Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan #6


Aanbevolen berichten

  • Reacties 261
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gooi die afbeeldingen even op een andere imagehost in plaats van via Retroforum (is al eerder aangegeven), door gedoe met de broers wil men hier geen foto's van Bassie en Adriaan rechtstreeks op Retroforum. Plaats ze op imgur.com en plaats die linkjes hier.

 

Overigens, "niet slecht"; de dvd is gewoon zwart/wit bedrukt? _O- _O- _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gooi die afbeeldingen even op een andere imagehost in plaats van via Retroforum (is al eerder aangegeven), door gedoe met de broers wil men hier geen foto's van Bassie en Adriaan rechtstreeks op Retroforum. Plaats ze op imgur.com en plaats die linkjes hier.

 

Overigens, "niet slecht"; de dvd is gewoon zwart/wit bedrukt? _O- _O- _O-

Allememaggies! Valt me nu ook op.

Zal dat niet gewoon komen door de flits?

Anders zou het inderdaad erg slordig zijn van E one .

Link naar bericht
Delen op andere sites

Yeah, ik heb een ticket voor de show van 11 uur. Jelger zou ook proberen te komen.

 

Ik zie op de site dat er nog voldoende tickets zijn. Is nog heel even met een kleine slag om de arm omdat ik later in de middag mogelijk nog iets anders heb. Als dat ook doorgaat moet het tijdstip nog worden afgestemd maar dat probeer ik dan gewoon in combinatie met de film te doen. Dat lijkt me verder ook niet het grootste probleem en met de vroege tijd van de film die er staat weet ik voor 90% zeker dat het wel moet lukken alles op elkaar af te stemmen. :)

 

Zie dat het op stoel- en rijnummer gaat, waar zit jij ergens?

aangepast door Sam
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind wel dat hun media-optredens de laatste tijd echt hun aanzien beschadigd, voor zover je dat als clown en acrobaat kunt hebben voor het grote publiek. Toen Aad bij Peter van der Vorst weer zijn kostuum aan ging doen, ik denk dan echt 'doe nou niet'. Toen ik ze gisteren bij Late Night zag kon ik me zo moeilijk inbeelden dat ze vroeger Bassie en Adriaan waren. Meermeerman en Mosseljongen, daar lijkt het toch wel heel erg op inmiddels.

Ik vind het gewoon jammer. Ik begrijp wel dat ze het afscheid wat ze destijds hadden gepland nu alsnog willen doen, maar mensen zien nu gewoon twee broze oude opa's en Robin de Robot. Het beeld van hoe ze vroeger als duo bekend werden word erg verstoord doordat ze steeds weer in die rol willen kruipen. Ik heb ze zelf vaak horen zeggen dat ze er voor willen waken om niet te stoppen wanneer het al te laat is. Het is inmiddels minstens 20 jaar te laat, als ze na de serie in Amerika waren gestopt was er helemaal niks aan de hand geweest en hadden mensen ze herinnert als een sterk en goed duo. 

Tegelijkertijd vind ik het ook zonde dat die 'glorietijd' allang voorbij is en dat de series niet meer zo populair zijn als vroeger (wat opzich logisch is). Maar er komt nu eenmaal een tijd waarop je, zoals Aad eens aangaf, je rol niet meer overtuigend kunt brengen. Ik denk dat hij niet beseft dat hij in de nieuwe film gewoon weer de rol van Adriaan speelt zoals vroeger. Dat het een film is om het alles af te sluiten doet er dan niet toe, het is dezelfde rol. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Meerminman en Mosseljongen, daar lijkt het toch wel heel erg op inmiddels.

Held, held, held _O_ _O_ _O- _O- Dit is letterlijk wat ik pas nog tegen iemand op whatsapp zei toen we het over het afscheid van Bassie en Adriaan hadden.

