Ga naar inhoud

Sinterklaas


Aanbevolen berichten

Ik weet niet of ik hier goed zit, maar op het officiële YouTube kanaal van De Club van Sinterklaas, staat nu de allereerste aflevering van seizoen 1999, met het paella restaurant :D

Hij is ooit wel online gegooid, maar nog nooit door het officiële kanaal ;)

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wauw, de kwaliteit is echt belabberd, die hebben dat gewoon van een tigde generatie VHS getrokken... 

Maar tegenwoordig boeit het niemand meer ene fuck hoe iets er uitziet. We streamen alles want dat is handiger, dat de kwaliteit meteen bout is boeit niet meer.

Dat alles tegenwoordig onscherp is boeit niet, dat alles groenig gekleurd is boeit niet, dat alle tv's standaard frame interpolation aan hebben boeit niet. Zo jammer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 hours ago, djkoelkast said:

Wauw, de kwaliteit is echt belabberd, die hebben dat gewoon van een tigde generatie VHS getrokken... 

Maar tegenwoordig boeit het niemand meer ene fuck hoe iets er uitziet. We streamen alles want dat is handiger, dat de kwaliteit meteen bout is boeit niet meer.

Dat alles tegenwoordig onscherp is boeit niet, dat alles groenig gekleurd is boeit niet, dat alle tv's standaard frame interpolation aan hebben boeit niet. Zo jammer.

 

Helaas is dat verschijnsel zélfs al bij de omroepen aan de gang.... Alles vanaf computer, signalen word niet meer naar gekeken en geluid enkel nog op de automaat....

Zó zonde :( 

Link naar bericht
Delen op andere sites
19 minutes ago, Integra said:

 

Helaas is dat verschijnsel zélfs al bij de omroepen aan de gang.... Alles vanaf computer, signalen word niet meer naar gekeken en geluid enkel nog op de automaat....

Zó zonde :( 

 

En het wordt ook gewoon maar geaccepteerd. 

Discussies over frame interpolation verlies ik steeds. Men vindt het "rustiger" als er nepframes tussen worden gefrot. Ik zie liever motion blur. Zie je in het echt ook als je je hoofd snel beweegt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 hours ago, djkoelkast said:

Wauw, de kwaliteit is echt belabberd, die hebben dat gewoon van een tigde generatie VHS getrokken... 

Maar tegenwoordig boeit het niemand meer ene fuck hoe iets er uitziet. We streamen alles want dat is handiger, dat de kwaliteit meteen bout is boeit niet meer.

Dat alles tegenwoordig onscherp is boeit niet, dat alles groenig gekleurd is boeit niet, dat alle tv's standaard frame interpolation aan hebben boeit niet. Zo jammer.

Beter nog, dit komt van de digitalisatie die ik hier heb liggen. Volgens mij wordt dit account door een third party-licenser bijgehouden. Wonderlijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Iemand enig idee waarom "De nieuwe club van Sinterklaas" (2001), de originele dvd met de clips van Coole Piet, een kwartier korter duurt, dan de afleveringen die nu op YouTube staan?

Zo mist bijvoorbeeld bijna heel deze aflevering op de Dvd, en is op YouTube de schaats scene ook een stukje langer ;)

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat Sinterklaas betreft heb 'k een kleine sneak preview voor jullie die momenteel nog niet op onze site of facebookpagina staat. Jullie link staat er onderaan alleszins wel bij op de website ;-)
 

zottesintkorting.png

aangepast door Marvin319
Link naar bericht
Delen op andere sites
15 hours ago, Brammeke said:

Iemand enig idee waarom "De nieuwe club van Sinterklaas" (2001), de originele dvd met de clips van Coole Piet, een kwartier korter duurt, dan de afleveringen die nu op YouTube staan?

Zo mist bijvoorbeeld bijna heel deze aflevering op de Dvd, en is op YouTube de schaats scene ook een stukje langer ;)

 

Omdat op dvd de samenvatting als onnodig werd gevonden. Daarom.

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 hours ago, Frey said:

Ergens wel te begrijpen, maar toch ook wel zonde. Naja, niet zo erg als die bewerkingen van de laatste paar seizoenen voor televisie. Gewoon alle stukjes tekst van Coole Piet eruit geknipt omdat ze een nieuwe hebben... Erg sneu...

 

Zit Bram er dan nog wel in? We hebben nu toch ook Stefan?

Best zielig dit soort dingen, maar ja dat is met meerdere dingen.

 

Erger u niet, verbaas u slechts

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Bram zat in de eerste 8 seizoenen (1999 - 2007) op Fox Kids en later Jetix. In 2008 was hij echter afwezig en werd hij vervangen door Fred Butter... Ook was Coole Piet vertrokken na wat onenigheid ofzo. Ik heb dat seizoen echter nooit gezien en zelfs altijd als nooit gemaakt beschouwd. Zelfs in het Club van Sinterklaas topic dat ik hier bijhield, heb ik dat jaar volledig genegeerd. Zelfde geintje haalde ik uit op FOK! en ik heb er verder ook nooit commentaar op gehad. :P 

In 2009 kwam er nog een seizoen op RTL 4 en dat was weer met Sinterbram en Coole Piet. Officieel het tiende seizoen, maar ik noem het oprecht altijd seizoen 9. :P 

In 2010 kwam er  geen nieuw seizoen, omdat er geen sponsor was. Paar jaar later kwam De Club terug met de films waarin Wilbert Gieske in de huid kruipt van de goedheiligman.

Dat volg ik echter allemaal niet meer.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Ik las op het internet dat Erik de Vogel maar 4 jaar hoofdpiet was, omdat hij toen te veel herkend werd als Ludo door de oudere jeugd e.d.

Waarom is Stefan dan wel Sint geworden, hij word door dezelfde doelgroep toch ook heel veel herkend als Kees Flodder?

Link naar bericht
Delen op andere sites
27 minutes ago, Brammeke said:

Ik las op het internet dat Erik de Vogel maar 4 jaar hoofdpiet was, omdat hij toen te veel herkend werd als Ludo door de oudere jeugd e.d.

Waarom is Stefan dan wel Sint geworden, hij word door dezelfde doelgroep toch ook heel veel herkend als Kees Flodder?

 

Flodder is inmiddels al een verouderde serie, de doelgroep die daar naar kijkt zijn noodzakelijk de 30+'ers van nu. Bovendien kun je als Sint met die baard de boel beter verbloemen. Qua uiterlijk ziet de Sint er altijd goed gecamoufleerd uit vind ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

Ondertussen een (mindere kwaliteit) opname weten te bemachtigen van het SchoolTV Weekjournaal met Dieuwertje Blok, en Sinterklaas met de Wegwijspiet te gast (4 december 1992).

Best wel grappig om hun 3 in dezelfde rol te zien buiten het Sinterklaasjournaal ;)

vlcsnap-2017-04-04-18h30m27s531.png

vlcsnap-2017-04-04-18h30m34s548.png

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...