Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan #6


Aanbevolen berichten

Ik ben net terug van de bioscoop en ik vond het een geweldige film :D

Echt een mooie afsluiting van Bassie & Adriaan.

De Baron en Vlugge Japie vond ik ook heel goed.

Vooral de laatste scene vond ik mooi gemaakt.

Jammer dat het nu echt is afgelopen maar een mooier einde kan ik me niet wensen (ik vind dit einde beter dan een afscheidsvoorstelling).

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 261
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Fijn te weten dat hij leuk was !
Ik ga er ook binnenkort naar toe...

Heb btw net de ultieme collectie gereserveerd.
Ben benieuwd wanneer hij uitkomt.
Ik had het voor de zekerheid maar alvast bestelt ivm de vele mensen in Belgie,Nederland die nadat ze de film hebben gezien ook maar de box bestellen ( het zijn er maar 1500 dus dat zijn niet veel oplagen.)

Ik zal wel een foto'tje sturen in october zodra hij der is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Fijn te weten dat hij leuk was !

Ik ga er ook binnenkort naar toe...

Heb btw net de ultieme collectie gereserveerd.

Ben benieuwd wanneer hij uitkomt.

Ik had het voor de zekerheid maar alvast bestelt ivm de vele mensen in Belgie,Nederland die nadat ze de film hebben gezien ook maar de box bestellen ( het zijn er maar 1500 dus dat zijn niet veel oplagen.)

Ik zal wel een foto'tje sturen in october zodra hij der is.

Geen hoge oplage of veel exemplaren. Geen 'niet veel oplagen'. Daarnaast drukken ze gewoon bij wanneer ze erdoorheen zijn en nee dat gebeurt echt niet; 1500 mensen die zo gek zijn om zo'n dure box te kopen? Ik betwijfel het. Ten zeerste.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Staat er nou alweer een fout 'Een door Bassie en persoonlijk gesigneerd certificaat'? De ruimte is te klein voor Adriaan.

Wat iedereen ook voor mening over dit project mag hebben; Bassie en Adriaan waren 'zichzelf', ze kwamen letterlijk van de straat. Dat wil zeggen Bas en Aad gebruikten hun eigen naam, ze waren/zijn geen echte acteurs (net als vele boefjes, zoals de B2's), ze bedachten alles zelf en ze hebben ook 30 jaar lang nooit iets anders gedaan of gespeeld naast Bassie en Adriaan. Dat maakte hun rol / typetjes voor de doelgroep geloofwaardig en de series nostalgisch. Daar mogen ze terecht trots op zijn.

Keet en Koen zijn commerciële door de Telekids-machine bedachte figuurtjes (net als destijds Ernst en Bobbie, blabla). Dit lijkt op een hele slechte imitatie van Suske en Wiske :s. Deze 'acteurs' doen over 5 jaar weer iets anders. Ik zie geen Koen, ik zie Patrick Martens die Koen speelt... de Patrick Martens die al tig andere rollen in (kinder)series/programma's vervulde. Dat ziet zelfs de doelgroep ook. Gelukkig zingen ze in dat clipje dat ze het niet voor het geld doen.

Teleurstellend dat Bas en Aad dit zelf mede-presenteren als het stokje overdragen, maar het verbaast niet. Al hun activiteiten na hun eerste afscheid begin deze eeuw zijn eigenlijk alleen maar overbodig geweest (pure afbreuk om ze nog in hun rol/kostuums te zien). Maar dat is al 1000 keer gezegd door de vorige generatie, die met Bassie en Adriaan is opgegroeid.

Link naar bericht
Delen op andere sites

(...)

 

Keet en Koen zijn commerciële door de Telekids-machine bedachte figuurtjes (net als destijds Ernst en Bobbie, blabla). Dit lijkt op een hele slechte imitatie van Suske en Wiske :s. Deze 'acteurs' doen over 5 jaar weer iets anders. Ik zie geen Koen, ik zie Patrick Martens die Koen speelt... de Patrick Martens die al tig andere rollen in (kinder)series/programma's vervulde. Dat ziet zelfs de doelgroep ook. Gelukkig zingen ze in dat clipje dat ze het niet voor het geld doen.

