Ga naar inhoud

Stel je even voor #3


Aanbevolen berichten

Goedenavond! Ik lees hier al een tijdje mee en nu dus maar besloten om mee aan te melden.

 

Naam: Harm 
Geboortedatum: 22 januari 1985 (vandaar mijn user name)
Woonplaats: Rijswijk (ZH)

 

Hobby's: Mijn hobby's zijn zeer divers. Vanaf jongs af aan al redelijk TV verslaafd (kind van de jaren 90 dus mijn vrije tijd sleet ik met kijken naar kindernet, met programma's als Ovide, Boes, Alfred Jodokus Kwak en Bassie en Adriaan), tegenwoordig vooral GoT, Big Bang Theory en Netflix. Daarnaast kijk ik graag Formule 1 (al sinds 1997) en MotoGP (sinds 2000 ongeveer).

 

Als ik tijd over heb (ben getrouwd en heb twee kinderen) game ik ook graag, voornamelijk PS3 (Final Fantasy) maar heb ook een SNES Classic Mini (opgegroeid met een NES en SNES).

 

Buiten dit alles en groot liefhebber van tattoos. Mag graag naar een mooi stukje inkt kijken en erover discussiëren. Zit ook aardig vol (beide benen, rug en rechter arm).

 

Oh ja; ook Lego kan mij bekoren. Altijd al veel verzameld (staat nu op zolder) maar het virus is overgeslagen naar min oudste zoon dus langzaam komt het naar beneden. Meeste wat ik heb is uit midden jaren 90.

 

Hier gekomen via: nooit lid geweest van het B&A forum, maar wel al een liefhebber van de series sinds de kindernet tijd. Bovendien een enorme trivia nerd dus zo bij het B&A archief uitgekomen en vanuit daar ook in andere topics gaan rondneuzen zoals de beste SNES game. Ik ben echt old school en zie dingen graag in originele vorm, zoals Star Wars maar dus ook B&A.

aangepast door Harm1985
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 104
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Ewa ik ben nieuw op dit forum ik hoop dat ik veel plezier hier kan maken met jullie.

 

Naam: Hassan

Geboortedatum 29 februari 1990

Woonplaats: De buurt

 

Hobby's: Fortnite, PUBG, Bassie en adriaan, Anime

Hier gekomen via: Habbo

Link naar bericht
Delen op andere sites
46 minuten geleden, Hassan zei:

Ewa ik ben nieuw op dit forum ik hoop dat ik veel plezier hier kan maken met jullie.

 

Naam: Hassan

Geboortedatum 29 februari 1990

Woonplaats: De buurt

 

Hobby's: Fortnite, PUBG, Bassie en adriaan, Anime

Hier gekomen via: Habbo

Nu vraag ik me af hoe je hier komt via Habbo :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Deemster Ik ben inderdaad even gaan zoeken en kwam er achter dat het dus dat is. Wikikids schreef zelfs van "Illegale nagemaakte habbo sites. Het is niet verboden om er één te spelen, wel om er één te maken, en wordt afgeraden omdat keyloggers (???) je pc ermee kunnen infiltreren". Nu ken ik keyloggers, maar via retro's? :')

 

Maargoed, Retroforum heeft dus níks met Habbo of diens Retro's te maken. Dat dat even duidelijk moge zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 months later...

Beste retrogasten :) 

Ik zocht een paar weken geleden naar Cartoon Networks "Zeep". Dit was een blok van een uur wat op Cartoon Network kwam en waar de families Jetsons, Flintstone en Adams te zien waren. Zo kwam ik op deze community terecht. Na een paar berichten gelezen te hebben besloot ik me te registreren. Ik moest wachten tot mijn account werd geactiveerd en ben daardoor dit forum 'vergeten'. Ik kreeg vorige week een keer een mailtje dat mijn account was geactiveerd maar ik was op mijn werk en ik was vergeten dat ik op de link had geklikt. Ik was net mijn mailbox aan het doorbladeren en zag het mailtje van Retroforum en besloot om in te loggen en iets van mij te laten horen.

