Ga naar inhoud

Nieuwe contests en pools


Aanbevolen berichten

7 uur geleden, MarsM zei:

Omdat dit met alle bescheidenheid eigenlijk echt alleen vlugge schetsen zijn, dus losse pols zonder preciziewerk, inkleuring, detail, schat ik in ca 5 minuten per tekening (met wat lichte afwijking naar boven en naar onder). Dus ga uit van 2 tot 2,5 uur voor alle. Het uitdenken kost me vaak meer tijd dan het uitwerken ;)

 

Ben benieuwd waar je toevallig zelf aan dacht (wellicht leuk voor weer een toekomstige contest), laat maar weten in het centrale / nieuwe contests topic :7

Well, here comes funny: ik wilde een soort 'ik fluit of neurie een deuntje'-contest doen. Dus eigenlijk weer een muziekjes-contest, maar wel via eigen interpretatie. :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
26 minuten geleden, samba-boy zei:

Well, here comes funny: ik wilde een soort 'ik fluit of neurie een deuntje'-contest doen. Dus eigenlijk weer een muziekjes-contest, maar wel via eigen interpretatie. :D

Is ook wel een leuke (maar misschien even wachten tot de huidige af zijn)

Link naar bericht
Delen op andere sites
26 minuten geleden, samba-boy zei:

Well, here comes funny: ik wilde een soort 'ik fluit of neurie een deuntje'-contest doen. Dus eigenlijk weer een muziekjes-contest, maar wel via eigen interpretatie. :D

_O- ik vind 'm goed!

 

En dan natuurlijk een volledige variant van 3.46 minuten toevoegen van Robin Hood's whistle song! :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
41 minutes ago, djkoelkast said:

Is ook wel een leuke (maar misschien even wachten tot de huidige af zijn)

Dat is ook de afweging die ik aanhoud zoals het ooit is afgesproken;

Nooit meer dan 2 en nooit 2 tegelijk van eenzelfde categorie ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM unpinned this topic
  • 1 month later...
  • 5 months later...
4 hours ago, TMP said:

Gaat @RM ook komend seizoen een Wie is de Mol? Pool organiseren? Dat is toch een goede reden om ook komend seizoen weer naar het programma te gaan kijken ;).

Nee, dat gaat RM niet doen.

 

En waarom niet?

Omdat RM de discussie nog niet is vergeten van zo'n beetje een half jaar geleden over financiële injecties.

 

Ene Harm1985 (die overigens alweer weg is) heeft toen nog onderstaande bericht geplaatst, waar iedereen hier het 100% mee eens was;

Quote

 


My two cents (en ik open meteen maar met een dooddoener):

 

Een forum kan niet bestaan zonder financiële injectie, maar ook niet zonder content. Een bijzondere titel dient verdiend te worden, dat kan enerzijds door veel te posten, anderzijds kan dat ook door op andere wijze een bijzondere bijdrage te leveren, zoals het vinden van het kofferbakmuziekje of de Spaanse gitaar. Of omdat je een patatkoning bent. 
 

 

 

En wat is er het afgelopen half jaar gedaan? 

Inderdaad: Niets.

Geen nieuwe contests zoals in bovenstaande 3 laatste posts nog geopperd werd, geen PDC 2019 dartspool, geen letter over het afgelopen voetbal WK 2018 (ja pas nadat de finale was gespeeld een enkel bericht).

Sterker; De awards van de laatste contest (@random) en de vorige dartspool moeten nu nog worden gecreëerd en uitgereikt.

 

Pijnlijk om te zien dat een bericht waarover iedereen het eens was zo slecht wordt gehanteerd en nageleefd.

Er worden hier geen initiatieven genomen en geen kansen gepakt, jammer.

Er is hier het afgelopen half jaar voornamelijk galgje gespeeld.

 

En daarom heb ik nu ook geen zin meer om steeds mijn nek uit te steken en energie ergens in te stoppen.

En dat staat nog los van het animo, want de helft van de users die vorig jaar meededen is inmiddels inactief.

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb dit jaar geen dartscontest georganiseerd omdat ik een deel van het WK zelf niet aanwezig ben. Maar er wordt wel verwacht dat elke dag de status wordt geüpdatet. Daarnaast is het WK nu nog groter dan voorgaande jaren waardoor het echt voor dit jaar te veel tijd zou kosten. 

