Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan #5


Aanbevolen berichten

Zijn er eigenlijk ooit Betamax videobanden van B&A uitgegeven?

 

Ik dacht van niet, maar door dit plaatje zou ik dat haast wel denken..

 

post-1055-0-31091700-1438195799_thumb.jpg

aangepast door Floris97
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 271
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

VHS, Betamax, Video 2000 en VCR.

 

Oké bedankt, dat B&A op Video 2000 en VCR uitgegeven was wist ik al. Als het goed waren de eerste Videomedia banden op VCR en Video 2000? 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zie op Bol dat alle series weer eens in een nieuw jasje worden gestoken. Maar ik zie ook Winterpret met Bassie & Adriaan staan, zonder foto nog.

Zou dat 100 Maal kunnen zijn?

Dat zou zomaar eens kunnen. Talking about mosterd na de maaltijd, nadat zelfs de grootste fans die uitzending hebben lopen verhandelen en whatnot _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oké bedankt, dat B&A op Video 2000 en VCR uitgegeven was wist ik al. Als het goed waren de eerste Videomedia banden op VCR en Video 2000? 

Op VCR was de állereerste uitgave (sowieso werd maar héél sporadisch VCR als koopvideo uitgebracht), Video Media heeft daarna meerdere runs gehad op Video2000 (VCC), VHS én Beta. Op internet kwam ik deze foto tegen en die bevestigt jouw vraag waar je eigenlijk écht om vraagt, of er een betamax van Op Bezoek Bij was; Die was er!

 

post-116-0-87274400-1438216958_thumb.jpg

Goed kijken. Op het middelste bordje staat onder elkaar 'Videoband - VCC - Betamax - VHS - FL 50,00', waar maar één videoband (Op bezoek bij) wordt aangeboden. Dus ja, die bevestigt waar je eigenlijk écht om vraagt, of er een betamax van Op Bezoek Bij was; die was er! :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zie op Bol dat alle series weer eens in een nieuw jasje worden gestoken. Maar ik zie ook Winterpret met Bassie & Adriaan staan, zonder foto nog.

Zou dat 100 Maal kunnen zijn?

Wat me wel opvalt dat er op de nieuwe covers staat" "de tv serie". Zou het betekenen dat er op deze uitgaves de losse afleveringen komen te staan? of gewoon weer een heruitgave.

aangepast door Lobo
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de dvd winterpret, ik vermoed dat het een compilatie gaat worden en anders zal het wel 100 maal Bassie & Adriaan gaan worden.

Als het de uitzending 100 maal Bassie & Adriaan wordt dan is er een kans dat ze ook de andere uitzendingen (zoals brieven aan de koningin) gaan uitgeven ergens in de toekomst.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op de cover.

 

Wanneer jij mij zonder schroom durft te zeggen dat dit een op kinderen gerichte dvd-cover is (kindvriendelijker dan de voorgaande fel geel gekleurde), dan praten we verder.

 

O vandaar natuurlijk ook dat op het moment dat deze "fan" DVD uitkwam, de "kinder" DVD nergens meer te vinden was.

Dat hebben ze ook voor het forum gedaan natuurlijk.

 

Weet je wat ik zo jammer vind in dit gehele topic?

Dat met name jij het kennelijk nodig vind om constant je ongezouten mening te moeten geven.

Het begint steeds meer op een gekraste plaat te lijken.

Elke kans die je kunt pakken die grijp je aan om een negatieve opmerking te maken die al 6 keer eerder is gemaakt.

We weten het ondertussen wel een keer.

 

En houd ook eens op om iedere keer te doen alsof jij het allemaal beter weet, zoals in bovenstaande manier van het maken van de opmerking.

Het lijkt wel een obsessie.

Laat het eens rusten.

Je zou ook op een meer respectvollere manier reageren.

 

En nee, ik ben niet uit op een pittige en/of felle discussie.

