Ga naar inhoud

Tutorial Video 'Create your own Nin10do Game Console'


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen.

 

Voor wie die dit onderwerp dan ook maar aanspreekt; hier is het eerste deel van de Tutorial over het maken van je eigen retro game console.

Hij is gebaseerd op de Raspberry Pi computer met een custom 3d printed case.

 

default.jpg?v=5567689e

 

Deze console is ideaal om lekker in de woonkamer aan te sluiten op je flatscreen tv. Hij speelt bijna alle old-school games af van begin jaren 70 tot eind jaren 90 (PSX en N64)

 

Veel plezier!

 

D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier is deel 2:

 

In dit deel bouwen we o.a. de elektronica in de 3d case.

 

default.jpg

 

 

Altijd leuk van die projectjes, maar om dit nou je "eigen" spelcomputer te noemen vind ik wat ver gaan

 

 

@djkoelkast: Inderdaad gebruik ik een bestaande computer. Sony maakt met de PS4 ook niet zijn eigen processors toch? Dit project gaat juist om het ontwerp van de 3d geprinte case, het denk/puzzel werk m.b.t. de elektronica en het combineren van de verschillende technieken. :-D

 

Groetjes

 

Daniel

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier is deel 2:

 

In dit deel bouwen we o.a. de elektronica in de 3d case.

 

default.jpg

 

 

 

@djkoelkast: Inderdaad gebruik ik een bestaande computer. Sony maakt met de PS4 ook niet zijn eigen processors toch? Dit project gaat juist om het ontwerp van de 3d geprinte case, het denk/puzzel werk m.b.t. de elektronica en het combineren van de verschillende technieken. :-D

 

Groetjes

 

Daniel

 

Nah, eigen processor vs complete computer is wel even wat anders ;)

Maar ik had nog even niet door dat jij dit zelf had gemaakt en niet een random video van YT had geplukt, dat maakt het aan de ene kant wel leuker, aan de andere kant hoop ik wel dat je dan niet alleen hier komt om je eigen video's te spammen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...