Ga naar inhoud

De beste video game muziek


Aanbevolen berichten

Muziek vind ik zelf vreselijk belangrijk in video games. In alles wel eigenlijk, ook in televisieseries en films. Het kan de sfeer gewoon maken of breken.

Zijn er tracks uit bepaalde video games die je echt zo geweldig vindt dat ze hier gewoon even gehoord moeten worden?

Deel ze dan hier! Of het nu spellen van vroeger zijn of van de laatste jaren!

 

Ik trap af met wat muziek uit Ori and the Blind Forest, waar ik net nog een topic over heb geopend. :P

Ik zou de hele soundtrack hier wel neer kunnen zetten, want het is gewoon één groot feest. Maar hier toch een selectie:

 

Main Theme

The Spirit Tree

Restoring the Light, Facing the Dark

Completing the Circle

Fleeing Kuro

 

Vooral ook prachtig hoe de main theme (wat op zich al een meesterwerk is) in veel situaties gebruikt wordt. _O_

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat sinds dat ik het spel speel (of heb gespeeld :P) al gave muziek vind is de bosstune muziek van Pandora's Tower;

 

Het spel is dusdanig opgebouwd dat je door allerlei torens moet lopen om masterflesh te verzamelen om je vriendin te redden van een transformatie.

Aan het begin van elke toren staat een beeld van een mannelijke (eerste 5 torens) of een vrouwelijke god (torens 6 t/m 10).

In toren 11 en 12, die in elkaar zijn geweven staat een beeld van zowel een mannelijke (toren 11) en een vrouwelijke god (toren 12).

 

Wat de muziek van de bosstune gaaf maakt is dat het gezang van goden ook echt te horen is.

Elke boss fight heeft net iets andere muziek

In onderstaande clip hoor je de algemene muziek en eerst hoor je de mannelijke goden en daarna (vanaf 02:20) de vrouwelijke goden.

Vanaf 05:25 zijn zowel de mannelijke als de vrouwelijke goden te horen.

Boss Battle

 

De tweede clip is de muziek van de final boss, die ook gaaf is :P 

Final Boss

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Prachtig sfeervol. _O_

Ook hoe ze de laatste jaren bij de Bowser battles regelmatig een koor gebruiken, bevalt me uitstekend.

De gevechten in Mario Galaxy mogen dan wel vrij eenvoudig zijn, de muziek klinkt ontzettend episch. _O_

 

Ik ga verder met Mario & Luigi: Dream Team Bros., mijn persoonlijke favoriet uit de Mario & Luigi reeks. Deze spellen staan sowieso wel bekend om hun prachtige soundtracks.

 

Never Let Up!

Dit is de boss battle theme. Het begint vrij speels, maar wordt daarna al snel een stuk duisterder. Met deze muziek op de achtergrond hoef je jezelf echt niet meer te motiveren tijdens een gevecht. _O_

 

Dreamy Castle Rendezvous

De muziek uit de droomwereld van Pi'illo Castle, gewoon een heerlijk sfeervol muziekje. Word je echt ontzettend vrolijk van. :D

 

Sacred Somnom Woods

Mijn grote favoriet uit het spel, een van de laatste plaatsen waar je komt. De muziek past zo ontzettend goed bij dit mythische woud... Kippenvel. _O_

 

Dreamy Somnom Labyrinth

De droomversie mag er uiteraard ook zijn. _O_

 

The Final Antasma Battle

Hoewel je dit muziekje al in het begin hoort tijdens de tutorial battle, komt het pas echt tot zijn recht op het eind tijdens een van de laatste gevechten. Vooral dat stukje vanaf 1:08. _O_

 

Adventure's End

En de final boss muziek natuurlijk, die altijd episch klinkt in deze reeks. _O_

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Muziek is inderdaad over het algemeen de belangrijkste sfeermaker. Slechte /geen muziek is erger dan een slechte acteur ;)

Ga maar eens een thriller of horror film kijken zonder geluid... gelijk niet spannend of eng meer ;).

En ga maar eens een Donkey Kong spelen zonder de muziek van David Wise ;)

 

Qua game-muziek is het lijstje onuitputtelijk, afhankelijk van in welke 'mood' je bent.

 

Uit The Legend of Zelda waren bijvoorbeeld vooral 'Ballad of The Wind Fish' (Link's Awakening) en 'Ballad of The Goddess' (Skyward Sword) allesbepalend voor de sfeer in die games. _O_

 

Maar vroeger was een potje Command & Conquer / Red Alert ook niks zonder 'Hell March' op de achtergrond! :D 

 

En hoewel zelf nooit actief gespeeld; 'Calling to the Night' uit Metal Gear Solid creëerde ook precies de juiste sfeer bij dat spel (is ook nog opgenomen in Super Smash Bros. Brawl). 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minute ago, MarsM said:

En hoewel zelf nooit actief gespeeld; 'Calling to the Night' uit Metal Gear Solid creëerde ook precies de juiste sfeer bij dat spel (is ook nog opgenomen in Super Smash Bros. Brawl).

 

Ik heb werkelijk uren achter elkaar tegen die zandzakken lopen rammen, totdat eindelijk die CD eruit kwam rollen in Brawl. :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
8 hours ago, Frey said:

 

Ik heb werkelijk uren achter elkaar tegen die zandzakken lopen rammen, totdat eindelijk die CD eruit kwam rollen in Brawl. :D

 

Haha ja dat herken ik... We hadden zelf een stage gebouwd waarin we met Bowsers op een lopende band honderden zandzakken konden rammen om die ellendige items sneller te krijgen :P . Uiteindelijk alsnog nooit alles 'compleet' gekregen... :P

 

Maar die cd was het wel waard, briljante soundtrack! ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

De track die je tijdens The Settlers 1 hoort blijft een van de meest memorabele voor mij.

