Ga naar inhoud

Oud tv en radio materiaal ruilen


Aanbevolen berichten

Ik ben op dit moment bezig met een verzamelaarscollectiesysteem.

Hierin kun je je eigen collectie op zeer nauwkeurige manier bijhouden, maar het leukste is: je kunt ook in de collecties van anderen kijken.

Zodoende kun je direct zien wie wat heeft en wat je met wie zou willen ruilen.

Het systeem is nu nog in aanbouw, plaatjes van de 1e pre-alpha testversie:

 

chgQecl.jpg
 
pWunxFN.jpg
Link naar bericht
Delen op andere sites

Het wordt een online systeem, er wordt op dit moment nog aan gewerkt. De vorige programmeur is helaas verdwenen, maar ik heb een nieuwe gevonden :D 

Het wordt een gratis systeem (en het blijft gratis) maar wel op uitnodiging. Iedereen met een eigen videocollectie mag er aan deelnemen.

Iedere deelnemer krijgt wel weer gastaccounts zodat je je vrienden, kennissen etc. zonder account toch kunt laten kijken (maar gasten kunnen niet in andere collecties kijken, alleen in die van jou). Dat soort dingetjes. Het wordt zeer uitgebreid, dus er zit nog wel wat werk aan.

Het werkt straks met alle gangbare systemen en de Betamaxen met bandtellers worden omgerekend in tijd.

Ik wil er ook foto's bij (die zijn dan optioneel). Dan kun je een foto van de band of screenshots uploaden, als je dat wil.
Als jullie nog input hebben: graag, het zit nu nog in de ontwikkelfase. Een ieder die wil testen is welkom om te proberen en feedback te geven zodra we de testfase in gaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wil graag mijn collectie in deze data base zetten ik heb oa: veronica c (20 minuten), b status, a status, veronica goes back, 10 jaar countdown, 25 jaar veronica, 30 jaar veronica, veronica goes back, veronica is commercieel en nog veel meer ool van andere zenders en programma wil je mijn collectie compleet zien stuur me maar een ms

ailtje

Link naar bericht
Delen op andere sites

Paar dingetjes waar ik aan denk i.v.m. het catalogussysteem:

 

-'Ondersteuning' voor diegenen onder ons (ikzelf...) die helaas niet de ruimte hebben om duizenden banden voor eeuwig op te slaan, en die cassettes na het kopiëren noodgedwongen afvoeren.

 

-Mogelijkheid om databanken uit andere programma's (met name Excel, denk ik dan) te importeren. Scheelt al gauw enkele jaren tikwerk voor de onophoudelijke verzamelaar die al zo'n overzicht heeft liggen. :-)

 

-Soort prikbord-toepassing waar je snel een grote of kleine lap tekst kan neerzetten. Bij mezelf denk ik bijvoorbeeld aan het txt-documentje met een index van mijn harde schijven. Copy-paste; paar seconden werk. Invoeren in een databank: duurt jaren. Als de informatie al op een of andere manier is ingevoerd, ook al is het dan niet zo mooi gepresenteerd, dan kan een ander er alvast bij.

 

-'Ik ben op zoek naar...'-functie. Als je 't helemaal mooi maakt dan voorzie je een optie waarbij je erop gewezen wordt wanneer je een programma invoert waar iemand anders naar op zoek is.

 

-Soort communicatievorm om elkaar te melden dat je iets voor een ander geupload hebt. Als iemand iets vraagt en je vindt zelf dat iedereen die opname wel mag hebben, dan kan je ze zo 'aanbieden', en bekijken anderen maar of ze zin hebben de uitzending al dan niet te downloaden.

 

(Samenvatting van de vorige drie puntjes: misschien is een forum-achtig iets wel handig.)

 

-Mogelijkheid om de informatie die je hebt ingetikt, lokaal op te slaan (misschien ook daar weer iets Excel-achtigs). Geeft toch een extra zekerheid, je weet maar nooit dat er eens iets crasht en het resultaat van alle tikwerk verloren gaat.

 

Waarschijnlijk heeft vriend Koelkast aan vele van deze dingen zelf al gedacht (en de helft verworpen wegens onrealistisch :P) maar ik dacht, ik gooi het toch even in de groep. ;-)

aangepast door Koen
Link naar bericht
Delen op andere sites

Die ondersteuning moet je even uitleggen, dat snap ik niet helemaal.

