Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

gTErNRnIVDd-L6ePOe9d6FWwtvgJlFSC.png   iPM6FHoYXbByhU4TnOmBmGdavTdZya2g.png   9QJPdbUl4mVKBD-NMj2GK2ORXvQetgFM.png   14yMwc3NFJqI_ZpKu6LGz3fkWpt4QtXr.png
 
Deze Nintendo poppetjes kun je verzamelen, maar ook inzetten in spellen voor de Wii U en de New 3DS.
Door ze op het aanraakpunt te zetten, kun je in bepaalde spellen nieuwe functies ontdekken.
 
Vond dat het wel eens tijd werd voor een apart topic. Dan kunnen we hier de laatste nieuwtjes en zo posten.
Deel je mening over deze figuurtjes, laat je verzameling zien en laat anderen weten wanneer er weer nieuwe amiibo verschijnen.
 
 
Alle reeds verschenen amiibo:
amiibo1.thumb.png.eb53087538d4a22defb88d0732b1ef1c.png

 

amiibo2.thumb.png.32cbdbeb0fa1f46bb42366293f4b073b.png

 

amiibo3.png.f1f9c7d3c4008c70d54717f25721766b.png

 

amiibo4.png

 

amiibo5.png.bd0f4c0def979f03c6320a5c30379666.png

 

 

Nog te verschijnen amiibo:

amiibof.png.fff6ece4e62a52c4a86855aba188c99f.png

 

 

Niet in Europa:

amiibon.png

aangepast door Frey
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 169
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ongelooflijk dat anno 2015 een product als dit zo snel zo populair is en dat er bepaalde exemplaren "zeldzaam" worden genoemd een week nadat ze verschenen zijn en dat er prijzen voor worden gevraagd van 4x de nieuwwaarde of meer.

De functionaliteit vind ik beperkt tot nu toe, maar het kan liggen aan de spellen die ik speel.

Wel leuk om er een paar te hebben, dus ik verzamel de exemplaren die ik leuk vind. Die blijven in de verpakking, waarschijnlijk voor altijd ;)

Ik heb alleen de SSB Peach dubbel, die heb ik gebruikt in Mario Party 10 (heel irritant dat je steeds weer je Amiibo op de controller moet houden als je iets wil in die mode) en Mario Kart 8.

 

Dus qua functionaliteit mwa

Qua marketing: goede zet van Nintendo

Qua verzamelwaarde: leuk spul

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ook nog niet zoveel spellen gespeeld waar je veel met de amiibo's kan doen, maar soms wel leuke extra's. Hier kunnen ze in de toekomst zeker nog veel mee doen. Een goede zet is het inderdaad, want die dingen zijn ontzettend populair. Ik vind het ook geweldig leuk om ze te verzamelen, al zijn sommige inderdaad lastig te krijgen. Gelukkig verschijnen er veel weer in de winkels af en toe, dus goed je ogen open houden. Ik probeer ze allemaal te krijgen en ik ben al best een eindje op weg.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Briljant stukje marketing inderdaad, maar persoonlijk hecht ik er niet zoveel waarde aan. Enerzijds omdat ik geen Wii U heb, en anderzijds omdat mijn verzameldrift voor zulke nieuwe dingen niet zo hoog ligt.

 

Ik heb ook nooit dingen van Nintendo verzameld. Ik speelde altijd puur de spellen. Maar de amiibo's ging ik op een gegeven moment zo leuk vinden, dat ik ze nu gewoon moet hebben.  :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Mijn beste Smasher blijft voor mij Link :P

 

Gisteren wel eindelijk een Toad Amiibo gescoord!

 

Ik zoek verdorie nog steeds de amiibo van jouw plaatje. :P

 

De extra's in Captain Toad: Treasure Tracker vond ik heel leuk. _O_

aangepast door Frey
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk eerder dat ie Megaman bedoelt :P

 

Als dát zo is dan moet ik zeggen dat hij die al lang had kunnen hebben.

Die heb ik zo'n maand geleden in zo'n beetje alle winkels een keer of 15 zien liggen :P

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Als dát zo is dan moet ik zeggen dat hij die al lang had kunnen hebben.

Die heb ik zo'n maand geleden in zo'n beetje alle winkels een keer of 15 zien liggen :P

 

Nou, in ieder geval niet hier. Maar hier liggen dus weer wel veel amiibo's die elders weer niet te vinden zijn. :P

Het verschilt echt heel erg per locatie.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waarom zou je ze allemaal in de verpakking laten zitten? Als je ze toch niet aanschaft vanwege doorverkoop kun je er maar beter (voorzichtig) gebruik van maken toch? ;)

 

Uit de verpakking hebben ze geen verzamelwaarde meer, hier blijft alles in de verpakking, die er op zichzelf ook heel goed uitziet.

