Ga naar inhoud

Stel je eens voor, dat...


Aanbevolen berichten

Stel je eens voor, dat er dichtbij je huis in de wijk waar je woont filmopnames worden gemaakt en jou wordt

verzocht gedurende 3 dagen tussen 8 uur 's morgens en half 6 's avonds je auto te verplaatsen, terwijl er in de

wijk weinig vrije parkeerplaatsen zijn.

 

Zou jij je auto verplaatsen of niet en dus gewoon laten staan?

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat zou er om te beginnen van afhangen voor welke zender/omroep/filmstudio die opnames zijn. Met het klimmen van de jaren begin ik steeds minder geduld te krijgen met de commerciële jongens. Waarom precies zou ik mijn auto (die ik weliswaar niet heb) moeten weghalen bij mijn huis (dat ik ook niet heb), zodat iemand anders winst kan maken met het zo ontstane uitzicht - waardoor overigens het verschil in rijkdom tussen ons beiden alleen maar zou vergroten in mijn nadeel?

 

De zaken liggen natuurlijk anders wanneer de opnames gebeuren in opdracht van een publieke omroep of voor een overheidscampagne en dergelijke. 

 

Wel blijft gelden dat als iemand me zou vragen m'n auto te verplaatsen ik dan op z'n minst van die persoon verwacht dat hij of zij heeft uitgevogeld waar precies ik die imaginaire bolide dan wél kan neerpoten. Dat om een opflakkering van datismijnprobleemnietisme voor te zijn. Dat is namelijk wél jou probleem als je je wil wil opleggen in de openbare ruimte. Zeker als die van mij is... of toch een beetje. :P

 

Hmm, volgens mij wordt 't niks met mij en zo'n filmploeg. :-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor 3 dagen werden er in onze wijk 2 parkeerhavens en een deel van de aangrenzende straten gereserveerd door filmmaatschappij BIND uit Amsterdam en werd de omwonenden verzocht daar niet te parkeren gedurende deze 3 dagen tussen 7 en 7. Tijdens deze 3 dagen zouden er filmopnames gemaakt worden voor een korte film "Gamechanger" in opdracht van de NTR, die halverwege volgend jaar 2017 uitgezonden wordt op NPO3.

post-598-0-01638100-1464898540_thumb.jpg

 

De eerste dag, vroeg in de ochtend, was de hele met rode linten afgebakende ruimte leeg, op 1 auto na. Inderdaad, die van mijn man. Toch zette hij hem later op mijn verzoek weg. Daarna werden de lege plaatsen al gauw gevuld met een paar auto's, een grote groep medewerkers die aan het overleggen gingen en enige partytenten neerzetten met blauw dak. En toen begon het wachten, want wat zouden we te zien krijgen?

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Prachtig voorbeeld van groepscohesie... niemand is het er mee eens, maar je wilt uiteindelijk niet de enige zijn die z'n kar er nog heeft staan... Uit je bericht en de borden blijkt het niet meer dan een dringend, maar niet bindend, verzoek. Ik zou m'n auto beroemd maken ;-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 11 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...