 

 

 

Maar onlangs ben ik naar een concert geweest in Duitsland waar de muziek van Turrican II symphonisch werd gebracht, dat was schitterend! _O_

 

Het origineel:

 

 

En stiekem gefilmd tijdens het concert:

 

 

Er is ook een officiëel album van uitgebracht, het is nog te koop.

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

_O_  _O_  _O_

Ik heb al jaren een remix van dat Turrican 2 muziekje op de PC staan dat ik erg goed vind. :P

 

Ik ga verder met Super Metroid. _O_


Theme of Super Metroid

De theme van het spel beschouw ik eigenlijk wel tot DE theme van de reeks. _O_

Staat inmiddels ook wel bekend als de theme van Samus zelf. En wat voor een theme. :D

 

Brinstar

Het spel zit vol duistere tracks, maar dan is er ineens dit energieke stuk muziek dat perfect past bij de jungle van Brinstar. _O_

 

Big Boss Confrontation 1

Een van de boss muziekjes uit het spel en waarschijnlijk de meest memorabele. Niet voor niets komt deze dan ook vaak terug in de latere spellen.

Onder andere te horen tijdens de gevechten met Ridley en later is het dan ook de vaste battle theme van Ridley geworden. _O_

 

The Statue

Dit muziekje... Zo op het eerste gehoor misschien niets bijzonders, maar dit paste echt zo perfect. Je gaat door een deur en komt in een kamer terecht met een groot beeld. Bij nadere inspectie blijkt het een beeld van de vier bewakers te zijn, want je herkent bovenaan meteen Ridley. De deur sluit achter je en je kunt vervolgens geen kant op, terwijl deze onheilspellende muziek op de achtergrond klinkt. Je begint in paniek te raken... Je hebt het gevoel dat het beeld ineens tot leven zou kunnen komen, of dat er een andere zeer krachtige boss tevoorschijn komt... Dan gaat de deur weer open en kun je weer veilig terug. Je weet echter dat er in deze kamer nog iets heel belangrijks gaat gebeuren. Ik vond dit altijd de engste kamer van het hele spel. :D  _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Next is: Donkey Kong Country! Met vooral muziek van een van mijn favoriete video game muziek componisten: David Wise. _O_

 

Theme

De oude, bekende Donkey Kong theme natuurlijk in een nieuw jasje. Heerlijke manier om het spel te beginnen. _O_

 

Cave Dweller Concert

De muziek uit de grotten, geweldig sfeervol. Vooral het stuk vanaf 2:34 vind ik erg mooi. Ik bleef in de eerste grot ook altijd lang genoeg in het level om dat stukje weer te horen. :D

 

Aquatic Ambiance

Onderwater levels horen vaak de meest gehate levels van een spel te zijn, maar door deze prachtige track is ieder onderwater level in Donkey Kong Country een feest. Door deze prachtige en kalmerende muziek waan je jezelf helemaal niet in gevaarlijke wateren. Ongetwijfeld een van de mooiste muziekjes uit de video game historie ooit en zover ik weet ook de persoonlijke favoriet van David Wise zelf. _O_

 

Life in the Mines

De muziek uit de mijn levels mag er ook zijn! Ook weer zo'n type level waar je graag enige tijd mag verblijven om naar de muziek te kunnen blijven luisteren. _O_

 

Fear Factory

De energieke muziek uit de pittige fabriek levels. Bij het horen van deze track stroomt de adrenaline vanzelf door je lichaam heen. :D

 

Gang-Plank Galleon

En tot slot de epische final boss muziek, die pas echt losgaat rond 0:28. _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Valt me van je tegen dat je deze plaat niet benoemt. Nou ja, dan doe ik het maar.

 

The Credits Concerto

Met dit sterke staaltje muziek wordt de game afgesloten en nemen de personages één voor één afscheid van de speler, die het verhaal tot een goed einde heeft gebracht. Als kind, toen ik voor het eerst zelf de grote eindbaas King K. Rool wist te verslaan, was dit een ontzettend heerlijk geluid in mijn oren. En nog steeds.

 

Trouwens, vinden jullie niet dat Nintendogames (en dan met name de SNES-games) altijd verdomd goede creditsthemes wisten te bewaren voor het laatst? Ook de volgende game heeft daar een handje van. Ik werd geïnspireerd door het Raad de Game-spel, maar we gaan het hebben over: MEGA MAN X. :D

 

Tot op heden de enige Mega Man-game die ik heb uitgespeeld (ga je schamen, ik weet het), maar die muziek is zó lekker. Neuriebaar, zeg maar. Een paar eigen favorieten.

 

Boomer Kuwanger

De laatste jaren is dit één van mijn grote favorieten, al is het maar omdat je er zó'n heerlijk spionage-gevoel bij krijgt. En als je een beetje de fantasie de vrije loop laat, dan zou dit helemaal geen slechte animé-introtheme kunnen zijn. Nee, niet? Ik zeg al niks meer. Luister 'm, hij is gaaf.

 

Spark Mandrill

Had, net als Launch Octopus overigens, bijna niet op deze lijst gestaan. Maar die melodie! Die snerpende chiptuned elektrische gitaren! Die drumchips! Whooooo! ...Eigenlijk is dit een opmaat naar Storm Eagle. En toch is dit nummer intenser dan Storm Eagle.

