Ga naar inhoud

25 Jaar Telekids: Een pittige Pleurisbende!


Aanbevolen berichten

25 Jaar Telekids: Een pittige Pleurisbende!

 

 

Hier is hij dan! De groots aangekondigde megaspecial, het grote vervolg op de inmiddels veel te vaak herhaalde officiële '10 Jaar Telekids'-special, de ultieme Telekidsspecial der specials, dazzling, vol spektakel, blamages, blundertjes, liedjes en meer, bijna 240 minuten lang! Geniet van epische, nooit uitgezonden gebbetjes achter de schermen en de meest hilarische momenten die op de montagetafel van RTL zijn achtergebleven!

 
Blok 1 - 0:00
Blok 2 - 39:20
Blok 3 - 1:21:37
Blok 4 - 2:06:05
Blok 5 - 3:04:00
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat geinig, blijkbaar is de special tussen neus en lippen door genoemd op 3FM :)http://www.3fm.nl/mobiel/gemist:audio/detail/170178

Tja, 25 jaar Telekids, dan moet ik zelf ook eventjes graven... In '89 begon het nog als een goedkoop en lullig kinderblokje, een kapstokprogramma voor aangekochte cartoons die dan werden gedraaid vanuit een bespottelijk kleine studio in Luxemburg. Presentatrice Irene Moors vloog dan iedere week daar naartoe met een koffer vol aan spullen (die ook regelmatig zoekraakte), om steeds 1 week aan uitzendingen mee te vullen.

Ze hebben meerdere formats geprobeerd totdat in '93, wat de special ook vertelt, Daphny Muriloff en Jeroen van Baaren overstappen naar Telekids en ze het eigenlijk toch helemaal nieuw (lees: BOOS 2.0) maakten. Er kwam spel in, spektakel, een verhaallijntje voor de hosts en Carlo Boszhard kwam erbij als, zoals eerst bedoeld, een minderwaardige side-kick, een veredelde buurjongen om het zo te noemen. Daar steeg hij volgens de kinderen al snel bovenuit en juist door de leuke interactie met de kinderen werd hij een gelijke presentator naast Irene en was het duo echt geboren. Naar mijn idee wel de betere jaren van de reeks dus die special is daarin voor mij wel geslaagd :D

_O-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik skip af en toe want ik vind het wel leuk, maar de fragmenten zijn te lang, te weinig boeiend. Misschien het resultaat van de "mtv-generatie" maar goed ;) Misschien een tip voor een volgend project? Iets meer snijden.

 

Maar goed, waar ik dan weer redelijk toevallig op kwam was 1:11 waar Carlo pril geluk lijkt te spotten, maar het jochie zegt dat ze zijn nichtje is. En Carlo zegt dat hij dat zelf ook is. Voor zover ik weet was ie toen nog lang niet uit de kast, dus dat vond ik redelijk frappant.

 

Vind Carlo en Irene trouwens een ontzettend leuk stel. Met veel plezier gekeken. Ook leuk dat ze "Kom erbij" doen uit Belle en het Beest, gezien zijn rol als Lumiere.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik skip af en toe want ik vind het wel leuk, maar de fragmenten zijn te lang, te weinig boeiend. Misschien het resultaat van de "mtv-generatie" maar goed ;) Misschien een tip voor een volgend project? Iets meer snijden.

Maar goed, waar ik dan weer redelijk toevallig op kwam was 1:11 waar Carlo pril geluk lijkt te spotten, maar het jochie zegt dat ze zijn nichtje is. En Carlo zegt dat hij dat zelf ook is. Voor zover ik weet was ie toen nog lang niet uit de kast, dus dat vond ik redelijk frappant.

Vind Carlo en Irene trouwens een ontzettend leuk stel. Met veel plezier gekeken. Ook leuk dat ze "Kom erbij" doen uit Belle en het Beest, gezien zijn rol als Lumiere.

Mooie inhoudelijke reactie, helemaal mee eens :)

De special is opgesteld onder het motto "Terugblikspecials laten altijd net te korte of de verkeerde momenten zien", dan zie je iets wat hilarisch is maar dan zo kort dat het voorbij is voor je überhaupt doorhebt wat er precies daarnet gebeurde. Nu heb je op YouTube vrij spel en kun je het zo kort of zo lang maken als je zelf wil en de special is dan ook echt meer als een naslagwerkje te gebruiken, wat gewoon wegkijkt als een quasi-echte uitzending van het programma. Telekids had ook wel eens langdradige onderwerpen, live op zender, maar nu heb je zelf de vrije keuze om door te spoelen en te skippen wat je niet wil zien, en te kijken wat je wel wil zien. Oftewel, ik denk wel dat je de special precies op de zo bedoelde manier gebruikt en bekijkt.

