Ga naar inhoud

Bands en spelen


Aanbevolen berichten

Bands en spelen
 

post-598-0-18597900-1448719831_thumb.gif

 

Pater Moeskroen

Naar aanleiding van het topic over reclamespellen kwam Deemster met een tip over een nederlands point en click adventure, genaamd Pater Moeskroen en de versteende schapen, een spel dat zou uitgegeven worden 'ter ere van' de band Pater Moeskroen.

Daar heb ik informatie over gezocht en wat gevonden. Op Internet las ik over het spel:

Pater Moeskroen & de versteende schapen is een zogenaamde 'Point & Click' adventure die zijn tijd lang niet ver vooruit is. Toch is dit Nederlandstalige avonturenspel voor de PC erg leuk om te spelen!
Het spel is losjes gebaseerd op de diverse meesterwerken van de Nederlandse band 'Pater Moeskroen'. De diverse puzzels zullen dan ook beter op te lossen zijn als je over de CD's beschikt!
 

En dit over de band:

Pater Moeskroen is een Nederlandse folkband, actief vanaf het jaar 1985 tot op heden, die in de zomer allerlei feestavonden en popconcerten geeft (Genre(s): Folk, Nederlandstalige muziek) en in de wintermaanden serieuzere theatertournees houdt. De band staat bekend om zijn muzikale gevarieerdheid en het gebruik van tientallen muziekinstrumenten tijdens zijn voorstellingen.

 

post-598-0-45458200-1448720000_thumb.jpg

Pater Moeskroen band

Helaas is het spel nooit uitgegeven, alleen maar als demo op een PC-Consument CD verschenen. Misschien, ooit in de toekomst...


Maar hierdoor werd mijn nieuwsgierigheid wel meer opgewekt, want, zo vroeg ik mij af:  Bestaan er nog meer bands die een spel of spelen hebben voortgebracht? Verder zoeken leverde dit op:


Linking Park

Deze band bracht via Facebook- in nauwe samenwerking met Kuuluu Interactive Entertainment - het avontuurspel Linkin Park Recharged - Wastelands , een schietspel met als moraal je bewust te zijn van de energiebronnen die de aarde heeft en dat deze niet onuitputtelijk zijn. Bij het spelen van het spel krijgt de speler toegang tot een nieuw nummer van de band.
Het spel is beschikbaar in de Appstore voor de ipad en op Google Play voor android.

Uit een pers bericht:
If you haven’t heard of who Linkin Park is, stop reading right now. Otherwise, you would have to know that the band is not averse to making game apps about themselves – they already have one called Linkin Park 8-bit Rebellion out on iOS. Linkin Park Recharge is a tie-in to their sixth album release called “The Hunting Party”.

Linking Park Recharged.
post-598-0-22420500-1448720132_thumb.jpg

 

http://www.lprecharge.com/

Linkin Park is een Amerikaanse rockband uit Agoura Hills, Californië. Linkin Park brak in 2000 door met het debuutalbum Hybrid Theory, dat de diamanten status kreeg in de Verenigde Staten en multiplatina was in verschillende andere landen.
Eind jaren negentig tot halverwege de jaren nul was de glorietijd van de nu-metal: bands die heavy metal combineerden met invloeden van hiphop, funk en grunge.
De enige band die nog mainstream succes heeft is Linking Park; Linkin Park lijkt dan ook de laatste der nu-metal-Mohikanen te zijn.

post-598-0-76695300-1448720245_thumb.jpg

Linking Park band


The Polyphonic Sprees

De derde vondst is ook een spel, een online spel in 3 delen, die offline te spelen is door de .swf files uit de temporary internet files te halen. Het is nl flash. Het spel heet The quest for the rest, is een point & click adventure en gemaakt met achtergrondmuziek uit het album 'Together We're Heavy' van de U.S. rock-pop band The Polyphonic Sprees.

post-598-0-07433800-1448720363_thumb.jpg

 

Het spel gaat over de band zelf - met prachtige tekeningen, vind ik. Breng de 3 verdwaalde leden van de band terug naar de andere bandleden. De 3 te spelen delen zijn: desert.swf, forest.swf, ocean.swf  en als je de puzzels in de diverse delen opgelost hebt volgt de finale.swf.

http://amanita-design.net/thequestfortherest/

Online hoor je de muziek erbij, offline is de muziek apart te beluisteren, ook in .swf bestanden.

 
The Polyphonic Spree is een Amerikaanse symfonische popgroep uit Dallas (Texas). De groep is met een bezetting van 23 mensen een van de grootste  popgroepen ter wereld. Muziekcritici omschrijven de muziek van The Polyphonic Spree als indie, rock, gospel en musical, en de groep wordt daarbij vergeleken met de Beach Boys, Flaming Lips en Mercury Rev.

post-598-0-71504900-1448720459_thumb.jpg

 

The Polyphonic Spree band

Tot zover mijn zoektocht. Met als slot natuurlijk weer een bekende vraag:

Kent iemand van jullie nog meer voorbeelden van een band die een spel voortgebracht heeft?


 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooie bijdrage van Samba-boy.