 

Storm Eagle

De opening. Ho-ly-shit. Maar ik zeg er wel bij, het is voornamelijk een goed staaltje muziek, juist door de goede combi met het level. Je waait alle kanten op en moet je staande weten te houden in de waaierige chaos. Omhoog klauteren te midden van bewegende platforms vol vijanden. Lastig, vertel ik je.

 

Armored Armadillo

Een beetje zoals 'Password', het is een oorwurm die niet meer uit je kop gaat eer je hem in je hoofd hebt zitten. Laten we wel wezen, dit deuntje is een hyperactief riedeltje tot en met. Lange tijd mijn favoriet geweest, maar een beetje te vaak gehoord, nu. Wel nog steeds zeker het vermelden waard

 

Launch Octopus

Had dus, zoals ik zei, bijna niet op mijn lijst gestaan, maar vooral die openingsdreun is heerlijk.

 

Credits

Zie je! Ook dit spel heeft een meesterlijke creditstheme. Hoewel, deze game heeft eigenlijk iets van 3 endingsthemes, maar in mijn optiek is dit wel de meest episch-gerichte slotmuziek van het spel. :D

 

Password

Als laatste nog even dit. Dit deuntje. Je werd er mee kapot gegooid. Na ieder level, nadat je game over kreeg, nadat je wilde saven, nadat je... Eigenlijk altijd. En het is zo fucking BLIJ. Maar CATCHY. ...En toen kwam Frey om de hoek kijken. _O- Die gooide er nog een paar duizend keer op MSN mee rond en toen was de chaos al helemaal compleet. It kinda grew on me. Het is een beetje mijn Rickroll van de SNES; een hysterisch, fout riedeltje, maar you start to like it. Ik vind het wel serieus een lekker ritme hebben. Wacht, vind ik dat echt of heb ik het gewoon te vaak gehoord? :P

 

Tot zover. ^_^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuk topic, erg mooie en tevens herkebare muziek voorbij zien komen! :D

 

Een paar titels die even snel in me opkomen:

 

Blackwell series / Blackwell Epiphany

Erg goede point & click game in retrostijl, de muziek geeft een geweldige impuls aan het geheel. De delen spelen zich grotendeels 's avonds af in New York City, deels in het verleden en deels in het heden.

 

Jack Orlando: A Cinematic Adventure

Veel ouder spel, minder in gameplay dan Blackwell, maar qua muziek ook zeer geslaagd. Heb me er vroeger erg mee vermaakt en werd helemaal in de wereld van de jaren '30 in Chicago gezogen.

 

Need For Speed II SE

Hoewel helemaal niet het beste spel in de reeks volgens velen, is het altijd een persoonlijke favoriet van mij geweest. Met name in multiplayer modus (werkt ook over TCP) kon je vanwege de catch up er altijd een spannende strijd van maken. De muziek van deze game wordt i.t.t. de titel zelf wèl als goed beschouwd, er schijnt zelfs een heel zeldzame semi-officiële soundtrack van te bestaan genaamd Excessive Speed. De main menu track is meteen top :)

 

One Must Fall 2097

Eén van de betere vechtspellen voor pc halverwege de jaren '90. Maar de soundtrack is ook reden om het spel weer te starten, heerlijke tracks!

 

Ik moest bij dit topic ook meteen aan muziek denken uit games zoals Tony Hawk's Pro Skater 2 en GTA, maar dat zijn meer verzamelalbums van bestaande popartiesten.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Daar gaan we dan: Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest, David Wise op zijn best. _O_

 

Opening Fanfare

Het begint al met de opening fanfare... Dan zit je er toch gewoon al meteen helemaal in? :D

 

K. Rool Returns

Om vervolgens over te gaan naar het titelscherm.

 

Steel Drum Rhumba

Daarna volgt het menu. Herken je daar misschien wat van de oude Donkey Kong tune?

 

Welcome to Crocodile Isle

En dan natuurlijk de episch klinkende muziek van de wereldmappen.

 

Klomp's Romp

Daarna is het tijd voor het eerste level: een schip level. Uiteraard met bijpassende muziek en sounds.

 

Jib Jig

Op het schip klim je ook hoog in de masten en behalve van het prachtige uitzicht, kun je ook van de mooie muziek genieten.

 

Lockjaw's Saga

Maas soms moet je ook de diepte in en in dit geval is dat onderwater. Daar wachten boze vijanden op je en zeer inspirerende muziek.

 

Boss Bossanova

Aan het eind van iedere wereld wacht een gemene boss op je. Ze worden onder andere ondersteund door deze machtige track.

 

Hot Head Bop

Je komt aan bij de gloeiendhete vulkaan. Doe je best om niet in de lava te vallen, maar geniet tegelijkertijd van de volgende, geweldige track.

 

Mining Melancholy

Op de vulkaan vind je ook enkele mijnen en deze levels bevatten mijn favoriete track uit de hele reeks... Luister simpelweg en geniet van dit meesterwerk. _O_

 

Bayou Boogie

Na de vulkaan kom je terecht in een gevaarlijk moeras, waar de insecten je om de oren vliegen.

 

Snakey Chantey

Een schip level met uiterst vrolijke muziek om even in de stemming te komen. Het borduurt verder op het begin van de final boss theme uit deel 1.

 

Stickerb(r)ush Symphony

Nog een meesterwerk uit deze reeks... Dit prachtige stuk muziek is te horen in de altijd lastige doornen levels. Een van de meest geliefde tracks uit de historie van video game muziek. Luister en ondervind zelf waarom. _O_

 

Flight of the Zinger

Je bereikt nu het pretpark "Krazy Kremland" dat omringt wordt door gigantische bijenkorven. Hoewel je hordes Zingers moet ontwijken, word je enorm gemotiveerd door deze schitterende track.