Ik probeer je enkel iets duidelijk te maken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op VCR was de állereerste uitgave (sowieso werd maar héél sporadisch VCR als koopvideo uitgebracht), Video Media heeft daarna meerdere runs gehad op Video2000 (VCC), VHS én Beta. Op internet kwam ik deze foto tegen en die bevestigt jouw vraag waar je eigenlijk écht om vraagt, of er een betamax van Op Bezoek Bij was; Die was er!

 

Goed kijken. Op het middelste bordje staat onder elkaar 'Videoband - VCC - Betamax - VHS - FL 50,00', waar maar één videoband (Op bezoek bij) wordt aangeboden. Dus ja, die bevestigt waar je eigenlijk écht om vraagt, of er een betamax van Op Bezoek Bij was; die was er! 

 

Bedankt voor de uitleg en de mooie foto. Die had nog nooit gezien, ik had zo'n winkeltje waar je gewoon Bassie & Adriaan lp's en cassettebandjes had ik graag meegemaakt.  :9~

 

Wat die 'Winterpret betreft, als ik alleen op de titel let. Lijkt het gewoon zo dvd te zijn met een fragmentje B&A met andere kinderseries. 

Zoals ''Kids party'' of zo. Ook raar dat het opeens overal op het internet staat, maar niet op de website van Adriaan of Bassie.

 

Ook voor het eerst dat die Leren en Lachen dvd's nieuwe hoesjes krijgen...

 

Edit: link i.p.v afbeelding. http://www.bol.com/nl/p/bassie-adriaan-leren-en-lachen-1/9200000046293817/

aangepast door Floris97
Link naar bericht
Delen op andere sites

O vandaar natuurlijk ook dat op het moment dat deze "fan" DVD uitkwam, de "kinder" DVD nergens meer te vinden was.

Dat hebben ze ook voor het forum gedaan natuurlijk.

 

Weet je wat ik zo jammer vind in dit gehele topic?

Dat met name jij het kennelijk nodig vind om constant je ongezouten mening te moeten geven.

Het begint steeds meer op een gekraste plaat te lijken.

Elke kans die je kunt pakken die grijp je aan om een negatieve opmerking te maken die al 6 keer eerder is gemaakt.

We weten het ondertussen wel een keer.

 

En houd ook eens op om iedere keer te doen alsof jij het allemaal beter weet, zoals in bovenstaande manier van het maken van de opmerking.

Het lijkt wel een obsessie.

Laat het eens rusten.

Je zou ook op een meer respectvollere manier reageren.

 

En nee, ik ben niet uit op een pittige en/of felle discussie.

Ik probeer je enkel iets duidelijk te maken.

Ik zeg niet dat het een "fan"dvd is (het zou fijn zijn als je me dat begrip niet in de mond legt) noch dat het 'voor het forum gedaan is', ik zeg dat het een cover bevat die alles behalve een kindvriendelijke uitstraling heeft en dat dat sowieso niet zo 'volwassen' was gedesigned als die hele FOK!-club en later Forum.Bassieenadriaan.nl-club van twintigers en soms zelfs dertigers niet die dvd's als een malle waren begonnen aan te slepen en ze 37 uitgaves per 4 jaar uitbrachten van dezelfde 9 reeksen. In het beste geval was het voor de kiddies een dvd-design geworden wat ná die uitgave kwam, namelijk die WordArt-reeks met alle covers compleet gestript op een witte achtergrond en lullige vage graphics, die je misschien kent omdat dat de eerste 2-DVD uitgaves waren.

 

Van al die keren dat ik mijn ongezouten mening geef en heb gegeven, alle keren dat ik iets beter wist, doe en heb gedaan alsof ik het beter wist, ben jij toch echt steeds weer degene die me en plein public erop moet wijzen dat het al zovaak is gezegd, dat ik onzin uitspreek etcetera, etcetera, etcetera. Ik zou nu iets kunnen terugkaatsen van 'en dat begint over een gekraste plaat / obsessie / misschien eens loslaten' maar er is toch iets anders. Je zou namelijk ook zoiets, als je zoals je stelt echt niet uit bent op een pittige en/of felle discussie, kunnen duidelijk maken via een PB in plaats van zo'n scene te schoppen middenin dat topic. Dan weet ik dat jij je eraan stoort, hou ik er rekening mee, en kunnen we datgene wat jij jammer vindt aan dit topic verder laten voor wat het is. Beter gedrag, begin bij jezelf zou ik zeggen.