Teleurstellend dat Bas en Aad dit zelf mede-presenteren als het stokje overdragen, maar het verbaast niet. Al hun activiteiten na hun eerste afscheid begin deze eeuw zijn eigenlijk alleen maar overbodig geweest (pure afbreuk om ze nog in hun rol/kostuums te zien). Maar dat is al 1000 keer gezegd door de vorige generatie, die met Bassie en Adriaan is opgegroeid.

Dit, dit en nog eens dit. Keet & Koen hebben misschien hierna nog 1 kinderfilm en dan houdt dat ook weer op, simpelweg omdat Keet 2.0 en Patrick Martens geen zin hebben om 100% fulltime samen 'de nieuwe Bassie & Adriaan' te worden.

 

En ik moet nog steeds denken aan dat hele 'de neefjes van'-project. Wat was dáár achteraf nou het nut van?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Staat er nou alweer een fout 'Een door Bassie en persoonlijk gesigneerd certificaat'? De ruimte is te klein voor Adriaan.

Wat iedereen ook voor mening over dit project mag hebben; Bassie en Adriaan waren 'zichzelf', ze kwamen letterlijk van de straat. Dat wil zeggen Bas en Aad gebruikten hun eigen naam, ze waren/zijn geen echte acteurs (net als vele boefjes, zoals de B2's), ze bedachten alles zelf en ze hebben ook 30 jaar lang nooit iets anders gedaan of gespeeld naast Bassie en Adriaan. Dat maakte hun rol / typetjes voor de doelgroep geloofwaardig en de series nostalgisch. Daar mogen ze terecht trots op zijn.

Keet en Koen zijn commerciële door de Telekids-machine bedachte figuurtjes (net als destijds Ernst en Bobbie, blabla). Dit lijkt op een hele slechte imitatie van Suske en Wiske :s. Deze 'acteurs' doen over 5 jaar weer iets anders. Ik zie geen Koen, ik zie Patrick Martens die Koen speelt... de Patrick Martens die al tig andere rollen in (kinder)series/programma's vervulde. Dat ziet zelfs de doelgroep ook. Gelukkig zingen ze in dat clipje dat ze het niet voor het geld doen.

Teleurstellend dat Bas en Aad dit zelf mede-presenteren als het stokje overdragen, maar het verbaast niet. Al hun activiteiten na hun eerste afscheid begin deze eeuw zijn eigenlijk alleen maar overbodig geweest (pure afbreuk om ze nog in hun rol/kostuums te zien). Maar dat is al 1000 keer gezegd door de vorige generatie, die met Bassie en Adriaan is opgegroeid.

Achter het andere formulier zal "adriaan staan".

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had het ondertussen al gevonden maar wel bedankt.

Ga jij de box ook kopen?

 

Nee ik ga de box niet kopen ik heb alle dvd's al (had een paar jaar geleden de 35 jaar box gekocht).

Later had ik nog de theaterbox en de leren en lachen box gekocht en de andere dvd's heb ik los een keer gekocht.

Ik heb wel de dvd winterpret besteld en de dvd en blu ray van de film

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee ik ga de box niet kopen ik heb alle dvd's al (had een paar jaar geleden de 35 jaar box gekocht).

Later had ik nog de theaterbox en de leren en lachen box gekocht en de andere dvd's heb ik los een keer gekocht.

Ik heb wel de dvd winterpret besteld en de dvd en blu ray van de film

Ik koop het eigenlijk stiekem vanwege de caravan en handtekeningen. :) aangepast door Bassie2001
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wij (de oldschool fans) zijn eigenlijk best wel verbitterd geraakt, als ik die reacties (inclusief die van mezelf) zo lees. Best jammer dat we er niet meer gewoon van kunnen genieten zoals vroeger.

 

Maar eigenlijk nog jammerder dat we het de mensen die er nog wel zo van kunnen genieten als wij vroeger, ook niet gunnen, blijkbaar.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik snap je reactie niet helemaal.

Ik geniet er nog steeds net zoveel van als toen ik het voor de eerste keer zag, misschien zelfs meer omdat je nu alles begrijpt.

