Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan #6


Aanbevolen berichten

Heel eenvoudig: de eerste aflevering van Amerika maakt meteen duidelijk dat (vraag niet hoe het kan) het hele Europese avontuur op televisie is uitgezonden, dus heel Nederland had al kennis gemaakt met de boeven.

Nu schiet er wat naar boven.

Hij loopt door een straat en ziet in een televisiewinkel een tv waarop beelden uit op reis/europa worden uitgezonden.

"Dat zijn die bassie & adriaan!"

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 261
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Begrijp me ook zeker niet verkeerd, ik wil je er echt niet mee beledigen. Het voelde alleen (en nu moet ik heel voorzichtig zijn in mijn woordkeuze) zo uitgebreid, alsof het al helemaal was uitgedacht (daarom dat ik immers ook zei dat idee te hebben) en na zoiets als het afscheidsavontuur van Bassie en Adriaan (ik kom hier zo op terug) voelt dat toch een beetje als mosterd na de maaltijd, om een heel afgeschreven verhaal te lezen over 'hoe het ook had gekund' met alle boefjes hier, een vrijlating daar. Door het centengesteggel tussen Bas en Aad versus de mede-acteurs had het alleen toch niet zo gedaan kunnen worden (en moest er omheen geschreven worden). Want om 95% van de bijrollen te recasten voor zo'n verhaal was ook een farce geworden. En no offense maar een puntje van mijn eigen visie op je outlines: Waarom kennen de boefjes elkaar ineens? Waarom zou de Baron in zee willen gaan met een mentaal doorgedraaide professor (die inmiddels niet meer van z'n lanzarotje getikt is) en een plaaggeest, wiens slechtste streken puur vervelende pesterijen waren (en, true, het stelen van een vrachtwagen, speedboat, heftruuk... Ja, goed, eigenlijk was hij ook gewoon een crimineel :P). Maar de baron wilde enkel en alleen maar geld, diamanten, wraak nemen op Bassie en Adriaan. Dat ligt toch een flink stuk hoger dan iedereen in heel Nederland lopen te plagen en te pesten met een vage narrenkap op.

 

Wat echter ook mosterd na de maaltijd is (en nu komt het risico van mij om voor de zoveelste maal in herhaling te vallen), is het 'afscheid' van Bassie en Adriaan. Bij Peter van der Vorst, bij RTL Late Night, bij Hellendoorn, bij de fandag op 1 juli 2004, bij de oudejaarsshow op 31 december 2003, nu bij deze film... Then again, als we dus nog even 5 jaar wachten komen ze wel weer terug met nog een afscheidsfilm _O-

Ben niet erg beledigd hoor.☺ Ik weet dat het nooit zal kunnen, maar vind het leuk om te fantaseren. Bar on gaat niet met prof in zee, breekt juist in bij hem. Boeven kennen elkaar inderdaad niet, valt wel iets op te verzinnen. Reden van samenwerking : baron staat sterker met heel team, met 3 man heeft hij nooit succes geboekt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zie Europa-aflevering in Luxemburg, met 7 man lukt het ook niet. _O-

Van die 96 andere voorgangers van B100 moeten er natuurlijk ook nog wel een flink aantal bij hem in dienst geweest zijn op het moment dat hij het met B&A aan de stok kreeg, maar zelfs al had hij ze allemaal opgetrommeld, dan was het ongetwijfeld nog niet gelukt :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

 

 

"Dat is ook een reden dat Lara er niet in zit - dan hadden we toch een andere hond moeten nemen", legt Aad uit. En ook de B&A-boys, die in de jongste series een grote rol speelden, komen in de film niet terug. "Die zijn inmiddels allemaal ruim de dertig gepasseerd. Hoewel het misschien leuk zou zijn ze een bijrolletje te geven in een eventueel tweede deel."

Bron: Nu.NL

 

Misschien dat er een tweede deel komt met een grotere rol voor B&A.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook ik ben naar deze film geweest, enkele dagen geleden. Ondanks niet al te hoge verwachtingen viel de film me alsnog tegen. Dit omdat ik meer een Ernst en Bobbie-gevoel had dan een Bassie en Adriaan gevoel. Ik vond Keet en Koen beide leuke figuren, en de boeven ook wel (Vooral b1001 was erg grappig). Echter erger ik me heel erg aan Commissaris Kroon (En de bijbehorende scenes op het politiebureau, nogmaals Ernst en Bobbie gevoel :') ) En ook aan de Jonkheer

Die vooral tegen zichzelf in de spiegel aan het praten was alsof hij meerdere persoonlijkheden had.

 

Humor zat er wel in, maar enige spanning ontbrak. Wat ik wel erg leuk vond was

De achtervolging terwijl de boeven in de caravan zaten

, geniaal bedacht :P

 

Al met al een grappig filmpje, maar deze wordt alleen gedragen door het nalatenschap van Bassie en Adriaan, vergelijkbaar met de o zo slechte Bourne Legacy film, die leeft op de flashbacks met Jason Bourne.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...