Zo ook dat fragmentje met dat nichtje; dat fragmentje komt uit 1999 en toen was Carlo al uit de kast, dat was 1 van de laatste afleveringen. Het was desalniettemin wel een redelijk tricky opmerking tussen die kinderen en ook een opmerking die je niet snel in andere terugblikken zal tegenkomen :P

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ah, ik dacht hij pas later out was, maar misschien was ik er gewoon later achter. Zo veel interesseert het me nou ook weer niet. Viel me alleen op (later ook nog, een aantal van dat soort opmerkingen achter elkaar).

 

Wat dat skippen op Youtube betreft... je moet natuurlijk wel weten tot wanneer je moet skippen voor het geval je iets mist dat wel leuk is, dat dat werkt niet zo goed. Misschien zat ik ook met een verkeerde instelling te kijken: ik verwachtte een hoogtepuntenshow, en als er dan langdradige stukken tussenzitten, klopt dat niet ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is wel ook meteen de reden geweest dat de special 'Een pittige pleurisbende' heet en niet 'Het beste van' ;) Nee goed, je hebt ook absoluut een punt wat ik niet ontken, er zitten wat langdradige stukken in die ik ook zeker erken en waar naar het schijnt bij de montage ook een hoop om te doen was (ik heb wat op afstand mogen meekijken).

Het was vooral een samenkomst van ideetjes, het begon als een compilatie van langere stukken, toen was het even een "leukste momenten deel 2" en toen werd het die pleurisbende die het nu uiteindelijk geworden is en doet de special z'n naam eer aan _O-

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Inmiddels is er een tijdsaanduiding van de special toegevoegd aan de beschrijving zodat iedereen snel naar zijn of haar favoriete onderdelen kan toespringen :D

 

0:00 Cold open met omroepster Irene en aankondiging Telekidsspecial
1:03 Opening met Ochtendgymnastiek
5:03 Verrassingspakket
7:20 Overzicht van niet uitgezonden backstagebeelden
9:05 Megadag 1994, nooit uitgezonden pre-opening
12:12 Harmonieorkest Utrecht (Megadag 1994)
15:57 De Kluis/Ditjes en Datjes (Compilatie)
22:36 "Met dat hoedje!" - Ditjes en Datjes deel 2
26:15 Irene's Problemenfeest
34:44 Pittige Liedjes: Wat brengt het nieuwe jaar?
38:43 Straks-promo
 
39:00 Telekids Beestenmix en Ballenmix (Commercial)
39:21 Cold open, eerste reguliere Telekids met Carlo
41:00 Koken met Carlo (Compilatie)
47:24 Belspelbumper, kort gesprekje met kijker, aankondiging Quizline
47:53 Quizline
53:26 Blooper en Promo (1993)
54:20 Gebbetje en Programma-overzicht
55:13 De Post (Compilatie)
1:03:51 Fröbele Fransen (Deel 1)
1:10:00 De liefdestuin (Compilatie), aansluitend Irene op de tribune
1:15:20 Blamage: Het lampje
1:17:14 Pittige Liedjes: Kom Erbij
 
1:21:15 CD: Pittige Tijden met Carlo & Irene (Commercial)
1:21:37 Opening blok 3, Kom maar binnen! (Compilatie 1993-1996)
1:24:49 Ontvangst in de studio (Compilatie 1998-1999)
1:31:09 Wie zit er in kleedkamer 2? (Compilatie)
1:34:25 Wij zijn beter-gebbetje, aansluitend De RTL 4 Stem
1:36:19 De Doordraaishow
1:42:43 Irene over Zuurtje-Pruimpje (10 jaar Special)
1:42:59 Mevrouw Zuurtje en mevrouw Pruimpje (Compilatie, deel 1)
1:49:16 De Lipstickshow (Compilatie)
1:55:02 De Special Mornings (Compilatie kerst 1998) met tussendoor;
1:57:38 Pittige Tijden met Maya Eksteen (Fragment)
1:59:16 Pittige Tijden met Philip Ivanov (Fragment)
2:02:02 Gebbetje: "Hier is ze weer, Irene Moors!"
2:02:17 Pittige Liedjes: Twee maar toch één (Nooit op CD uitgebrachte versie)
 
