Ga naar inhoud

Nintendo Switch


Aanbevolen berichten

  • Reacties 123
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Quote

 

Nintendo Switch is powered by the performance of the custom Tegra processor. The high-efficiency scalable processor includes an NVIDIA GPU based on the same architecture as the world’s top-performing GeForce gaming graphics cards.

 

The Nintendo Switch’s gaming experience is also supported by fully custom software, including a revamped physics engine, new libraries, advanced game tools and libraries. NVIDIA additionally created new gaming APIs to fully harness this performance. The newest API, NVN, was built specifically to bring lightweight, fast gaming to the masses.

 

Gameplay is further enhanced by hardware-accelerated video playback and custom software for audio effects and rendering.

We’ve optimized the full suite of hardware and software for gaming and mobile use cases. This includes custom operating system integration with the GPU to increase both performance and efficiency.

 

NVIDIA gaming technology is integrated into all aspects of the new Nintendo Switch home gaming system, which promises to deliver a great experience to gamers.


 

Dat is dus al beter dan XBONE/PS4, want die hebben AMD-meuk. Mooi, ga vast geld opzij zetten voor de Switch :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Om eerlijk te zijn ben ik weer eens niet erg overtuigd / enthousiast van wat we hier zien.

 

De beelden die je ziet van 3D-Mario, Mario Kart en Splatoon zien er grafisch en qua inhoud totaal compleet exact hetzelfde uit als wat we op de WiiU al hebben gezien en gespeeld. Ik had verwacht dat het er ook echt nog veel mooier uit zou zien of dat er vernieuwende games zouden komen, bijvoorbeeld een Open-World Mario. Dit gaat straks echt weer aanvoelen als dezelfde spellen maar met wat andere banen of levels (zoals Mario bros U en donkey kong tropical Freeze). Niks vernieuwends.

 

Alles lijkt gericht op het hele effect van die console kunnen verbouwen en dat zal me eerlijk gezegd een zorg zijn. In de praktijk doe je dat toch niet, ik game thuis en niet als ik een hond uitlaat. Als Nintendo denkt dat mensen vanaf maart massaal zo'n ding overal mee naartoe nemen net als / naast hun multifunctionele smartphone, voorspel ik een teleurstelling. Dat gebeurt ook niet met de DS. De content moet vernieuwend en uitdagend zijn en dat lijkt hier wederom niet het geval. En anders zal ik straks nederig toegeven dat ik er naast zat. :) 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
15 hours ago, djkoelkast said:

Het gaat grafisch nooit heel veel beter worden, het is ook niet zo'n soort console.

 

Tot nu toe is het bij elke nieuwe console weldegelijk grafisch een stapje beter geweest of mooier geworden. Op een gegeven moment zou een Mario er uit kunnen komen te zien als bijv. het openingsfilmpje van Super Smash Bros for WiiU.

 

Nogmaals, je ziet nu ook geen tot amper mensen onderweg met een handheld, dus straks ook niet met zo'n bouwpakket-console. Onderweg speelt men tegenwoordig games op de smartphone, daarom was Pokemon go o.a. een succes. De aandacht lijkt hier volledig te worden gericht op het 'Click-clack, je kunt doorspelen als je naar het toilet moet' en de aandacht gaat niet om de inhoud en het aanbod van de spellen. In het begin is dat onder de noemer 'omdat het kan' leuk om in de markt te zetten, maar de animo en waardering zal snel weer afnemen als het aanbod van spellen WiiU 2.0 is.

 

Dus wat voor soort console is het dan? Eentje waar je weer (dezelfde) Mario op kunt doen en daarom we kopen we het.

Link naar bericht
Delen op andere sites
8 hours ago, djkoelkast said:

Kijk naar de processor, dat is eigenlijk een variant op een mobiele cpu en geen desktop-cpu zoals in de concurrentie.

 

Ja dat is inderdaad leuk als je liefhebber bent van de techniek erachter (en gezien jouw brede kennis hiervan neem ik ook direct aan dat dit een hele verbetering is), maar ik denk dat de doelgroep van Nintendo en ook een meerderheid van de bevolking hier een stuk minder kennis van heeft of zich druk maakt over hoe de binnenkant er qua hardware uitziet als ze bij de Intertoys staan :).