Ik ben Marcel ik ben 32 jaar en mijn favoriete periode is toch wel de jaren 90/early 00. Met o.a. Flippo's, SNES, Cartoon Network, DBZ, TMF, MTV, Battlebots, Robotwars, Telekids en natuurlijk de foute Yogho Yogho reclames.

Ik denk dat ik het hier wel naar mijn zin ga hebben :) 

Als er vragen zijn of jullie willen meer van mij weten, brand los :) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Heyho,

Ik ben Frank uit Utrecht. Opgegroeid in de jaren '80 in de arcadehallen van Breda, Renesse en Scheveningen. Space Harrier was mijn game. Evenals Galaga, Phoenix en Commando. Ik heb ooit voor mijn verjaardag een Atari 2600 gekregen maar die is om onduidelijke reden naar een familielid verhuisd en heb ik nooit meer weergezien. Ik heb een tijdje met de Commodore gepield maar ik liet dat vooral aan mijn maten in Breda die beter konden programmeren en klooien dan ik. In de jaren '90 raakte ik verslingerd aan de PSX en heb spellen als Tony Hawk Pro Skater, WipeOut en Coolboarders kapot gespeeld. Ik liet alles rondom Nintendo en Sega wat links liggen, ik weet eigenlijk nog steeds niet waarom... Na de PSX heb ik geen console meer gehad maar gingen we vooral mini gamenights houden bij het internetbureau waar ik werkte. Doom, Duke Nukem, je weet het wel.

Toen werd het heel lang stil. Tot ik kinderen kreeg. Voor mijn dochter kocht ik destijds een Wii, maar de sloeg niet echt aan. Voor mijn zoon heb ik nu een Switch gekocht. En een beetje voor mezelf. Want de vibe is terug. We spelen ons gek met Super Smash, Kirby en ik vind het tof om te zien dat mijn zoon van 7 de oude titels van Nintendo Switch Online weet te waarderen. Zelda vind hij fantastisch, evenals Adventures of Lolo.
Inmiddels probeer ik een RetroPie goed werkend te krijgen, ROMS te vinden, hou ik andere fora weer in de gaten en heb ik nog meer plannen.

Tot zover! Benieuwd wat ik hier kan bijdragen en kan vinden.

aangepast door fr4nk
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...

Wel, waarom niet ;)  Het is alweer een tijd terug dat ik me registreerde, kan het dan ook wel officieel maken ;)

 

Naam: ShelLuser

Geboren: 1970

Woonplaats: Wageningen

Hobbies: Scooterritjes (fervent scooteraar), (soft) synthesizers / digitale audio, Animaties (anime, sure, maar feitelijk alle vormen van animatie) en Steam (div. spellen).

Hier gekomen via: een inside job (shhhtt ;) ).

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

ja halo ik ben nieuw hier ,

Het vragenlijstje
Naam: B33R
Geboortedatum: +- 15 jaar voordat de commodore 64 uitkwam
Woonplaats: Rotterdam
Hobby's: zo anoniem mogelijk blijven op internet

Link naar bericht
Delen op andere sites

Omdat ik me nooit officieel  heb voorgesteld doe ik het nu even, ik denk dat dat wel netjes is 😉 Het vragenlijstje
Naam: Wouter Plat 
Geboortedatum: 23-12-1999
Woonplaats: Gelderland 
Hobby's: TV kijken 
Hier gekomen via: oude topics 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Goedenavond 🙂


Naam: Mario van Ginneken
Geboortedatum: 28 januari 1970
Woonplaats: Sprundel
Hobby's: mijn gameroom en mijn Corvette
Hier gekomen via: een Google zoektocht op Photoplay Spirit 😉

 

