Ga naar inhoud

ibm model 30


Aanbevolen berichten

Vandaag ben ik even bij de lokale kringloopwinkel geweest, nadat ik enkele rommelmarkten had bezocht.

Een aantal maanden geleden had ik hier een model 30 van ibm gezien. Wilde toen het keyboard kopen wat niet kon, waarna ik vroeg wat de set zou kosten. Deze werd toen niet verkocht omdat hij op ebay zou gaan. Nu een aantal maanden later zie ik diezelfde pc staan voor 35 euro. Schijnbaar was ebay toch te veel moeite.

Maar goed, ik ben nu eindelijk eigenaar van een model m keyboard. Systeem werkt ook. Een 8086-2 van siemens. 640 kb geheugen totaal(2 30 pin simbanken bezet.) Een vooralsnog defecte diskdrive. Had een aantal condensatoren niet. Heb er nu 2 vervangen, waarna de koppen in iedergeval weer tot leven kwamen. Nu de drive motor nog. En als klap op de vuurpijl een werkende 20mb esdi harddisk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zeker z'n typisch iemand die kijkt op Ebay en Katawiki, en dan de prijs zet naar het hoogste bod daar.

 

 

Welke kringloop was dat (;

 

De meeste gooien alles ouder dan XP of Win 7 weg.

 

Wij hebben nog geluk trouwens, in America nemen ze niet eens PCs aan, veel te riskant om vertrouwde data vrij te geven.

aangepast door T4600C
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...