Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Het is wel weer eens tijd voor een nieuwe contest.

Een snelle foto contest dit keer.

 

Hieronder staan 20 foto's van dieren afgebeeld.

Ik wil graag van deze dieren hun volledige naam weten.

Dus antwoorden als "aap", "hond" en "slang" zijn niet voldoende.

Ik ben echt op zoek naar het soort, bijvoorbeeld "chimpansee", "poedel" en "cobra".

 

Voor ieder goed antwoord kan 2 punten worden verdiend, dus in totaal zijn er 40 punten te verdienen.

De looptijd van de contest bedraagt 2 weken.

De winnaar van de contest en de runner-up krijgen uiteraard weer een award.

Iedereen mag meedoen tot de laatste dag van de contest, maar let op;

 

Een user die de laatste 2 dagen van de contest zijn eerste inzending doet, speelt nog mee voor de helft van de punten (dus maximaal 20 punten).

 

Succes!

 

 

 

 

post-206-0-06509200-1422184493_thumb.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vanavond is de laatste avond dat users die nog niet eerder hebben ingezonden mee kunnen spelen voor dubbele punten.

Vanaf morgen worden de punten voor deze users gehalveerd.

 

Nieuwe tussenstand;

 

1. Spikey

1. Frey

1. Keetie

1. Hinse

2. Joost

3. Floris97

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geen nieuwe inzendingen meer ontvangen sinds de laatste post.

 

ANTWOORDEN

1. Berglemming

2. Witgezichtsaki (Vliegende Aap)

3. Maraboe

4. Groene Leguaan

5. Tasmaanse Duivel

6. Axolotl

7. Barracuda (Zeesnoek)

8. Geelgerande Waterkever

9. Poetsgarnaal

10. Braziliaanse Zwerfspin

11. Wallaby

12. Capibara

13. Berberaap

14. Buizerd

15. Aalscholver

16. Troepiaal (Trupial)

17. Bongo

18. Boa Constrictor

19. Slurfhondje

20. Koraalduivel

 

 

EINDSTAND

1. Spikey [40 punten]

1. Frey [40 punten]

1. Keetie [40 punten]

1. Hinse [40 punten]

2. Joost [32 punten]

3. Floris97 [4 punten]

 

Dit houdt in dat 4 users de totaalscore hebben gehaald en dus in een play-off moeten strijden om wie de ultieme winnaar van de contest is.

Binnen enkele minuten zullen deze users via een pb de play-off ontvangen.

Zodra deze play-off is gespeeld, maak ik de antwoorden en de winnaar bekend.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Was een lastige, maar vond t erg leuk. M'n hersens kraken nog na   *). Herhaaldelijk naar Google moeten grijpen.

aangepast door Spikey
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat mij vooral opviel, was dat de afbeeldingen best snel gevonden werden.

Ik had eerlijk gezegd verwacht dat er enkele dieren lastiger te vinden zouden zijn (zoals bijvoorbeeld een axolotl :P).

 

Ik vond het leuk dat er weer een hoop animo was voor de contest en dat er toch een aardig aantal users weer mee hebben gedaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik herkende best veel al meteen, met name omdat mijn beste vriend (die ik al ken sinds ik 4 was) heel z'n leven al veel met bijzondere dieren bezig was. Bij sommige van de meer obvious beesten zoals de Boa Constrictor en die spin viel het kwartje pas veel later. 

aangepast door Spikey
Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuk om te lezen dat iedereen zo enthousiast is :)

 

Inmiddels hebben alle 4 de users de playoff uitslag ingeleverd.

Dit was de play-off:

 

Deze play-off bestaat uit 5 extra dierenfoto's waarbij ik, net als in de contest, de specifieke soortnaam wil weten.

De afbeeldingen zijn doorgenummerd van 21 t/m 25.

Daarnaast bestaat deze contest uit een schiftingsvraag die beantwoord moet worden.

