Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Kan iemand me vertellen hoe de pokémons op je smartphone in het spel worden gezet/geplaatst? Is dat random of gaat het om een vast punt nav coördinaten? Ziet iedereen dezelfde pokémon en is het dus wie het eerst schiet heeft 'm? (Schieten op de manier van de retro Bubble Bobble, mooi spel). Ik heb namelijk gelezen dat men elkaar waarschuwt over daar en daar zit die en die pokémon.

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Inderdaad, ik lees het.

 

Uit de Wiki:

Het is toegespitst op fictieve wezens genaamd "Pokémon", die worden gevangen en getraind door mensen, Pokémon

Trainers genoemd, om ze elkaar te laten bevechten voor de sport.

 

Maar ja: Ik heb vroeger op school geleerd dat groente een meervoud is, daar hoefde dus niets aan veranderd te worden. En

tegenwordig maken ze er groenten dan wel groentes van...

 

Dus eigenlijk zou je de naam van een figuurtje moeten kennen om het over 1tje te hebben? Of we zeggen vanaf nu pokémon

is 1, pokémons zijn meerdere. Ha! ;)

 

Het AD schrijft vandaag:
Het langverwachte moment is eindelijk aangebroken voor de vele Pokémonfans. De razendpopulaire app Pokémon Go is

vanaf nu officieel te downloaden in de Nederlandse App Store en via Google Play.

 

Metro-nieuws.nl schrijft, als laatste nieuws:
De razend populaire app Pokémon GO heeft te kampen met een wereldwijde storing, waardoor de game niet te spelen is. Dat

meldt het twitteraccount Pokémon GO Servers.

 

Zijn er Pokémon Go spelers hier aanwezig?

aangepast door Keetie
Link naar bericht
Delen op andere sites

Je vergelijkt nu appels met peren ;).

Downloaden is een taal, die kun je vrranderen in de loop der jaren en dat gebeurt vaak ook.

Pokemon is een naam die ooit is verzonnen en die blijft hetzelfde.

We noemen jou ook niet ineens Keetje ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit soort discussies kom je niet uit. Keetie vergelijkt de Japanse taal met Engels en neemt als voorbeeld een werkwoord, terwijl het om een zelfstandig naamwoord / eiggennaam gaat. Wat RM zegt klopt in deze ook niet volledig, want TinTin werd ook Kuifje en London werd Londen. Daarom is men helaas ook dol op synchronisatie. Enige feit is dat Japans geen meervoud kent, zoals al aangegeven.

Het is een gegeven dat talen veranderen... je kunt dat 'ingeburgerd' noemen, ik noem het vooral taalverloedering. Spellingen en schrijfwijzen worden vaak beiden goed als het maar vaak genoeg fout wordt geschreven. Als ik zeg 'Er zijn een aantal Pokemon films die ik al kon' dan zitten er al 2 vette fouten in, die echter volgens het huidige groene boekje toch goed zijn.

Ik zou zeggen Helaasch, maar dat is ook al geëvolueerd naar Helaas :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is net Nederland op Facebook in dit topic. Betweten, slechte argumentaties, typische 'boeiuh' geluiden en overtroef elkaar met de flauwste grap.

Dat vind ik want het is mijn mening en jij mag ook je mening hebben want dan hebben we allebei een andere mening en die mening moeten we overal verkondigen.

Ik word oud denk ik :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je vergelijkt nu appels met peren ;).

Downloaden is een taal, die kun je vrranderen in de loop der jaren en dat gebeurt vaak ook.

Pokemon is een naam die ooit is verzonnen en die blijft hetzelfde.

We noemen jou ook niet ineens Keetje ;)

 

Het gaat niet over appels en peren of over werkwoorden en zelfstandige naamwoorden. Het gaat over vernederlandsen van de buitenlandse taal. Zoals Marsm ook al noemt. Als je het spel Pokémon speelt, ben je tegenwoordig mogelijk aan het pokémonnen, zoals je al noemde... ;)

 

Wat het tweede deel betreft: dat is in het verleden wel gebeurd, ja, van toen ik nog in het kletsbos woonde. De Roze Panter noemde me eens zo, refererende aan Keetje Tippel. Hij was dan ook een beetje ondeugend en had een foto (ascii tekening) van ons gemaakt. Kip 3 kwam me dat stkkend van de lach vertellen, hij had hem al in het bos zien hangen, voordat ik hem gezien had. 

 

De enige overeenkomst in deze discussie is het virtuele. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hebben we het nu over Pokemon of over het grote dierenbos? Want dan zijn we eruit, dan kunnen we dat zeggen toch? :P

Maar ja dat is inderdaad wat gebeurt, net als met appen en liken en dat soort hedentendaagse bezigheden. Taalverloedering zoals ik zei, want onze eigen taal wordt hierdoor steeds minder correct gebruikt of muteert hierdoor. En scholen maar klagen dat de taalvaardigheid zo terugloopt :)

(Nu al topic van het jaar dit... bedankt iedereen :D)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hebben we het nu over Pokemon of over het grote dierenbos? Want dan zijn we eruit, dan kunnen we dat zeggen toch? :P

Maar ja dat is inderdaad wat gebeurt, net als met appen en liken en dat soort hedentendaagse bezigheden. Taalverloedering zoals ik zei, want onze eigen taal wordt hierdoor steeds minder correct gebruikt of muteert hierdoor. En scholen maar klagen dat de taalvaardigheid zo terugloopt :)

(Nu al topic van het jaar dit... bedankt iedereen :D)

 

Ja, leuke discussie. Overgegaan naar het vernederlandsen van de buitenlandse taal.

