Ga naar inhoud

ID Contest Herken De Stem


Aanbevolen berichten

Een nieuwe lay-out en daarom wellicht een goed moment om een nieuwe contest te starten;

 

ID CONTEST: HERKEN DE STEM

 

Ik ben met een microfoon en bandrecorder op bezoek gegaan bij 25 bekende mensen.
Ik heb aan deze 25 bekende mensen gevraagd wat ze van deze contest vinden en ik heb hun reactie opgenomen.
Die reacties zijn soms positief, soms neutraal, maar soms ook negatief.
Je zult ook merken dat de ene wat spraakzamer is dan de andere.
Mijn vraag aan jullie is, van welke 25 bekende mensen hoor je de stem?

 

In deze contest wil ik graag een nieuw concept uitproberen, waarbij het neer gaat komen op het strategisch en snel spelen van de contest;
Hoe slimmer en sneller de contest wordt gespeeld, hoe meer punten er te behalen zijn!

Lees onderstaande goed door en doe mee!

 

SPELREGELS
- Iedereen mag net zo vaak aan de contest meedoen als hij/zij wil (door een PB te sturen)
- Iedere speler ontvangt ter bevestiging een reactie dat de inzending is verwerkt
- Iedere speler ontvangt in de bevestiging van zijn/haar inzending enkel; 
    - Het aantal goede namen, maar niet welke namen er fout zijn
    - Het totaal aantal verdiende punten (zie puntentelling)
        - De speler zelf krijgt dus geen melding over het aantal punten dat per opgave is verdiend
- Als er meerdere inzendingen worden gedaan, voordat een bevestiging is verzonden, dan telt enkel de laatst ingezonden inzending
   - Dit houdt dus ook in dat een eventueel verkeerd verbeterd antwoord dan fout zal worden gerekend
   - Tevens zal een naam die achter een verkeerd "huisnummer" is vermeld fout gerekend worden
- Bij meerdere inzendingen zal regelmatig een update van de contest plaats vinden (zie update van contest)
- Er worden geen tussenstanden bekend gemaakt met daarin welke spelers er mee doen en hoeveel punten zij hebben
- De looptijd van de contest bedraagt net zo lang als nodig is om alle namen te vinden
   - Mocht de contest volledig stil vallen en/of mochten (dan) de winnaar en runner-up van de contest zoveel punten hebben gehaald dat zij niet meer in te halen zijn dan kan ook besloten worden tot het sluiten van de contest
- Totaal aantal te behalen punten is 75 punten (als een speler alle namen als 1e vindt dan levert dat 25x3 punten op)
- Winnaar en runner-up van de contest ontvangen een (nog te maken) award

 

PUNTENTELLING
- Voor iedere goed geraden naam ontvangt de speler punten, afhankelijk van de volgorde waarin de naam is geraden;
  - De speler die een naam als 1e goed raad, verdient 3 punten
  - De speler die een naam als 2e goed raad, verdient 2 punten
  - De speler die een naam als 3e goed raad, verdient 1 punt
  - Iedere speler die de naam zou vinden voor de update (zie update van de contest), verdient geen punten meer
LET OP: Indien een speler een naam eerst goed heeft en daarna fout verbeterd dan worden die eerder verdiende punten in mindering gebracht!

 

UPDATE VAN CONTEST
- In de loop van de contest zal regelmatig een update plaatsvinden door aanvulling van het onderstaande schema onder de "Voordeuren"; Dit gebeurt als:
   - Er meerdere inzendingen binnen zijn gekomen (ALLE genoemde namen zullen worden vermeld, echter er wordt niet vermeld welke spelers welke namen hebben gegeven en of deze goed of fout zijn)
   - Als een naam minstens 3 keer is geraden (In dat geval gaat de voordeur van de gezochte persoon open en verschijnt zijn/haar foto)

 

VOORDEUREN (ANTWOORDEN)

Opgaven-Antwoorden.png

 

Update.png

 

HINTS

Hints.png

 

  • 16 - 9 -13
  • Alle te vinden namen zijn nog in leven
  • Totaal overgebleven aantal te verdelen punten in de contest: 11

 