 

"We weten het ondertussen wel een keer".

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

 

Wat die 'Winterpret betreft, als ik alleen op de titel let. Lijkt het gewoon zo dvd te zijn met een fragmentje B&A met andere kinderseries. 

Zoals ''Kids party'' of zo. Ook raar dat het opeens overal op het internet staat, maar niet op de website van Adriaan of Bassie.

 

 

Dat was precies wat ik ook dacht een compilatie dvd met winterafleveringen van verschillende series (zoals Pieter Post, Bob de Bouwer en ook een fragment van Bassie & Adriaan erop)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Blijkbaar worden alle dvd's opnieuw uitgegeven in dezelfde stijl (rode tekst 'Bassie & Adriaan', gekleurde band onderaan). Rete slim natuurlijk, zo vlak voor de release van de film. Ik geef ze geen ongelijk. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat was precies wat ik ook dacht een compilatie dvd met winterafleveringen van verschillende series (zoals Pieter Post, Bob de Bouwer en ook een fragment van Bassie & Adriaan erop)

 

Precies, ik denk niet dat we een dvd krijgen met 100 B&A en dergelijke. En zelfs al komt die er, dan krijgen we een nabewerkte versie net als 'De verdwenen Trosster'''. 

Verder weet ik niet met wat ze dvd kunnen vullen, alleen de shortie 'Vier seizoenen heeft een jaar'.. 

 

Blijkbaar worden alle dvd's opnieuw uitgegeven in dezelfde stijl (rode tekst 'Bassie & Adriaan', gekleurde band onderaan). Rete slim natuurlijk, zo vlak voor de release van de film. Ik geef ze geen ongelijk. 

 

Die rode tekst werd al gebruikt voor de boxen 'Op reis door Europa/Amerika' en 'Leer het verkeer', kennelijk is die het standaard geworden.

Ik mis die oranje 'Bassie & Adriaan' tekst die op de laatste videobanden en de eerste dvd's toch wel.. 

 

Voorbeeld: http://www.bol.com/nl/p/bassie-adriaan-europa-1/1002004000091902/

 

Dat ze het net voor de film gedaan hadden, was mij niet opgevallen, eerder deden ze die nieuwe hoesjes altijd willekeurig volgens mij. 

Wat mij wel opvalt is dat ze steeds de hetzelfde foto gebruiken voor de cover. Zo gebruiken nog de dezelfde foto van de deel 1 'Op reis door Europa' sinds de Aracade videobanden.

 

Wat mij ook opvalt is dat zelfs de speciale dvd's (Live, Lachspectakelshow, Liedjes uit Grootmoederstijd etc.) een nieuwe hoesje krijgen. Ze doen het wel grondig..

 

Ik zie nu en als ze uitkomen geen reden om ze te kopen, ik ga eerst de vorige hoesjes verzamelen.

aangepast door Floris97
Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh wow, zelfs Leer het verkeer heeft nu al een nieuwe uitgave gekregen en heet nu 'Leren in het verkeer'. Alle covers zijn te vinden op Bol.com, en ik vind het er helemaal niet verkeerd uitzien. Wel een heel andere stijl dan eerst maargoed, dat waren de 98-video's ook ten opzichte van de CNR's. :)

Edit; about Winterpret, ik ga met Frey mee en zeg dat het een redone-100 maal Bassie en Adriaan dvd wordt. Ik geloof niet dat het een kids fragmenten-dvd wordt ala "Het beste van Kindernet deel 1" (dat was de eerste die ik kende, wat heb ik later een hekel gekregen aan die moneygrab-collecties), anders had er gewoon 'Winterpret' gestaan en niet 'met Bassie en Adriaan' erachter.