 

Ik denk dat de 'console-war' vooral tussen PS en X-box gaat en dat Nintendo weinig invloed heeft op of last heeft van die concurrenten. Nintendo heeft z'n fanbase... die moeten ze vooral bij zich houden :) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik bedoel dat dit nooit een XB/PS-concurrent kan worden. De Switch heeft een processor die vergelijkbaar is met een hele krachtige tablet.

XB/PS hebben processoren en aparte videoprocessoren die zo krachtig zijn als een desktop (maar inmiddels uiteraard al behoorlijk achterhaald, daarom komen er nu ook krachtiger versies uit van beiden).

Link naar bericht
Delen op andere sites
8 hours ago, djkoelkast said:

Ik bedoel dat dit nooit een XB/PS-concurrent kan worden. De Switch heeft een processor die vergelijkbaar is met een hele krachtige tablet.

XB/PS hebben processoren en aparte videoprocessoren die zo krachtig zijn als een desktop (maar inmiddels uiteraard al behoorlijk achterhaald, daarom komen er nu ook krachtiger versies uit van beiden).

 

Okee, ik snap wat je bedoelt. En zo'n soort processor klinkt prima voor wat Nintendo wil bieden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor mij is uiteindelijk alleen belangrijk dat er leuke spellen uit gaan komen. Het mag er nog allemaal zo goed of slecht uitzien, als ik maar plezier heb bij het spelen. Dat is in ieder geval iets waarmee Nintendo bij mij nooit gefaald heeft, maar het is ook een kwestie van smaak. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gameplay boven graphics sowieso, maar doordat je zo beperkt vermogen hebt komen er maar weinig "volwassen" games op de console, dat maakt het minder aantrekkelijk voor een heleboel mensen.

Gamecarts zijn wel slim, heeft weer verzamelwaarde boven schijfjes en het is sneller. Tegenwoordig kost flashgeheugen geen drol meer en het is zowat onbeperkt, er kan makkelijk 500gb (ok, da's wel extreem en duur) op zo'n gamecart.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind het beperkte vermogen nog meevallen.

In de loop der jaren is het nog altijd zo geweest dat de graphics verbeterd waren bij een nieuwe console die uit kwam.

Als je kijkt naar Nintendo 64 dan was alles heel blokkerig en dit was niet meer met de Wii.

De WiiU bracht op zijn beurt weer HD beeld.

 

En over de zogenaamde "volwassen" spellen; Dat is een bewuste keuze.

Het is net wat MarsM al zei; Nintendo heeft zijn fanbase en die moeten ze vast houden.

Als je een liefhebber bent van schiet- en racespellen of van FIFA, dan ga je NIET voor Nintendo.

Ben je een Mario, Zelda of Donkey Kong liefhebber dan kies je WEL voor Nintendo.

 

Overigens vind ik het wel komisch dat je nu al geld opzij gaat leggen om de Switch in maart te kopen, omdat er een goede processor in zit.

Op de WiiU heb je zoals je zelf al zei precies 3 spellen en zoals ik het nu zie worden de spellen niet veel anders/beter.

Vind je dat dan niet zonde van je geld, of ben je dan wel van plan om er 30 spellen bij te kopen :P?

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
On 21 oktober 2016 at 11:22 AM, Frey said:

Voor mij is uiteindelijk alleen belangrijk dat er leuke spellen uit gaan komen. Het mag er nog allemaal zo goed of slecht uitzien, als ik maar plezier heb bij het spelen. Dat is in ieder geval iets waarmee Nintendo bij mij nooit gefaald heeft, maar het is ook een kwestie van smaak. :P

 

Dat is precies wat ik aangeef: de marketingfocus ligt bij de Lego-waarde, dus je console bestaat uit klikbare blokjes en verder is het dezelfde kunst als wat je al hebt staan. De games/content zijn gezien de promo hetzelfde qua uiterlijk en gameplay als wat de Wii en WiiU al boden. De titels van afgelopen jaren hebben helaas echt wel te vaak gefaald (mario tennis ultra Smash, olympic games 4 en genoemde kopieën van wii titels met nieuwe levels, enz,). Dat is plezier met een bijsmaakje... je hebt het al eens ervaren/gespeeld of het voelt zwaar uitgekleed.