Als je het over de achtergrondmuziek hebt, de "oude" fans (als ik het zo mag noemen) die hebben de oude videobanden gedigitaliseerd en kunnen dus genieten van de oude achtergrondmuziek, de "nieuwe" fans (van nu) die zijn niet anders gewend dan met de nieuwe achtergrondmuziek.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wij (de oldschool fans) zijn eigenlijk best wel verbitterd geraakt, als ik die reacties (inclusief die van mezelf) zo lees. Best jammer dat we er niet meer gewoon van kunnen genieten zoals vroeger.

 

Maar eigenlijk nog jammerder dat we het de mensen die er nog wel zo van kunnen genieten als wij vroeger, ook niet gunnen, blijkbaar.

 

Hoe meer ik van Bas lees/zie hoe meer het mijn kijkplezier bederft. Ook hoe ze met de andere acteurs zijn omgegaan vind ik moeilijk. Ze hadden na De reis vol verassingen nog een serie moeten maken om vervolgens voorgoed met pensioen te gaan. Geen film, geen rare columns van Bas helemaal niets.

 

 

keet en Koen zijn commerciële door de Telekids-machine bedachte figuurtjes (net als destijds Ernst en Bobbie, blabla)

 

Niet dat ik een fan van ze ben maar zijn Ernst en Bobbie niet van origine een theater duo? Ze treden iig nog steeds op samen. Om eerlijk te zijn had me een combi film met die twee me leuker geleken dan met Keet en Koen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ze maken het zichzelf gewoon zo onmogelijk. Ik gun iedereen van alles hoor, maar dit product is gewoon te duur. Ook als het een GTST-box was of een Hamelenbox of wat voor andere box dan ook.

Ik snap precies waardoor het komt, en daarom vind ik het oprecht jammer. We hadden zo'n mooie tijd, en dat wordt nu, na die episodes met het vorige forum, nog verder afgebroken tot er minder ruine over is dan het kasteel uit de Kroon. 

 

Ik zat gister een oude Koffietijd-aflevering te kijken uit '97 en het was zo leuk om de "echte" Bassie en Adriaan weer te zien. Ze waren allang niet meer bezig met een nieuwe TV-serie maar wel nog met shows, dachten nog niet aan stoppen. Prachtig om te zien. En wat is er nu over? Een lispelende Adriaan en een Tokkie-Bassie. 

 

Ik snap de verbitterde reacties perfect, en ik vind het zonde. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik snap precies waardoor het komt, en daarom vind ik het oprecht jammer. We hadden zo'n mooie tijd, en dat wordt nu, na die episodes met het vorige forum, nog verder afgebroken tot er minder ruine over is dan het kasteel uit de Kroon. 

 

Ik zat gister een oude Koffietijd-aflevering te kijken uit '97 en het was zo leuk om de "echte" Bassie en Adriaan weer te zien. Ze waren allang niet meer bezig met een nieuwe TV-serie maar wel nog met shows, dachten nog niet aan stoppen. Prachtig om te zien. En wat is er nu over? Een lispelende Adriaan en een Tokkie-Bassie. 

 

Ik snap de verbitterde reacties perfect, en ik vind het zonde. 

Ik probeer nog wel eens iets van die oude tijd en sfeer te vangen in een post, maar de algehele verbittering onder de oude garde hier heeft dat eigenlijk onmogelijk gemaakt. Vooropgesteld dat ik, net als jij, die verbittering helemaal begrijp, maar ik ben er zelf wellicht gewoon iets minder vatbaar voor. Als ik naar toen kijk, kijk ik niet naar nu, dat zal het ook zijn.

 

Wat ik me ook wel eens afvraag is in hoeverre het feit dat we nu, 21 jaar na de laatste avonturenserie en 12 jaar na het moment van stoppen, toch nog die bejaarde Bassie en Adriaan langs zien komen is ingegeven doordat de gebroeders denken dat ze wel moeten, omdat ze oprecht bang zijn dat van wat zij (vooral financieel) hebben opgebouwd en willen achterlaten voor hun nazaten straks niets meer over is. Eerst komt de Belastingdienst er tussendoor fietsen, dan stort na jaren van een stijgende lijn de video/DVD-verkoop volledig in (over de oorzaken kun je twisten, uiteraard), en dan vragen de mede-acteurs (geheel terecht) om de vergoeding die hen toekomt...

