Ga naar inhoud

Update Retroforum


Aanbevolen berichten

Is er ook nog een manier waarop je direct uitkomt bij nieuw geplaatste berichten in specifieke topics?

Ik kom nu altijd uit op pagina 1 het eerste bericht, ook als ik vanuit actieve Posts / activity lees (dat bedoelde ik een beetje met meer scrollen, vanuit forum-index kun je sneller meteen bijv. pagina 4 van een topic aanklikken).

 

edit, ik zie nu de rode balk bovenaan het topic, dus dat scheelt al een hoop :)

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 221
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

8 minutes ago, MarsM said:

Is er ook nog een manier waarop je direct uitkomt bij nieuw geplaatste berichten in specifieke topics?

Ik kom nu altijd uit op pagina 1 het eerste bericht, ook als ik vanuit actieve Posts / activity lees (dat bedoelde ik een beetje met meer scrollen, vanuit forum-index kun je sneller meteen bijv. pagina 4 van een topic aanklikken).

 

edit, ik zie nu de rode balk bovenaan het topic, dus dat scheelt al een hoop :)

 

Als je de actieve topics op de home hebt staat rechts een aantal minuten/uren geleden. Door daar op de klikken kom je bij de laatste post terecht.

Dit geldt ook in het forumoverzicht (en was bij de vorige versie ook het geval trouwens).

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 minutes ago, Keetie said:

Het voordeel voor mij is dat ik geen scrollscherm meer heb aan de rechterkant; het nadeel voor mij is dat ik mijn retro-browser (IE8) niet meer kan gebruiken. Niet helemaal waar, ik kan de berichten nog wel lezen, maar alles komt onder elkaar te staan.  En ik was er op voorbereid - quoten ging al niet meer.

 

Quoten werkte bij mij ook niet meer toen ik IE gebruikte, maar nu gebruik Google Chrome en dat werkt perfect

Link naar bericht
Delen op andere sites
30 minutes ago, RM said:

Ah en ik zie dat de tijden ook duidelijker (gedetailleerder, zoals 17:54) worden aangegeven (in ieder geval in het overzicht) ;)

 

Daar heb ik niets aan veranderd, maar hij moet nog wel op 24u gezet worden (ik zie nog 5:54PM dan).

Mochten er nog meer dingen opvallen laat het vooral weten, dan kijk ik er naar.

Ik moet ook de stipjes bij de namen (bij de mensen met minder posts) nog wijzigen naar rode paddestoelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minutes ago, djkoelkast said:

 

Daar heb ik niets aan veranderd, maar hij moet nog wel op 24u gezet worden (ik zie nog 5:54PM dan).

Mochten er nog meer dingen opvallen laat het vooral weten, dan kijk ik er naar.

Ik moet ook de stipjes bij de namen (bij de mensen met minder posts) nog wijzigen naar rode paddestoelen.

 

Naja, eerder zag je staan

"17:54, RM said" boven elke post; Nu staat er "34 minutes ago" en later "2 hours ago", vandaar ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 hours ago, djkoelkast said:

We zullen helaas wel de boel zelf moeten vertalen, ik weiger om te betalen voor een door anderen gemaakte vertaling die we daarna alsnog voor 80% moeten gaan wijzigen.

 

Ik doelde dus op het rood omcirkelde; Voorheen stond hier een specifieke tijd (bijvoorbeeld 17:54) en dat is in het hoofdmenu (Home) wel te zien ;)

 

Naamloos.png

Link naar bericht
Delen op andere sites
8 hours ago, RM said:

 

Ik doelde dus op het rood omcirkelde; Voorheen stond hier een specifieke tijd (bijvoorbeeld 17:54) en dat is in het hoofdmenu (Home) wel te zien ;)

 

Naamloos.png

 

 

Dit is (in elk geval sinds de update) vanaf het begin zo geweest, alleen gaat dat tot een bepaalde tijd terug, ik meen 24 uur.

Het klopt wel dat dit voor de update niet zo was.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

We draaien weer een tijdje en dus moeten er weer kosten worden gemaakt voor de updates (elk half jaar vernieuwing) en er komt nog iets bij: omdat we met wachtwoorden werken eist Google dat we binnenkort deze pagina's SSL gaan draaien, er komen dus nog kosten voor een certificaat bij.

