Ga naar inhoud

[BE] Kabouter Plop (1997-)


Aanbevolen berichten

Vlaamse kinderserie over de belevenissen van Kabouter Plop en zijn vrienden: Kabouter Klus, Kabouter Lui, Kabouter Kwebbel, en later nog 

Kabouter Smul en  Kabouter Smal rond de melkherberg van Kabouter Plop. Iedere aflevering begint met Kabouter Plop die in zijn bed vertelt wat er gisteren in zijn melkherberg gebeurd was. Vaak zit er nog een moraal in het verhaal (nooit gemerkt). 

 

Cast:

 

 

Films:

Verder zijn er nog wat films gemaakt. 

 

De Kabouterschat (1999)
Plop in de wolken  (2000)
Plop en de toverstof (2003)
Plop en Kwispel       (2004)
Plop en het vioolavontuur (2005)
Plop in de stad       (2006)
Plop en de pinguïn (2007)
De Kabouterschat (remake) (2008)
Plop en de kabouterbaby  (2009)
Plop wordt kabouterkoning (2012)
 
Verder zijn flink wat boeken en strips en natuurlijk melkt Studio100 dit ook uit met plopkoeken etc.
 
Ik vond en vind dit nog steeds één de leukste televisieserie's uit mijn jeugd , het is wel een beetje voorspelbaar maar niet zo irritant voorspelbaar als S&G. Heel simpel, maar leuk. Was eigenlijk best geschrokken toen mijn moeder mij vertelde dat Meneer de Burgemeester en Kabouter Plop dezelfde persoon waren 
Ik zag dat Kabouter Plop nu ook in het Frans is: 
 
 
Kortom: de obsessie van Studio 100 naar meer en meer geld en bereidheid om daar kinderprogramma's kapot te maken...
 
Ik luister hun muziek nog regelmatig, mijn favorieten zijn ''Klus wil vliegen'', ''De Kabouterkoning''
''Sjoebi Dabbie Dabidee'' Soms kijk het nog weleens voor het slapen gaan.

 

 

 

Die eerste film vond ik het leukst (nostalgie), maar die latere (behalve ''Plop in de stad'') lijken me niets, ze lijken een beetje uitgemolken..

Maar die film werd een paar geleden verpest door een remake, ik zag de film terug en ik herkende sommige scenes niet en sommige miste.

Er zijn leuke scene's uitgeknipt en onnodig beeldmateriaal toegevoegd.  :(

Zo mist er een scene dat een kind naar Kabouter Plop muziek luistert en Plopboekjes leest en dan dat haar ouders boos worden en haar ouders zeggen: ''Kabouters bestaan niet''. 

 

Ook viel me het jaren geleden op dat het nummer ''Wij zoeken een schat'' van melodie sterk lijkt op het ''Horst-Wessel-lied''

Ik hoorde dat deuntje jaren geleden in een geschiedenisfilmpje en toen begon ik te zingen: ''Wij zoeken een schat''.

 

Ben benieuwd naar jullie herinneringen/interesse van/in Kabouter Plop. 

 

post-1055-0-52530100-1421334779_thumb.jpg

post-1055-0-98885800-1421338579_thumb.jpg

post-1055-0-41778900-1421338582_thumb.jpg

aangepast door Floris97
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...