 

Enige informatie opgezocht (voor de niet-kenners zoals me).

 

De wiki vermeldt:

 

Gorillaz is een virtuele Britse band en een multimedia-project van Damon Albarn en Jamie Hewlett.[1] De groep werd in 1998 opgericht en kreeg de fictionele karakters 2-D, Noodle, Russel Hobbs en Murdoc Niccals als bandleden.

Na de eerste ep Tomorrow Comes Today verscheen in 2001 het debuutalbum Gorillaz. Het album, met de singles "Clint Eastwood" en "19-2000" werd genomineerd voor de Mercury Music Prize.

 

post-598-0-43866200-1448801613_thumb.jpg

 

Over het spel:

 

Gorillaz Final Drive
Drive around in a 3d world while listening to music. Gorillaz Final Drive: play Gorillaz Final Drive flash game online for free. Drive the band around and listen to their music. In Gorillaz Final Drive, you drive around trying to do jumps on the half-pipe until you get bored. Gorillaz Driving Game.

 

post-598-0-03623000-1448801758_thumb.jpg

 

http://jamgames.net/gorillaz-final-drive-flash-game.html

 

Zoals te zien is het een flash game. Helaas kon ik het spel niet spelen op XP; dan moet de nieuwste flashdriver geinstalleerd worden en dat geeft geen garantie op wel werken.

 

Och, daar is de testcomputer goed voor. :)

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien een klein beetje de andere kant op, tijdens het titelscherm van Chuck Rock zie je een prehistorische band

 

308110-chuck-rock-amiga-screenshot-title

 

Inderdaad, omgekeerd: spel, muziek en band. De Wiki schrijft:

 

Chuck Rock (Japans) is een computerspel dat werd ontwikkeld door Core Design en uitgegeven door Virgin Games. Het spel kwam in 1991 uit voor de Acorn 32 bit, Commodore Amiga, Atari ST, Sega Mega Drive. Later volgde ook ports voor andere populaire homecomputers.

 

Muziek Martin Iveson (Mega-CD version)

Matt Furniss (Mega Drive version)

Steve Collett (SNES version)

 

Helaas, helaas, ik kan niet verder. Is de band echt of niet echt? Anders hoort dit bij het topic spel en muziek of hoe het ook heten mag.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...
  • 3 years later...

Er zijn nog steeds bands die spellen (spelen) uitbrengen, zoals Superbard (George Lewkowicz) schrijft op het rec.games.int-fiction forum:

george.gif.acc4679591260b9d1d847a2ce4a9db28.gif

Hello!

We're an indie band who have written a new bit of IF around the release of our nex single Soul Witch. It's written using Ink, and if you get all the way through there's a prize!
http://superbard.co.uk/soul_witch/

We'd love to know what you thought, any feedback is most welcome.

Thanks,
George

 

band02.gif.b84da542117609cb783952291b367576.gif

 

Soul_Witch is een online tekstadventurespel waarvan je zelf het avontuur leidt door jouw keuze te maken uit  meerdere keuzes op een situatie. Het heet een onlinespel te zijn, maar je kunt hem downloaden in html formaat en aldus offline spelen.
 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik snap niet dat dit niet is opgepakt door meerdere bands en/of muziek groepen. Immers: dit kan een hele slimme manier zijn om je muziek onder de aandacht te brengen maar dan op hele andere wijze.

 

Immers: als je een deuntje hebt wat lekker in het gehoor ligt maar niet het niveau heeft van een "instant-hit" dan kan dit zeker een uitkomst bieden. Gooi de muziek in het spel, confronteer de speler ermee en als die maar vaak genoeg blijft spelen (en luisteren) dan heb je kans dat je ze langzaam maar zeker binnen haalt en men ook mogelijk interesse in je muziek zal krijgen.

 

Leuke vondst @Keetie!

 

PS: Die "band smileys" is briljant, die heb ik nog niet eerder voorbij zien komen....  

aangepast door ShelLuser
Link naar bericht
Delen op andere sites
20 hours ago, ShelLuser said:

Ik snap niet dat dit niet is opgepakt door meerdere bands en/of muziek groepen. Immers: dit kan een hele slimme manier zijn om je muziek onder de aandacht te brengen maar dan op hele andere wijze.

 

Immers: als je een deuntje hebt wat lekker in het gehoor ligt maar niet het niveau heeft van een "instant-hit" dan kan dit zeker een uitkomst bieden. Gooi de muziek in het spel, confronteer de speler ermee en als die maar vaak genoeg blijft spelen (en luisteren) dan heb je kans dat je ze langzaam maar zeker binnen haalt en men ook mogelijk interesse in je muziek zal krijgen.

 

Leuke vondst @Keetie!

 

PS: Die "band smileys" is briljant, die heb ik nog niet eerder voorbij zien komen....  

Het klopt wel wat je zegt. Toen ik het spel van die Nederlandse band Pater Moeskroen had ontdekt en gespeeld, ben ik op zoek gegaan naar hun muziek. In het spel was het alleen muziek (toen wilde ik al fan worden), echter in het echt zongen ze, terwijl ik iets instrumentaals had verwacht.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...