 

Disco Train

In Krazy Kremland vind je enkele levensgevaarlijke achtbanen. Ook hier heb je alleen maar de muziek nodig om jezelf te motiveren om tot het einde van de baan te komen.

 

Run! Rambi! Run!

Aan het eind van de laatste bijenkorf wacht je een onaangename verrassing: King Zing, een reusachtige bij, komt achter je aan! De intense muziek tijdens deze wilde achtervolging is echter alles behalve een nare verrassing.

 

Forest Interlude

Dan is het tijd om naar een spookachtig woud te gaan. De geesten kunnen angstaanjagend zijn, maar de muziek is een genot voor het oor.

 

Haunted Chase

Het spookhuis in dit woud bevat een dodelijke achtbaan. Het level is net zo intens als de muziek die te horen is tijdens deze wilde rit.

 

Cranky's Conga

Cranky Kong is er weer om je helpen met diverse tips. Ook in deze muziek herken je de oude Donkey Kong tune terug.

 

School House Harmony

Bezoek de school van Wrinkly Kong als je het spel op wilt slaan.

 

Swanky Swing

Ook quizmaster Swanky Kong is aanwezig. Beantwoord de vragen in zijn quiz om extra levens te verdienen.

 

Funky the Main Monkey

En ook Funky Kong staat je bij in dit avontuur. Hij helpt je om terug te reizen naar vorige werelden.

 

Bonus Intro

Is Swanky Kong daar weer? Nee, dit is de intro van een bonus level. :P

 

Token Tango

Vind en doorsta alle bonus levels om alle Kremcoins te verdienen. Voel je vooral niet opgejaagd door de vlugge muziek...

 

In A Snow Bound Land

Je komt eindelijk aan bij Kaptain K. Rool's kasteel, maar eerst moet je je nog een weg banen door de koude ijsgrotten. Ook hier klinkt weer een ijzingwekkend goede track. _O_

 

Krook's March

Als je het kasteel eindelijk echt binnengaat, weet je dat de eindstrijd nadert. Maar de kasteel levels zijn net zo pittig als de muziek die klinkt.

 

Stronghold Showdown

Daar is Donkey Kong, het avontuur is voorbij!

 

The Flying Krock

Te vroeg gejuicht! Kaptain K. Rool weet met Donkey Kong te ontkomen...

 

Bad Bird Rag

Voordat je de confrontatie aan kunt gaan met Kaptain K. Rool, wacht je nog één laatste test: een race door de lucht tegen Screech. Alleen als je de vaardigheden van papegaai Squawks beheerst, maak je een kans. De muziek maakt je gelukkig helemaal niet zenuwachtig...

 

Crocodile Cacophony

De K. Rool battle theme uit deel 1 was natuurlijk episch, maar deze mag er ook zijn! Misschien vind ik deze persoonlijk stiekem zelfs nog wel beter. ;)

 

Donkey Kong Rescued

Na het gevecht is het uiteraard tijd voor de credits. Geniet van de parade van karakters en natuurlijk van de prachtige muziek.

 

Klubba's Revielle

Klubba bewaakt "The Lost World" en laat je erdoor voor een flinke lading Kremcoins. Daag hem vooral niet uit, want hij is net zo krachtig als deze track.

 

Lost World Anthem

Dit is de intense muziek van de wereldmap van The Lost Word. Hier vind je dan ook enkele zeer pittige levels.

 

Primal Race

Alleen in de The Lost World kom je de jungle levels tegen en dus ook deze muziek, die weer erg sfeervol is.

 

Game Over

Wat je ook doet, deze muziek kun je in het spel zelf maar beter niet te horen krijgen. :P

 

Diddy Clear

Een van de muziekjes als je een level beëindigt als Diddy Kong.

 

Dixie Clear

En misschien nog beter: een van de muziekjes als je een level beëindigt als Dixie Kong. _O_

 

 

Zo, wordt nu misschien toch maar eens tijd om te stoppen met deze schitterende soundtrack. Maar één muziekje moet ik nog even kwijt.

Een geweldige remix van Flight of the Zinger:

 

 

_O_  _O_  _O_

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

En dan volgt natuurlijk Donkey Kong Country 3: Dixie Kong's Double Trouble! Hoewel hier slechts een handjevol tracks van David Wise was, heeft ook dit spel zeker een paar fantastische muziekjes.

 

Wrinkly 64

Wrinkly Kong die in haar grot Super Mario 64 zit te spelen is natuurlijk wel iets bijzonders. Zeker met dit Mario muziekje erbij. :D

 

Hot Pursuit

Deze intense muziek is te horen in enkele pittige levels waar je met flinke snelheid doorheen moet gaan. Past perfect!

 

Water World

Onderwater muziekjes in Donkey Kong spellen, het lijkt altijd een succes te zijn. Deze track klinkt zo heerlijk mysterieus en je waant je echt op de bodem van de oceaan als je ernaar luistert. Vooral bij het onderwater level waar je daadwerkelijk de duistere diepte induikt, past dit helemaal. _O_

 

Rockface Rumble

Ook de muziek bij de berg levels is niet verkeerd! Bij het horen van deze muziek voelt het net alsof je je echt ergens hoog in de bergen bevindt.