 

Voor wie het niet kent, ga je schamen en google het; zie het als een Spongebob-parodie op Batman en Robin waarin de bejaarden helden van een show uit de 50's nowadays de spannendste avonturen beleven met het zoeken naar hun kunstgebit. _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites

De film had leuke momenten, maar over het algemeen werd ik er niet blij van. Dit fotomomentje vind ik stiekem toch wel het leukst ;) Adriaan zei, "Kijk, eindelijk iemand die zich weet te kleden" ;) 

 

12091410_10207455668410954_6849081371228

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volledig eens! De leukste momenten waren eigenlijk toch wel die met B&A zelf, de baron en VJ waarvan de laatste twee eigenlijk alleen maar aan het begin van de film zitten. Maar al met al was het zeker een leuke dag! Hieronder ook mijn foto:

post-48-0-32128200-1443973082_thumb.jpeg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog wel even geroepen WE ZIJN VAN HET FORUM! nadat de foto's waren gemaakt? _O-

Haha nee hebben we maar niet gedaan. We zijn zelfs nog een tweede keer de rij in gegaan omdat Jelger niet zeker wist of Bassie met hem wel op de foto wilde, dat viel overigens gelukkig nog mee. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog wel even geroepen WE ZIJN VAN HET FORUM! nadat de foto's waren gemaakt? _O-

We kregen amper de tijd om iets te zeggen. De "beveiliging" was superstreng. 

 

Geloof niet dat ze me herkenden, trouwens :')

Link naar bericht
Delen op andere sites

We kregen amper de tijd om iets te zeggen. De "beveiliging" was superstreng. 

 

Geloof niet dat ze me herkenden, trouwens :')

 

Ze zijn niet de enige *)  Wat zit er op je kin trouwens?

Link naar bericht
Delen op andere sites

De leukste momenten waren eigenlijk toch wel die met B&A zelf, de baron en VJ waarvan de laatste twee eigenlijk alleen maar aan het begin van de film zitten.

Dus de Baron is het brein achter de ontvoering van zijn eeuwige vijanden, maar hij komt er wel mooi mee weg? Ik voel mijn teleurstelling om het einde van de Geheimzinnige Opdracht weer opborrelen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dus de Baron is het brein achter de ontvoering van zijn eeuwige vijanden, maar hij komt er wel mooi mee weg? Ik voel mijn teleurstelling om het einde van de Geheimzinnige Opdracht weer opborrelen :P

 

Wat was er niet goed aan het einde van de geheimzinnige opdracht dan?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat was er niet goed aan het einde van de geheimzinnige opdracht dan?

De baron, B100 en Handige Harry worden niet gepakt door de politie maar het wordt door HH treffend gezegd "Deze slag hebben we verloren", waarna de Baron dreigend zegt dat hij heus nog wel zal afrekenen met Bassie en Adriaan. Geen pay-off zoals in de Sint Maarten-finale van De reis vol verrassingen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben dus ook naar de film geweest. Ik verwachtte er niet veel van en was daarom heel positief verrast, maar niet langer dan vijf minuten. Het begint namelijk grandioos, maar wanneer Keet en Koen in beeld komen verdwijn de B&A sfeer. Het had mij fantastisch geleken als B&A gewoon zelf een afscheidsfilm hadden gemaakt van bijvoorbeeld 50 minuten. Ik dacht aan zoiets:

 

Bassie en Adriaan zitten in de caravan als de adjudant belt en hen vraagt om naar het bureau te komen. Bassie en Adriaan stappen in de wagen en rijden naar het bureau. Eenmaal daar aangekomen vertelt de adjudant dat na 22 jaar de gevangenisstraf van de baron ten einde is gekomen en hij morgen wordt vrijgelaten. Bassie en Adriaan rijden somber terug naar de caravan. Vooral Bassie is natuurlijk erg bang, wat meteen een goede aanleiding is om "Altijd blijven lachen" versie 3.0 in te zetten. De volgende morgen wordt de trotse, maar ook wraakzuchtige baron vrijgelaten en hij spoort (bijna) alle oude boeven op: B100, Handige Harry, B2 en vlugge Japie. Ze zoeken een nieuwe schuilplaats. Eenmaal een mooi onderkomen gevonden, wil de baron de grootste vijand van B&A ook opnemen in z'n team: de plaaggeest. Wanneer hij deze gevonden heeft, laat de plaaggeest weten absoluut niet meer te willen plagen, hij is tenslotte vriendelijk geworden. De baron krijgt een geniaal idee en beraamt met z'n boevenbende een inbraak in het lab van professor Chagrijn. Daar stelen ze het hypnosegas en hiermee krijgen ze de plaaggeest toch zo ver dat hij na al die tijd z'n mantel omdoet en z'n narrenk