 

Een vorm van communicatie wil ik nog wel invoeren als dat lukt. Een soort message-systeem (voor als je bent ingelogd) en een soort prikbord waarop iedereen berichten kan plaatsen.

Messages zijn 1 op 1, prikbord is voor users openbaar.

Ik zoek-functie heb ik ook aan gedacht, maar ik weet nog niet helemaal of dat kan.

 

Excel-import gaat heel moeilijk worden ben ik bang, iedereen heeft andere velden. Dit systeem beschrijft van band tot band wat er van minuut tot minuut op staat. De manier waarop o.a. ik nu met post-its werk. 1 band, 1 post-it met wat er op staat.

Import/export van je eigen spul zou moeten lukken.

 

Ik neem sowieso alle ideeën mee, maar niet alles zal kunnen. Toch ben ik blij met alle input, want wellicht komen we op dingen waar nu nog niet aan gedacht is maar die wel erg handig zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Even denken - wat ik met ondersteuning bedoel zou ongeveer het volgende kunnen zijn: naast een bandsysteem (in het screenshot in dit topic is VHS gekozen) zou je het wellicht ook zo kunnen programmeren dat je voor een DVD of een harde schijf als 'bron' kan kiezen. In dat laatste geval zou dan bijvoorbeeld een extra veld kunnen verschijnen waarin je kan aangeven in welke map iets staat. Ik weet niet of dat wat is?

 

Techniek gaat snel, in het ideale geval heb je over een jaar of tien een gigantische cloud die dienst kan doen als bron om te kijken met gsm of iets degelijks, als extra backup, én als centrale om onderling bestanden uit te wisselen. Hoop dat we het nog eens mogen meemaken dat je een tv-uitzending van 2 GB of zo even kan uploaden met het gemak waarmee je nu een tekstbestandje doormailt.

 

Misschien niet zo makkelijk uitvoerbaar, maar wel leuke droom: mogelijkheid om de kwaliteit van een opname te beoordelen a.d.h.v. een kort fragment, om te weten of een ander van een bepaalde uitzending een betere opname heeft dan jijzelf. Dacht eerst aan screengrabs, maar misschien is dat niet zo handig omdat je vele problemen nu eenmaal beter of net veel minder ziet 'in beweging'.

 

Nog zo'n idee dat waarschijnlijk moeilijk te realiseren is: 'iets' om te identificeren dat apart ingevoerde opnames eigenlijk hetzelfde zijn. Als je de informatie van een uitzending zoals present bij persoon 1 bekijkt, krijg je een melding te zien dat iemand anders die opname óók heeft. Wordt misschien wel rommelig als mensen te veel gaan ruilen, waardoor het moeilijk zou worden om te weten of een opname die bij meerdere mensen voorkomt, afkomstig is van verschillende 'oeropnames' of gewoon onderling geruild.

 

Nog ideeën: aanduiding stereo/mono, kwaliteit opname (toch nog iets anders dan 'kwaliteit tape'), 4:3 of breedbeeld (denk hierbij bv. aan buitenlandse reeksen waarbij het wel eens kan voorkomen dat de ene omroep een 4:3-master gebruikte en de ander voor breedbeeld koos). Verder aanduidingen om duidelijk te maken of iemand desgewenst van de band in kwestie af wil of enkel een digitale kopie wil doorsturen... enfin, zo kan je doorgaan. :-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er is per band een opmerkingenveld, daar kun je 'aparte' dingen vermelden. 16:9 komt vrijwel nooit voor, dus dat zou ik of bij de bandopmerkingen zetten of bij de opmerkingen van het fragment zelf.

 

Fragmenten uploaden zie ik niet zitten, alles draait op mijn server en dan kan ik er straks 3 schijven bijkopen (en die ook allemaal back-uppen).

 

Naast systeem VHS etc kan ik nu al gemakkelijk dingen toevoegen, dus DVD en USB kan ik toevoegen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wil graag mijn collectie in deze data base zetten ik heb oa: veronica c (20 minuten), b status, a status, veronica goes back, 10 jaar countdown, 25 jaar veronica, 30 jaar veronica, veronica goes back, veronica is commercieel en nog veel meer ool van andere zenders en programma wil je mijn collectie compleet zien stuur me maar een ms

ailtje

Systeem is nog niet af wordt zojuist geschreven, misschien even afwachten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weer een suggestie: de mogelijkheid links toe te voegen, bv. naar de catalogus van Beeld & Geluid, een Youtube-fragment of een online krantenartikel met meer informatie. Al kan dat natuurlijk ook in het opmerkingenveld. Misschien zou het in ieder geval mogelijk zijn een en ander zo te programmeren dat links 'aanklikbaar' zijn?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weer een suggestie: de mogelijkheid links toe te voegen, bv. naar de catalogus van Beeld & Geluid, een Youtube-fragment of een online krantenartikel met meer informatie. Al kan dat natuurlijk ook in het opmerkingenveld. Misschien zou het in ieder geval mogelijk zijn een en ander zo te programmeren dat links 'aanklikbaar' zijn?

