Ga naar inhoud

Aan welke muziek denk je bij het woord "Summertime"?


Aanbevolen berichten

Een collega van een vriend van mijn man heeft een lijst samengesteld met muziek waarbij het woord "Summertime" in de titel staat. Bij het bekijken van deze lijst - waar hij trouwens nog mee bezig is - stond niet het nummer waar ik meteen aan dacht. Vandaar mijn vraag:

 

Aan welke muziek denk je bij het woord Summertime?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Naast "In the summertime" van Mungo Jerry (wat mij betreft één van de ultieme '70s nummers) kwamen "Summertime Sadness" van Lana Del Rey en "Summertime is coming" van Julian Plenti (aka Paul Banks van Interpol) in me op.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goede (en verantwoorde) keus wonderer!

 

Ik moest hieraan denken (soort U2 kloon uit de 80s):

Ook alleen maar omdat ik veel jazz heb geluisterd toen ik met mijn boeken bezig was. Kan het nummer zelf niet uitstaan :')

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Nu er dezer dagen enorm veel aandacht aan Summertime uit Porgy and Bess wordt besteed blijkt dat niemand aan deze song heeft gedacht, ook ik niet.

 

Gisteravond werd er in Nieuwsuur aandacht aan besteed en liet iemand zien dat hij een verzameling van zeker 1000 versies van dit bepaalde nummer heeft. Mooi.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...
  • 3 years later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...