 

Mama Bird

De theme van de Banana Bird Queen. Dit muziekje klinkt zo finale-achtig. Hoewel dit slechts optioneel is, voelt het echt alsof dit is waar je al die tijd naartoe hebt gewerkt. En voor de 103% jagers is dat ook wel zo. :P

 

Chase

De laatste jacht op K. Rool, samen met de Banana Bird Queen, wordt ook nog vergezeld door een mooie en zeer passende track.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nu is het tijd voor Contra, de NES versie. Een van mijn favoriete spellen van vroeger. _O_

 

Niet zo veel verschillende muziekjes, maar wel stuk voor stuk uitstekende tracks. :D

Hier dus een lijstje met de level muziekjes:

 

Jungle Theme

Enemy Base

Waterfall Theme

Snow Field Theme

Energy Zone Theme

Aliens Lair Theme

 

En dan deze twee nog:

 

Boss Battle _O_

Ending Theme

 

Overigens voor degenen die hier al ontzettend lang zijn: wellicht dat de Snow Field Theme dan bekend klinkt? :P

Zo niet, dan luister eens naar deze remix. ;)

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga verder met nog een NES game: Power Blade. Ook een spel met een geweldige soundtrack. _O_

 

Kon niet kiezen tussen de sectoren, dus daarom alle 7:

 

Sector 1

Sector 2

Sector 3

Sector 4 Mijn favoriet _O_

Sector 5

Sector 6

Sector 7

 

En dan ook nog de final boss muziek en de ending theme:

 

Final Battle

Ending Theme Prachtige ending muziek. Hiermee voelt het spel ook echt klaar. _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lufia II: Rise of the Sinistrals is mijn favoriete RPG en is ook lange tijd mijn favoriete spel geweest. De soundtrack zit weer boordevol schitterende muziekjes en hier is een kleine selectie van persoonlijke favorieten:

 

The Lost World

De muziek van de laatste stad waar je komt, een plek waar haast niemand kan komen. Hier gaan belangrijke dingen gebeuren en dat voel je ook bij deze muziek. _O_

 

Final Battle

Dit muziekje ademt gewoon "finale" en het is dan ook de muziek van de laatste dungeon. Mijn favoriet uit deze soundtrack. _O_

 

Theme of Daos

Het muziekje van de laatste confrontatie met de leider der Sinistralen. Na een tijdje gaat het over in een remix van de intro van Lufia 1. _O_

 

Battle #3

Oftewel het battle muziekje van de Sinistralen, de eindbazen van het spel. Mijn favoriet van de 3 battle themes. _O_

 

The Savior of Those on Earth

Na het finale gevecht moet de held al zijn krachten gebruiken om het laatste gevaar af te wenden. De prijs zal hoog zijn, maar dat is de kwaliteit van de bijbehorende muziek ook. _O_

 

Eigenlijk ademen al deze muziekjes wel "finale", maar ze zitten dan ook allemaal op het eind. :P

 

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een van mijn favorieten is Total Annihilation. Ik vraag me af wat het budget was voor de muziek. Je hoort een compleet orkest. Geen synthesizers!

 

Vooral als je in een battle zit komt er spannende muziek.

 

 

En deze is ook prachtig:

 

aangepast door Bananensap
The Dig OST toevoegen
Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag wil ik graag een muziekje van Super Mario 3D World eruit pikken:

 

 

De ghost house theme van Super Mario World was altijd mijn favoriet, totdat ik dit spel speelde. Deze muziek past zo perfect bij de ghost house levels.

Mijn nieuwe favoriet dus daarvoor. _O_

aangepast door Frey
Link naar bericht
Delen op andere sites

Okami, wat een spel... En de soundtrack is er wederom een waarvan ik elke track hier wel neer zou kunnen zetten, maar dat zou me een waslijst worden zeg...

Daarom pik ik er weer eentje uit, mijn favoriet:

 

_O_  _O_  _O_

 

Een regelmatig terugkerend muziekje is hier bewerkt tot passende track voor de laatste fase van de final boss. In deze muziek zit werkelijk alle emotie uitstekend verwerkt.

Maar dat wordt misschien pas echt duidelijk voor je wanneer je het spel zelf doorspeelt en dan uiteindelijk bij dit moment aankomt. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag breng ik een spel onder de aandacht dat persoonlijk mijn favoriete deel uit de NES serie is, niet alleen qua Game Play, maar ZEKER ook qua Muziek;

 

MM4.jpg

 

Opening

Bij de opstart van het spel wordt je al direct getrakteerd op geweldige openingsmuziek. 

In de link hierboven is het tweede gedeelte van de opening te horen.

 

Title

Vervolgens kom je in het titelmenu.

 

Stage Select

Wanneer je kiest voor de optie "start game" kom je direct in jhet stage select scherm, waar je zoals bij elk Mega Man spel mag bepalen welke robotleider je het eerst wil proberen uit te schakelen.

Deze stage select is voor mij persoonlijk de beste stage select muziek van de NES reeks.

 

Start Game

Als je een robotleider hebt gekozen wordt deze zichtbaar uitgelicht en start de stage, met de introductie van bovenstaande muziek.

 

Ring Man

Dive Man

Skull Man

Pharaoh Man

Bright Man

Toad Man

Drill Man

Dust Man

Elke Robot leider heeft andere stage muziek; Hierboven zijn deze allemaal te beluisteren.

Mijn persoonlijke 2 favorieten zijn die van Dive Man en Skull Man.

 

Boss Battle

Als je dan eenmaal de stage doorlopen hebt start de confrontatie met de robotleider en volgt de Boss fight.

Ook deze muziek is mijn persoonlijke Boss fight muziek van de NES reeks.