Edit 2: dude, zie die belachelijk grote sleutel op de nieuwe Geheim van de sleutel-cover _O-

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Edit 2: dude, zie die belachelijk grote sleutel op de nieuwe Geheim van de sleutel-cover _O-

 

En de gesp van Adriaan's riem is ook verdwenen.

aangepast door Lobo
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zeg niet dat het een "fan"dvd is (het zou fijn zijn als je me dat begrip niet in de mond legt) noch dat het 'voor het forum gedaan is', ik zeg dat het een cover bevat die alles behalve een kindvriendelijke uitstraling heeft en dat dat sowieso niet zo 'volwassen' was gedesigned als die hele FOK!-club en later Forum.Bassieenadriaan.nl-club van twintigers en soms zelfs dertigers niet die dvd's als een malle waren begonnen aan te slepen en ze 37 uitgaves per 4 jaar uitbrachten van dezelfde 9 reeksen. In het beste geval was het voor de kiddies een dvd-design geworden wat ná die uitgave kwam, namelijk die WordArt-reeks met alle covers compleet gestript op een witte achtergrond en lullige vage graphics, die je misschien kent omdat dat de eerste 2-DVD uitgaves waren.

 

Van al die keren dat ik mijn ongezouten mening geef en heb gegeven, alle keren dat ik iets beter wist, doe en heb gedaan alsof ik het beter wist, ben jij toch echt steeds weer degene die me en plein public erop moet wijzen dat het al zovaak is gezegd, dat ik onzin uitspreek etcetera, etcetera, etcetera. Ik zou nu iets kunnen terugkaatsen van 'en dat begint over een gekraste plaat / obsessie / misschien eens loslaten' maar er is toch iets anders. Je zou namelijk ook zoiets, als je zoals je stelt echt niet uit bent op een pittige en/of felle discussie, kunnen duidelijk maken via een PB in plaats van zo'n scene te schoppen middenin dat topic. Dan weet ik dat jij je eraan stoort, hou ik er rekening mee, en kunnen we datgene wat jij jammer vindt aan dit topic verder laten voor wat het is. Beter gedrag, begin bij jezelf zou ik zeggen.

 

"We weten het ondertussen wel een keer".

 

Je begint eerder in dit topic letterlijk zelf over en bevestigt het voorbeeld van deze specifieke sleutel-DVD aan de hand van een quote van djkoelkast, die stelt dat het forum verantwoordelijk was voor een gigantische verzamelwoede.  Jij kan het "FOK-club" of "Bassieenadriaan.nl-club" noemen, zo je wilt. Beiden waren "fanclubs", dat valt naar mijn mening amper te ontkennen.  Vóór de forumperiode bestonden er echter al tig uitgaves van alle series (videobanden e.d.) en ook nádat het forum er niet meer was zijn de series tig keer ge re-released (zoals aankomende 23 september weer).

 

Toen de verloren sleutel aflevering was gevonden is dit destijds uitgebreid in het nieuws geweest, bij RTL-Boulevard enzovoorts, als item behandeld, enzovoorts. Adriaan was blij met z'n vondst en laten we eerlijk zijn:  dat waren alle liefhebbers.  De reden van deze specifieke DVD-uitgave kan net zo goed zijn omdat het nieuw / nog niet eerder uitgegeven materiaal was.

 

Met andere woorden: dat deze DVD om de reden is uitgegeven zoals jij stelt, is jouw persoonlijke interpretatie op basis van de DVD hoes. Je stelt dat echter op een zeer betuttelende toon ('no way in fucking hell dat...', 'wanneer je mij zonder schroom durft te zeggen...dan praten we verder', enzovoorts). En dat is niet alleen bij dit voorbeeld, maar met grote regelmaat presenteer je je mening met ondersteuning van krachttermen, cynisme en op een wijze waarop je een ander niet in de waarde laat. Ik vraag je hierbij dit keer vriendelijker daar eens op te letten. Als ik de enige ben die zich er aan stoort dan spijt het mij zeer dat ik, zoals jij het noemt, 'een scene middenin dit topic schop'.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aad zag er altijd al ouder uit dan hij was, zeker vanaf De Huilende Professor kun je zeggen dat ie er gemiddeld 10 jaar ouder uit zag dan hij daadwerkelijk was. Het artiestenleven vreet je op.