  • Op iedere voordeur is, mocht de naam in zijn geheel nog niet gevonden zijn, het bordje met de bijbehorende hint geplakt;
    • er is nog 1 naam niet gevonden, dus bij deze deur zijn er nog 3, 2 en 1 punt(en) te verdienen
  • Op iedere nog gesloten deur hangt tevens een bordje met een getal;
    • "1" betekent dat de naam al 1x geraden is, dus als de naam nog 2x wordt geraden gaat de deur open (bij deze deuren zijn er dus nog 2 en 1 punt(en) te verdienen.
    • "2" betekent dat de naam al 2x geraden is, dus bij de eerstvolgende keer dat de naam wordt geraden gaat de deur open (bij deze deur is dus nog 1 punt te verdienen)

 

OPGAVEN

Opgaven.zip

 

 

SUCCES! :D

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoe meer mensen er mee doen, hoe spannender het kan worden ;)

 

Met dit concept kun je elkaar helpen, maar;

- Als je te lang wacht dan pakt een ander de punten

- Als je te snel bent kun je foutjes maken en punten verliezen

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wederom een nieuwe update geplaatst;

 

Daarnaast enkele aanvullingen / verduidelijkingen / tips;

   - Als er bijvoorbeeld 3 namen worden doorgegeven en in de bevestiging wordt aangegeven dat er 1 naam goed is, dan wil dat niet altijd zeggen dat de andere 2 automatisch "fout" zijn;

     Ze kunnen wel goed zijn, maar op het verkeerde huisnummer staan!

   - Door de updates kunnen de deelnemers elkaar helpen, gezien alle doorgegeven namen worden vermeld; Houdt dus de updates in de gaten ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

RM, je meldt in een reply dat je elkaar kunt helpen. Ik vraag me af hoe. Het is toch niet de bedoeling dat ik roep: zoek de stem van <deze naam>, dan ben je de derde en gaat de deur open?!

 

Aangezien het geheel bestaat uit reduceren, deduceren en combineren gaat men mogelijk niet verder zoeken als er fouten voorkomen in de genoemde namen die men heeft opgestuurd. Ik denk dat het voor de strijd beter is als je toch gaat mededelen: goede naam, verkeerde deur. Wat denkt men?

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 hours ago, Keetie said:

RM, je meldt in een reply dat je elkaar kunt helpen. Ik vraag me af hoe. Het is toch niet de bedoeling dat ik roep: zoek de stem van <deze naam>, dan ben je de derde en gaat de deur open?!

 

Aangezien het geheel bestaat uit reduceren, deduceren en combineren gaat men mogelijk niet verder zoeken als er fouten voorkomen in de genoemde namen die men heeft opgestuurd. Ik denk dat het voor de strijd beter is als je toch gaat mededelen: goede naam, verkeerde deur. Wat denkt men?

 

 

 

Ik doe zelf eigenlijk nooit mee aan contents (k zou de antwoorden zelf ook niet weten), maar wat RM denk ik bedoelt met 'elkaar helpen' is...

 

- er staan 20 namen van mannen en 12 namen van vrouwen vermeld = 32 namen die door de 4 deelnemers willekeurig zijn genoemd. 

- 14 van de 25 opgaven zijn blijkbaar door minimaal 1 deelnemer goed geraden.

 

Wil dus zeggen dat 14 van de 32 namen bij 1 van de deurtjes goed zitten. Dat kan jou dus helpen. Als jij in die lijst Ab Normaal ziet staan zou dat dus 1 van die 14 voorkomende goede antwoorden kunnen zijn en door te luisteren kan je ineens de ingeving krijgen dat die achter deurtje X zit, waar je zelf niet opgekomen zou zijn. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kon het zelf niet beter uitleggen :').

Aanvullend op bovenstaande kan dus worden gezegd dat er nog minimaal 9 goede namen tussen staan, aangezien er al 5 deuren open zijn.

 

En bij iedere inzending die binnen komt geef ik een update over de nieuw genoemde namen.

Als je het aantal geraden namen niet omhoog ziet gaan dan zijn kennelijk de aangevulde namen niet goed (althans in ieder geval niet genoemd bij het juiste huisnummer).