 

Weapon Take

Wanneer je de robotleider hebt verslagen neem je de kracht van de robotleider over door zijn wapen te absorberen.

 

Gossack Map

Gossack Stage 1

Gossack Stage 2

Wanneer je alle 8 de robotleiders hebt uitgeschakeld komt de leider van de robots naar voren; Dr. Gossack.

Om hem uit te schakelen moet je zijn kasteel volledig doorlopen.

De route die je af moet leggen wordt getoond op een plattegrond van het kasteel.

Gedurende het doorlopen van het kasteel zijn er 2 stage muziekstukken te horen.

 

Wily Map

Wily Stage 1

Wily Stage 2

Wanneer je Dr. Gossack hebt verslagen blijkt dat hij is gemanipuleerd.

De ware aartsrivaal, Dr. Wily doet zijn intrede en het blijkt dat hij (weer) het grote brein achter alles is en Dr. Gossack als pion heeft gebruikt.

Net als bij Dr. Gossack ga je achter Dr. Wily aan en ook deze keer moet je zijn gehele kasteel doorlopen om een confrontatie af te dwingen.

En ook deze keer wordt de af te leggen route getoond op een kaart van het kasteel en zijn er weer 2 stage muziekstukken te horen.

 

Final Battle

In het laatste level van Dr. Wily's kasteel moet je zoals altijd wederom alle 8 de robotleiders uitschakelen, om de lift naar Dr. Wily te openen.

In deze confrontatie gaat het er hard aan toe, maar Dr. Wily weet te ontsnappen in zijn capsule.

Er volgt nog een laatste stage en aan het einde van de stage vindt dan uiteindelijk de finale confrontatie plaats (met daaronder geweldige muziek!)

 

Ending

Nadat je Dr. WIly hebt verslagen volgt het eind van het verhaal, begeleid door de Ending muziek van het spel

 

Staff Roll

En na de Ending muziek volgt als laatste nog de Staff Roll, waarin alle robotleiders de revue passeren, met daarbij alle namen van de ontwerpers.

De mensen die Mega Man 2 hebben gespeeld zullen deze muziek herkennen als de openingsmuziek van dat spel.

Deze versie vind ik persoonlijker veel beter en is ook 1 van mijn persoonlijke favoriete Mega Man muziek :P 

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, RM said:

Staff Roll

 

En na de Ending muziek volgt als laatste nog de Staff Roll, waarin alle robotleiders de revue passeren, met daarbij alle namen van de ontwerpers.

De mensen die Mega Man 2 hebben gespeeld zullen deze muziek herkennen als de openingsmuziek van dat spel.

Deze versie vind ik persoonlijker veel beter en is ook 1 van mijn persoonlijke favoriete Mega Man muziek :P

 

Vind ik ook het meest herkenbare muziekje van de reeks. :D  _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Mario & Luigi reeks staat zoals eerder gezegd vooral bekend om zijn prachtige soundtracks.

Ook Mario & Luigi: Paper Jam Bros. heeft enkele top muziekjes afgeleverd.

 

Where's Toad?

Het muziekje dat klinkt wanneer je weer eens een aantal verstopte Paper Toads moet zien te vinden. Het blijft echt in je hoofd zitten na een tijdje. :P

 

Destination Unknown

De track die je onder andere hoort bij een Toad quiz, maar ook bij enkele missies. Ook deze raak je na een tijdje niet meer kwijt. :D

 

Mysterious Bowser's Castle

De onheilspellende muziek in Bowser's kasteel. Vooral het stukje vanaf 1:13. _O_

 

Double Bowsers!

De final boss muziek is zoals gewoonlijk weer genieten geblazen. Deze duistere track is te horen wanneer je eindelijk aantreedt tegen beide Bowsers. _O_

 

Final Battle

En wanneer ze fuseren, gaat de muziek helemaal los. Twee fantastische tracks tijdens het laatste gevecht. _O_

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

The Legend of Zelda: Link's Awakening is niet alleen een geweldig spel, maar het heeft ook een zeer aanstekelijke soundtrack.

"Ballad of the Wind Fish" vind ik echter de mooiste muziek van alle Zelda spellen... Hier de tracks waar het in voorkomt:

 

Marin Sings the Ballad of the Wind Fish

Link and Marin’s Song

Link and Marin Talk

Ballad of the Wind Fish _O_

Song of Awakening! _O__O_

Ending

 

En deze mag er uiteraard ook zijn:

 

Mt. Tamaranch (Tal Tal Heights) _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Nu de SNES music contest voorbij is, zet ik hier mijn twee meest favoriete video game muziekjes aller tijden neer.

Beide spellen waar de muziek uit afkomstig is, zaten in de contest, maar opmerkelijk is wellicht dat ik nog geen van die gespeeld heb...

Toch ben ik dat zeker nog eens van plan, vooral Chrono Trigger.

 

Ik kwam de muziekjes ooit per toeval tegen en daarna ook vele prachtige remixen. Zo ben ik enorm van deze tracks gaan houden.

Het gaat om:

 

 

en

 

 

Die laatste is nog een ongebruikte track ook. Vreselijk zonde...

Echter daarna wel gebruikt in de DS remake.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben Chrono Trigger aan het spelen en ben bezig met de laatste side quests voordat ik het gevecht met Lavos aan zal gaan. Het is zeker een aanrader om Chrono Trigger te spelen. Wat een super spel. Vind het ook heerlijk dat het turn-based is. En dat de game mechanics ook vrij eenvoudig zijn. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

 

Heb me er in vastgebeten en ik speel geen anders spel meer voor ik het uit gespeeld heb. Kan niet wachten tot ik het op mijn lijstje uitgespeelde games kan zetten. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Gisteravond was er weer een gameconcert. Dit keer minder gefocust op Turrican II (alhoewel er wel 2 tracks van voorbijkomen) maar nog altijd even goed.