 

Maar we zullen zien :) 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

We zullen inderdaad zien. :P 

 

Ik ben alleen best enthousiast na alle verhalen die ik gehoord had over deze console en de geruchten over hoe het er mogelijk uit zou gaan zien. Ik hield mijn hart echt vast, maar dit bevalt me wel zo op het eerste gezicht. Nu nog een mooie line-up van spellen die te krijgen zijn bij en vlak na de release. Dat zal waarschijnlijk pas volgend jaar bekend worden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, RM said:

Dat zullen we volgend jaar merken ;) 

Absoluut :-) Weet je wanneer die precies uitkomt? Wel leuk om naar uit te kijken; spelen ermee en dan losklikken en in de trein bijvoorbeeld verder spelen daar zie ik wel voordelen van in.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minute ago, damnsharp said:

Absoluut :-) Weet je wanneer die precies uitkomt? Wel leuk om naar uit te kijken; spelen ermee en dan losklikken en in de trein bijvoorbeeld verder spelen daar zie ik wel voordelen van in.

 

Ik zou het filmpje nog eens goed bekijken ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 hours ago, damnsharp said:

Absoluut :-) Weet je wanneer die precies uitkomt? Wel leuk om naar uit te kijken; spelen ermee en dan losklikken en in de trein bijvoorbeeld verder spelen daar zie ik wel voordelen van in.

 

Ik zal straks naar je zwaaien als ik je als enige zie met een 'Switch-onderdeel' in de trein tussen alle mensen die hun Smartphone in hun handen hebben om te gamen of social bezig zijn, of alle andere dingen die je er straks nog meer mee kunt ;). Als je overigens überhaupt de ruimte hebt in een NS trein om te gamen zoals die vent in dat filmpje in een vliegtuig doet. Meestal sta je als een haring in een ton :)

 

Nintendo behoeft meer aandacht voor content...  niet voor concept.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Interessant? Het klinkt mij als teleurstellend!

Dat kan dus ook betekenen dat Bowser niet de laatste baas zou kunnen zijn.

Ik had eigenlijk gehoopt op een open world zoals GTA, waarin je allerlei levels moet uitspelen in een zelf gekozen volgorde.

Je zou je met Karts kunnen verplaatsen.

Nee, dan komen ze met konijnen aanzetten... WOW!

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
9 hours ago, Frey said:

Ja, waarschijnlijk wordt het net zo'n teleurstelling als Color Splash.

Waarom toch altijd zo voorbarig? :P

 

Over Color Splash is nog altijd behoorlijke verdeeldheid qua beoordeling, met name uit originaliteits-oogpunt. Weer Bowser en Koopalings, weer 800 Toads en de Peach die wordt ontvoerd, weer sterren vinden, blabla. Zowel voor als na release ;)

 

Wat de logica is van een merge tussen Mario en Raving Rabbids zie ik ook niet echt... waarschijnlijk een Mario-Party achtig concept ofzo? Vast iets met minigames.

 

Als ze wat origineels willen en van het stramien willen afwijken met Mario, waarom dan inderdaad niet een keer een 'open mushroom-world' bouwen? Of doe eens origineel en draai de rollen om... een game waarin je juist met Boswer en handlangers speelt en Mario moet tegenhouden? Dan nemen ze pas echt afstand van het standaard concept. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja, die verdeelde beoordelingen zie ik al langer ja. Soms worden spellen compleet afgekraakt, terwijl ik ze zelf fantastisch vind en vice versa.

Als ze niet vernieuwen, dan klagen sommige mensen dat het steeds hetzelfde is. Vernieuwen ze wel, dan klagen ze weer dat ze van het vertrouwde concept afwijken.

Daarom vind ik zelf gewoon belangrijk dat je plezier hebt met een spel. Maar er is altijd een goede tussenweg te vinden. Ik hoop dat ze hier lekker iets geks mee doen.