 

Het blijft dus een spel waarbij je goed moet opletten en goed moet nadenken en ik denk zeker dat de namen te raden/horen zijn.

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

En wederom een nieuwe update;

 

Ik merk dat het allemaal wat stroever gaat lopen, dus ik zal langzaamaan eens gaan nadenken over enkele hints.

Echter let op; Ik zal enkel hints geven over de namen die nog door niemand zijn geraden, dit om het puzzelen voor iedereen eerlijk en spannend te houden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Status;

 

Vanaf de start van de contest zijn er 150 punten te verdelen;

25 x 3 punten = 75 punten,

25 x 2 punten = 50 punten

25 x 1 punt     = 25 punten 

 

75 + 50 + 25 punten = 150 punten

 

Op dit moment zijn er nog 52 punten die uitgedeeld kunnen worden.

Er zijn momenteel 6 namen helemaal nog niet gevonden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
33 minutes ago, Keetie said:

Dat lijkt me een of-of geval.

Of het zijn deuren, of het is een datum. Maar deuren kan haast niet, want alleen deur 13 uit dit rijtje hiervan zit nog dicht.

 

Edit: deur 13 kwam niet tevoorschijn.

 

Het is ook geen van de 2 geopperde mogelijkheden, maar wel een extra hint ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
On 6-11-2016 at 3:27 PM, RM said:

 

Het is ook geen van de 2 geopperde mogelijkheden, maar wel een extra hint ;)

 

Gisteren bedacht ik dat deze hint mogelijk ook door niet-mollerskijkers - zoals ik - opgelost zou kunnen worden. Toen moest ik aan het alfabet denken. Daar kwam inderdaad een naam uit, maar ja... :)

 

Er staat een naam in de lijst die bij de hamster zou kunnen passen, alleen heeft die persoon 2 verschillende stemmen: die van zichzelf en die van zijn karakter.

Link naar bericht
Delen op andere sites

_O-

Ik vind het ongelooflijk knap bedacht, maar met die getallen moet je niet al te moeilijk denken ;) 

EDIT: Er zit wel een gedachtegang achter de volgorde van de getallen.

 

Met die tweede opmerking ben je wel warm.

Zoals ik eerder al zei; Het gaat om het herkennen en zoeken van stemmen: "De stem van..."

Als je dat vast houdt dan moet het mogelijk zijn om meerdere stemmen te herkennen ;)  

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt, ik was bezig met een update.

 

Zoals nu zichtbaar is, is er wederom een voordeur geopend.

Daarnaast heb ik de hints op de voordeuren geplakt en heb ik aan iedere deur een getal gehangen.

Verder heb ik ook alle reeds geraden namen van de geopende deuren in het groen geplaatst en een aantal extra "hints" gegeven.

 

Meer info: zie de OP onder het kopje "Hints"

Link naar bericht
Delen op andere sites

BELANGRIJK: LET OP!

 

1 van de deelnemers aan de contest is zeer fanatiek geweest vanavond.

Op dit moment zijn alle namen gevonden!

Omdat er in de spelregels aan is gegeven dat de contest onder anderen zou sluiten op het moment dat alle namen zijn geraden, zal de contest niet lang meer open staan.

 

De contest zal daarom aanstaande vrijdag sluiten.

Tot die tijd mag iedereen inzenden en punten proberen te behalen.

Het spel gaat gewoon verder zoals het was, dat wil zeggen dat bij een geraden naam eerst 2 punten en daarna 1 punt (of direct 1 punt) kan worden verdiend en dat bij een totaal van 3x een geraden naam de deur ook open gaat.

 

Het aantal punten dat nog in totaal in het spel zit is 26 punten.

Ook in dit stadium kan er nog van alles gebeuren!

 

Aanstaande vrijdagavond gaan alle deuren open en de juiste namen worden zichtbaar.

In een nieuwe post zal de eindstand worden gegeven (op een speciale manier).

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

VOORDEUREN (ANTWOORDEN)

Volledig.png

 

Namen.png

 

HINTS

Hints+Uitleg.png

 

FRAGMENTEN

Achter de naam staat de tijd waarop het fragment is te horen.