 

Extra kosten (boven op de hosting etc.) voor de komende 6 maanden updates & 12 maanden certificaat: € 47 

Als ik die doortrek naar een jaar (€ 35 komt er dan bij) zouden we een kleine 7 euro per maand nodig hebben om dit volledig te dekken, wie heeft er een idee hoe we dit (liefst zonder reclamebanners en toestanden) kunnen bereiken?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die zal ik moeten uitrekenen, het is in elk geval 

 

Licentie € 70

SSL certificaat € 12

Vast IP € 12

Registratie € 9

 

Hosting is maar een deel van de server, ik schat zo'n 5 euro per maand

€ 163 per jaar zijn de basiskosten, soms moeten er plugins bij of andere dingen verlengd worden, dus het kan soms iets hoger uitkomen.

€ 13,58 per maand omgerekend

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beetje raar om te betalen voor een vast IPv4-adres? Als je hosting afneemt zou dat, lijkt mij, bij de hosting kosten in moeten zitten. 

 

SSL-certificaat kan ook gratis en die zijn net zo goed, ik gebruik ze zelf ook voor zowat al mijn domeinen..

 

Ik heb een eigen server (met een vast IP :P ), dus mocht je hosting zoeken waarbij ik zelfs een SSL-certificaat voor je regel, let me know, dan kan ik wel een mooi prijsje maken voor je, waarbij alle limieten 'fair use' zijn, dus je mag best 100 mailadressen hebben, maar als je ISO's gaat versturen dan liever niet zeg maar :+

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dank, maar ik heb een eigen VPS en daar betaal ik per extra IP 1 euro per maand, dus 12 euro per jaar. Eigenlijk iets meer want het is ex BTW.

Retroforum heeft dus 100% een eigen IP-adres, wordt voor helemaal niets anders gebruikt en daar zit die euro in.

De hostkosten bereken ik op 25% van de huurkosten van de server minus alle extra's (en weer ex BTW) 5 euro per maand.

Tot voorkort heeft het op een eigen thuisserver gedraaid, maar nu draaien we het dus op een VPS, 100% op SSD, we draaien php7, we hebben een hele dikke bandbreedte, het is allemaal goed zo, alleen even kijken of we op een of andere manier inkomsten kunnen vinden zonder het forum vol banners te gooien.

Ik kan niet met Let's Encrypt gaan draaien op deze server. Zo duur is het certificaat nou ook weer niet.

 

Als die 163 euro er uit zijn dan is dat voldoende voor een jaar. Tot nu toe heb ik het al 13 jaar zelf betaald en zijn er af en toe wat donaties binnengekomen voor major updates. 

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

SSL-kosten kunnen worden geschrapt, het is gelukt om dit kostenloos op te lossen.

Op dit moment is alleen de loginpagina SSL, maar met de tijd gaan we alles overzetten. Volgens mij als een van de eerste fora, want de meeste draaien alles onbeveiligd.

 

https://www.retroforum.nl/login draait in elk geval helemaal SSL.

 

Daarmee komen we op zo'n 150 euro per jaar en er is anoniem een donatie toegezegd. Ik zeg niet dat iedereen maar moet doneren, ik vraag of er mensen zijn met ideeën hoe we de kosten kunnen dekken, zonder dat we de site vol banners gooien, dus denk vooral mee :D 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zeg: een slimme manier bedenken om Facebook structureel vol te gooien met content en daarmee een vaste publieksbasis creëren, en vervolgens een winactie met een klein bedragje inschrijfgeld (of valt het dan onder wetgeving loterij? :o). Hou je de simpele zielen buiten de deur én van de opbrengsten kun je de jaarlijkse 150 euro vergoeden :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Update #2

 

De awards heb ik werkend, ik moet alleen alle awards met de hand inschakelen, dat moet dus even op een vrij uurtje. Ik heb er nu een paar ingeschakeld.

Er kunnen daarna dus ook weer nieuwe awards worden uitgedeeld :D

 

Update #3

 

Ik heb een NL taalpakket, zal niet 100% goed zijn, maar in elk geval een basis, komt er zsm aan

Helemaal linksonder kun je de taal alvast op Nederlands zetten. Het is wel een pakket wat gemaakt is door Belgen, dus een aantal dingen zal niet helemaal lekker in onze Nederlandse oren klinken. Suggesties mag je altijd doorgeven, dan wijzig ik ze met de hand. Dit wordt weer een work-in-progress-vertaling, maar we hebben in elk geval een begin.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Alle awards staan er nog in, ze moeten alleen allemaal stuk voor stuk met de hand worden ingeschakeld (en ik moet een veld kopiëren en plakken in een ander veld, anders doen ze het niet) en stuk voor stuk moet ik de permissions goedzetten. Wordt nog een klus, maar in elk geval zie je o.a. bij Frey en RM alvast een paar awards.

Er zit nu ook een mouseover-blokje in, die vergroot alleen de awards naar 64x64px. 