 

En @RM, ik begrijp dat je nog steeds ergens mee zit en ik wil daar nog altijd met je over praten hoor, maar dat moet van jou telefonisch en dat is voor mij weer vaak lastig. Je bent overigens ook altijd welkom om langs te komen.

Het forum was financieel ondersteund tot eind van het jaar, dat is nu. Dus er staan voor mij nu gewoon weer rekeningen klaar.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Niemand hier is verplicht tot iets. Zowel financiële bijdrages als content toevoegen niet. Natuurlijk zijn beiden uiteindelijk wel belangrijk.

 

Nu kunnen we wel weer een discussie beginnen over wie waarom welke status (niet) verdient en hoe ethisch of principieel dit allemaal is, maar het is wat mij betref allemaal zwaar overtrokken en niet de energie waard om er steeds weer over te beginnen. Ik besteed m'n tijd liever aan andere dingen. En als dit forum dan meer op de achtergrond suddert i.p.v. dat het dagelijks van allemaal nieuwigheden wordt voorzien kan ik daar prima mee leven.

 

Fijne kerst allemaal! 🎅 🎄

Link naar bericht
Delen op andere sites
On 12/24/2018 at 6:35 PM, Hinse said:

Nu kunnen we wel weer een discussie beginnen over wie waarom welke status (niet) verdient en hoe ethisch of principieel dit allemaal is, maar het is wat mij betref allemaal zwaar overtrokken en niet de energie waard om er steeds weer over te beginnen. Ik besteed m'n tijd liever aan andere dingen. En als dit forum dan meer op de achtergrond suddert i.p.v. dat het dagelijks van allemaal nieuwigheden wordt voorzien kan ik daar prima mee leven.

 

Fijne kerst allemaal! 🎅 🎄

Integendeel, want de discussie over statussen en dergelijke staat los van dat het hier niet loopt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
18 uur geleden, RM zei:

Integendeel, want de discussie over statussen en dergelijke staat los van dat het hier niet loopt.

Als die discussie los van elkaar gezien moet worden, waarom begin je dan zelf in je eerste volzin over de donatie gate waardoor je zelf de aandacht af leidt van waar het eigenlijk over zou moeten gaan? Als iemand dan antwoordt op dat donatiegeneuzel moet het ineens los van elkaar worden gezien. Sorry hoor, maar dit gaat echt boven de logica in mijn hersenpan. 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 minutes ago, Hinse said:

Als die discussie los van elkaar gezien moet worden, waarom begin je dan zelf in je eerste volzin over de donatie gate waardoor je zelf de aandacht af leidt van waar het eigenlijk over zou moeten gaan? Als iemand dan antwoordt op dat donatiegeneuzel moet het ineens los van elkaar worden gezien. Sorry hoor, maar dit gaat echt boven de logica in mijn hersenpan. 8)7

:N

 

Actie: Vraag om financiering voor onderhoud van het forum

Actie: Voorstel om beloningen uit te delen voor users die doneren

Gevolg: RM geeft met onderbouwing zijn mening en advies

Gevolg: RM wordt als negatief bestempeld, er wordt met modder gegooid, de discussie ontstaat en er worden allerlei krachttermen gebruikt, terwijl RM enkel en alleen zijn mening en advies geeft

Gevolg: RM trekt zich een ruim half jaar terug

 

--- Half jaar verder ---

 

Actie: TMP vraagt of er een mol pool komt

Gevolg: RM antwoordt op de vraag en geeft aan naar aanleiding van de discussie hier eigenlijk geen zin in te hebben

FEIT: RM geeft aan dat tijdens het laatste half jaar geen initiatieven zijn genomen door andere users

Gevolg: Hinse voegt de discussie en het feit dat is genoemd bij elkaar tot een sausje en gaat hier nu op door, terwijl dat niet nodig is

 

Ik kan het niet uitgebreider uitkauwen dan hierboven, dus hopelijk begrijp je het nu wel.

En verder kan ik je aanraden om ook eens in het andere topic te lezen wat daar gisteren in is geplaatst, want dat heb je kennelijk nog altijd niet gelezen.

Dan zal er waarschijnlijk ook een hoop duidelijk worden.

 

En verder houd ik er over op, want ik heb geen zin om nog meet uitleg te geven en daar heeft het forum ook niets aan (dat zijn ook je eigen woorden van gisteren).

