Ga naar inhoud

23 Oorlogsboeken over de 2e Wereld Oorlog, gehele verzameling


Aanbevolen berichten

Ik geef deze boeken eigenlijk bijna gratis weg, met een reden. En die reden is dat ik graag zou willen dat iemand er ook echt iets aan heeft. Als ik ze op marktplaats zet, zeg maar 1 euro per stuk, dan gaat er een handelaar op zitten.

 

Verzamelaars zal deze serie in een enkele oogopslag bekend voorkomen, welnu ik heb ze allemaal gelezen, en dat duurde 8 jaar.

 

Heb jij of jouw opa/oma interesse? Het is wel ophalen met de auto rond Wierden in Overijssel. Zoals aangegeven, deze zijn niet bestemd voor doorverkopen maar alleen voor iemand die ze gaat lezen.

 

Ze staan nu op zolder niets te doen wachtende op hun nieuwe eigenaar. Ik kan ze niet met post bezorgen want het is al gauw 30 tot 40 kilo, de speciale mandjes of dozen zitten er niet bij.

 

2016-03-09-oorlogsboeken.jpg

 

Vraag de site beheerder eventueel een PM notitie aan te vragen zodat ik persoonlijk op mijn email bericht krijg - als ik niet vaak genoeg inlog op deze site- als je belangstelling hebt. Zoals gezegd, niet bestemd voor winst maar voor iemand die er wat aan heeft. Overleg dus eerst of je deze verzameling gaat gebruiken of dat iemand aan wie je ze wil geven geinteresseerd is in de 2e Wereld Oorlog en Wetenschappelijke Literatuur.

 

Er staat uiteraard veel meer in dan wat je op Wikipedia kan vinden.  Uiteraard heb je 2 manden nodig als je ze op komt halen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ze zijn zonder kosten op te halen. Daarom zet ik ze ook niet op marktplaats.nl

 

Ze zijn zo zwaar en het zijn er te veel anders had ik ze misschien naar de gewone boekenmarkt gebracht.

 

Kortom, als iemand interesse heeft in oorlogsboeken ze zijn gratis op te halen, alhoewel je zelf verantwoordelijk bent voor benzine kosten of iets dergelijks aangezien het er echt teveel zijn om mee te nemen op een brommer/scooter.

 

Verder merk en weet ik dat de jonge generatie eigenlijk alles via internet doet, daarom heb ik in de opening van dit topic ook gezegd dat het voor Opa of Oma misschien iets. Een uitzondering is als je weet dat iemand geschiedenis studeert en de 2e Wereld Oorlog als eind onderdeel voor een scriptie gebruikt.

 

De boeken liggen al jaren en ik heb geduld hoor *;

 

Als ze terecht komen bij iemand die ze kan gebruiken voor een goed doeleinde dat is waar het me om gaat. Gelukkig zegt DJ Koelkast dat ik PM krijg, dus ik hou mijn mail ook in de gaten.

 

Het enige wat ik vraag is een reden waarom je de boeken graag wil hebben, en ook ik bezondig mij aan dat ik tegenwoordig alles via Internet wil, maar ik zou willen dat ik deze boeken in kon scannen en het vrij zou kunnen plaatsen op WikiPedia, want er ontbreekt zoveel.

 

Er staan afbeeldingen in van de opkomst van het 3e Rijk, maar ook de ondergang, Hitler in alle Glorie maar ook als verdoemd persoon. Er staan kleuren plaatjes in van concentratiekampen zoals ze echt waren ongecensureerd.

 

Op internet merk ik dat de keiharde werkelijkheid van de 2e Wereld Oorlog nogal onderschat is. Ik hoop echt dat iemand die er echt wat aan heeft ze op komt halen. En wel ter herinnering aan wat ooit is gebeurd. Zoals dat Auschwitz een vernietigingscapaciteit had van 4957 personen per dag met bijbehorende foto's. Maar ook mooie beelden van een jonge Anne Frank, of dubbelspionnen als King Kong. En verder de systematische executie van soldaten die weigerden te vechten tegen onschuldige mensen.

 

Als ik 1 ding weet van deze boeken dan is dat iemand van zeer jonge leeftijd alles objectiever kan oordelen dan iemand die volwassen is. Ik zal proberen en kijken of ik alle 23 delen hun titel kan noemen.

 

Als voorbeeld voor Nederland is er 'De bange meidagen van 1940'.

 

Ik heb geduld, op zolder worden ze goed bewaard voor iemand, ik hoop iemand die er echt wat aan heeft. Er staan veel kleuren foto's in, ook van Duitsland, Nederland, Amerika, anderen.

 

Veel informatie over het verzet staat er ook in. Vooral in Nederland. Verzet was eigenlijk heel zeldzaam terwijl men nu denkt dat half Nederland bij het verzet zat. Je kan de gewone mens niet kwalijk nemen te overleven uiteraard.

 

Maar dit is voer voor een objectief iemand, misschien een geschiedenisleraar, of een student die op geschiedenis studeerd, of gewoon Opa en Oma. Want als je zo oud ben als ik en deze boeken kent, dan ben je misschien al Opa :7

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...