Vanaf nu moeten alle nieuwe awards dan ook in 64x64px gemaakt worden en niet meer in 32x32px

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Via een SQL-trucje kon ik alle awards in 1x op visible zetten, dat scheelt een hoop klikken. Als het goed is moet alles er weer zijn :D

En dus kunnen ook de nieuwe awards worden uitgereikt.

Meteen de awardsmodule geupdatet naar de laatste versie.

 

Ik heb nu alleen de laatste 9 zichtbaar (anders wordt het zo'n zooitje) maar wellicht wordt dit later nog anders. Je kunt alle awards in een ieders profiel zien, onder awards.

 

Je kunt alle awards, forum wide hier zien:

 

http://www.retroforum.nl/awards/

 

Die moeten nog allemaal een thumbnail krijgen.

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)
4 hours ago, djkoelkast said:

...

En dus kunnen ook de nieuwe awards worden uitgereikt.

Meteen de awardsmodule geupdatet naar de laatste versie.

 

 

Ik heb met betrekking tot de nog uit te reiken awards in het bestand waarin ik de statistieken bijhoud een apart lijstje gemaakt.

 

Nu dit weer werkende is zal ik ook zsm de lijsten in het desbetreffende topic bijwerken en de aparte (aanvullende) lijst met nieuwe awards naar TMP sturen, zodat hij deze weer kan uitdelen.

Dan kunnen direct enkele foutjes worden hersteld die Frey en ik hebben gevonden bij het doornemen van de lijsten ;)

 

Leuk dat de awards weer werkende zijn :)

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
7 minuten geleden, RM zei:

 

Ik heb met betrekking tot de nog uit te reiken awards in het bestand waarin ik de statistieken bijhoud een apart lijstje gemaakt.

 

Nu dit weer werkende is zal ik ook zsm de lijsten in het desbetreffende topic bijwerken en de aparte (aanvullende) lijst met nieuwe awards naar TMP sturen, zodat hij deze weer kan uitdelen.

Dan kunnen direct enkele foutjes worden hersteld die Frey en ik hebben gevonden bij het doornemen van de lijsten ;)

 

Leuk dat de awards weer werkende zijn :)

 

 

 

Top!

 

Als er nog awards niet gemaakt zijn wil je die dan in 64x64 maken? Ze worden automatisch naar 32x32 gezet in je awards-balk, maar op andere plekken zijn ze tegenwoordig 64x64, dus dat ziet er mooier uit als ze die resolutie voortaan hebben. Voor de al  gemaakte awards gaan we dat niet doen, de meeste zijn gewoon niet meer opnieuw te maken, maar voor de nieuwe wel dus ;) 

Ik zal bij TMP ook even checken of alle rechten goed staan voor de awarduitreiking. Mogelijk is er ook een optie dat een admin (TMP of ik) de award uploadt en dat jij (RM) als contestmod ze kunt uitdelen, zo'n optie heb ik gezien. Je krijgt dan in het awardoverzicht een knopje "new award" (zou ik vertalen in: award uitreiken) en je kunt dan de door ons ingevoerde awards aan users uitreiken met een reden erbij. 

Dan kunnen wij de award direct bij aanvang van de contest in het systeem zetten en kun jij direct na afloop van de contest de award aan de juiste user koppelen.

 

Volgens mij moet dat zo gaan werken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
22 minutes ago, djkoelkast said:

 

Top!

 

Als er nog awards niet gemaakt zijn wil je die dan in 64x64 maken? Ze worden automatisch naar 32x32 gezet in je awards-balk, maar op andere plekken zijn ze tegenwoordig 64x64, dus dat ziet er mooier uit als ze die resolutie voortaan hebben. Voor de al  gemaakte awards gaan we dat niet doen, de meeste zijn gewoon niet meer opnieuw te maken, maar voor de nieuwe wel dus ;) 

Ik zal bij TMP ook even checken of alle rechten goed staan voor de awarduitreiking. Mogelijk is er ook een optie dat een admin (TMP of ik) de award uploadt en dat jij (RM) als contestmod ze kunt uitdelen, zo'n optie heb ik gezien. Je krijgt dan in het awardoverzicht een knopje "new award" (zou ik vertalen in: award uitreiken) en je kunt dan de door ons ingevoerde awards aan users uitreiken met een reden erbij. 

Dan kunnen wij de award direct bij aanvang van de contest in het systeem zetten en kun jij direct na afloop van de contest de award aan de juiste user koppelen.

 

Volgens mij moet dat zo gaan werken.

 

Klinkt goed ;)

Op dit moment mist er slechts 1 award en dat is de award in de darts pool (de wolfie award :))

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
3 uren geleden, MarsM zei:

Notificaties waarin staat; "Frey heeft je vermeldt in het topic..."

