Ga naar inhoud

Stel je even voor #3


Aanbevolen berichten

  • 3 weeks later...
  • Reacties 104
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Op Vogons is o.a. het officiële DOSBox forum te vinden en vroeger was het ook 1 van de weinige fora op gebied van muziekemulatie vanuit DOS. Ben ook benieuwd hoe Rawit via Vogons bij ons is beland. :)

 

Edit: hier staan een aantal referenties, hetgeen meteen verklaart waarom users soms alleen registreren om spullen te verkopen:

 

http://www.vogons.org/viewtopic.php?f=5&t=45199&p=450665&hilit=retroforum#p450665

 

PeterNY en seob van hier zijn daar o.a. actief. :)

aangepast door Hinse
Link naar bericht
Delen op andere sites

Via die thread en via posts van andere retroforum gebruikers op Vogons kwam ik er achter dat er ook een Nederlandstalig retro forum is. Retroforum gebruiker Deemster had op Vogons ook mooie SoundFonts geplaatst.

Link naar bericht
Delen op andere sites
20 minutes ago, Rawit said:

Via die thread en via posts van andere retroforum gebruikers op Vogons kwam ik er achter dat er ook een Nederlandstalig retro forum is. Retroforum gebruiker Deemster had op Vogons ook mooie SoundFonts geplaatst.

 

Aha tof! Er is ook een heel gaaf topic over game publishers:  

Dat is echt de moeite waard om eens door te lezen :D

 

Veel plezier op Retroforum!

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, djkoelkast said:

 

Aha tof! Er is ook een heel gaaf topic over game publishers:  

Dat is echt de moeite waard om eens door te lezen :D

 

Veel plezier op Retroforum!

 

 

Ik zie nu dat de links naar de interne posts daar (per ontwikkelaar) niet meer werken helaas. Zal wel door de update komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Het vragenlijstje:

Naam: Jan
Geboortedatum: Deze houd ik liever van Google af. Ik ben tussen de 30 en 35 :-D
Woonplaats: Regio Hoeksche Waard
Hobby's: Retrogaming and computers (duh), Hardlopen (zodat ik nog minstens 120 jaar met oude computers kan blijven spelen)
Hier gekomen via: Google

 

En nog wat extra:

Mijn verzameling: ZX Spectrum (mijn eerste computer), ZX81, Commodore 64, Amiga 1200, 2x Game Boy (eentje origineel, eentje backlight+bivert)

En ik speel graag NES en andere oude console op mijn RetroPie of Intel NUC met Lakka (weet nog niet welke ik houd)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Naam: Bruno 
Geboortedatum: 05-12-89
Woonplaats: Sint-Truiden (BelgiË)
Hobby's: gamen (en verzamelen, fitness, lopen, ...
Hier gekomen via: google :) 

aangepast door Bruno
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
On 14-12-2016 at 7:16 PM, djkoelkast said:

Leuk, iemand uit de regio.

Ik ben in Schagen aan het proberen een retromiddag te organiseren volgend jaar, er is een buurtvereniging daar die dat al doet en ik wil kijken of we daar iets meer mee kunnen doen :D 

wat leuk! ik werk in Alkmaar das vlakbij!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Naam: Matt
leeftijd: 19
Woonplaats: Noord holland
Hobby's: retro games verzamelen, poging to repro's maken voor eigen gebruik, NES spelcomputers modden (ledjes,stereo geluid, opnieuw spuiten etc.), auto's sleutelen (Mercedes-benz gek)
Hier gekomen via: google!

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minutes ago, Frey said:

Ha, jou zie ik bijna overal wel verschijnen de laatste tijd. :D 

 

Welkom! :P 

Ja, haha. Ben een lange tijd terug al wel eerder actief geweest een lange tijd terug op de meeste forums waar je me tegenkomt, ben alleen mijn gebruikersnamen vergeten. :P 

 

Bedankt!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Het vragenlijstje
Naam:  Edwin
Geboortedatum: 12-08-1970
Woonplaats: Duiven
Hobby's: Veel en heel uit een lopend maar de grootste is toch wel muziek in alle facetten 
Hier gekomen via: Een zoektocht naar wat ik nu eigenlijk op zolder heb gevonden..... En hier al veel leuke onderwerpen gezien... :):)
 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Hallo vrienden!

 

Fortescue's the name and gaming is the, er...game. Hmm, should have thought that through a little more. Oh, well, onwards and upwards!

