Ga naar inhoud

microcassette


Aanbevolen berichten

Een jaar of 7 geleden had ik bij de Dixons een Olympus microcassette recorder gekocht om mijn liedjes mee te kunnen opnemen en ze niet te vergeten. Het was zo'n super basic ding zonder bijvoorbeeld externe mic aansluitingen. Ik heb er ook 2 live-concerten van een band mee opgenomen. Ik zit nu alleen wat na te denken, hoe ik deze tapes het beste kan omzetten. 

Ik heb een tweede recordertje met koptelefoonuitgang, je zou zeggen lijntje naar de pc en opnemen, maar zoals te verwachten valt klinkt het super schel en is er nauwelijks bass. Met veel eq'en kon ik nog met het voorbeeldje in de bijlage komen. 

Nu vraag ik me af, komt dat schelle geluid door het brakke ingebouwde microfoontje ten tijde van de opname, of doordat ik het via een recordertje over probeer te zetten? En op welke manier van overzetten zou ik meer kwaliteit kunnen behalen?

 

johanlivee.mp3

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Er is ooit een poging gedaan om een muziek speler te maken voor microcasettes. Klonk beter dan dictafoon spullen, maar is nooit doorgeslagen.

 

Laatst lagen er twee dictafoons met microcasettes bij een kringloop winkel. Een werken op batterijen, grappig om op te nemen. Niet gekocht omdat ik al zo veel troep heb staan.

aangepast door T4600C
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...