Dus niet voor de verkoop, maar wel voor de verzameling blijven de amiibo's hier allemaal in verpakking, op 1 na (die heb ik dubbel) om de werking eens te zien.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Originele verpakking bewaren, zo onthou en spaar je voor later. ;)

 

En wat is dan later?

5 jaar?

10 jaar?

 

Hoe langer je "wacht" hoe minder interesse er is in die dingen hoor.

Er zullen ook nieuwe technieken en nieuwe consolers ontwikkelt gaan worden en dan vinden de gamers dat weer interessanter dan oude amiibo's :)

Ik merk het ook in mijn omgeving als ik het over games heb.

Dan krijg ik vaak de opmerking "boeiend joh, al die items verzamelen. Ik heb de laatste baas verslagen, dus uitgespeeld. Volgend spel!"

 

Ik koop ze om te kunnen gebruiken.

En iets wat ik koop zal ik ook niet verkopen.

Sorry, maar ik zie het kopen van Amiibo's om er vervolgens niets mee te doen en in de verpakking laten als handel drijven, in de hoop er beter van te worden.

 

Je kunt het ook vergelijken met een NES uit 1986 of een WiiU consoler.

Die bewaar ik ook niet in de originele doos, maar die pak ik ook uit om spelletjes op te kunnen spelen ;)

 

Overigens; ik zou persoonlijk ook nooit zoveel geld uitgeven voor een "zeldzame" amiibo in originele ongeopende doos.

 

Ik heb vanavond wel Peach gekocht en daarmee alle 6 verschillende Amiibo's van de Super Mario Bros. serie compleet!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op den duur worden ze in een collectie wel wat waard hoor. Of dat meer is dan ze nu nieuw doen geen idee, maar als je nu nog een vroege Barbie in originele verpakking hebt dan kun je daar ook flink voor vangen; of het maakt je totale collectie meer waard en dat laatste vind ik dan weer leuk. Dat mijn totale collectie meer waard is dan ik er voor betaald heb ooit.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op den duur worden ze in een collectie wel wat waard hoor. Of dat meer is dan ze nu nieuw doen geen idee, maar als je nu nog een vroege Barbie in originele verpakking hebt dan kun je daar ook flink voor vangen; of het maakt je totale collectie meer waard en dat laatste vind ik dan weer leuk. Dat mijn totale collectie meer waard is dan ik er voor betaald heb ooit.

 

Ja, maar wat is voor jou persoonlijk die meerwaarde dan?

Vind je een fijne gedachte om te weten dat jou kapitaal gegroeid is of wil je in de toekomst gaan verkopen?

Want dan kun je het met aandelen vergelijken :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, maar wat is voor jou persoonlijk die meerwaarde dan?

Vind je een fijne gedachte om te weten dat jou kapitaal gegroeid is of wil je in de toekomst gaan verkopen?

Want dan kun je het met aandelen vergelijken :P

 

De meerwaarde is dat het nog nieuw in doos zit, dat nog nooit iemand het er uit heeft gehaald en er aan heeft gezeten.

Ik weet het niet, het is een gevoel. Zo verzamel ik. Wat in originele ongeopende doos zit blijft daar in en gebruik ik ook niet. 

Wat al wel gebruikt is gebruik ik ook gewoon, want dat is de hoofdmoot van mijn collectie: gebruiksvoorwerpen.

 

 

Ik denk dat het vooral te maken heeft met dezelfde reden dat ik ben begonnen met verzamelen van dit soort spullen. Vroeger heb ik veel spullen gehad en die zijn kapotgegaan, zonde, dus wilde ik ze later weer hebben en ben ik ze gaan kopen overal en nergens. Later ben ik alles gaan kopen wat ik vroeger niet mocht hebben/niet kreeg.

Nou, soms denk ik ook wel eens: als ik toen dat en dat gewoon had bewaard in plaats van kapot had gemaakt was het nu heel veel waard. Dat zulke dingen nu nog gemaakt worden is al vrij bijzonder: dingen die zo gewild zijn dat ze meer waard worden dan de originele winkelprijs. Vandaar die Amiibo's en die blijven gewoon in doosje, ongeopend en met de doosjes in mint condition ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat denk je van 30 jaar? Dan is het retro! ;)

 

Omdat je namen in de toekomst gaat vergeten leek het me wel handig die originele doosjes te bewaren. 