Link naar bericht
Delen op andere sites

De baron, B100 en Handige Harry worden niet gepakt door de politie maar het wordt door HH treffend gezegd "Deze slag hebben we verloren", waarna de Baron dreigend zegt dat hij heus nog wel zal afrekenen met Bassie en Adriaan. Geen pay-off zoals in de Sint Maarten-finale van De reis vol verrassingen.

 

Ze zijn inderdaad niet gearresteerd maar daar was toch ook geen reden voor, ze hebben niet echt iets strafbaars gedaan.

Ok ze hebben een terroristische aanslag (als je dat zo kunt noemen) voorbereid en dat is natuurlijk strafbaar maar dat zijn Bassie & Adriaan nooit te weten gekomen.

Het enige wat de boeven misdaan hebben is stalking maar dat is in de verschillende landen geweest waardoor het moeilijk is ze hiervoor te vervolgen aangezien de grenzen nog dicht waren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De baron, B100 en Handige Harry worden niet gepakt door de politie maar het wordt door HH treffend gezegd "Deze slag hebben we verloren", waarna de Baron dreigend zegt dat hij heus nog wel zal afrekenen met Bassie en Adriaan. Geen pay-off zoals in de Sint Maarten-finale van De reis vol verrassingen.

Ja, dat dus. Ik was al vrij teleurgesteld door het einde van de Verzonken Stad, waarin de boeven zichzelf aangeven en dus in feite niet 'gevangen' worden, maar de opvolger deed er nog een schepje bovenop door ze gewoon vrij rond te laten lopen...voor een negenjarige Warboel was dat best frustrerend :P

 

En wat het gegeven dat ze eigenlijk niets strafbaars hadden gedaan betreft: de Baron kon op z'n minst gearresteerd worden vanwege het stelen van de boot, en Harry zal de verschillende benodigdheden voor z'n boemen vast ook niet op legale wijze verkregen hebben. De enige die misschien de dans was ontsprongen was B100, maar wellicht viel 'lidmaatschap van een criminele organisatie' nog hard te maken :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, dat dus. Ik was al vrij teleurgesteld door het einde van de Verzonken Stad, waarin de boeven zichzelf aangeven en dus in feite niet 'gevangen' worden, maar de opvolger deed er nog een schepje bovenop door ze gewoon vrij rond te laten lopen...voor een negenjarige Warboel was dat best frustrerend :P

 

En wat het gegeven dat ze eigenlijk niets strafbaars hadden gedaan betreft: de Baron kon op z'n minst gearresteerd worden vanwege het stelen van de boot, en Harry zal de verschillende benodigdheden voor z'n boemen vast ook niet op legale wijze verkregen hebben. De enige die misschien de dans was ontsprongen was B100, maar wellicht viel 'lidmaatschap van een criminele organisatie' nog hard te maken :P

In het geheim van de schatkaart was er als je het heel strikt bekijkt op een andere manier ook iets dergelijks aan de hand, maar dit was eigenlijk meer een goof die ook op de infosite van wonderer staat:

 

De boeven kunnen niet gearresteerd worden voor ontvoering, want dat gebeurde in Spanje en daardoor kunnen ze er alleen in Spanje voor worden opgepakt. Verder heeft de Baron niets gezegd dat tegen hem pleit, dus hij kan nog steeds niet opgepakt worden.
Link naar bericht
Delen op andere sites

Dus de Baron is het brein achter de ontvoering van zijn eeuwige vijanden, maar hij komt er wel mooi mee weg? Ik voel mijn teleurstelling om het einde van de Geheimzinnige Opdracht weer opborrelen :P

Nee, zo zit het niet. De Baron wordt uit zijn kasteel gezet door een deurwaarder en de Jonkheer moet het oplossen, doet er niet toe hoe. Na die openingsscene komt de Baron ook niet meer in beeld, dus ik weet eigenlijk niet of die uiteindelijk een rusthuis voor ouwe criminelen komt te zitten of zo...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ze zijn inderdaad niet gearresteerd maar daar was toch ook geen reden voor, ze hebben niet echt iets strafbaars gedaan.