Klopt, als je Aad in de Huilende Professor vergelijkt met hoe hij er uitzag in de Diamant zou je niet zeggen dat daar maar drie jaar tussen zat.

Waarom heeft Aad eigenlijk dat vest aan? Tijdens de opnames van de film had hij dit vest alleen tussen de opnames door aan. Dus ik vermoed dat ze repetitie beelden hebben gebruikt. Op de foto aan het begin van deze mini-aflevering heeft Bassie ook ineens een blauw strikje.

Voor degene die zich afvragen waarom deze comeback:

Peseta's, guldens, dollars of franken

waar je ook komt dezelfde klanken

waar je ter wereld wat koopt of bestelt

waar het om draait is geld, geld, geld

waar het om draait is geld, geld, geld

 

Naast een vast bedrag voor hun bijdrage, krijgen ze ook een gedeelte van de winst.

http://www.quotenet.nl/Nieuws/7-wijze-levens-en-ondernemerslessen-van-clown-Bassie-158097

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

 

Klopt, als je Aad in de Huilende Professor vergelijkt met hoe hij er uitzag in de Diamant zou je niet zeggen dat daar maar drie jaar tussen zat.

 

Precies in de periode dat ze Circus Bassie & Adriaan oprichtten waar denk ik heel veel stress en slapeloze nachten bij kwamen kijken

Link naar bericht
Delen op andere sites

Precies in de periode dat ze Circus Bassie & Adriaan oprichtten waar denk ik heel veel stress en slapeloze nachten bij kwamen kijken

Inderdaad. Maar als je het vergelijkt met zijn broer zou je niet zeggen dat Bas al 79 is en ruim 8 jaar ouder dan Aad is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

En genen spelen ook wel mee, huidtype etc. Daar gaat het niet echt om, het is gewoon baggerkwaliteit. Er zijn dronken pubers die een betere B&A imitatie (want dit kun je niet het echte werk noemen) doen, verdorie :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ondertussen komt ook de 25 jaar Bassie & Adriaan, 25 jaar Liedjes video/DVD ook opnieuw uit (die had ik echt niet verwacht), nu met de titel 'Het liedjesfeest'.

Ze kunnen dus weer een flinke generatie mee. Denk alleen dat de kindertjes het verschil tussen de oude beelden en deze oude Bassie en (vooral) Adriaan wel echt gaan merken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ben ik nou werkelijk de enige die razend enthousiast is over de film :D

Hoe kun je deze heren nou een beter afscheid geven dan met een echte bioscoopfilm?

Na vele jaren televisie series te hebben gemaakt als kers op de taart een bioscoopfilm.

En na het abrupte einde in 2003 komt nu dan toch een mooi afscheid van het publiek.

Ok ze zullen alleen de eerste en de laatste 5 minuten te zien maar dat weten we van te voren.

Nog één keer de Baron en Vlugge (Slome) Japie zien, nog één keer Robin zien, nog één keer de auto met caravan zien.

Ik ben blij dat Adriaan de Baron speelt omdat hij er ook mee begonnen is.

Ik heb er in elk geval heel veel zin in :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ben ik nou werkelijk de enige die razend enthousiast is over de film :D

Hoe kun je deze heren nou een beter afscheid geven dan met een echte bioscoopfilm?

Na vele jaren televisie series te hebben gemaakt als kers op de taart een bioscoopfilm.

En na het abrupte einde in 2003 komt nu dan toch een mooi afscheid van het publiek.

Ok ze zullen alleen de eerste en de laatste 5 minuten te zien maar dat weten we van te voren.

Nog één keer de Baron en Vlugge (Slome) Japie zien, nog één keer Robin zien, nog één keer de auto met caravan zien.

Ik ben blij dat Adriaan de Baron speelt omdat hij er ook mee begonnen is.

