Ga naar inhoud

[USA] The Middle


Aanbevolen berichten

 

Ik vind deze serie echt geweldig, het is niet zo ongeloofwaardig opgezet en laag dan andere Amerikaanse sitcoms. Ook zijn er geen domme grappen met een oh zo vervelende lachband.

 

De serie kreeg heel wat waardering door z’n realisme wat ik ook wel erg waardeer. Hoewel de acteurs misschien niet zo goed zijn, beetje overdreven. 

 

The Middle is een Amerikaanse sitcom over de dagelijkse belevenissen van het gezin Heck, waarin de moeder Frankie Heck centraal staat, de serie speelt zich af uit haar oogpunt . Zij is de voice-over die de hele tijd commentaar geeft op wat er gebeurd (is). 
In deze serie komen de gekste situaties voor, vaak door misverstanden of gewoon door de gekke personages.
Het gezin lijdt ook aan een chronisch geldtekort waardoor er hilarische situaties ontstaan.

 

De serie wordt in Nederland uitgezonden door FOX.

 

Rollen

 

Frankie Heck (Patricia Heaton) is de moeder van het gezin. Zij is de rode draad in de serie, de andere familieleden komen altijd naar haar toe als iets is, zelfs op haar werk. Ze werkte vanaf de eerste seizoenen als autoverkoopster, maar daarna studeerde ze en werd ze tandartsassistente. 
Patricia Heaton droeg in de pilotaflevering een pruik.

 

Mike Heck  (Neil Flynn) is vader van het gezin, hij lijkt weinig gevoelens te hebben en zegt altijd waar het op staat, in tegenstelling met Frankie. Hij werkt in een groeve.
Neil Flynn speelde eerst in de televisieserie Scrubs, het is te zien dat The Middle later is, hier heeft hij grijs haar. Het valt me op dat hier een soortgelijk personage speelt..

 

Axl Heck (Charlie McDermott) is de luie zoon van het gezin. Hij doet weinig aan school en zijn bezigheden zijn vooral slapen, eten en thuis halfnaakt rondlopen, waardoor hij veel ruzie heeft met zijn moeder. Hij speelt ook American football. 

 

Sue (Sue) Heck - (Eden Sher) is de dochter die altijd pech heeft, zo werd ze naar haar geboorte door een foutje Sue Sue genoemd. Ook heeft ze heel vaak geprobeerd een club te vinden, van cheerleading tot zwemmen maar dit mislukte allemaal. Ook is ze op school niet zo populair vooral omdat ze eigenlijk niet gezien wordt. 

 

Brick Heck  - (Atticus Shaffer) ietwat rare jongere zoon van het gezin, hij heeft geen vrienden en zelfs geen contact buiten zijn familie, daarom zit hij ook op een sociale training hij leest het liefs boeken. Ook is hij bekend van zijn tics zoals het fluisteren tegen zichzelf, het citeren van Shakespeare en het opeten van papier.

Atticus Shaffer lijdt aan dwerggroei waardoor hij eruitziet als een jongen van 10 jaar.

 

Bob (Chris Kattan) de eenzame collega van Frankie, hij helpt vaak met adviezen aan haar.

Hij is eenzaam en woont nog bij zijn moeder.
 

Edie Freehold (Jeanette Miller) ook wel tante Edie genoemd, is de demente tante van Frankie. Ze woont alleen, maar eigenlijk is dit niet echt verstandig.. Op een gegeven moment moet Frankie altijd op haar passen wat haar irriteert. 
 

Brad Bottig (Brock Ciarlelli) De ietwat rare vriend van Sue. Hij heeft haast de zelfde hobby’s en vrienden als Sue, zoals baldancing.

 

Don Ehlert (Brian Doyle-Murray) De nogal ouderwetse eigenaar van 'Ehlert Motors' en de baas van Frankie in de eerste seizoenen. Hij is vaak erg chagrijnig en snauwt vaak tegen Frankie, vooral omdat ze een vrouw is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 years later...

The Middle

 

themiddle.jpg.f2a9e88cbbe94784e1ae9754c920ec24.jpg

 

Toen @Floris97 dit topic maakte over The Middle kende ik die serie niet. Het vorige jaar zag ik 's middags op FOX een paar afleveringen staan, die ik bekeken heb. De serie is inderdaad zoals Floris die beschrijft; volgens mij leuk voor jongeren die bepaalde voorkomende situaties niet kennen en leuk voor ouderen die bepaalde voorkomende situaties  herkennen.

De serie bestaat uit 9 seizoenen waarvan de eerste, de pilot, begon op 30 september 2009.  In Amerika loopt de serie, nu in 2018, nog steeds. Een aflevering duurt gemiddeld een half uur (20-30 minuten) en er zijn zo'n 24 afleveringen in een seizoen. Eh, nu ik aan het bladeren ben in de diverse seizoensbeschrivingen blijkt dat ik er een aantal heb gezien uit seizoen 2.

IMDb over The Middle
Forget about athletes, movie stars and politicians. Parents are the real heroes—but we think Frankie Heck, must be some kind of superhero. A loving wife and mother of three, she's middle class in the middle of the country and is rapidly approaching middle age.


Nog steeds elke dag te zien op FOX tussen 2 en 4 uur 's middags.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...