Het is een ander symphonieorkest, maar dezelfde presentator en dirigent als in Bochum, waar ik zelf bij ben geweest.

De livestream is gelukkig geheel gratis en in 720p terug te kijken:

 

http://www.arte.tv/player/v3/index.php?json_url=http%3A%2F%2Fconcert.arte.tv%2Fde%2Fplayer%2F62889&config=arte_concert&lang=de_DE

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Donkey Kong Country: Tropical Freeze was natuurlijk ook weer een spel met uitmuntende muziek. Maar wil je ook met David Wise?

De hele soundtrack komt gewoon weer in aanmerking. Deze keer wil ik er echter af en toe eentje uitpikken, zodat de aandacht wat verdeeld wordt. ;)

 

Ik begin met deze:

De mensen die deze muziek alleen uit het spel kennen, hebben mogelijk nooit het hele nummer gehoord. Nou, dan wordt het eens tijd om in alle rust naar dit meesterwerk te luisteren.

Vanaf 0:49 wordt het was echt vreselijk mooi. En rond 1:58 wordt er nog even een schepje bovenop gedaan...

 

David Wise _O__O__O_

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
21 hours ago, MarsM said:

Sowieso fantastisch in deze game is de klassieke doch vernieuwde versie van Lockjaw's Saga! Hier toepasselijk ingezet in Irate Eight, voordat je de enorme octopus treft _O_

 

Laten we die dan meteen als volgende nemen. :P

 

 

Dit was zo'n enorme verrassing. _O_

De opbouw ook van dit nummer. Eerst heb je nog geen idee, maar dan wordt het al snel herkenbaarder met als hoogtepunt natuurlijk het stuk vanaf 1:26. _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

 

Vandaag neem ik deze uit The Legend of Zelda: Twilight Princess.

Snowpeak is een van mijn favoriete Zelda locaties. Ik ben sowieso dol op sneeuwgebieden in games, maar de atmosfeer hier vind ik zo geweldig.

Voelt echt alsof je naar het eind van de wereld gaat, mede door deze track. _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

 

De Hyrule Castle muziek van Breath of the Wild... _O__O__O_


Deze keer is er niet gekozen voor de traditionele theme, maar een epische mix van onder andere Ballad of the Wind Fish, Ganon's theme en natuurlijk de Legend of Zelda main theme.

Met deze muziek kost het niet veel moeite om je te motiveren voor het verkennen van het kasteel. Wat je daar allemaal te wachten staat zal ik nog niet verklappen, want nog niet iedereen hier is zo ver. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

De soundtrack van Breath of the Wild vind ik over het algemeen juist niet heel bijzonder. Zijn voornamelijk kabbel-deuntjes ipv échte bombastische composities, zoals bij Skyward Sword - The Ballad of the Goddess.

 

Maar inderdaad... nog lang niet bij Hyrule Castle aanbeland. Het spel is voor mooi gewoon té groot, daarom is het niet m'n favoriete Zelda. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist, MarsM zei:

De soundtrack van Breath of the Wild vind ik over het algemeen juist niet heel bijzonder. Zijn voornamelijk kabbel-deuntjes ipv échte bombastische composities, zoals bij Skyward Sword - The Ballad of the Goddess.

 

Maar inderdaad... nog lang niet bij Hyrule Castle aanbeland. Het spel is voor mooi gewoon té groot, daarom is het niet m'n favoriete Zelda. ;)

 

Het spel is zo groot als je zelf wil. Je kunt zelfs al vrijwel meteen naar Ganon toe als je wil, maar of dat verstandig is... :+

 

De soundtrack vind ik wat onderschat. Misschien inderdaad niet zo bombastisch als eerder, maar er zitten echt enkele mooie werken tussen met soms ook een knipoog naar het verleden. En de soundtrack sluit prachtig aan bij de sfeer van de gebieden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha... ik ben er ook nog lang niet.

Ik heb wel mijn eerste divine beast uitgeschakeld en ik weer inmiddels hoe je die verschrikkelijke guardians kunt uitschakelen.

 

Maar het spel is inderdaad te groot en ik wil ook nog wel andere spellen spelen.

Ik ben  bijvoorveeld nu ook begonnen met Kirby and the rainbow paintbrush, die ook een leuke soundtrack heeft ;)

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 7-12-2016 at 20:20, Frey zei:

Daar gaan we dan: Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest, David Wise op zijn best. _O_

 

Opening Fanfare

Het begint al met de opening fanfare... Dan zit je er toch gewoon al meteen helemaal in? :D

 

K. Rool Returns

Om vervolgens over te gaan naar het titelscherm.

 

Steel Drum Rhumba

Daarna volgt het menu. Herken je daar misschien wat van de oude Donkey Kong tune?

 

Welcome to Crocodile Isle

En dan natuurlijk de episch klinkende muziek van de wereldmappen.

 

Klomp's Romp

Daarna is het tijd voor het eerste level: een schip level. Uiteraard met bijpassende muziek en sounds.

 

Jib Jig

Op het schip klim je ook hoog in de masten en behalve van het prachtige uitzicht, kun je ook van de mooie muziek genieten.