 

Een open world Mario heb ik trouwens ook al langer in gedachten. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 hours ago, Frey said:

Tja, die verdeelde beoordelingen zie ik al langer ja. Soms worden spellen compleet afgekraakt, terwijl ik ze zelf fantastisch vind en vice versa.

Als ze niet vernieuwen, dan klagen sommige mensen dat het steeds hetzelfde is. Vernieuwen ze wel, dan klagen ze weer dat ze van het vertrouwde concept afwijken.

Daarom vind ik zelf gewoon belangrijk dat je plezier hebt met een spel. Maar er is altijd een goede tussenweg te vinden. Ik hoop dat ze hier lekker iets geks mee doen.

 

Een open world Mario heb ik trouwens ook al langer in gedachten. :P

 

Dat is denk ik wel de spijker op z'n kop ja... 1 van de 2 groepen die het puur vanuit dat oogpunt beoordeelt is altijd ontevreden. Zelf ben ik de laatste jaren zeker kritisch op het aanbod van Nintendo, maar Color Splash vond ik dan juist weer wel een hele leuke titel. Maar ik heb ook plezier gehad van bijv, Captain Toad en Yoshi Woolly World.

 

Bij mij komt het kritische vooral door het 'luie' karakter van Nintendo. Bijv.

- Smash Bros Wii zonder adventuremode (lees subspace emissary)

- Mario Party 10 weer met die karretjes ondanks de kritiek

- spellen die eigenlijk alleen nieuwe levels hadden zoals NSMB WiiU en DK Tropical Freeze

- Olympic Games Sotsji... uitgekleed, dus binnen 30 uur al volledig af, terwijl je met de overige delen meer dan 60 uur bezig was.

- En het toppunt was de kale, uitgeklede, qua gameplay zeer slecht uitgewerkte Mario Tennis Ultra Smash. Dit had nooit in de winkels moeten komen in deze staat. Had op z'n minst een tournament mode of een records menu toegevoegd.

 

Er zitten titels bij die ik dan niet 'slecht' vind, maar je krijgt dan geen wauw-gevoel meer. Gewoon zesjes. En sommige titels zijn wel echt gewoon ondermaats tot slecht. En dan is de conclusie niet heel goed dat 1 van mijn favoriete WiiU titels een opgelapte versie is van Twilight Princess...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

:') ...

 

Mario is weer hetzelfde als 3D-World alleen met iets mooiere Graphics. Zal zeker wel vermakelijk zijn, maar ik sta echt niet te juichen. Bowser is overigens inmiddels getransformeerd van de grote gevaarlijke draak in een kasteel vol vuur en lava naar een lachwekkende schele Brooklyn-pimp. Oh ja, wauw, en je kan nu met je pet gooien... zooo 1964 -0-

 

Sorry voor het cynisme, dus wat serieuzer; dit is wederom echt niet goed genoeg voor de lancering. Naast die Mario die het best goed zal gaan doen zie ik eigenlijk qua launch titels vooral veel shit. Sonic heeft jaren 90 graphics, Splatoon 2 is compleet hetzelfde als Splatoon en er is een afgeraffelde niet indrukwekkende Bomberman. En Zelda is al genoeg over gezegd qua uitstellen e.d. ... en die komt dan zelfs nog op de WiiU uit.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, MarsM said:

(...)Sonic heeft jaren 90 graphics(...)

Ga je héél hard schamen. :P Je stelt hier iets waar gericht voor is gekozen; Christian Whitehead (The Taxman op de bekendere Sonic Retro-forums) is een bekend hacker die officiaal door SEGA werd aangenomen en aan de slag ging met de geslaagde ports van Sonic CD, 1 en 2 naar smartphone. Hij heeft de games destijds volledig geport naar een nieuwe, zelfgebouwde engine, en heeft van daaruit nieuwe features toegevoegd. Nu mag hij wegens het succes daarvan, samen met Sonic Retro-user 'Stealth' oftewel Simon Thomley, zich volledig storten op Sonic Mania. Een game die juist in het leven is geroepen als antwoord op de luide, aanhoudende roep om 16-bit, nostalgisch getinte, Sonic-gameplay. En fuck it, zie het maar een beetje als de ultieme Sonic 4-game die er nooit was (want 'Sonic 4' die is uitgekomen werd gemaakt door Dimps en dat was, hoewel in HD-graphics, een debacle).

