurlijk.

 

Er zijn 25 fragmenten te beluisteren die allemaal uit retro reclamespotjes komen, waarvan de merken zijn weggepiept en gerateld.
Het is de bedoeling om de merken van de reclame mp3-tjes te vinden. Dit levert 1 punt per correct merk op.

 

Men heeft 3 weken de tijd om in te zenden en er worden geen tips gegeven. Ik zou niet weten hoe, behalve dat het diverse huis-, tuin- en keukendingen betreft en ook een paar rookdingen,van toen het nog mocht.

 

Veel succes.

 

Merkencontest Reclamespotjes.zip

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lekker rustig hier.

 

Voor geval men denkt dat er niets mag (SHAZAM) heb ik de regels van Randy Roes er even op nageslagen om nog eens extra te vermelden wat er wel mag:

 

* Je mag uiteraard zoeken op sites als Discogs, Youtube, Google etc.

 

En vergeet je hulptroepen niet in te schakelen natuurlijk, zo met het weekend voor de deur.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het lijkt erop dat de hulptroepen jullie in de steek laten... Echter er is er eentje die dat niet doet: Google. Die mag natuurlijk wel gebruikt worden om de woorden en zinnen die je hoort, in te tikken. Het werkt wel, vanmiddag nog geprobeerd. Waarschijnlijk niet voor allemaal, maar een paar retro reclamemerken zou je op deze manier moeten kunnen vinden en misschien is het aantal genoeg om de deelnemer die nu op de eerste plaats staat daarvan te verdrijven.

 

Er is nog een week te gaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze retro reclamemerken contest was moeilijk, dat geef ik toe. Gemaakt door man. Zelf heb ik ook geluisterd en niet alles kunnen vinden. Toch doken er wel een paar merken op als je echt ging zoeken, zoals bv 'doe eens een toetje na' of 'rij maar mee in de arreslee door de sneeuw'.

 

Dus ondanks het uitstel van een week bleef alles zoals het was.

 

De uitslag:

1. Hinse met 9 punten
2. Berleas met 5 punten
3. Samba-boy met 3 punten.

 

De oplossing in tekst:

 

01 - Iglo ideeën winkel
02 - Macleans tandpasta
03 - Bona margarine
04 - Mona dessertvla
05 - Sunsilk shampoo
06 - Drum shag
07 - Kanis en Gunnink
08 - Yamaha brommer
09 - King Corn
10 - Hoenson oliebrander
11 - Tarvo moutbrood
12 - Cincano
13 - Exota limonade
14 - Royco soep
15 - Croma
16 - Indesit wasautomaat
17 - Jamin
18 - Biotex
19 - Dash waspoeder
20 - ITT Shaub Lorenz transistorradio
21 - Bifi pocketworstje
22 - Velasquez sigaren
23 - Castella wasverzachter
24 - Amstel bier
25 - Erres HiFi combinatie

 

De oplossing in MP3 in zipbestand toegevoegd.

 

Oplossing.zip

 

De awards.

 

Reclame award 1 voor de winnaar

post-598-0-92794500-1418047464_thumb.gif

Reclame award 2 voor de runner-up

post-598-0-85353400-1418047518_thumb.gif

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn man zei ook meteen dat je echt gezocht had ivm het vinden van ITT SchaubLorenz. En dat was ook de bedoeling van het geheel... Zoals het hebben kunnen vinden van Indesit, als men de zoekzin 'alles wat je ziet in de ' had ingevuld, ook 'dit is de man, dit is zijn bier' waarmee je bij Amstel terecht kwam.

 

Er bestaan zelfs wiki's over oude reclamemerken, zag ik later.

 

Door mijn grote opluchting dat alles goed was gegaan met het plaatsen van de/het Finale bericht (meestal gaat er wel iets verkeerd en moet ik overnieuw beginnen), ben ik totaal vergeten de winnaars te feliciteren. Gefeliciteerd Hinse met je eerste plaats en Berleas als runner-up.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...