Ga naar inhoud

Ik zoek een tv-serie


Aanbevolen berichten

Ik zoek sinds vanavond naar een tv-serie, het was een school-tv serie en het ging over een mummiekat, die twee kinderen hadden gevonden. Die kat vertelde dan het oude Egypte en kwam tot leven als de kinderen een spreuk opzegde. Het begon dat een broer een zus een cadeau zochten voor hun moeder en toen die kat vonden. 

 

Het is een hele tijd dat ik dat nog gezien heb (groep 4). Ik vond het een prachtige serie ik zou het graag weer willen zien..

 

Weet iemand hoe deze serie heet? 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit doet me denken aan een serie die ik ooit eens op Belgie heb gezien, nou ja, gezien, gedeeltelijk zoals altijd...;) Dat ging ook over kinderen en dieren die een soort van levend werden. Het meisje - waarschijnlijk een van de hoofdpersonages - vervoerde die in haar rugtas. Inderdaad op zoek naar iets. Deze seirie is nog eens in zijn geheel herhaald, maar die had ik gemist. Ik kan me alleen herinneren dat er ZOO in de titel stond. Maar of dit hetzelfde is dan dat waar jij naar op zoek bent, weet ik niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Ik heb de serie al gevonden, maar bedankt voor jullie denkwerk. 

 

Na meer en meer graven op het internet, kwam ik erachter dat deze serie (heel creatief) ''Oude Egyptenaren'' heet. Het werd uitgezonden vanaf 1997 tot 2006. (Wat ik al dacht, in 2006 zat in groep 4)

 

https://www.youtube.com/watch?v=hXi6EaWgcps

 

Toch leuk dat mensen dit op YouTube zetten, anders was ik nooit zeker of dit het wel was.

Verder kan ik er niet zoveel van vinden.. Het is volgens mij niet op dvd verschenen.. 

 

In mijn herinnering zag die mond van die kat er veel realistischer uit.. 

Verder kloppen er wel meer dingen niet, de kat lijkt alles te vertellen of zij alles van nu al weet. Opeens heeft ze het over het museum in Leiden, hoe weet ze überhaupt dat musea bestaan, hoe zou ze dat kunnen weten als 3000 in piramide zat? :?  

 

Geld bestond er toen nog niet.

Toen konden er nog niet zoveel mensen lezen en schrijven.

 

Verder is het geschiedkundig wel mooi gemaakt, die historische 'flashbacks' zijn wel leerzaam. Maar dat constante gemiauw had niet gehoeven...  

aangepast door Floris97
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...