 

Regels;

- De user die de meeste goede antwoorden heeft gewonnen wint

- Als er meerdere users zijn die evenveel punten hebben op de extra 5 afbeeldingen (nummers 21 t/m 25) dan geldt dat de user die het goede antwoord weet te geven op de schiftingsvraag de winnaar is

- Als er meerdere users zijn die ook de schiftingsvraag goed hebben beantwoord, dan wint de user die als eerste zijn inzending heeft gestuurd

 

De 5 extra afbeeldingen

 

post-206-0-25372000-1423523049_thumb.jpg

 

Schiftingsvraag

Zijn er volgens jou bij de in totaal 25 afgebeelde foto's ook foto's bij die ik zelf heb gemaakt en zo ja, welke foto's zijn dat?

Het opgeven van de nummers van de foto's volstaat hierbij.

 

 

DE ANTWOORDEN (elk goed antwoord is 2 punten)

 

21. Zeeolifant

22. Roodoogmakikikker

23. Gewone / Rode Oeakari

24. Mol

25. Bladstaartgekko / Madagascar Platstaartgekko

 

 

 

DE UITSLAG (op volgorde van inzending)

 

Spikey (10 punten)

Hinse (10 punten)

Frey (10 punten)

Keetie (9 punten)

 

De schiftingsvraag moet dus de uitslag bepalen;

 

Schiftingsvraag:

Welke foto(s) heb ik zelf genomen?

Antwoord: nummer 4 (de groene leguaan, genomen op Curacao);

 

Bewijs:

post-206-0-34878500-1423523965_thumb.jpg

 

 

Antwoorden van de users

 

Spikey: 19, 21 en 24

Hinse: 3

Frey: 4, 12, 20 en 22

[Keetie: 11 (22, 23, 24)]

 

Frey is dus de enige die foto 4 heeft genoemd en is daarmee de winnaar van de contest.

Morgen zal ik de award maken voor deze contest

 

Normaal zou de runner-up ook een award krijgen (zwart-wit), maar nu zijn er 3 runners-up.

In het verleden kregen die dan een sepia award, dus lijkt het mij ook goed om die voor deze contest ook te geven.

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

En ik zat bij die mol nog wel een hele tijd te zoeken wat voor soort het nou moest zijn. _O-

Heb bij die schifting gewoon de foto's gegokt die ik niet had gevonden op google, maar ben best verrast dat niemand 4 had. :P

 

Leuke contest RM! Is lang geleden dat ik meegedaan heb en met deze kon ik weer eens lekker zoeken. _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Was inderdaad een leuke contest RM! Gefeliciteerd Frey met de overwinning!  ^O^

 

Ik heb nog wel een even een puntje wat betreft de puntentelling bij de schiftingsvraag. De vraag luidt: Welke foto(s) heb ik zelf genomen? Ik had zelf gegokt dat je maar 1 foto had gemaakt (verkeerde nummer), maar het komt er dus op neer dat zodra je überhaupt het juiste nummer noemde (4, red) je dan sowieso winnaar was? Ik had dus theoretisch alle foto's op kunnen noemen en dan zat het juiste antwoord er sowieso erbij? Ik had gedacht dat het aantal foto's dat je gokte ook enige weging zou hebben, anders heeft zo'n vraag natuurlijk weinig waarde. Niets ten nadele van Frey's overwinning, ik vraag me gewoon het idee achter de puntentelling af.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Yep was onbevredigend willekeurig einde met drie nummer 1 posities na de face off; was wellicht beter om te kijken naar hoeveel inzendingen mensen gedaan hadden, of hoeveel procent we de eerste inzending goed hadden. Statistisch gezien wanneer je kijkt naar de bij-opdracht dan wint Hinse, omdat;

Ikzelf heb 3 foto's fout (ze waren niet van jou), dus sta op -3

Frey heeeft 1 goed en 3 fout, dus staat op -2

Hinse heeft 1 fout, dus staat op -1. 