Ik ben al heel lang verslingerd aan "speelgoed" in alle soorten en maten. Ergens in 2002 verhuisde mijn bedrijf naar een grotere lokatie en kwam het originele gebouw hierdoor leeg te staan. Prachtige buitenkans om een mooie man cave oftewel gameroom te bouwen. Nu, 17 jaar en vele uren knutselen later, heeft dit geresulteerd in een 150 vierkante meter grote ruimte waarin je onder andere 10 flipperkasten, een poolbiljart, 2 barretjes, een 26 meter lange 3 sporen slotracebaan, uit de kluiten gewassen audio-installatie, discoverlichting met laser en fogger, diverse Amiga's, C64, Atari 2600, Nintendo's, 3 retro arcadekasten, een beamer met Playstation 3 en Xbox 360 en bijna 100 meter LED strips (van unicolor tot Raspberry aangestuurde) en nog veel meer knutselprojecten in alle staten voor voortgang.
 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ramon 40jaar, geboren in Tilburg 

Knutsel graag aan gokkasten photoplay en arcade kasten. Ook andere vending machines.

Via Google hier op de site gekomen.

aangepast door Ramon
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Wat leuk om een actief P2000 forum te vinden!

 

Naam: Richard
Geboortedatum: vorige eeuw
Woonplaats: provincie Utrecht
Hobby's: ... iets met computers
Hier gekomen via: duckduckgo.nl

 

De P2000T was de eerste computer waar ik aan mocht zitten op school. Het eerste jaar dat computerkunde werd gegeven op die school, een initiatief van een handvol wiskunde en natuurkunde docenten. De P2000's hadden toen nog Basic 1.0 UK - een versie die ik daarna nooit meer heb gezien, omdat Philips bijna alle cartridges heeft omgebouwd naar Basic 1.1 NL.

 

Op dit moment heb ik de volgende P2000's:

P2000T (een P2001/04 en een aantal andere smaken)

P2000M (een P2033 én een P2035)

P2000C (een P2012)

 

en ik heb een Philips :Yes die de bijnaam "P2000V" schijnt te hebben (een P2056)

 

Ik mis nog een P2000B/P2500 😐

 

Cartridges heb ik ook:

P2171-1 - Bildschirmtext I/O Modul

P2173 - IEC - BUS interface

P2174 - Serial Interface (V.24)

P2301-2 - TEKSTVERWERKER

P2303 - Bildschirmtext Editor

P2304 - Familiegeheugen

P2305 - Basic Interpreter 16K (1.1 NL)

P2306 - Disk Basic 24K

P2314 - BIS Editor

P2319 - CP/M 2.2

P2490 - SESAM (voor de P2500)

 

En ik heb nog cassettes en boeken... sommige cassettes heb ik al sinds de vorige eeuw.

 

... op dit forum zag ik een aantal leuke ideeën. Eentje is het maken van een wifi-interface voor de P2000. "Toevallig" ben ik ditzelfde aan het doen voor een ander computer systeem (ook een Philips hoor! 😉 ) met slechts een paar euro aan materiaalkosten. Dat moet ook met een P2000 kunnen.

aangepast door dmr
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Goedemorgen, ik ben Jorn, 20 jaar en ik woon in Elsloo, Limburg. Ik lees hier al een jaartje mee en dan vooral in de topics over TV en video. Mijn favoriete retro-programma's zijn B&A en S&G en verder kijk ik graag naar (retro)voetbal en darts! Retro-apparatuur heb ik niet veel, een Sony KV-M1451D  tv, Philips VR685/02 VCR en Sony Walkman WM-FX153.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...
  • 5 months later...

Naam: Nick
Geboortedatum: 1985
Woonplaats: Regio Gorinchem
Hobby's/interesses: Grote ervaring in video-, foto- en filmrestauratie. Restauratie en reparatie van video electronica op component niveau (periode 1970-2000). Digitalisering en conversie van magnetische datadragers (1970-2020).
Hier gekomen via: Google

 

Van huis uit electronica en industrial automation gedaan. Verder verzamelaar van Nederlandse en Vlaamse tv programma's.

Ik restaureer en repareer verder veel oude videosystemen als hobby en heb ruime ervaring in digitalisering van oude datadragers en restauratie van foto en film materiaal.

