Ga naar inhoud

nieuwe camera en microfoon


Aanbevolen berichten

Waarschijnlijk wordt deze suggestie weggelachen als hopeloos ouderwets, en ik moet er ook meteen bij vertellen dat ik hier geen praktische ervaring mee heb, maar: is het geen idee een oude(re) professionele camera tweedehands aan te kopen? Zoiets:

 

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/fotografie-camera-s-digitaal/m901324114-te-koop-4-x-professionele-betacam-video-camera-s-en-toebeho.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

 

Je krijgt het idee dat ze deze dingen tegenwoordig niet meer verkocht krijgen, waarschijnlijk omdat het allemaal zo nodig breedbeeld en HD moet zijn. Maar als de beelden zoals die in journaals en dergelijke pakweg twintig jaar geleden te zien waren een beetje representatief zijn, dan levert dit soort camera's toch een veel mooier beeld dan de consumentenprut die overal verkocht wordt - waarbij de camera's in ieder geval te klein/te licht zijn. Moet je niet willen, wordt het beeld onrustig van. Ik heb al menig recent programma om die reden uitgezet...

 

Ook qua microfoons geen kenner, maar als je op beurzen gaat opnemen is het waarschijnlijk wel verstandig uit te kijken naar een type dat een beetje richtingsgevoelig is, anders krijg je toch net wat meer omgevingsgeluid dan je lief is. :-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

We willen beelden laten zien van vogels op de beurs en liefhebbers interviewen. Meer niet eigenlijk.

En natuurlijk gewoon buiten filmen.

Het budget maakt eigenlijk niet zoveel uit. Als de apparatuur maar voldoet. Soms is duur spul slechter dan goedkoop spul.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja maar dan is het lastig je te helpen, wil je in HD gaan filmen en wat voor kwaliteit bijvoorbeeld?

Ga je veel bewegen of juist niet?

 

Als je echt goede kwaliteit wil, maar een compact formaat camera op statief kijk dan eens naar een Black Magic, lijkt op een fotocamera, maar geeft de kwaliteit van een professionele filmcamera. Prijs rond de 800-900 euro en dan moet je je geluid apart regelen en apart monteren. Niet de goedkoopste oplossing en niet handig als je niet met een statief wil werken.

 

Een professionele videocamera, digitaal, betaal je 2000-5000 euro voor en dan je geluid nog, maar dit kan rechtstreeks de camera in. Voor simpele reportersspul ben je qua geluid voor onder de 100 euro klaar.

 

Er zijn ook leuke, goede consumentencamera's voor 500-600 euro, ook dan moet je je geluid apart regelen.

 

Of je gaat low-budget met een simpele consumentencamera. Geluid moet nog steeds apart, want met camerageluid begin je niks.

Geluid apart kan bijvoorbeeld met een Zoom H2n recorder, maar dan moet je dus wel apart video en geluid gaan syncen en dus met een klapbord (filmklapper) gaan werken of iets wat er op lijkt (desnoods voor de camera in je handen klappen) zodat je het geluid makkelijk sync krijgt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wil graag filmen in HD kwaliteit en met statief.

Hoe zit dat precies met het geluid het liefst heb ik dat dan direct in de film doormiddel van microfoon.

Want erin momteren lijkt me een irritante klus.

Dus camera met microfoon en kabel lijkt me.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...