Ik heb er in elk geval heel veel zin in :D

 

Waarschijnlijk wel _O-

 

Het voelt een beetje of je 10 jaar in een van de meest dure en luxe Rolls-Royce hebt gereden, daar een goede herinnering aan hebt, hem 10 jaar in de schuur hebt gezet, je hem weer pakt en het blijkt opeens een Lada te zijn geworden met dezelfde looks. De kwaliteit die we gewend waren is compleet verdwenen, de goede herinnering wordt zo compleet vernietigd. In plaats van optijd gestopt te lang doorgegaan. In plaats van "hadden ze maar" wordt het nu "hadden ze maar nooit".

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waarschijnlijk wel _O-

 

Het voelt een beetje of je 10 jaar in een van de meest dure en luxe Rolls-Royce hebt gereden, daar een goede herinnering aan hebt, hem 10 jaar in de schuur hebt gezet, je hem weer pakt en het blijkt opeens een Lada te zijn geworden met dezelfde looks. De kwaliteit die we gewend waren is compleet verdwenen, de goede herinnering wordt zo compleet vernietigd. In plaats van optijd gestopt te lang doorgegaan. In plaats van "hadden ze maar" wordt het nu "hadden ze maar nooit".

Mooi verwoord!

In de documentaire "de Herfst van Bassie en Adriaan" wordt verteld: "Eigenlijk wilde Aad er 10 jaar geleden al de brui er aangeven".  dus in 1996.

Ik denk dat dat een mooi moment was geweest.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooi verwoord!

In de documentaire "de Herfst van Bassie en Adriaan" wordt verteld: "Eigenlijk wilde Aad er 10 jaar geleden al de brui er aangeven".  dus in 1996.

Ik denk dat dat een mooi moment was geweest.

Dan hadden ze die geplande serie in Egypte moeten opnemen als afsluiting. Ik denk, naar mijn niet al te bescheiden mening, dat dat gewoon dé ultieme eindreeks zou zijn geweest. Nog 1 keer vlammen na al het gedoe tijdens de Reis vol Verrassingen-opnamen. Then again, je ziet zelf al hoe Adriaan er uitziet in Liedjes uit Grootmoederstijd en daar zijn het meer 2 vriendelijke grootvaders die liedjes uit hun tijd zingen.

 

 

Ben ik nou werkelijk de enige die razend enthousiast is over de film :D

Hoe kun je deze heren nou een beter afscheid geven dan met een echte bioscoopfilm?

Na vele jaren televisie series te hebben gemaakt als kers op de taart een bioscoopfilm.

En na het abrupte einde in 2003 komt nu dan toch een mooi afscheid van het publiek.

Ok ze zullen alleen de eerste en de laatste 5 minuten te zien maar dat weten we van te voren.

Nog één keer de Baron en Vlugge (Slome) Japie zien, nog één keer Robin zien, nog één keer de auto met caravan zien.

Ik ben blij dat Adriaan de Baron speelt omdat hij er ook mee begonnen is.

Ik heb er in elk geval heel veel zin in :D

 

Het is geen Bassie & Adriaan-film, dat is het hele punt. Het is een (en hier geef ik aan dat ik herhaal wat ik al gezegd heb dus RM mocht je je hieraan storen, ga gerust verder met de volgende post of ander topic) 13 in een dozijn-kinderfilm met de launch van nieuwe kinderduo Keet en Koen waar Bassie & Adriaan aan gelicenseerd zijn, en waar Adriaan nauwelijks meer in te verstaan is. En er is 1 ding wat voor kinderen duidelijk moet zijn bij een serie of film: de verstaanbaarheid van wat er gezegd wordt.

 

Alhoewel, Brandende Liefde met Peter-Jan Rens had ook last van een door een ander nagesynchroniseerde Peter Jan Rens, dus stel... _O-

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan hadden ze die geplande serie in Egypte moeten opnemen als afsluiting. Ik denk, naar mijn niet al te bescheiden mening, dat dat gewoon dé ultieme eindreeks zou zijn geweest. Nog 1 keer vlammen na al het gedoe tijdens de Reis vol Verrassingen-opnamen. Then again, je ziet zelf al hoe Adriaan er uitziet in Liedjes uit Grootmoederstijd en daar zijn het meer 2 vriendelijke grootvaders die liedjes uit hun tijd zingen.