 

Natuurlijk is het idee om een volkomen commerciële film met de 'opvolgers' van B&A neer te zetten, en zo ook (en vooral) het merk B&A weer mee te laten liften op de aandacht die die film krijgt, vanuit die 'problematiek' ontstaan, maar ik kan me best zo voorstellen dat Bas en Aad zich dan ook wel eens tot hun spijt beseffen dat zij er zelf aan mee moeten werken om dat in de markt te zetten en zich dus zullen verzuchten dat ze zich weer in hun kostuums moeten hijsen. Het is uiteindelijk allemaal ingegeven door geld, natuurlijk, maar wellicht speelt de (mogelijkerwijs totaal onterechte) angst dat zij zelf een ruïne van Kroon-achtige proporties aan hun erfgenamen achter zouden laten er ergens toch een rol in.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoe meer ik van Bas lees/zie hoe meer het mijn kijkplezier bederft. Ook hoe ze met de andere acteurs zijn omgegaan vind ik moeilijk. Ze hadden na De reis vol verassingen nog een serie moeten maken om vervolgens voorgoed met pensioen te gaan. Geen film, geen rare columns van Bas helemaal niets.

 

 

Niet dat ik een fan van ze ben maar zijn Ernst en Bobbie niet van origine een theater duo? Ze treden iig nog steeds op samen. Om eerlijk te zijn had me een combi film met die twee me leuker geleken dan met Keet en Koen.

Dat had ik ook precies in mijn gedachten.

En ik kijk stiekem ook mee hoor als mijn neefje het kijkt.

Ze doen in principe hetzelfde als wat bas en aad doen.

Series opnemen, optreden in theater en ze maken films.

Hun hebben ook veel meer ervaring met zulke dingen, dat merk je gewoon.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik snap je reactie niet helemaal.

Ik geniet er nog steeds net zoveel van als toen ik het voor de eerste keer zag, misschien zelfs meer omdat je nu alles begrijpt.

Als je het over de achtergrondmuziek hebt, de "oude" fans (als ik het zo mag noemen) die hebben de oude videobanden gedigitaliseerd en kunnen dus genieten van de oude achtergrondmuziek, de "nieuwe" fans (van nu) die zijn niet anders gewend dan met de nieuwe achtergrondmuziek.

Jij wordt niet bedoeld. Hij doelt op de oude garde van forummers. Overigens is Danny Verbiest níet vatbaar voor geldzorgen en blijft hij als hij zegt 'ik ben gestopt als Samson' ook echt gestopt.

 

En ja, no offense maar ik ben er altijd heel nuchter onder geweest en ik moet zeggen, na alles wat er voor en achter de schermen gebeurde; ik ben verbitterd. Ik wil niemand tegen de kop stoten als ze lekker genieten van een luchtige kinderfilm maar ik kan de gedachte 'ze doen het simpelweg voor de poen' gewoon echt niet onder de stoel steken. Dat gevoel had ik al bij de Ohra-reclame(s) en zéker met dat Autotunejezelf-gedoe, maar dat was allemaal alléén Bassie. Adriaan zag je nog één keer terug in een Sinterklaasfilm en dan ook nog eens zonder pak maar mèt Robin want 'het was toch echt afgelopen'. Toen kwam ineens de Nuon-reclame, de nieuwe app, de Honda-reclame, een tweede deel op de achtergrondmuziek-plaat, een overstap naar eOne en een zoveelste mega-boxset met alle avonturen, maar nu met als zoethoudertje een special uit 1987 die anders nooit was uitgebracht. En dan, om te besluiten, last but not least 'De neefjes van Bassie & Adriaan'. Een project wat schijnbaar door RTL is opgekocht waardoor het 'Keet & Koen en de zoektocht naar Bassie & Adriaan' werd, met heel duidelijk Bassie & Adriaan in licentie. Niks meer, niks minder.