Door het hele coronagebeuren veel thuis aan het werk waardoor er ook veel tijd is voor mijn videohobby.

aangepast door GigaVideo
Link naar bericht
Delen op andere sites
33 minutes ago, GigaVideo said:

Naam: Nick
Geboortedatum: 1985
Woonplaats: Regio Gorinchem
Hobby's/interesses: Grote ervaring in video-, foto- en filmrestauratie. Restauratie en reparatie van video electronica op component niveau (periode 1970-2000). Digitalisering en conversie van magnetische datadragers (1970-2020).
Hier gekomen via: Google

 

Van huis uit electronica en industrial automation gedaan. Verder verzamelaar van Nederlandse en Vlaamse tv programma's.

Ik restaureer en repareer verder veel oude videosystemen als hobby en heb ruime ervaring in digitalisering van oude datadragers en restauratie van foto en film materiaal.

Door het hele coronagebeuren veel thuis aan het werk waardoor er ook veel tijd is voor mijn videohobby.

Leuk dat je er bent!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 9 months later...
  • 5 months later...

Naam: Henric
Geboortedatum: 1977, Remunj
Woonplaats: Skåne (Zweden)
Hobby's:  DOS-zooi verzamelen, P2000t, C64, 3D-printer en het rehabiliteren van kraaien
Hier gekomen via: Google, toen ik zocht naar meer liefhebbers van de P2000T

Ik ben op dit moment bezig om wat programma´s te maken voor de p2000t. Zie het P2000T topic hier: p2000

 

aangepast door demesmaeker
Link naar bericht
Delen op andere sites
On 3/19/2020 at 11:58 PM, dmr said:

Wat leuk om een actief P2000 forum te vinden!

 

Naam: Richard
Geboortedatum: vorige eeuw
Woonplaats: provincie Utrecht
Hobby's: ... iets met computers
Hier gekomen via: duckduckgo.nl

...

 

... op dit forum zag ik een aantal leuke ideeën. Eentje is het maken van een wifi-interface voor de P2000. "Toevallig" ben ik ditzelfde aan het doen voor een ander computer systeem (ook een Philips hoor! 😉 ) met slechts een paar euro aan materiaalkosten. Dat moet ook met een P2000 kunnen.


Ben je ooit nog begonnen aan de WiFi module voor de P2000? :) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

Naam: Elmar
Geboortedatum: 77
Woonplaats: Noord-Holland
Hobby's: Ik verzamel Big Box PC games, alle Commodore 64 versies, oude 8-bit systemen, oude PC's, oude hardware, etc.
Hier gekomen via: Google

 

Verder nog:

Ik heb nog een Youtube-kanaal waarin ik dingen uit mijn verzameling toon: https://youtube.com/RetroGameCouch

Ik lees veel over de Philips P2000 op het forum. Leuk om te zien. Ik zou die van mij ook graag wat meer gebruiken. Ik heb een P2000c (https://retrogamecouch.com/305/donation-atari-mega-st4-and-philips-p2000/)

 

Leuk om een Nederlands forum met gelijkgestemden te hebben gevonden :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goedemorgen Retro community! Even voorstellen :)


Naam: Kevin
Geboortedatum: 1981
Woonplaats: omg. Rotterdam

Hier gekomen via: Twitter

 

Hobby's:

In het kader van retro is mijn voornaamste hobby het maken van chiptune muziek, voornamelijk voor de 2A03 (de chip die de Nintendo Entertainment System gebruikt). Daarnaast ben ik sinds een aantal maanden aan het spelen met het ontwerpen en ontwikkelen van spellen voor de NES. Een eerste demo - ontwikkeld voor een online wedstrijd - is klaar en de droom is om deze verder door te ontwikkelen en op een fysieke cartridge uit te brengen, maar zover is het nog niet :) Andere hobbies van mij zijn pokeren, mijn favoriete voetbalclub supporten en leuke dingen doen met mijn vrouw, dochter (2015) en vrienden.

 

Mocht je nog meer vragen hebben, schiet me gerust even aan!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom allebei!

 

@RetroGameCouch Tof youtubekanaal, P2000 is inderdaad een redelijk hot topic hier, net als de CHE-1 (Apple ][ kloon) uit Eindhoven.