 

Als je links gaat toelaten krijg je dat de beheerders van die sites kunnen zien waar vandaan geklikt wordt. Voorlopig wil ik het een 'intern' systeem houden.

Bovendien heb ik liever dat de info wordt overgenomen, want over 10 jaar is die link misschien wel dood, maar is het systeem nog up & running

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goeie argumenten, waar ik zelf niet aan gedacht had!

 

Terzijde. Het zou wel heel mooi zijn als we ingescande en doorzoekbaar gemaakte gidsen hadden - toch wat uitgebreider dan wat je in de kranten vindt. Maar ja, da's echt wel een monnikenwerk... 52 nummers per jaar, à pakweg honderd bladzijden per nummer... reken maar uit. Een beetje zoals de BBC sinds enkele maanden aanbiedt... Genome. Alstublieft: http://genome.ch.bbc.co.uk/

 

Werken met een echte scanner vind ik erg traag gaan. Met een digitaal fototoestel is de beeldkwaliteit toch wat minder, maar als je een goed apparaat gebruikt gaat het lekker vooruit. Heb zelf mijn schoolcursussen zo gedaan: ongeveer twintigduizend pagina's, en dat heb ik toch overleefd - mijn record was een dag waarop ik zo'n tweeduizend foto's gemaakt heb. Ik geloof dat ik toen moest stoppen omdat de batterij leeg was. :)

 

Het ging bij mij om enkelzijdige A4'tje,s dus 1 foto = 1 pagina. Met een gids kan je er natuurlijk twee tegelijk doen. Stel dat een redelijke gids dan honderd pagina's telt, dan kan 1 persoon op een redelijke termijn 40 000 pagina's fotograferen, een kleine acht jaar televisie dus. Doe het met z'n drieën en je zit aan twintig jaar, pakweg de periode 1980-2000, en dan heb je de periode die interessant is en die je courant aantreft op banden wel ongeveer gehad. Doenbaar dus. Maar toch veel werk. :P Vervolgens laat je er een OCR-programma op los, en dan heb je eigenlijk wel iets heel leuks in handen!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je de gidsen zèlf niet speciaal wil bewaren dan kun je ze nog losknippen tot A4'tjes en inscannen via een scanner met een 'sheet feeder'.

Gaat dat netjes als het geen ongekreukt A4 is?

 

Pas wel op dat je systeem niet teveel gericht raakt op onderling contact & ruilen. Je weet maar nooit of je er geen last mee krijgt. Niet dat IK dat zo zie, ik vind het een goed idee waar ook de omroepen zelf iets aan zouden kunnen hebben. Maar er zal maar iemand bij brein/buma/etc. zijn die overijverig is en een voorbeeld wil stellen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gaat dat netjes als het geen ongekreukt A4 is?

 

Pas wel op dat je systeem niet teveel gericht raakt op onderling contact & ruilen. Je weet maar nooit of je er geen last mee krijgt. Niet dat IK dat zo zie, ik vind het een goed idee waar ook de omroepen zelf iets aan zouden kunnen hebben. Maar er zal maar iemand bij brein/buma/etc. zijn die overijverig is en een voorbeeld wil stellen.

 

Het systeem is niet bedoeld om te ruilen o.i.d., maar puur om te indexeren wat je hebt, voor jezelf. Bovendien is het systeem niet openbaar.

Dat mensen onderling contact hebben ga je toch niet tegen, op de site zelf of via de mail, dat doen ze toch wel.

Het moet geen sharedienst worden of wat ook, het is echt alleen het indexen van je collectie en het leuke is dat je in ruil daarvoor ook in anderen hun collectie kunt kijken.

Stel ik vind een band met een Teleac-cursus die mij niets interesseert dan kan ik die band wel ruilen voor een andere band met voor mij interessant materiaal. Zolang het niet wordt gedupliceerd in welke vorm dan ook zie ik er geen kwaad in.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goeie argumenten, waar ik zelf niet aan gedacht had!