 

Ja, ik begon de vorige alinea neutraal maar ik ben inderdaad verbitterd, ik merk het zelf ook nu. De series zelf lijden er niet onder, tot je bedenkt dat ook die zijn aangetast; nabewerkt en voorzien van nieuwe arrangementen van Bert Smorenburg, omdat de originele arrangementen van Aad Klaris er uitgehaald zijn wegens irritaties, rechtzaken en geldkwesties; nabewerkt, met een fanbase naar de oudere reeksen tot gevolg.

 

Maar wat ik me dan afvraag; Warboel zal er inderdaad helemaal niet zover naast zitten en zijn tijdlijn zal helemaal niet zo afwijken van het hoe en waarom -> Waarom hebben ze die reeksen dan niet aan het buitenland verkocht? Er was in 1997-1999 zóveel te doen om Bassie en Adriaan in het buitenland inclusief Olav Mol die de Engelse dubs insprak, Europa en 'The journey of surprises' zijn grotendeels al dan niet volledig nagesynchroniseerd in het Frans (van de Wilde Westen-video is zelfs een Franse reclamepromo gemaakt)... Waarom gooien ze dat dan niet volledig op de markt en pakken ze daar hun centen mee, in plaats van jezelf zo uitverkopen? Creatief is het op deze wijze echt niet meer.

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

De muziekkwestie was omdat Klaris niet zomaar zijn mastertapes ging afgeven zodat de heren die zonder een cent meer te betalen op alle dvd's konden plempen.

Maar eerlijk is eerlijk, daarmee is de echte B&A-gekte wel begonnen, dus jammer, maar commerciëel gezien een hele slimme zet geweest.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik snap eigenlijk niet wat het probleem is met de achtergrond muziek.

Er zijn toch videobanden gemaakt met de oude achtergrondmuziek, die zijn tweedehands nog wel te vinden (ik ga er vanuit dat bijna alle forum leden deze videobanden al hebben).

En er bestaat een heel makkelijke en goedkope manier om de videobanden te digitaliseren zodat de kwaliteit behouden blijft (ook hier ga ik er vanuit dat de meeste leden dit al gedaan hebben).

Dus dan maakt het toch niets meer uit welke versie ze op tv uitzenden.

Nu kun je juist afwisselen ene keer klaris en de andere keer smorenburg. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik snap eigenlijk niet wat het probleem is met de achtergrond muziek.

Er zijn toch videobanden gemaakt met de oude achtergrondmuziek, die zijn tweedehands nog wel te vinden (ik ga er vanuit dat bijna alle forum leden deze videobanden al hebben).

En er bestaat een heel makkelijke en goedkope manier om de videobanden te digitaliseren zodat de kwaliteit behouden blijft (ook hier ga ik er vanuit dat de meeste leden dit al gedaan hebben).

Dus dan maakt het toch niets meer uit welke versie ze op tv uitzenden.

Nu kun je juist afwisselen ene keer klaris en de andere keer smorenburg. 

 

Je doet wel erg luchtig alsof die heel makkelijke en goedkope manier om videobanden te digitaliseren echt de kwaliteit van dvd levert. Newsflash; dat doet het dus niet. En dat zeg ik eerlijk als verzamelaar met meer dan 1500 videobanden in huis, ook ik weet dat videobanden niet de beeld- of geluidskwaliteit van dvd kunnen overstijgen (of je moet het wel heel bont maken bij het maken van een dvd, maargoed). De afleveringen die op tv worden uitgezonden zijn simpelweg de volledige versies en die zijn nu uitgerust met de (naar mijn persoonlijke smaak) kinderlijke, veelal inspiratieloze 'alles is voor bassie-muziek' van Smorenburg, maar de videobanden (waar je inderdaad correct van uitgaat dat bijna alle forumleden die inmiddels wel hebben (en ik dus nog steeds niet snap dat mensen 500 piek durven vragen voor een fucking videoband die zogenaamd 'zeldzaam' is maar goed ik dwaal af)) zijn ingekort tot 90 minuten-versies (ik ga er vanuit dat jij als fan dat uiteraard wel weet). In die videobanden zijn veelal scènes geskipt/weggelaten,die pas op video/dvd kwamen toen de nieuwe muziek er in is geplaatst.