 

Heb ik nog niet eens antwoord op mijn oorspronkelijke vraag: Ziet elke speler dezelfde pokémon op dezelfde plaats? Of worden de viruele wezentjes random op deze wereld gezet?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, leuke discussie. Overgegaan naar het vernederlandsen van de buitenlandse taal.

Heb ik nog niet eens antwoord op mijn oorspronkelijke vraag: Ziet elke speler dezelfde pokémon op dezelfde plaats? Of worden de viruele wezentjes random op deze wereld gezet?

Ik heb er nul verstand van, maar wat ik erover begreep zitten die dingen altijd op dezelfde plek (zal vast via de gps van je telefoon werken) en blijven ze er zitten ook als een ander je voor is. Ze worden op specifieke plekken getoond, dus water-Pokemon vind je niet in de Sahara, enz.

Daarom zie je nu ook allerlei vacatures voor 'Pokemon Trainers' verschijnen, die al die dingen markeren op plattegronden om met de wereld te kunnen delen.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik word oud denk ik :)

Ik ook, maar nog niet volwassen, dus dan kan zo'n opmerking nog wel tussendoor :P

Zover ik weet liggen sommige pokémon vast op locaties, al dan niet tijdelijk. Toen ik gisteren in de vroege middag langs Hilversum reed kwam er een bulbasaur op mijn pad. Op de terugweg een pikachu. Kan met tijd te maken hebben. Men zegt ook dat bij warmer weer de charmander en andere pokémon sneller voorkomen dan anders (en sowieso, vuurpokémon zouden vooral in de buurt van tankstations te vinden moeten zijn... Ik vind 'um wel goed gevonden eigenlijk). Albert Heijn springt nu op de hype in en heeft met pokemappie.nl hun filialen in kaart gebracht zodat je kan zien welke pokémon in welk filiaal te vinden zijn _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja en nee;

Geniaal bedacht van Nintendo, maar het neemt mijns insziens veel te veel de controle van de gebruiker over.

Mensen steken zonder te kijken de straat over of lopen op de snelweg, mensen zitten onder bruggen vast en verdrinken bijna, de vierdaagse van Nijmegen moet al aparte verkeersborden maken om ongelukken te voorkomen (de wandelaars moeten uitkijken en niet de jagers) en we zijn met zijn allen nog meer gefixeerd op het kleine schermpje.

Sociale contacten vervagen hierdoor (zullen we wat gaan doen samen? Nee ik moet Pokemon vangen).

Mensen kunnen steeds minder die telefoon loslaten en worden steeds meer zombie.

Het is net als met drank: Geniet, maar met mate.

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Het oordeel is heel divers. Nintendo zet de technologie uniek in en Pokemon leent zich hier ook perfect voor. De wereldwijde 'buzz' die erdoor ontstaat is ook te prijzen. Het is onderdeel van de huidige wereld waarin we leven, dus je kan er niet omheen. Ik kan me echter goed voorstellen dat er ook veel bezwaar is, al gaat het alleen maar om veiligheid (Pokemon zoekers moeten niet uitkijken, maar anderen moeten uitkijken voor pokemon zoekers... ) of figuren die plekken bezoeken waar ze niet mogen komen (van magazijnen van winkels tot besloten en gevaarlijke terreinen met afgronden, enz.)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb vroeger nooit Pokémon gespeeld, maar ik heb dit wel even op mijn telefoon gezet. 2 Pokémon gevangen, wist niet wat ik er aan had, dus toen weer van m'n telefoon afgegooid. Ik miste denk ik het uitdagende spelelement. Verder zag de AH Dino-app er beter uit met augmented reality dan dit. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb vroeger nooit Pokémon gespeeld, maar ik heb dit wel even op mijn telefoon gezet. 2 Pokémon gevangen, wist niet wat ik er aan had, dus toen weer van m'n telefoon afgegooid. Ik miste denk ik het uitdagende spelelement. Verder zag de AH Dino-app er beter uit met augmented reality dan dit. :P

 

Ik weet er ook niets vanaf, daarom raadde onze zoon dit aan:

 

bekijk het originele intro filmpje van het allereerste seizoen van de tekenfilm serie en je weet genoeg:

https://www.youtube.com/watch?v=6xKWiCMKKJg

 

En hij voegde er aan toe:

 

Mysteries: wie is dat meisje rond 0:44 waar Pikachu onderdoor loopt? ;)

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 years later...
5 hours ago, ilai said:

als er een pokemon verschijnt kan iedereen dat zien en vangen, het is niet individueel

 

 

Leuk dat je hier reageert na al die tijd. Nu kon ik het allemaal nog eens overlezen en ben ik wat wijzer geworden. ;)

 

Ik vraag me af of dit spel nog gespeeld wordt. Heb jij het gespeeld? Ik heb de app zien staan.

 

pokemongo.gif.b7e4773bb02006ba67586fc803042280.gif

 

 

aangepast door Keetie
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik speel t nog wel regelmatig heb de meeste pokemon wel die je kan vangen hier.

Ik weet er best veel vanaf :) maar t is ook wel erg uitgebreid geworden, in 2016 waren er "maar " 151 verschillende pokemon (welke ik wel allemaal heb al:P)
Maar er zijn er nu wel een paar honderden meer te vangen :P

Ik mis er een paar die niet hier te vangen zijn (sommige zijn alleen in azie / afrika of amerika ofzo te vangen).

En omdat ik legaal speel word dat even lastig.

Ja je kan ook met een app net doen alsof je in australie bent en dan die pokemon vangen maar dat doe ik niet omdat je risico loopt dat je account word gebanned en ik vind t dan ook minder speciaal worden :) ben niet zo van cheaten ;)

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...