Ok ze hebben een terroristische aanslag (als je dat zo kunt noemen) voorbereid en dat is natuurlijk strafbaar maar dat zijn Bassie & Adriaan nooit te weten gekomen.

Het enige wat de boeven misdaan hebben is stalking maar dat is in de verschillende landen geweest waardoor het moeilijk is ze hiervoor te vervolgen aangezien de grenzen nog dicht waren.

Dit gaat mij net iets te ver doordenken worden als je het niet heel erg vind :')

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben dus ook naar de film geweest. Ik verwachtte er niet veel van en was daarom heel positief verrast, maar niet langer dan vijf minuten. Het begint namelijk grandioos, maar wanneer Keet en Koen in beeld komen verdwijn de B&A sfeer. Het had mij fantastisch geleken als B&A gewoon zelf een afscheidsfilm hadden gemaakt van bijvoorbeeld 50 minuten. Ik dacht aan zoiets:

 

Bassie en Adriaan zitten in de caravan als de adjudant belt en hen vraagt om naar het bureau te komen. Bassie en Adriaan stappen in de wagen en rijden naar het bureau. Eenmaal daar aangekomen vertelt de adjudant dat na 22 jaar de gevangenisstraf van de baron ten einde is gekomen en hij morgen wordt vrijgelaten. Bassie en Adriaan rijden somber terug naar de caravan. Vooral Bassie is natuurlijk erg bang, wat meteen een goede aanleiding is om "Altijd blijven lachen" versie 3.0 in te zetten. De volgende morgen wordt de trotse, maar ook wraakzuchtige baron vrijgelaten en hij spoort (bijna) alle oude boeven op: B100, Handige Harry, B2 en vlugge Japie. Ze zoeken een nieuwe schuilplaats. Eenmaal een mooi onderkomen gevonden, wil de baron de grootste vijand van B&A ook opnemen in z'n team: de plaaggeest. Wanneer hij deze gevonden heeft, laat de plaaggeest weten absoluut niet meer te willen plagen, hij is tenslotte vriendelijk geworden. De baron krijgt een geniaal idee en beraamt met z'n boevenbende een inbraak in het lab van professor Chagrijn. Daar stelen ze het hypnosegas en hiermee krijgen ze de plaaggeest toch zo ver dat hij na al die tijd z'n mantel omdoet en z'n narrenk

Hoewel ik je producties en verhalen normaliter zeer toejuich Jelger, denk ik persoonlijk dat dit noch te tijd noch het moment is om te gaan fanfic'en, en deze tekst - die je naar ik denk al even had liggen - hier te plaatsen, en dat zeg ik zonder te willen beledigen :)

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoezo niet de tijd en het moment? Ik laat mijn fantasie graag de vrije loop en dat doe ik op het moment dat het komt. Het verhaal schoot me eergisteren te binnen. Kon het alleen niet afmaken, want de computer vertrouwt deze site niet.