 

En dan natuurlijk nog het feit dat de huidige reeksen remastered zijn in beeld en geluid; harde cuts in de film zijn waar mogelijk zoveel mogelijk weggehaald, je ziet en hoort het geluid dus niet meer verspringen, het beeld is minder flets (vooral een zwaar zichtbaar verschil tijdens de shorties in 'Op bezoek bij Bassie en Adriaan' en 'Leren en Lachen', let er maar eens op) en nee, dat is niet met 'makkelijk en goedkoop digitaliseren' zomaar op te lossen.

 

Er is overigens naar mijn mening maar één verbetering aan muziek uit al die negen avonturen, en dat is de achtervolging in de kroon.

 

EDIT: ik vergelijk net eens een oude 1987-opname van de shorty 'Bassie is jarig' met de versie op YouTube, en er zijn ook daar gewoon echt dingen weggeknipt. Heel wonderlijk dit, heel de slotherhaling van het refrein van Gefeliciteerd is er uitgesloopt. Dan denk je nu vast 'nou en?', nou, er is dus een halve minuut geknipt uit een aflevering van al slechts 6 minuten. _O-

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

De muziekkwestie was omdat Klaris niet zomaar zijn mastertapes ging afgeven zodat de heren die zonder een cent meer te betalen op alle dvd's konden plempen.

Maar eerlijk is eerlijk, daarmee is de echte B&A-gekte wel begonnen, dus jammer, maar commerciëel gezien een hele slimme zet geweest.

Ik betwijfel dat ze dit resultaat in gedachten hadden toen ze de muziek besloten te vervangen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb hier ook alweer even niet gepost maar kan het niet laten in dit topic te reageren.

 

Of ik nu verbitterd ben geraakt weet ik niet. Wat ik gewoon merk is dat nu ongeveer 10 jaar geleden ikzelf net als zovelen hier echt alles verzamelde, maakte niet uit of ik een bepaalde serie nou al een paar keer in bezit had, voor de verzameling wilde ik het gewoon hebben en zat ik dagelijks op marktplaats en ebay. Als ik achteraf er zo op terugkijk heb ik hier nooit spijt van gehad want ik deed dit met veel plezier en daarnaast was er ook gewoon een hoop gespreksstof over alles. Na de eerste en tweede naamswijziging is het verzamelen langzaam maar zeker minder geworden en ook het bekijken van de series. Merk wel dat ik een hoop van de verzameling in de kelder heb gestopt en verder alleen 1 uitgave dvd's en videobanden binnen handbereik om zo af en toe nog eens te kijken. Ik had zelfs bijna een complete reeks van een heruitgave dvd's zo weggegeven. Als er weeeeeer eens een nieuwe uitgave is zoals nu dan geeft dat wel weer zin om eens een serie te bekijken waar ik dan ook weer erg van geniet maar toch is het anders dan 10 jaar terug en kopen van de nieuwe uitgaves doe ik ook niet. Denk ook achteraf wel eens van wat een geld de verzameling gekost heeft en zeker ook wat een prijzen er nu weer voor de nieuwe uitgaves wordt gevraagd is echt veel te veel soms. Ik denk echter niet dat de naamswijzigingen invloed hebben gehad op het wel of niet kopen van nieuwe uitgaves.

Los hiervan mis ik nog steeds wel de leuke tijd waarbij we elkaar als leden eens in de zoveel maanden zagen voor bijvoorbeeld een locatietour, een ander soort meeting of wekelijks chatten bij de radio-uitzendingen of gewoon MSN. Hoewel de laatste drie dingen niet per definitie met B&A te maken hoefden te hebben waren zij wel de basis voor de oorspronkelijke groep leden geweest en mis sowieso de sfeer / contact zoals dat er destijds was wel. Sorry als ik hiermee eventueel offtopic raak maar wilde dit toch even gezegd hebben en wist niet waar anders. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb vandaag dus de dvd Winterpret ontvangen.

Zoals we al wisten is het de 100 maal uitzending met hier en daar wat nieuwe achtergrondmuziek toegevoegd (thema vrolijk, raadsel, koddig en dreiging kroon heb ik gehoord).