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou eeeh het begon met deze post van samba-boy:

 

Oeh, krijg ik als ik bijdraag mijn eigen kleurtje? FOK!-pimp praktijken 

 

Waarbij ik van mening was:

 

Ja, dat kunnen we wel doen eigenlijk, customkleur "User" of customstatus, of allebei.

 

en toen kwam meteen jij met:

 

Wat is de meerwaarde daarvan?

Dat zou dus betekenen dat je meet "aanzien" hebt als je maandelijks een euro doneert dan als je al jarenlang het forum levend houdt...

 

Die aparte statussen hoeven voor mij niet; Overbodig ook

 

En daarbij hadden we het ook gewoon kunnen laten, maar toen kwam er een enorme lap tekst over scheve gezichten, aanzien, kleurtje kopen etc.

Je kunt ook gewoon je mening geven en het daar bij laten, dan was de hele discussie niet zo gelopen. 

Dit wil niet zeggen dat ik bedoel dat jij de enige schuldige bent, maar als het daar was afgekapt was het wellicht heel anders gelopen.

Uiteraard zijn er ook mensen geweest die op een nogal botte manier hebben gereageerd, dat hadden ze ook niet moeten doen. Ik denk dat die reacties er niet waren geweest als het ook echt daar eindigde.\

 

En daarbij moet ik aanvullen dat we nu weer een half jaar verder zijn, maar door al dat gedoe ik niet meer om een donatie durf te vragen. Er zijn echt heel rare reacties gegeven in dat topic, niet tof. Maar gebeurd is gebeurd, zand er over zou ik zeggen.

 

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 minutes ago, djkoelkast said:

En daarbij hadden we het ook gewoon kunnen laten, maar toen kwam er een enorme lap tekst over scheve gezichten, aanzien, kleurtje kopen etc.

Je kunt ook gewoon je mening geven en het daar bij laten, dan was de hele discussie niet zo gelopen. 

Dit wil niet zeggen dat ik bedoel dat jij de enige schuldige bent, maar als het daar was afgekapt was het wellicht heel anders gelopen.

Uiteraard zijn er ook mensen geweest die op een nogal botte manier hebben gereageerd, dat hadden ze ook niet moeten doen. Ik denk dat die reacties er niet waren geweest als het ook echt daar eindigde.

Dit is precies waar het om ging en ik ben blij dat dat nu helder is.

Laten we dat als een leermoment gebruiken.

12 minutes ago, djkoelkast said:

En daarbij moet ik aanvullen dat we nu weer een half jaar verder zijn, maar door al dat gedoe ik niet meer om een donatie durf te vragen. Er zijn echt heel rare reacties gegeven in dat topic, niet tof. Maar gebeurd is gebeurd, zand er over zou ik zeggen.

Onzin. Dat is je goed recht.

Alleen mijn mening daarover was dat het niet verstandig is om daar beloningen aan te hangen, maar dat je dat beter los van elkaar kunt doen, want samba-boy had daar ook een punt.

 

zand.png.8fa8648df6e177f3b5d8463cf8659615.pngZand erover!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Na wat gesteggel bleek ook dat je in de basis wel een heel goed punt had: het belonen van donaties was geen goed idee en dat gaan we ook niet doen. Ook niet in de toekomst.

Ik wil wel nog steeds een donatiemodule opzetten, zodat je kunt zien hoe veel er nog nodig is om het komende (half)jaar alles up to date te houden en elke user dan zelf kan kiezen om wel/niet te doneren en dat er buiten de "donatiebalk" (van 0 - 100 %) niets van te zien is. Dus niet wie heeft gedoneerd en hoeveel, alleen hoeveel er in totaal gedoneerd is en hoeveel er dan nog nodig is.

 

Als mensen nog andere ideeën hebben sta ik daar ook voor open. Een samenwerking bijvoorbeeld, een sponsoring (zolang het niet te gek wordt, ik wil het liever reclamevrij houden), dat soort dingen kunnen ook helpen. Gezien de kosten echt laag zijn is dat een reële optie.

 

Verder over de contests: darts was dit jaar niet te doen, niet alleen was ik een aantal dagen niet aanwezig, ook was het WK dit jaar veel te groot om een kleine contest voor te maken. We zouden die wel kunnen doen met de premier league. Door te voorspellen: welke spelers verlaten de premier league als eerste en dan de top 6 voorspellen bijvoorbeeld. Dat is ook een langer lopend iets.

 

Als er een mol-contest kom doe ik overigens graag weer mee!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...