 

Terzijde. Het zou wel heel mooi zijn als we ingescande en doorzoekbaar gemaakte gidsen hadden - toch wat uitgebreider dan wat je in de kranten vindt. Maar ja, da's echt wel een monnikenwerk... 52 nummers per jaar, à pakweg honderd bladzijden per nummer... reken maar uit. Een beetje zoals de BBC sinds enkele maanden aanbiedt... Genome. Alstublieft: http://genome.ch.bbc.co.uk/

 

Werken met een echte scanner vind ik erg traag gaan. Met een digitaal fototoestel is de beeldkwaliteit toch wat minder, maar als je een goed apparaat gebruikt gaat het lekker vooruit. Heb zelf mijn schoolcursussen zo gedaan: ongeveer twintigduizend pagina's, en dat heb ik toch overleefd - mijn record was een dag waarop ik zo'n tweeduizend foto's gemaakt heb. Ik geloof dat ik toen moest stoppen omdat de batterij leeg was. :)

 

Het ging bij mij om enkelzijdige A4'tje,s dus 1 foto = 1 pagina. Met een gids kan je er natuurlijk twee tegelijk doen. Stel dat een redelijke gids dan honderd pagina's telt, dan kan 1 persoon op een redelijke termijn 40 000 pagina's fotograferen, een kleine acht jaar televisie dus. Doe het met z'n drieën en je zit aan twintig jaar, pakweg de periode 1980-2000, en dan heb je de periode die interessant is en die je courant aantreft op banden wel ongeveer gehad. Doenbaar dus. Maar toch veel werk. :P Vervolgens laat je er een OCR-programma op los, en dan heb je eigenlijk wel iets heel leuks in handen!

Ik weet dat enkelen de gidsen al (redelijk tot bijna?) helemaal ingescand hebben liggen, dan noem ik een Guido of een Michel van Omroepers.nl en dergelijke. Maarja, geen idee of die daar zo deelbaar in zijn.
Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat wist ik niet. 't Was ook maar een 'bijgedachte' in het kader van het grote databankproject. :-) Ik zou er ergens nog wel begrip voor hebben als er niet al te veel enthousiasme voor zou zijn die digitale versies zomaar te delen - er gaat al snel héél veel werk in zitten...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Hallo,

 

Ik ben nieuw hier, en zoek ook nieuwe contacten om te ruilen.

Heb heel veel Sinterklaas materiaal opgenomen, en ben ook fan van Samson & Gert, Bassie & Adriaan en nog veel meer oude tv programma's

Hopelijk zijn er contacten voor mij ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 8 months later...

Hallo, 

Ik ben ook een verzamelaar, ik gebruik al een aantal jaren een ruilpagina maar wil je systeem ook wel eens bekijken.  Voor diegenen die geinteresseerd zijn, mag je me altijd een PM sturen aangezien ik vermoed dat het melden van je ruilpagina niet mag in het openbaar ?  Groetjes

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

 

Ik ben op dit moment bezig met een verzamelaarscollectiesysteem.

Hierin kun je je eigen collectie op zeer nauwkeurige manier bijhouden, maar het leukste is: je kunt ook in de collecties van anderen kijken.

Zodoende kun je direct zien wie wat heeft en wat je met wie zou willen ruilen.

Het systeem is nu nog in aanbouw, plaatjes van de 1e pre-alpha testversie:

 

chgQecl.jpg
 
pWunxFN.jpg

 

 

Is het nog steeds aan de orde dat deze verzamelaars-site online komt? Lijkt me super tof om me op aan te melden. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo, 

Ik ben ook een verzamelaar, ik gebruik al een aantal jaren een ruilpagina maar wil je systeem ook wel eens bekijken.  Voor diegenen die geinteresseerd zijn, mag je me altijd een PM sturen aangezien ik vermoed dat het melden van je ruilpagina niet mag in het openbaar ?  Groetjes

Je mag je ruilpagina wel melden gok ik, maar Onno's eerdere berichtje is aangepast omdat hij zijn mailadres vol op het web gooide en dat is dan weer net niet zo handig.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik heb 2X een halve aflevering van Samson & Gert met tekenfilmpjes (ca. 30 minuten per afl.)

Het gaat om de afleveringen "Miss Dorp" en "Zandkastelen", en de indeling is als volgt:

 

Smurfen Dl.1

Stuk verhaal

Smurfen Dl.2

Laatste Stuk verhaal + Outro

 

Hieronder een fragment van "Zandkastelen", de rest valt te ruilen ;)

https://www.youtube.com/watch?v=7H_OCELozuc

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...
  • 1 year later...
8 minuten geleden, Xander Stokkers zei:

Ik ben op zoek naar televisie opnames van de serie, Pieter Post wat opgenomen is van Kindernet of van Nickelodeon.