Bij de scene in de stal (waar Bassie een lied zingt) is voor en na het lied nog het oude thema dreiging van Klaris te horen.

De scene met de vooruitblik naar de verdwenen kroon is eruit geknipt.

Bij de aftiteling is het lettertype hetzelfde als bij de dvd leer het verkeer.
Wat me wel opviel is dat op het eind van de aftiteling 2009 staat, dat betekend dus dat de dvd al 6 jaar klaar is (net zoals bij leer het verkeer die in 2009 uitkwam stond ook bij de aftiteling 2004).

Staan verder geen extra's op, en er is ook geen menu aanwezig op de dvd, de film start dus direct na de reclame filmpjes.

Verder niks op te merken, heb er met plezier naar gekeken.

aangepast door karelgroen
Link naar bericht
Delen op andere sites

Een officiële Bassie en Adriaan-dvd zonder menu? Dat is nieuw.

Zit er ook nog maar iets in de uitzending wat wijst op dat het de honderdste uitzending is, of is dat er ook allemaal uitgemonteerd/geknipt? :) Vreemd ook weer dat ze deze dvd ook weer 6 jaar achtergehouden hebben.

 

Bassie zegt in het begin dat ze feest vieren omdat het de 100ste uitzending is en dan zegt Adriaan, de 100ste uitzending met een domme clown.

 

Ik denk zelf dat ze Brieven aan de koningin en de circusuitzendingen (en misschien nog andere dingen) ook nog (ooit) zullen gaan uitbrengen.

Ik snap eigenlijk niet dat ze Brieven aan de koningin hier niet bij op hebben gezet, het is allebei een kerstuitzending en de 100 maal uitzending is maar 45 minuten en Brieven aan de koningin is 20 minuten, samen dus ruim een uur dat past makkelijk op 1 dvd. Dan was het helemaal winterpret geweest.

aangepast door karelgroen
Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij de scene in de stal (waar Bassie een lied zingt) is voor en na het lied nog het oude thema dreiging van Klaris te horen.

 

Bedoel je de toem-toem? Dan zou deze special dus de allereeste keer zijn dat dat riedeltje te horen was, dus zelfs nog voor het in de Kroon opdook. Dat wist ik niet meer. Maar goed, ik heb hem dan ook alleen in 1987 gezien :P

aangepast door warboel
Link naar bericht
Delen op andere sites

Je doet wel erg luchtig alsof die heel makkelijke en goedkope manier om videobanden te digitaliseren echt de kwaliteit van dvd levert. Newsflash; dat doet het dus niet. En dat zeg ik eerlijk als verzamelaar met meer dan 1500 videobanden in huis, ook ik weet dat videobanden niet de beeld- of geluidskwaliteit van dvd kunnen overstijgen (of je moet het wel heel bont maken bij het maken van een dvd, maargoed). De afleveringen die op tv worden uitgezonden zijn simpelweg de volledige versies en die zijn nu uitgerust met de (naar mijn persoonlijke smaak) kinderlijke, veelal inspiratieloze 'alles is voor bassie-muziek' van Smorenburg, maar de videobanden (waar je inderdaad correct van uitgaat dat bijna alle forumleden die inmiddels wel hebben (en ik dus nog steeds niet snap dat mensen 500 piek durven vragen voor een fucking videoband die zogenaamd 'zeldzaam' is maar goed ik dwaal af)) zijn ingekort tot 90 minuten-versies (ik ga er vanuit dat jij als fan dat uiteraard wel weet). In die videobanden zijn veelal scènes geskipt/weggelaten,die pas op video/dvd kwamen toen de nieuwe muziek er in is geplaatst.

 

En dan natuurlijk nog het feit dat de huidige reeksen remastered zijn in beeld en geluid; harde cuts in de film zijn waar mogelijk zoveel mogelijk weggehaald, je ziet en hoort het geluid dus niet meer verspringen, het beeld is minder flets (vooral een zwaar zichtbaar verschil tijdens de shorties in 'Op bezoek bij Bassie en Adriaan' en 'Leren en Lachen', let er maar eens op) en nee, dat is niet met 'makkelijk en goedkoop digitaliseren' zomaar op te lossen.

