Ga naar inhoud

Spellen in ASCII


Aanbevolen berichten

Via het Raad de game topic kwam ik door het Castle spel op een zijsprongetje, waarin ik reageerde:

 

Dat was de tijd van de ASCII games. Ik had ook zo'n spannende: Nethack. De kleine d was jouw begeleider, een hondje. In latere levels kwam er nog eentje, een kwaaie, die ons aanviel. Oei!

 

En toen vroeg ik me af: Kennen jullie nog meer louter Ascii spellen? Liefst natuurlijk met een plaatje.

 

castle.jpg

 

Het nethack spel heb ik intussen ook gevonden, maar ik heb net mijn DOS machine uitgezet. Dus het plaatje komt nog.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Castle adventure was letterlijk het eerste spel dat we thuis hadden op onze eerste pc (geen harde schijf en van die B: floppy-stations).

We hebben het in die tijd nooit begrepen, maar het heeft een nostalgische waarde. Jaren later kwamen we er pas achter dat je opdrachten moest invoeren 'open door', 'users scepter', 'grab amulet', enz.

 

We hadden nog wel meer spellen, maar het is diep graven in het geheugen.

Wat ik me herinner is 'Camel', waarin je met een vliegtuigje over een dorpje kon vliegen en bommen kon laten vallen. Ook hadden we '3-demon'. Je moest dan door doolhoven heen lopen en daar zaten kwal-achtige monsters in met grote tanden waar je voor moest vluchten. Dat was al best indrukwekkend voor die tijd ;). Verder natuurlijk de ge-eikte games als 'Frogger' en 'Pacman'.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nethack:

nethack.jpg

 

En het tweede scherm:

nethack1.jpg

 

En daar is mijn hondje, de d. Zoals je ook ziet is het niet donker vanwege de volle maan (een supermaan vanavond, echt waar). De rest van de maze moet je zelf uitzoeken. Als je een 'dakje' tegenkomt - of was het nou een haakje? - kun je naar het volgende level.

Op het zevende level zou volgens een nederlandse beschrijving een schat verborgen zijn, nou mooi niet, zwaar balen toen.

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...