Ga naar inhoud

In memoriam: Peter Raes a.k.a. randy_roes


Aanbevolen berichten

Tot mijn grote schrik en verdriet moet ik jullie meedelen dat een van de belangrijkste personen in de geschiedenis van Retroforum, maar ook van het verleden: Forum Bassie & Adriaan, Forum Clown & Acrobaat en Forumschorum begin deze maand, een maand voor zijn 30e verjaardag is overleden.

Dit topic is aan hem gewijd.

 

In memoriam

 

Peter Raes a.k.a. randy_roes

of ook wel: De Knuffelbelg

 

4-1-1985  -  3-12-2014

 

Omdat ik eerst in overleg wilde met de familie of wij als forum een In memoriam konden maken, hij was hier immers niet meer actief, heb ik in de tussentijd zo veel mogelijk materiaal verzameld. Er is natuurlijk nog veel, heel veel meer, bewijzen ook onderandere zijn ruim 8000 posts op dit forum, zijn poules, zijn contests, zijn filmbesprekingen (die nog altijd op zideo.nl te vinden zijn) en al zijn inzet, werk en toewijding.

Ook buiten het forum was hij actief met forumleden, zo zijn er verschillende biermeets geweest die volgens mij (hier was ik persoonlijk niet bij, maar getuige de foto's) ging dat er erg gezellig aan toe.

 

Ik heb uren materiaal doorgespit en daar wat uitgehaald en in een Youtubefilmpje gezet waarmee ik hoop dat de herinnering in stand blijft.

 

Randy, op dit forum misten we je natuurlijk al een tijdje, maar dat we je voor eeuwig moeten missen had ik nooit kunnen voorspellen.

 

 

Omdat er nog veel meer materiaal is heb ik wat fragmenten uit radioshows gehaald en die staan in dit topic als bijlage, deze kunnen jullie downloaden en beluisteren. Het zijn fragmenten uit 2005 (live/late night) en 2010 (xms).

 

Hier ook de rouwkaart. Ik snap dat dit vragen oproept, maar ik denk dat dit verder genoeg zegt. Ik heb contact met zijn broer en die stuur ik ook een link naar dit topic, maar ik denk dat we ons verder niet bezig moeten houden met vragen, maar wel met het eren van een van de belangrijkste personen in de geschiedenis van dit forum.

 

post-8-0-95191700-1419683516_thumb.jpg

 

 

randy's laatste post:

 

post-8-0-86312000-1419683739_thumb.jpg

 

 

Fragmenten van Radio Clown & Acrobaat (2005)

 

randy-latenight.mp3

randy-latenight2.mp3

randy-liveshow2005.mp3

 

Fragment van XMS radio (2010)

 

randy-xms.mp3

 

Het staat een ieder vrij in dit topic te reageren op dit nieuws en om hem de laatste eer te bewijzen.

Zijn status is inmiddels gewijzigd naar In memoriam. De titel Erelid zal hij voor altijd houden.

 

Peter, randy, je was een topgozer, ik zal je voor altijd missen. Je wordt niet vergeten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ah nee toch, dit kan je niet menen... Jezus, ik zit hier met een brok in de keel en tranen in de ogen. Hij had hier al een jaar of 2 weinig meer tot niets meer laten horen, maar altijd bleef wel die gedachte en hoop "dat 'ie wel een keer terug zou komen", althans bij mij. Ik ga nu niet roepen dat ik heel veel met hem te maken heb gehad (in de laatste periode moest hij me vooral op mijn donder geven omdat ik als kutpuber ook op het forum een moeilijk ettertje was tegen velen), maar ik keek wel altijd op tegen zijn manier van doen. Meer dan 100 topics van Rate the Movie inclusief video-besprekingen, ik doe het hem nog steeds niet na. Op de 1 juli dvd (2004) vertelt hij ook vol overgave hoe hij een verschrikkelijk lange reis had gemaakt om daar te geraken in Dieren.

Zonde hoe hij zelf (zoals ik het begrijp) besloten heeft het tijdelijke voortijdig in te wisselen voor het eeuwige, maar ik hoop dat hij zijn rust nu wel heeft gevonden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jeetje... Als 1 van de leden van het eerste uur en oud-moderator schrik ik (ondanks dat ik wat minder actief ben) hier vreselijk van. Vorig weekend was ik nog een weekendje weg in België en hoopte je toen nog eens te mogen ontmoeten. Dat dit nu al nooit meer zou kunnen had ik echt nooit verwacht. We hebben elkaar regelmatig gesproken als collega's binnen de crew maar wat me het meest bij zal blijven zijn de verschillende biermeets in Amsterdam en in België waar je altijd in zeer positieve zin aanwezig bent geweest! Ik heb altijd erg veel moeite met dit soort dingen te uiten, maar wat vast staat is dat ik je nooit zal vergeten!!