Begrijp me ook zeker niet verkeerd, ik wil je er echt niet mee beledigen. Het voelde alleen (en nu moet ik heel voorzichtig zijn in mijn woordkeuze) zo uitgebreid, alsof het al helemaal was uitgedacht (daarom dat ik immers ook zei dat idee te hebben) en na zoiets als het afscheidsavontuur van Bassie en Adriaan (ik kom hier zo op terug) voelt dat toch een beetje als mosterd na de maaltijd, om een heel afgeschreven verhaal te lezen over 'hoe het ook had gekund' met alle boefjes hier, een vrijlating daar. Door het centengesteggel tussen Bas en Aad versus de mede-acteurs had het alleen toch niet zo gedaan kunnen worden (en moest er omheen geschreven worden). Want om 95% van de bijrollen te recasten voor zo'n verhaal was ook een farce geworden. En no offense maar een puntje van mijn eigen visie op je outlines: Waarom kennen de boefjes elkaar ineens? Waarom zou de Baron in zee willen gaan met een mentaal doorgedraaide professor (die inmiddels niet meer van z'n lanzarotje getikt is) en een plaaggeest, wiens slechtste streken puur vervelende pesterijen waren (en, true, het stelen van een vrachtwagen, speedboat, heftruuk... Ja, goed, eigenlijk was hij ook gewoon een crimineel :P). Maar de baron wilde enkel en alleen maar geld, diamanten, wraak nemen op Bassie en Adriaan. Dat ligt toch een flink stuk hoger dan iedereen in heel Nederland lopen te plagen en te pesten met een vage narrenkap op.

 

Wat echter ook mosterd na de maaltijd is (en nu komt het risico van mij om voor de zoveelste maal in herhaling te vallen), is het 'afscheid' van Bassie en Adriaan. Bij Peter van der Vorst, bij RTL Late Night, bij Hellendoorn, bij de fandag op 1 juli 2004, bij de oudejaarsshow op 31 december 2003, nu bij deze film... Then again, als we dus nog even 5 jaar wachten komen ze wel weer terug met nog een afscheidsfilm _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op het eind van de film hoor je de Baron nog één keer bellen met de Jonkheer.

Bassie & Adriaan wonen blijkbaar ook niet meer in hun caravan.


 
Maar nu iets heel anders (iets wat ik me eigenlijk al heel lang afvraag).
Als B100 (samen met Handige Harry) zich bij de Baron voegt wil B100 zijn naam niet zeggen omdat hij bang is verraden te worden, dus verzint de Baron een naam voor hem (B100 dus).
Later in de reis door Amerika zie je (na de inbraak in het huis) foto's van de Baron Handige Harry en B100 en worden hun namen genoemd op tv en ook als de politie agent vraagt wie waren dat zegt Bassie de Baron, Handige Harry en B100. Hoe weet de politie (en Bassie & Adriaan) dat B100, B100 heet?

aangepast door karelgroen
Link naar bericht
Delen op andere sites

Op het eind van de film hoor je de Baron nog één keer bellen met de Jonkheer.

Bassie & Adriaan wonen blijkbaar ook niet meer in hun caravan.

 

Maar nu iets heel anders (iets wat ik me eigenlijk al heel lang afvraag).

Als B100 (samen met Handige Harry) zich bij de Baron voegt wil B100 zijn naam niet zeggen omdat hij bang is verraden te worden, dus verzint de Baron een naam voor hem (B100 dus).

Later in de reis door Amerika zie je (na de inbraak in het huis) foto's van de Baron Handige Harry en B100 en worden hun namen genoemd op tv en ook als de politie agent vraagt wie waren dat zegt Bassie de Baron, Handige Harry en B100. Hoe weet de politie (en Bassie & Adriaan) dat B100, B100 heet?

Zal een fout zijn geweest.

Link naar bericht
Delen op andere sites

 

Maar nu iets heel anders (iets wat ik me eigenlijk al heel lang afvraag).

Als B100 (samen met Handige Harry) zich bij de Baron voegt wil B100 zijn naam niet zeggen omdat hij bang is verraden te worden, dus verzint de Baron een naam voor hem (B100 dus).

Later in de reis door Amerika zie je (na de inbraak in het huis) foto's van de Baron Handige Harry en B100 en worden hun namen genoemd op tv en ook als de politie agent vraagt wie waren dat zegt Bassie de Baron, Handige Harry en B100. Hoe weet de politie (en Bassie & Adriaan) dat B100, B100 heet?

Heel eenvoudig: de eerste aflevering van Amerika maakt meteen duidelijk dat (vraag niet hoe het kan) het hele Europese avontuur op televisie is uitgezonden, dus heel Nederland had al kennis gemaakt met de boeven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...