 

Oja :P

Dan kan ik ze ook uitpakken.

Over 30 jaar ben ik bijna met pensioen en heb ik alle tijd om ermee te spelen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op den duur worden ze in een collectie wel wat waard hoor. Of dat meer is dan ze nu nieuw doen geen idee, maar als je nu nog een vroege Barbie in originele verpakking hebt dan kun je daar ook flink voor vangen; of het maakt je totale collectie meer waard en dat laatste vind ik dan weer leuk. Dat mijn totale collectie meer waard is dan ik er voor betaald heb ooit.

 

Precies. Onze oude buurvrouw had een echte Barbiepop, die was erg duur in aanschaf, vertelde ze eens. De vriendin van onze zoon schijnt ook een Barbie te hebben, die gaf ze aan hem om op te passen toen ze met haar ouders en zus op vakantie ging een aantal jaren geleden. Waardevast. :) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wil van de amiibo's een verzameling maken, geen tentoonstelling. Ik vind het juist leuk om de poppetjes zelf in mijn handen te hebben en ze bij elkaar te zien staan. Verkopen doe ik ze nooit, dus de waarde in geld maakt geen donder uit. Als ik ze in de doos zou laten zitten en ergens wegmoffel, dan zouden ze juist in de vergetelheid raken. Ieder heeft zijn eigen manier van verzamelen natuurlijk, maar van sommige redenaties snap ik helemaal niets. :P

 

Bovendien verzamel ik juist amiibo's omdat ze in spellen inzetbaar zijn. Anders had ik ook andere poppetjes kunnen gaan kopen. Voor mij is zo'n amiibo in een doos niet meer waard dan uit de doos.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooie discussie zo die verder gaat dan alleen de Amiibo's. :)

 

Ik denk zelf dat je per geval kijkt of je het de moeite vindt om er een verzameling van te maken die echt reële economische waarde heeft of niet. Ik heb zelf alle consoles die ik bezit gewoon altijd gebruikt, zelfs de Atari 2600 die destijds nieuw in verpakking zat (daar heb ik achteraf dan weer spijt van). Maar een aantal oude big box pc games die nog geseald zijn zal ik niet zo snel uitpakken. Gevoelskwestie, meer persoonlijke waarde hecht ik daar aan dan aan die consoles.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een boxed Atari 7800 die ik niet ga gebruiken. Ik heb wel een 2e Atari 7800 en die ga ik zelfs ombouwen zodat er S-Video op zit.

Dus 1 voor gebruik, 1 voor de verzameling.

Ik heb net 2 boxed (new old stock) Amstrad GX4000 op de kop weten te tikken. Je raadt het al: 1 blijft altijd in doos ;) 

En het is meer een gevoel. En als ik het ooit zat ben is het nog wat waard ook, maar dat ik het zat ga worden denk ik nu niet. Maar wie weet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk zelf dat je per geval kijkt of je het de moeite vindt om er een verzameling van te maken 

 

Precies met deze reden vind ik het niet de moeite waard om alle Super Smash Bros. Amiibo's te gaan verzamelen.

 

Ik zit alleen nog wel te denken over een Link Amiibo die ik dan kan gebruiken voor het extra (verborgen) wapen in Hyrule Warriors (de spinner).

Het nadeel is alleen dat ik die Amiibo's lelijk vind, puur alleen al door al die blokjes en hulpstukjes om ze stabiel op de stand te houden.

De Super Mario Bros. Amiibo's hebben mooie neutrale/standaard houdingen en zijn veel mooier uitgewerkt (kijk alleen al naar de Peach Amiibo van beide series).

En geld is voor mij geen meerwaarde om iets wel of niet uit te pakken.

Ik moet als ik het koop kunnen gebruiken, dus dat gevoel wat dj heeft heb ik niet ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik speel 80-90% van die spellen toch niet. Functies in Mario Kart en Mario Party (die ik wel speel) vind ik tegenvallen tot nu toe, dus ik laat het lekker zo ;)

Maar zo heeft iedereen een eigen manier van verzamelen. Ik heb ook genoeg consoles die toch al gebruikt waren en die gebruik ik ook gewoon. Alleen wat ik in doos koop blijft daar zo veel mogelijk in ;)

Of als ik het toch gebruik (zoal de Gamecube, DS, Wii en WiiU) dan bewaar ik alle doosjes en alle verpakkingsmateriaal zodat het er eventueel allemaal ooit weer in terug kan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...