Ga naar inhoud

beste app voor mobiel/tablets om je collectie bij te houden?


Aanbevolen berichten

titel zegt genoeg neem ik aan?

op dit moment gebruik ik vg collection tracker pro.

doet alles wat ik vraag grote database online om games toe tevoegen (hoef je niet alle info los op te zoeken) collectie kan ge exporteerd worden naar een excel bestand en de meeste ps2, xbox classic, xbox360, ps3 en de next gen games scannend hij wel en vind automatische de bijhorende info.

iemand misschien een beter programma of manier?

Link naar bericht
Delen op andere sites

pc = geen console :P

Maakt mij niet veel uit maar sommige mensen worden pislink als je de pc een console noemt.

 

Dat zegt toch ook niemand? Misschien ff wat beter lezen voordat je wat neerknalt? Ik zei "geen moderne generatie consoles" (oa waar de dennismark om vroeg) EN "geen pc". Dat is nogal een bruikbare aanvulling op je suggestie voor verzamelaars in het algemeen die OCD hebben en alles willen registreren wat ze hebben.

 

PS3, Xbox360 (waar dennismark wél om vroeg) staan daar dus niet in. 

 

Wat er wel in staat (geripped uit de broncode van het menu);

Amstrad GX4000
Atari 5200
Atari 7800
Atari Jaguar
Atari Jaguar CD
Atari Lynx
Atari VCS
Atari XEGS
Bit Corporation Gamate
CBS ColecoVision
Commodore Amiga CD32
Entex Adventure Vision
Fairchild Channel F
Hartung Game Master
Interton VC4000
Mattel Intellivision
MB MicroVision
Microsoft Xbox
NEC PC Engine
NES
Nintendo 64
Nintendo Game Boy
Nintendo Game Boy Advance
Nintendo Game Boy Color
Nintendo GameCube
Nintendo Pokémon Mini
Nintendo Virtual Boy
Nintendo Wii
Nokia N-Gage
Philips CD-i
Philips Videopac
Philips Videopac+
RDI Halcyon
Sega 32X
Sega 32X CD
Sega Dreamcast
Sega Game Gear
Sega Master System
Sega Mega Drive
Sega Mega-CD
Sega Saturn
SNK Neo Geo
SNK Neo Geo Pocket
SNK Neo Geo Pocket Color
Sony PlayStation
Sony PlayStation 2
Sony PlayStation Portable
Super Nintendo
Tiger Game.com
Tiger Gizmondo
Timlex Mega Duck
Vectrex
View-Master Interactive Vision
VM Labs Nuon
Watara Supervision
Worlds of Wonder Action Max
 
 
EDIT: Ik heb trouwens een Excel met alle uitgegeven spellen voor Game Boy, Game Boy Color, SNES, GBA en Megadrive met naam-jaar-uitgever-type, als iemand interesse heeft? Zou ook nog meer systemen kunnen toevoegen (/ rippen uit de broncode van Mobygames indien gewenst)
aangepast door Spikey
Link naar bericht
Delen op andere sites

Zelf gebruik in gamecollector van collectorz.com. Gebruik het al sinds versie 2 op de pc, eerst gebruikte ik de export functie om een excel csv file te creeren die op mijn windows mobile kon openen. Daarna na de overstap op android, heb ik het android programma gekocht. Werkte wel, allen moest je steeds zelf je telefoon aan de computer hangen om de data te synchroniseren.

Later had je ook nog de optie om online je collectie te bekijken met een browser op connect.collectors.com. Deze was gemakkelijk up to date te houden door een synchronisatie knop in de software. Nadeel was dat als je geen internet of slecht bereik had, je hier niets aan had. Onlangs hebben ze de android app geupdate en nu kan deze worden gesynchronisseerd middels de connect.collectors.com site. Heb je de laatste info en toch offline beschikbaar voor de gevallen dat je geen ontvangst heb.

Nadeel is wel dat je voor al deze functies moet betalen. Aangezien ik de pro versie gebruik, was de online database gratis, en had ik ook de beschikking over export to excel en dergelijke functies. De android app moest je ook apart kopen, de laatse update was echter wel gratis voor degene die de software al hadden.

Pas na de laatse pc versie vond ik het programma compleet. Ze hebben nu een of ander update programma, hoe dat werkt weet ik niet precies.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...