 

@djkoelkast dat kan ééécht niet! :P

Dat moet jou als mede-taalpurist toch een doorn in het oog weze! :+

 

Vertaling is ook niet van mij, er staan meer gekke dingen in. Ik zal deze effe aanpassen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 hours ago, MarsM said:

'Frey heeft je genoemd'... ja, dat ziet er al een stuk beter uit :P . Of volgens de gemiddelde Marketeer anno 2017: "Super leuk!".

Met veel dank van de steeds kleiner wordende club van Nederlandse Taal bewakers :7!

 

"Boeiend, je weet toch wat ik bedoel" is het dan.

Ik kom de laatste tijd veel "dat betekenD dat.." tegen; Ook een doorn in mijn oog ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uren geleden, MarsM zei:

'Frey heeft je genoemd'... ja, dat ziet er al een stuk beter uit :P . Of volgens de gemiddelde Marketeer anno 2017: "Super leuk!".

Met veel dank van de steeds kleiner wordende club van Nederlandse Taal bewakers :7!

 

Taalbewakers is wel 1 woord, je ziet steeds vaker dat mensen spaties toevoegen waar het niet moet. In het Engels moet dat, in het Nederlands bijna nooit, in het Duits nog veel minder.

En ze zeggen geen superleuk! maar: Su....perleuk!

Link naar bericht
Delen op andere sites
8 uren geleden, djkoelkast zei:

 

Taalbewakers is wel 1 woord, je ziet steeds vaker dat mensen spaties toevoegen waar het niet moet. In het Engels moet dat, in het Nederlands bijna nooit, in het Duits nog veel minder.

En ze zeggen geen superleuk! maar: Su....perleuk!

 

Even kijken of je nog scherp was, maar het is gelukkig onveranderd _O_

 

Haha ja en die marketeers, vreselijk. Ze verzinnen elk jaar iets nieuws. 'Laat je inspireren' is gelukkig weer op z'n retour. Oh ja, en overal het woord 'ambachtelijk' bijzetten, waar het eigenlijk traditioneel hoort te zijn. En ik moest vandeweek ook enorm lachen toen de keuringsdienst met verschillende leveranciers belde om te vragen waarom overal 'krokant' op voedingsmiddelen staat (bitterballen e.d.). Zei één van die lui "ja, dat houdt in dat... het knapperig is". "Ja, maar een sperzieboon is toch ook knapperig?". "Ja, maar die is niet krokant!".... What? :')

 

We zouden zo een verzamel-topic kunnen samenstellen van slechte marketing-praat dat binnen een jaar al retro is ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
8 uren geleden, djkoelkast zei:

Over de linie

We moeten sparren

Kort op de bal spelen

 

Ook van die loze termen

 

We parkeren 'm even!

Merken veranderen van not naar hot!

Dit product needs help! Het mist appeal! Engagement!

Je brand moet connecten anders ben je een no-go!

Denk amazing en skyhigh! Aim for the stars!

 

Bedankt metro, ik heb genoten! _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb trouwens alles nog alles in het Engels staan en ook krijg ik sinds de update constant een e-mail bij iedere quote en iedere pb die ik ontvang.

Ik heb al gekeken in mijn profiel, maar als ik daar de instellingen verander dan verandert er niets met betrekking tot de mails.

Zijn er meer mensen die daar last van hebben?

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, RM said:

Ik heb trouwens alles nog alles in het Engels staan en ook krijg ik sinds de update constant een e-mail bij iedere quote en iedere pb die ik ontvang.

Ik heb al gekeken in mijn profiel, maar als ik daar de instellingen verander dan verandert er niets met betrekking tot de mails.

Zijn er meer mensen die daar last van hebben?

 

Ja, heb ik ook last van. Ik ben al zover met mijn gedachten, dat ik denk dat je voor elk topic een apart profiel nodig hebt.

Als ik het veranderen echt zat word, dan vraag ik DJkoelkast om de 'fabrieksinstellingen' weer terug te zetten.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, RM zei:

Ik heb trouwens alles nog alles in het Engels staan en ook krijg ik sinds de update constant een e-mail bij iedere quote en iedere pb die ik ontvang.

Ik heb al gekeken in mijn profiel, maar als ik daar de instellingen verander dan verandert er niets met betrekking tot de mails.

Zijn er meer mensen die daar last van hebben?

 

Dat is bij mij ook het geval. (Voor wat pb's betreft, bij quotes heb ik het nog niet gehad.) Het wijzigen van instellingen verhelpt het inderdaad niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...