 

Tegelijk komt van Sonic ook een nog niet nader genoemd project uit, wat de fans al liefkozend 'Sonic Generations II' hebben genoemd. Maar trust me in this; Sonic Mania bij voorbaat al afstrepen 'omdat het jaren 90 graphics heeft' is echt gewoon not done. Dit spel is gemaakt met liefde voor de franchise. En dat is, zeker in het geval van Sonic, echt al heel wat.

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
8 hours ago, samba-boy said:

Ga je héél hard schamen. :P Je stelt hier iets waar gericht voor is gekozen; Christian Whitehead (The Taxman op de bekendere Sonic Retro-forums) is een bekend hacker die officiaal door SEGA werd aangenomen en aan de slag ging met de geslaagde ports van Sonic CD, 1 en 2 naar smartphone. Hij heeft de games destijds volledig geport naar een nieuwe, zelfgebouwde engine, en heeft van daaruit nieuwe features toegevoegd. Nu mag hij wegens het succes daarvan, samen met Sonic Retro-user 'Stealth' oftewel Simon Thomley, zich volledig storten op Sonic Mania. Een game die juist in het leven is geroepen als antwoord op de luide, aanhoudende roep om 16-bit, nostalgisch getinte, Sonic-gameplay. En fuck it, zie het maar een beetje als de ultieme Sonic 4-game die er nooit was (want 'Sonic 4' die is uitgekomen werd gemaakt door Dimps en dat was, hoewel in HD-graphics, een debacle).

 

Tegelijk komt van Sonic ook een nog niet nader genoemd project uit, wat de fans al liefkozend 'Sonic Generations II' hebben genoemd. Maar trust me in this; Sonic Mania bij voorbaat al afstrepen 'omdat het jaren 90 graphics heeft' is echt gewoon not done. Dit spel is gemaakt met liefde voor de franchise. En dat is, zeker in het geval van Sonic, echt al heel wat.

 

Allemaal wellicht helemaal waar als je het over de game/franchise hebt. Ik zie alleen niet wat de link is met de Switch. Het is niet iets wat niet op de WiiU had gekund toch? Waarom zou dit dan beter worden dan de WiiU?

 

Again: het aangekondigde aanbod en uiterlijk van content voor de Switch brengt totaal niks nieuws / doorontwikkeling t.o.v. van de WiiU. Waarom is iedereen  dan zo negatief over de WiiU en zo optimistisch over de aankomende Switch? Same story qua games, behalve dat de Switch een bouwpakket is... dat is alleen de eerste week leuk, maar mensen gaan dat niet onderweg doen, daar heb je dus een smartphone voor :) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 minutes ago, MarsM said:

 

Allemaal wellicht helemaal waar als je het over de game/franchise hebt. Ik zie alleen niet wat de link is met de Switch. Het is niet iets wat niet op de WiiU had gekund toch? Waarom zou dit dan beter worden dan de WiiU?

 

Again: het aangekondigde aanbod en uiterlijk van content voor de Switch brengt totaal niks nieuws / doorontwikkeling t.o.v. van de WiiU. Waarom is iedereen  dan zo negatief over de WiiU en zo optimistisch over de aankomende Switch? Same story qua games, behalve dat de Switch een bouwpakket is... dat is alleen de eerste week leuk, maar mensen gaan dat niet onderweg doen, daar heb je dus een smartphone voor :) 

Ik denk ook eerlijk gezegd dat het een lastminute-addition was aan het launchpakket van Switch. De game was namelijk allang en breed en aangekondigd, maar toen totaal niet voor de Switch (of überhaupt iets van Nintendo).

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

 

Heb deze nu al heel wat keren gezien. :D  _O_

Zo vaak uitgesteld en zo vaak trailers laten zien, maar deze trailer is een meesterwerkje. Zo kondig je een spel aan. _O_

Werd ook echt tot het einde bewaard met pas in de laatste seconde het bevrijdende antwoord over de datum. :P

 

Ik hoop dat je de voice acting ook gewoon Japans in kunt stellen, want daar zit echt veel meer emotie in.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...