Randy / Peter, rust nu maar zacht. Je bent een kanjer als KnuffelBelg!!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 months later...

Ik lees dit nu pas. Hoewel het al een tijdje later is, schrik ik hier wel ontzettend van. En ik weet ook niet helemaal goed wat ik moet zeggen. Ik heb hem altijd ervaren als iemand die een goede actieve houding had op dit forum en de voorlopers. En ik denk dat ik hem ook zo zal blijven herinneren.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

Ook ik lees dit nu pas, maar schrik hier toch van. Ik weet eerlijk gezegd niet meer of ik hem ooit heb ontmoet, maar op het forum kan ik me zijn positieve aanwezigheid wel herinneren.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 10 months later...

Ook ik heb dit vrij laat gelezen en kwam er via het youtube filmpje achter. Ik heb hem enkele keren ontmoet onder het genot van een (speciaal) biertje en natuurlijk op de Bassie en Adriaan dag in Dieren in 2004.

 

Net als de anderen ook hier schrik en verbazing over hoe het kan lopen in het leven en uiteraard besef je niet dat je zo iemand voor het laatst ziet op zo een dergelijke meet..... Naast dat ik het eens ben met wat mensen zeggen over zijn positieve bijdrage aan het forum, zou ik nog willen zeggen dat hij in werkelijkheid ook zeer relaxt en sympathiek overkwam als persoon in de keren dat we elkaar gezien hebben op een meet.

 

Sprekend voor mezelf een persoon die ik niet zal vergeten door zoals hij was en mede dankzij zijn inzet in de geschiedenis van het forum en alles daar omheen.

aangepast door Heer_van_Bartolhoven
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

De laatste tijd weer heel wat oude topics door zitten spitten zoals die van de "Raad het Plaatje: Games" reeks en het contest gedeelte. Dan merk je toch gewoon weer hoe betrokken hij bij alles was. Om nog maar te zwijgen over het "Rate the movie / Rate the game" gedeelte. Vooral bij het maken van de scorelijsten voor het nieuwe "Raad het Plaatje" topic moest ik soms even slikken als ik zijn naam weer in moest tikken. Met veel plezier denk ik terug aan die tijden en natuurlijk ook aan al die jaren daarvoor, inclusief de radio uitzendingen. Bijna twee jaar later is het echter nog steeds zo onwerkelijk...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, bovenstaande herken ik.

Ik had hetzelfde met de ID contests toen ik bezig was met het overzichtelijk maken van de statistieken.

Hij was de op 1 na meest actieve organisator van de contests en pools (denk alleen al aan de Tour de France en Vuelta pools...) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Door zijn pools vond ik het ook echt leuk om dingen over die wielrenners op te gaan zoeken om zo te proberen een goede voorspelling te doen (aangevuld met de leuksts klinkende namen), maar ondanks dat ik er niets mee had en heb vond ik het toch elke keer weer spannend :D

 

We zouden voor het WK darts een dartspool kunnen houden, als mensen daar zin in hebben ten minste. Dan is het voor de mensen die er niets van weten ook gewoon gokken/leuke namen klikken, maar wellicht wordt het dan toch een beetje spannend en kunnen we een beetje van de oude tijd reviven. 

Ik denk ook nog regelmatig aan Randy, hij was een heel belangrijke pilaar voor dit forum, die pilaar is er niet meer, maar zijn fundering zal altijd blijven staan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 hours ago, djkoelkast said:

Door zijn pools vond ik het ook echt leuk om dingen over die wielrenners op te gaan zoeken om zo te proberen een goede voorspelling te doen (aangevuld met de leuksts klinkende namen), maar ondanks dat ik er niets mee had en heb vond ik het toch elke keer weer spannend :D

 

Ja, mij heeft hij toen ook overgehaald om er aan mee te doen en het was inderdaad steeds wel weer spannend. Hoe meer mensen er mee doen, hoe leuker het ook is. En je hoeft er niet eens verstand van te hebben.

 

3 hours ago, djkoelkast said:

We zouden voor het WK darts een dartspool kunnen houden, als mensen daar zin in hebben ten minste. Dan is het voor de mensen die er niets van weten ook gewoon gokken/leuke namen klikken, maar wellicht wordt het dan toch een beetje spannend en kunnen we een beetje van de oude tijd reviven.

 

Ik ben helemaal voor. _O_

Met Raad het Plaatje: Games en de contests in het algemeen probeer ik hetzelfde een beetje te doen. Hoe meer mensen mee willen doen, hoe beter. Oude bekenden, maar ook nieuwe users zou erg tof zijn.

 

3 hours ago, djkoelkast said:

Ik denk ook nog regelmatig aan Randy, hij was een heel belangrijke pilaar voor dit forum, die pilaar is er niet meer, maar zijn fundering zal altijd blijven staan.

 

Prachtig verwoord...

Laten we er dan samen ook op verder bouwen. ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 years later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...