 

Maar goed ik ben en een newbie met 0 awards dus what do I know moet m'n kop houden  8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites

Was inderdaad een leuke contest RM! Gefeliciteerd Frey met de overwinning!  ^O^

 

Ik heb nog wel een even een puntje wat betreft de puntentelling bij de schiftingsvraag. De vraag luidt: Welke foto(s) heb ik zelf genomen? Ik had zelf gegokt dat je maar 1 foto had gemaakt (verkeerde nummer), maar het komt er dus op neer dat zodra je überhaupt het juiste nummer noemde (4, red) je dan sowieso winnaar was? Ik had dus theoretisch alle foto's op kunnen noemen en dan zat het juiste antwoord er sowieso erbij? Ik had gedacht dat het aantal foto's dat je gokte ook enige weging zou hebben, anders heeft zo'n vraag natuurlijk weinig waarde. Niets ten nadele van Frey's overwinning, ik vraag me gewoon het idee achter de puntentelling af.

 

Excuses voor de late reactie, maar uiteraard wil ik wel een reactie hierop geven.

 

Zoals je al aangeeft was het eigenlijk de bedoeling om enkel de aan te geven van welke foto je dacht dat ik hem had gemaakt en niet alle foto's te noemen.

Als ik kijk naar de antwoorden op die vraag zoals ze zijn gegeven dan had ik 2 dingen kunnen doen;

1. Ik had jou kunnen laten winnen, omdat je de enige user was die aangaf dat ik slechts 1 foto had gemaakt, wat ook klopte.

2. Ik had Frey kunnen laten winnen, omdat hij als enige user was die foto 4 had geraden (ondanks dat hij meerdere foto's had vermeld).

 

- Stel dat jij ook nummer 4 erbij had staan, dan had ik jou laten winnen, omdat jij dan minder foto's zou hebben vermeld.

- Stel dat Frey die nummer 4 er niet bij had zitten en dus niemand in dat geval de foto had geraden dan had ik, zoals aangegeven, de user laten winnen die als eerste heeft ingezonden.

- Stel dat er een user zou zijn geweest die alle 25 nummers zou hebben vermeld, dan zou ik dat fout hebben gerekend.

 

Dus ondanks dat je een punt hebt, heb ik er wel over nagedacht en ervoor gekozen om Frey te laten winnen, omdat het anders wel heel raar zou zijn dat hij wel het goede antwoord heeft gegeven, maar dan niet zou hebben gewonnen.

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Het feit dat er diverse scenario's zijn van wie er onder welke voorwaarden had gewonnen maakt het gewoon niet zo handig. Het doet verder geen afbreuk aan de contest hoor (deze was heel erg tof!), maar bij een schiftingsvraag is het in de denk ik toekomst handiger om iets te formuleren als: "Ik heb zelf ook minimaal 1 foto (maar wellicht meer) gemaakt van een dier uit de contest. Hoeveel km heb ik moeten reizen om de desbetreffende dieren op de gevoelige plaat te zetten?" Dan bereken je dat zelf even snel via Google Maps en weet je zeker dat er 1 duidelijke winnaar uit voort komt en hoef je niet al bovengenoemde scenario's af te werken. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het feit dat er diverse scenario's zijn van wie er onder welke voorwaarden had gewonnen maakt het gewoon niet zo handig. Het doet verder geen afbreuk aan de contest hoor (deze was heel erg tof!), maar bij een schiftingsvraag is het in de denk ik toekomst handiger om iets te formuleren als: "Ik heb zelf ook minimaal 1 foto (maar wellicht meer) gemaakt van een dier uit de contest. Hoeveel km heb ik moeten reizen om de desbetreffende dieren op de gevoelige plaat te zetten?" Dan bereken je dat zelf even snel via Google Maps en weet je zeker dat er 1 duidelijke winnaar uit voort komt en hoef je niet al bovengenoemde scenario's af te werken. :P

 

Dat is wel een goede aanvuling ;)

Die neem ik mee in de volgende contest ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...