 

01. Eva Jinek (11:13)
02. Kasper van Kooten (01:49)
03. Floortje Dessing (00:44)
04. Jort Kelder (01:04)
05. Jan Jaap van der Wal (00:19)
06. Tess Milne (01:58)
07. Britt Dekker (06:07)
08. Gigi Ravelli (00:42)
09. Jan Boskamp (01:26)
10. Vivienne van den Assem (05:21)
11. Plien van Bennekom (06:23)
12. Annechien Steenhuizen (00:09)
13. Eberhard van der Laan (00:32)
14. Freek Vonk (02:26)
15. Anouk (04:17)
16. Louis van Gaal (02:25)
17. Klaas van Kruistum (01:14)
18. Paul Verhoeven (01:25)
19. Anniko van Santen (04:15)
20. Victor Reinier (*)
21. Carolien Borgers (06:51)
22. Sylvana Simons (00:06)
23. Thomas Acda (*)
24. Leo Alkemade (01:45)
25. Jan Mulder (01:04)

 

(*) Voor zowel Victor Reinier als Thomas Acda geldt dat het fragment uit Flikken Maastricht komt.
Beide fragmenten blijken inmiddels niet meer op youtube te staan, maar gelukkig hebben we nog een DVD ;).

 

Onderstaande zip-bestand bevat de antwoorden voor opgave 20 en 23;

20. Victor Reinier - Flikken Maastricht, Seizoen 4: Aflevering 9 (Alarm) - Tijdstip in fragment: 00:11
23. Thomas Acda - Flikken Maastricht, Seizoen 7: Aflevering 1 (Oud Zeer) - Tijdstip in fragment: 00:18

 

20+23 antwoord.zip

 

UITSLAG

Hieronder staat het overzicht die ik gedurende de contest voor mij heb gehad en waarop ik exact bijhield welke deelnemer op welke datum/tijd een antwoord gaf en of dit antwoord goed of fout was.

Daarmee is nu ook voor jullie te zien welke deelnemer welke antwoorden had en hoeveel punten hij/zij daarvoor heeft gekregen.

 

Uitslag.png

 

TMP is dus de winnaar van de contest, Frey is de runner-up

Awards zijn nog in de maak en volgen zo spoedig als mogelijk

 

Dank iedereen voor jullie deelname.

Ik verneem graag jullie positieve en minder positieve reacties over wat jullie van deze contest vonden, zodat deze meegenomen kunnen worden voor een eventueel 2e deel.

Ik sluit namelijk zeker niet uit dat er een 2e deel zal volgen ;) 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bravo TMP! Hoop dat je toch nog wat aan me hebt gehad op het eind. :Y)

 

Leuk concept RM! Ben helaas wat te laat ingestapt om nog echt voor plaats 1 te kunnen gaan. Waren toen al veel punten verdeeld. Maar toch nog een tweede plaats eruit kunnen slepen.

Je moet er wel echt vanaf het begin bij zijn, anders loop je dus al een hoop punten mis. En als je even verslapt, dan raak je het overzicht kwijt. Hier moet je echt vrij intensief mee aan de slag gaan. Behalve die paar duidelijk herkenbare stemmen, was het toch ook wel pittig. Was op een gegeven moment niet verder gekomen zonder hints. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minutes ago, TMP said:

Leuke contest en leuk concept RM! Zeker voor herhaling vatbaar wat mij betreft. Heb er zelf best veel op gepuzzeld. Op enig moment zat ik vast, maar Frey heeft mij (zo zie ik nu) nog wel goed geholpen door veel nieuwe namen goed te raden.

 

Hehe, zo te zien heb je zowat iedereen ingevuld bij Gigi Ravelli. :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minute ago, Frey said:

 

Hehe, zo te zien heb je zowat iedereen ingevuld bij Gigi Ravelli. :P 

 

Ja, dat klopt _O-! Ik ken haar uiteraard wel, maar had haar echt niet aan het geluidsfragment gekoppeld. Dus ik heb nagenoeg alle genoemde vrouwelijke namen die ik nog niet had geraden op nummer 8 gegokt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...