Geplande serie in Egypte? Daar heb ik nog nooit iets van gelezen. 

Ik dacht vroeger altijd dat tussen de Reis vol Verrassingen en Liedjes uit Grootmoederstijd wel minstens 10 jaar zat, aangezien Adriaan zo grijs was :+

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er was ooit na Amerika sprake van een nieuwe serie in Egypte en later werd dat China.

Is een paar jaar geleden niet vastgesteld dat dat enkel iets was wat door de boevenacteurs was geopperd, in de zin van: dat lijken ons ook wel leuke reisjes?

 

Hoe dan ook was ik begin/halverwege de jaren '90 lid van de B&A-fanclub, en in het bijbehorende clubblaadje heeft Aad zich maar twee keer bevestigend uitgelaten over een eventuele volgende serie. Toen kort na de eerste uitzending van de Reis vol Verrassingen de vraag werd gesteld of er weer een nieuwe serie zou komen, antwoordde hij dat het nu eerst tijd was voor wat rust, "Maar volgend jaar gaan we weer een serie opnemen. Ik weet nog niet waar het over zal gaan, maar ik heb wel een idee voor de lokatie. Het word of Spanje of Duitsland". In de lente van '95 werd weer de vraag gesteld wanneer er een nieuwe avonturenserie op TV zou komen, en toen was het antwoord: "Het avontuur is in voorbereiding, maar we kunnen nog niet verklappen wanneer het op TV te zien is".

 

Vervolgens werd het een hele tijd stil, tot in het blaadje van eind 1996 als nieuwtje werd medegedeeld dat er het jaar daarop géén nieuwe serie ging komen omdat het project "B&A in andere talen" veel te veel tijd in beslag zou nemen. "Dus dat is de reden dat er geen nieuwe TV serie komt, maar we treden wel op met de show, dus misschien zien we elkaar daar".

 

Daarna is er nooit meer over een nieuwe serie gesproken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo, ik heb me even geregistreerd omdat ik de laatste tijd ook weer bezig ben mijn B&A verzameling aan te vullen.

Ik heb twee vraagjes:

-Ik ben aan het zoeken naar videobanden van Bassie en Adriaan, maar ik raak door alle heruitgaven en bewerkingen een beetje het overzicht kwijt. Ik wil het liefst de meest originele uitgaven hebben, zonder voice-overs uit 2004 of muziek wat duidelijk met een computer is gemaakt (Op de DVD versie van de Plaaggeest vloekt dit enorm met de sfeer die de film zelf uitstraalt). Hoe herken ik deze videobanden?

-Ik vind Hallo Vriendjes een super tof liedje, omdat alle speelfilms daar (vanaf de Schatkaart in elk geval) mee begonnen. Maar ook dit liedje is erg vaak opgenomen merk ik. Als ik het goed heb zit er 1 in de Schatkaart, dan heb je een tweede versie in de Kroon, een derde in de verzonken stad (met typisch Griekse arrangementen), dan zit er in de reis door Europa en de reis vol Verrassingen weer dezelfde als in de Kroon. In de shorties (dus als je ze in de Honda ziet rijden) heb je weer een nieuwe die ook op de liedjes-cd's stond. En de laatste is dan de versie die nu als intro in de filmpjes door B&A op YouTube worden geupload, te horen zijn. 

Mis ik er nu nog een paar? 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo, ik heb me even geregistreerd omdat ik de laatste tijd ook weer bezig ben mijn B&A verzameling aan te vullen.

Ik heb twee vraagjes:

-Ik ben aan het zoeken naar videobanden van Bassie en Adriaan, maar ik raak door alle heruitgaven en bewerkingen een beetje het overzicht kwijt. Ik wil het liefst de meest originele uitgaven hebben, zonder voice-overs uit 2004 of muziek wat duidelijk met een computer is gemaakt (Op de DVD versie van de Plaaggeest vloekt dit enorm met de sfeer die de film zelf uitstraalt). Hoe herken ik deze videobanden?