@kevin81 Wat cool dat je ook games maakt! Heeft me altijd gefascineerd, maar ik heb me er nooit in verdiept, ik snap er ook niets van.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 13-10-2022 om 11:26, kevin81 zei:

Daarnaast ben ik sinds een aantal maanden aan het spelen met het ontwerpen en ontwikkelen van spellen voor de NES. Een eerste demo - ontwikkeld voor een online wedstrijd - is klaar en de droom is om deze verder door te ontwikkelen en op een fysieke cartridge uit te brengen, maar zover is het nog niet :)

(...)

Mocht je nog meer vragen hebben, schiet me gerust even aan!

 

Ja, wanneer kunnen we een topic met voorbeelden, playthrough, screenshots, foto's van het maakproces én en een demo-rom hier vinden? Heel tof dit :D Welkom!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 15-10-2022 om 15:37, samba-boy zei:

 

Ja, wanneer kunnen we een topic met voorbeelden, playthrough, screenshots, foto's van het maakproces én en een demo-rom hier vinden? Heel tof dit :D Welkom!

 

Ha ha, dankjewel! Het leek me niet heel sjiek om als nieuweling meteen een topic te claimen, maar ik zal een dezer dagen wat tijd vrij maken om iets te delen :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 months later...
Op 8-7-2022 om 14:25, demesmaeker zei:


Ben je ooit nog begonnen aan de WiFi module voor de P2000? :) 

 

Nah, niet voor de P2000… voor de MSX heb ik het aan de praat. Maar ik had niet de indruk dat de animo voor een P2000 variant groot is, gezien de reakties (eentje… van jou ;-). 

 

Overigens, qua hardware is het niet zo ingewikkeld. Aansluiten van een ESP kan via een seriële verbinding of via een I/O-poort op basis van een simpele schakeling (adresdecoder en een “bus”). Een voordeel van serieel is dat de P2000 die al heeft en dat je dan voldoende hebt aan de ESP-01 (twee pinnetjes is dan voldoende)… voor variant 2 heb je toch al gauw een ESP12/NodeMCU nodig en een handvol chips voor address decoder, bus wat logica om 3.3V <-> 5V te doen. 

 

De uitdaging zit in beide gevallen vooral in de software: hoe krijg je de P2000 zover dat ie tegen de ESP praat en dan ook nog wat nuttigs kan doen. Bij de MSX heb ik dit opgelost door de meeste intelligentie in de ESP te programmeren, en op de MSX gebruik te maken van de beschikbare software om seriele communicatie te doen en daarmee simpele commando’s te sturen als GET IP, SET IP, PING, HTTP, etc… vrij simpel, en toch wel bruikbaar (maar vooral leuk dat het kan). De software op de ESP is hardware onafhankelijk en dus ook te gebruiken als ie aan een P2000 wordt geknoopt (scheelt weer werk 😉.

 

Dus: een ESP aansluiten op een P2000 is volgens mij redelijk simpel… maar er ook iets nuttigs mee (kunnen) doen - op een P2000 - is een stuk ingewikkelder.

 

Als iemand mee wil denken, dan wil ik best een poging wagen om er iets van te maken.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 6 months later...

Naam: Koen Martens
Geboortedatum: Februari '77
Woonplaats: Töreboda, Zweden
Hobby's: Retro computers (spelen en repareren), flipperkasten (spelen en repareren), sci-fi boeken (lezen en schrijven), wandelen, bootje varen en nog 9001 andere dingen
Hier gekomen via: de P2000T thread (als zoekresultaat op het internet)

 

Retired hacker, (embedded) software architect, sci-fi author, retro-geek.

 

Nu vooral bezig met de Philips P2000T, verder C64, Amiga 500, Gameboy en Sharp MZ-700 opgesteld in m'n retro-kamer (naast een tweetal flipperkasten in een andere ruimte). Daar moet nog een Sinclair ZX-81 bij komen.

 

Ik post regelmatig retro dingetjes op mijn Mastodon feed: https://chasmcity.net/@gmc/tagged/retrocomputing

aangepast door gmc
Meer info toegevoegd
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...