 

Dus mocht jij nog ergens opnames leggen, heel graag dan maak je mij er heel blij mee en dan kunnen we eventueel ruilen aan materiaal die jij weer zoek!

 

Ik hoor het graag,

Zou je dit niet in elk topic willen posten? Je hebt het al eens gepost, dat is voldoende.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, Xander Stokkers zei:

Sorry djkoelkast, ik zal het even uitleggen, ik had gisterenavond hetzelfde berichtje toen geplaatst, maar toen ik terugkeek, was mijn berichtje toen verdwenen, ik dacht dat kan niet, want ik wist 100 % dat ik het berichtje geplaatst had. Berichtjes kunnen niet zomaar verdwijnen. Ik ga vanaf nu er beter op letten, maar omdat deze topic die over oud tv en radio materiaal ruilen gaat, dacht ik, dan plaats ik een soort gelijke oproep, dit ging over ruilen en dat andere ook een beetje. Ik zal de volgende keer alleen een oproep doen in 1 topic.   

 

Omdat ik het al verwijderd had omdat je het al elders had gevraagd ;)

Maargoed, laten we het weer over het onderwerp hebben van dit topic.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 6 months later...

Over gidsen gesproken... ik neem niet aan dat iemand hier een gids van begin november 1965 heeft...? Ik heb nu net een enkel detail nodig dat ik niet kan vinden... (Ja, ik weet dat ze me in Hilversum zullen kunnen helpen - 't is alleen nogal ver weg voor hoe weinig gegevens ik nodig heb.)

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 uur geleden, Spiny Norman zei:

Over gidsen gesproken... ik neem niet aan dat iemand hier een gids van begin november 1965 heeft...? Ik heb nu net een enkel detail nodig dat ik niet kan vinden... (Ja, ik weet dat ze me in Hilversum zullen kunnen helpen - 't is alleen nogal ver weg voor hoe weinig gegevens ik nodig heb.)

Wat wil je weten? (En heb je de exacte datum eventueel?)

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 hours ago, mcmurdyy said:

Wat wil je weten? (En heb je de exacte datum eventueel?)

Zeker, 3 november 1965, het programma van Duitsland II. Daar was 's avonds een musical en ik wil de naam van de regisseur weten (of eventueel dan maar de spelers).

 

Zie ook privébericht. 't Is niet dringend, of belangrijk, maar soms ben ik een beetje koppig als ik iets niet kan vinden... :) Delpher hielp niet (want kranten houden het kort). En ZDF heeft "keine Ahnung" (al beantwoorden ze wel netjes alle vragen om inlichtingen). 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weet niet of dat is wat je bedoelt, maar Gazet van Antwerpen heeft op die datum 'Melodie van het leven'. 'Muzikale terugblik van en met Frans Grothe [bedoeld wordt wellicht Franz Grothe]. Soliste Ingeborg Hallstein.' Helaas kan ik met die gegevens niet eens de originele Duitse titel vinden.

aangepast door Koen
Link naar bericht
Delen op andere sites
12 uur geleden, Koen zei:

Weet niet of dat is wat je bedoelt, maar Gazet van Antwerpen heeft op die datum 'Melodie van het leven'. 'Muzikale terugblik van en met Frans Grothe [bedoeld wordt wellicht Franz Grothe]. Soliste Ingeborg Hallstein.' Helaas kan ik met die gegevens niet eens de originele Duitse titel vinden.

Melodie van het leven werd een dag later uitgezonden, op 4 november :)  Op 3 november werd "De vrouwenstaking" uitgezonden (Duitse titel: Der Weiber Streik)... In de VARA gids van die datum staan in ieder geval de hoofdrolspelers vermeld :) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 10 months later...

Ik heb nog ergens vele uren op 3 bandrecorderbanden staan van een Nederlandse mount-everest expeditie. Radio-updates en ook radio-spellen.

 

Heb die aangeboden bij beeld en geluid bank, maar hadden ze al naar eigen zeggen.

 

Heb ze nog niet digitaal, heb ik misschien onder tussen overheen genomen... 

 

Zal eens checken, misschien als mensen interesse hebben bied ik ze digitaal aan.

aangepast door T4600C
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...