 

Several weeks ago, I was taking tiffin in the drawing room of Fortescue Towers with my old chum, Bunty Norris. There we were in our smoking jackets and our slippers, puffing on our pipes, just reminiscing - recalling the fun we've enjoyed in our time. Oh, what larks we've had!  Just when I thought we couldn't be any happier, a faraway look came upon Bunty's face and he even - dare I say it - looked thoughtful for a moment. Eventually, he said, 'I say, Bobbety old chap, do you remember our gaming days?'...and by God, I did! His words were like the popping of a champaign cork, as a spray of joyous gaming memories frothed forth: picking up my first Pong console in the 1970s...marvelling at my first  micro - computer in the 80s....being stunned by my super entertainment system in the 90s, and the games! Oh, what games we played!   

 

So I decided that I would go back, back to my beginning, and play the games I left behind. I would travel back in time to the worlds of Atari and Spectrum and Snes, and feel again the joys I once felt when immersed in digital vistas of wonder. And what's more, I would record my visits for posterity and for all to see on the glorious Tube of You. And so I did...to begin with, and that's what you will see (and hear) in my first two recordings, Manic Miner and Sabre Wulf. But as I played, my mind was changed. A further, dizzyingly exciting possiblity occured to me: why stay in the past, when the past, present and future are available? To quote from our old friend, Mr Dickens, I decided that, 'The Spirits of all Three shall strive within me'!  And so my next two videos - Grand Theft Auto: San Andreas and Resident Evil 7 are from more recent times. For my latest, Pssst, I'm back to the past. And next time...who knows? That's the beauty of my odyssey.  Or at least part of it. The rest is having all of you on it with me. After all, an odyssey is no fun unless it's shared!

 

Voor nu tot ziens:-)

 

Bobbety.

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Naam: Youri Koeman
Geboortedatum: 4 augustus 1995
Woonplaats: Emmeloord, Flevoland
Hobby's: Voetbal, volleybal, Bijbelstudie
Hier gekomen via: Google

 

Ik was al eerder geregistreerd op deze site, maar kwam veel te weinig online. Dus probeer ik het opnieuw op een nieuw account.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 months later...

Het vragenlijstje
Naam: Martin
Geboortedatum: Heb ik
Woonplaats: Kampen
Hobby's: Gamen, Atari ST (pas alles verkocht, einde tijdperk en weg met de troep :D Zijn emulators genoeg voor nostalgie).
Hier gekomen via: Google

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Naam: Aymeric
Geboortedatum: let's say I was around when the NES got released... ; )
Woonplaats: Hoorn NH
Hobby's: BotW (I'm super slow though, getting sidetracked all the time, spending hours doing Nordic walking just .. well... because..) + anything 8bit (playing, hacking and tiny bit of collecting) + working on a new NES/Famicom homebrew game with a few others (playtest next week in Rotterdam for those interested!)
Hier gekomen via: I've been lurking around for a little while! I think I originally simply searched for "retro spellen forum" to see if there were retrocomputing communities in the netherlands.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 months later...

Naam: Sev

Geboorte: Vlak na de (orginele) playstation

Plaats: Zuid Limburg

Hobbies: Ik verzamel retro games en vinyl platen. Mischien komt 3d printen hier binnenkort bij. Ik vind het het leukste om naar lokale retro game winkeltjes te gaan of om bij rommelmarkten te kijken of er iets bij ligt. Als ik echt heel graag iets wil hebben dan koop ik het wel via ebay of markt plaats. Mijn favoriete spelcomputers zijn de Vectrex en de Nintendo Switch. Ik heb niet echt een favoriete game maar de game waar ik de beste herrineringen aan heb is star wars republic commando (obviously). Op dit moment ben ik bezig met Breath of the wild en insurgancy. Ik heb ook een eigen retro youtube kanaal. Ik postte daarop vooral reviews een beetje in de stijl van classic game room. Op dit moment doe ik er weinig mee. Ik laat wel wat weten als ik iets nieuws doe uploaden.

 

Ik ben hier gekomen via duckduckgo.

 

Dat was het eigelijk wel.

 

-Sev

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Naam: Bradley
Geboortedatum: 05-12-1990
Woonplaats: Loosdrecht
Hobby's: Filmen (Vroeger veel met Video-8/Mini-DV, tegenwoordig met m`n telefoon, voldoet prima) Muziekmaken, slap ouwehoeren.
Hier gekomen via: Het raadsel. Veel googglen does the trick, wilde wat weten over B&A en toen was daar "het fooorrrrrrrrruummmm" En paar maanden  wat rondgelezen, en vorige week besloten mij te registreren.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...