2:05:45 Telekids Now (Commercial)
2:06:05 Cold open, voorproefje van de hindernisbaan, opening blok 4
2:06:49 Voorafgaand aan de Vliegende Ouwe Taart... (Compilatie)
2:09:24 De Vliegende Ouwe Taart (Compilatie)
2:20:11 Blamage: "Ben je wel eens met Sittah...", aansluitend Hans Klok
2:21:14 Gebbetje: Verboden te viezelefozelen
2:22:00 Visite! (Compilatie)
2:32:14 Een pittig setje... Aan fragmenten (Grote compilatie op muziek)
2:35:27 Mevrouw Zuurtje en mevrouw Pruimpje (Compilatie, deel 2)
2:40:19 Eddy Zoëy backstage (BNN, 1999), aansluitend Eddy in Telekids
2:45:08 Wie moet Telekids volgend jaar overnemen?
2:46:58 Gebbetje: We gaan naar Zandvoort (Fragment Pittige Tijden)
2:47:38 Gebbetje: Felicitaties van Viola en de wonderbra (Megadag 1994)
2:48:33 Blamage: Het belspel (Megadag 1994)
2:55:42 Moppenfloppers, de vele hoogtepunten
2:56:25 Fröbele Fransen (Deel 2, compilatie), slot blok 4
 
3:03:45 CD: 10 jaar Telekids (Commercial)
3:04:01 Pittige Liedjes: Na 5 jaar wil ik meer (Opening blok 5)
3:08:23 De Finale: Een Megaportie Megadag
3:12:49 Leader en eindspel 'Giga' Mega Blubber Power Race (Megadag)
3:28:05 Absolute opvul-tv (Compilatie slot Megadag) inclusief:
3:29:08 Reprise 5 Jaar Telekids-lied (live)
3:31:00 Bezoek aan regie, instarten terugblik-fragment
3:37:00 De laatste minuut aftellen, afsluiting Megadag
3:40:05 Een laatste kijkje in het Fotoboek (Compilatie)
3:43:11 De Toegift, Nog 3, 2, 1 (PPC 2000)
3:46:56 Afsluiting en aftiteling
aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Ik zit nu te kijken, Al heb ik wat stukken overgeslagen leuk om weer te zien.
Wat me wel opvalt is hoe fel en kort Carlo kan reageren als zijn geaardheid te spreken komt maar het ook een keer zelf doet bij de liefdestuin.
Vroeger als kind had ik dit totaal niet door en dacht ik echt dat Carlo en irene een stel waren die ooit gingen trouwen.

Vooral bij de vraag maar raak gast met Karin Bloemen en Daarna Katja over de bladen acht elkaar valt het op.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 years later...

Ik heb dit geneuzel als oudere jongere meegemaakt en ik vond dit super (ook omdat er een gigantische zooi aan leuke tekenfilms werden uitgezonden). Even denken... Irene Moors en..  Macro Borsato? 🙄

 

Het ligt op 't puntje van mijn tong. Carlo Boshart ofzo.

 

Hoe dan ook...

 

Ik vond eerlijk gezegd de tekenfilms die ze tussendoor lieten zien altijd veel leuker dan al die ongein in de studio ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 hours ago, ShelLuser said:

Ik heb dit geneuzel als oudere jongere meegemaakt en ik vond dit super (ook omdat er een gigantische zooi aan leuke tekenfilms werden uitgezonden). Even denken... Irene Moors en..  Macro Borsato? 🙄

 

Het ligt op 't puntje van mijn tong. Carlo Boshart ofzo.

 

Hoe dan ook...

 

Ik vond eerlijk gezegd de tekenfilms die ze tussendoor lieten zien altijd veel leuker dan al die ongein in de studio ;)

Dat komt me wel bekend voor. Ik had dat nog erger bij Han Pekel. Voor mij was dat vroeger gewoon een dikkerd die de tekenfilms uitelkaar hield. Als een soort boekensteun die te lang doorging zeg maar. Oh ja, "Wordt vervolgd", zo heette dat. Maar goed, dat is weer een ander onderwerp.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 24-10-2019 at 10:23, HenkenIngrid zei:

Het was even graven naar het juiste topic, maar we zijn vijf jaar verder en er is dus blijkbaar een heuse Telekids tentoonstelling! Je moet er wel even voor reizen - afhankelijk van waar je woont - want de tentoonstelling is in het Museum van de Twintigste Eeuw in Hoorn!

 

Opening Telekids tentoonstelling

Wat tof en vriendelijk van je dat je de reportage deelt waar ik aan gewerkt heb :D Zeer gewaardeerd, was een enorme eer en heel tof om te mogen draaien ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...