-Ik vind Hallo Vriendjes een super tof liedje, omdat alle speelfilms daar (vanaf de Schatkaart in elk geval) mee begonnen. Maar ook dit liedje is erg vaak opgenomen merk ik. Als ik het goed heb zit er 1 in de Schatkaart, dan heb je een tweede versie in de Kroon, een derde in de verzonken stad (met typisch Griekse arrangementen), dan zit er in de reis door Europa en de reis vol Verrassingen weer dezelfde als in de Kroon. In de shorties (dus als je ze in de Honda ziet rijden) heb je weer een nieuwe die ook op de liedjes-cd's stond. En de laatste is dan de versie die nu als intro in de filmpjes door B&A op YouTube worden geupload, te horen zijn. 

Mis ik er nu nog een paar? 

 

Welkom :)

 

Vraag 1: Simpel, de CNR-banden, te herkennen aan de rode rug met meestal witte letters en het oude Bassie & Adriaan-logo.

 

Minder simpele uitleg volgt nu. :P Het voordeel: de uitzendingen zoals voorzien van arrangementen door Aad Klaris (vanaf Schatkaart gewoon zoals uitgezonden, zij het in filmvorm gegoten). Het nadeel; er missen hier en daar wat stukjes (Alles aangepast tot 90 minuten-versies per videoband van de serie) maar niks van belang. Kroon, Schatkaart en Stad zijn niet zo héél erg aangetast, alleen Kroon opende 1 aflevering met een scène direct bij de caravan die mist, de Schatkaart mist één opening (aflevering 2 of 3 opende met Adriaan die naar de plek van de inbraak loopt als ik me goed herinner) en de Stad kan ik me even niets herinneren wat mist. Voor de oudere series ligt het anders; van Plaaggeest is de meest originele uitgave de Kidstuff/Penta-uitgaven (same for Professor), in 1996 is echter een enorm goede nabewerking gemaakt met enkele arrangementen van Aad Klaris eronder (dus niet het computergepingel van Bert Smorenburg, dat kwam later en hoor je nu nog op de DVD).

 

Same goes voor de Professor-banden, de 'slagersbanden' (een driedelige set uit 1994), erg handig maar er missen wat kleine stukjes. Echt compleet is die op de 4-delige reeks van Kidstuff/Penta Video en origineler dan die uitgaves wordt het niet; Martijn Passchier heeft in 2003 de 4 videobanden gebruikt voor de nieuwe nabewerking op TV en DVD ;) Voor Europa voldoen de 6 CNR-videobanden of zelfs de Arcade-herziene uitgaves, van Amerika is deel 1 tot en met 4 nagenoeg compleet, deel 5 was een 'laten we het snel afronden'-deel waarbij een hele pretpark-aflevering is overgeslagen. Die is later pas voor het eerst op video en DVD uitgekomen in de 2 'Op reis door Amerika' dubbelboxen en DVD's, helaas wel al met Smorenburg-nabewerking.

 

Vraag 2: Er was ook een Caraïbische versie van de shorties-versie (stond op een verjaardagskaart-CD single en ik dacht ook op de CD 16 Zotte Liedjes, ik geloof wel dat dat echt mijn favoriet is). De Griekse versie heeft ook een ingekorte versie voor de Radiostation nr. 2-LP en CD. De Shorties-versie is inderdaad de album-versie. :) Van de laatste versie (door Smorenburg) zijn ook 2 versies, een lange (voor álle avonturen dezelfde, dus ook voor Plaaggeest tot en met Professor, schatkaart en de stad, dus geen eigen intro meer) en een korte (voor de shorties).

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Martijn Passchier heeft in 2003 de 4 videobanden gebruikt voor de nieuwe nabewerking op TV en DVD ;)

 

Ik snap na al die jaren nog steeds niet waarom dit links en rechts heel stellig als een feit wordt gepresenteerd :P Het lijkt mij onmogelijk, aangezien de DVD van de Professor scènes bevat die niet op de Penta/Kidstuff-banden stonden, maar waarvan de beeldkwalitiet niet verschilt van alle overige scènes. Er móét dus wel een andere bron gebruikt zijn dan die banden.

aangepast door warboel
Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...