 

Er is overigens naar mijn mening maar één verbetering aan muziek uit al die negen avonturen, en dat is de achtervolging in de kroon.

 

EDIT: ik vergelijk net eens een oude 1987-opname van de shorty 'Bassie is jarig' met de versie op YouTube, en er zijn ook daar gewoon echt dingen weggeknipt. Heel wonderlijk dit, heel de slotherhaling van het refrein van Gefeliciteerd is er uitgesloopt. Dan denk je nu vast 'nou en?', nou, er is dus een halve minuut geknipt uit een aflevering van al slechts 6 minuten. _O-

 

Wat moet ik me daar eigenlijk bij voorstellen? Een 'hard cut' is toch gewoon een overgang van het ene naar het andere shot zonder dat er één of ander effect tussen zit dat de overgang markeert, niet? En dergelijke overgangen zijn in de nabewerkingen toch ook nog volop aanwezig. Van verspringend geluid in de originele versies staat me zo even niets bij, dus misschien heb je er een voorbeeld bij? :P

 

En op welke achtervolging in de Kroon doel je eigenlijk?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat moet ik me daar eigenlijk bij voorstellen? Een 'hard cut' is toch gewoon een overgang van het ene naar het andere shot zonder dat er één of ander effect tussen zit dat de overgang markeert, niet? En dergelijke overgangen zijn in de nabewerkingen toch ook nog volop aanwezig. Van verspringend geluid in de originele versies staat me zo even niets bij, dus misschien heb je er een voorbeeld bij? :P

 

En op welke achtervolging in de Kroon doel je eigenlijk?

Verspringingen in beeld en geluid, waarbij het beeld even omhoog hikt en het geluid een tikje/knipje verraadt. In de remaster er zitten nog steeds hard cuts in beeld maar qua geluid is het verminderd/weg. Heb helaas geen legale mogelijkheid tot een voorbeeld dus kijk Bassie is jarig even op YouTube en de 'Op bezoek bij'-versie even na. :)

Ik doelde op de telefooncelrace ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb vandaag dus de dvd Winterpret ontvangen.

Zoals we al wisten is het de 100 maal uitzending met hier en daar wat nieuwe achtergrondmuziek toegevoegd (thema vrolijk, raadsel, koddig en dreiging kroon heb ik gehoord).

Bij de scene in de stal (waar Bassie een lied zingt) is voor en na het lied nog het oude thema dreiging van Klaris te horen.

De scene met de vooruitblik naar de verdwenen kroon is eruit geknipt.

Bij de aftiteling is het lettertype hetzelfde als bij de dvd leer het verkeer.

Wat me wel opviel is dat op het eind van de aftiteling 2009 staat, dat betekend dus dat de dvd al 6 jaar klaar is (net zoals bij leer het verkeer die in 2009 uitkwam stond ook bij de aftiteling 2004).

Staan verder geen extra's op, en er is ook geen menu aanwezig op de dvd, de film start dus direct na de reclame filmpjes.

Verder niks op te merken, heb er met plezier naar gekeken.

Het zou mooi zijn als je mischien foto's zou kunnen plaatsen van de achterkant/binnenkant van de hoes zodat iedereen een indruk krijgt hoe de rest van de andere dvds eruit zien.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jij had hem toch ook gekocht zei je, waarom maak jij dan niet die foto's?

Klopt, ik heb inderdaad gezegd dat ik hem had gekocht.

Ik zou hem eigenlijk nog in de avond bestellen, maar zei het alvast.

Ik heb me vlak voordat ik hem zou kopen bedacht.

Maar goed ook want bij wehkamp kost hij 90 met kortingscode erbij ( een welkoms-kortingscode. )

Ben ik 30 euro goedkoper uit.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik doe het zo :

Druk op 'antwoorden' bovenaan de pagina.

Dan ga je bij' bestand kiezen' het bestand selecteren.

Daarna voeg je hem toe via 'bestand toevoegen'.

En daarna posten.

aangepast door Bassie2001
Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...