 

Lockjaw's Saga

Maas soms moet je ook de diepte in en in dit geval is dat onderwater. Daar wachten boze vijanden op je en zeer inspirerende muziek.

 

Boss Bossanova

Aan het eind van iedere wereld wacht een gemene boss op je. Ze worden onder andere ondersteund door deze machtige track.

 

Hot Head Bop

Je komt aan bij de gloeiendhete vulkaan. Doe je best om niet in de lava te vallen, maar geniet tegelijkertijd van de volgende, geweldige track.

 

Mining Melancholy

Op de vulkaan vind je ook enkele mijnen en deze levels bevatten mijn favoriete track uit de hele reeks... Luister simpelweg en geniet van dit meesterwerk. _O_

 

Bayou Boogie

Na de vulkaan kom je terecht in een gevaarlijk moeras, waar de insecten je om de oren vliegen.

 

Snakey Chantey

Een schip level met uiterst vrolijke muziek om even in de stemming te komen. Het borduurt verder op het begin van de final boss theme uit deel 1.

 

Stickerb(r)ush Symphony

Nog een meesterwerk uit deze reeks... Dit prachtige stuk muziek is te horen in de altijd lastige doornen levels. Een van de meest geliefde tracks uit de historie van video game muziek. Luister en ondervind zelf waarom. _O_

 

Flight of the Zinger

Je bereikt nu het pretpark "Krazy Kremland" dat omringt wordt door gigantische bijenkorven. Hoewel je hordes Zingers moet ontwijken, word je enorm gemotiveerd door deze schitterende track.

 

Disco Train

In Krazy Kremland vind je enkele levensgevaarlijke achtbanen. Ook hier heb je alleen maar de muziek nodig om jezelf te motiveren om tot het einde van de baan te komen.

 

Run! Rambi! Run!

Aan het eind van de laatste bijenkorf wacht je een onaangename verrassing: King Zing, een reusachtige bij, komt achter je aan! De intense muziek tijdens deze wilde achtervolging is echter alles behalve een nare verrassing.

 

Forest Interlude

Dan is het tijd om naar een spookachtig woud te gaan. De geesten kunnen angstaanjagend zijn, maar de muziek is een genot voor het oor.

 

Haunted Chase

Het spookhuis in dit woud bevat een dodelijke achtbaan. Het level is net zo intens als de muziek die te horen is tijdens deze wilde rit.

 

Cranky's Conga

Cranky Kong is er weer om je helpen met diverse tips. Ook in deze muziek herken je de oude Donkey Kong tune terug.

 

School House Harmony

Bezoek de school van Wrinkly Kong als je het spel op wilt slaan.

 

Swanky Swing

Ook quizmaster Swanky Kong is aanwezig. Beantwoord de vragen in zijn quiz om extra levens te verdienen.

 

Funky the Main Monkey

En ook Funky Kong staat je bij in dit avontuur. Hij helpt je om terug te reizen naar vorige werelden.

 

Bonus Intro

Is Swanky Kong daar weer? Nee, dit is de intro van een bonus level. :P

 

Token Tango

Vind en doorsta alle bonus levels om alle Kremcoins te verdienen. Voel je vooral niet opgejaagd door de vlugge muziek...

 

In A Snow Bound Land

Je komt eindelijk aan bij Kaptain K. Rool's kasteel, maar eerst moet je je nog een weg banen door de koude ijsgrotten. Ook hier klinkt weer een ijzingwekkend goede track. _O_

 

Krook's March

Als je het kasteel eindelijk echt binnengaat, weet je dat de eindstrijd nadert. Maar de kasteel levels zijn net zo pittig als de muziek die klinkt.

 

Stronghold Showdown

Daar is Donkey Kong, het avontuur is voorbij!

 

The Flying Krock

Te vroeg gejuicht! Kaptain K. Rool weet met Donkey Kong te ontkomen...

 

Bad Bird Rag

Voordat je de confrontatie aan kunt gaan met Kaptain K. Rool, wacht je nog één laatste test: een race door de lucht tegen Screech. Alleen als je de vaardigheden van papegaai Squawks beheerst, maak je een kans. De muziek maakt je gelukkig helemaal niet zenuwachtig...

 

Crocodile Cacophony

De K. Rool battle theme uit deel 1 was natuurlijk episch, maar deze mag er ook zijn! Misschien vind ik deze persoonlijk stiekem zelfs nog wel beter. ;)

 

Donkey Kong Rescued

Na het gevecht is het uiteraard tijd voor de credits. Geniet van de parade van karakters en natuurlijk van de prachtige muziek.

 

Klubba's Revielle

Klubba bewaakt "The Lost World" en laat je erdoor voor een flinke lading Kremcoins. Daag hem vooral niet uit, want hij is net zo krachtig als deze track.

 

Lost World Anthem

Dit is de intense muziek van de wereldmap van The Lost Word. Hier vind je dan ook enkele zeer pittige levels.

 

Primal Race

Alleen in de The Lost World kom je de jungle levels tegen en dus ook deze muziek, die weer erg sfeervol is.

 

Game Over

Wat je ook doet, deze muziek kun je in het spel zelf maar beter niet te horen krijgen. :P

 

Diddy Clear

Een van de muziekjes als je een level beëindigt als Diddy Kong.

 

Dixie Clear

En misschien nog beter: een van de muziekjes als je een level beëindigt als Dixie Kong. _O_

 

 

Zo, wordt nu misschien toch maar eens tijd om te stoppen met deze schitterende soundtrack. Maar één muziekje moet ik nog even kwijt.

Een geweldige remix van Flight of the Zinger:

 

 

_O_  _O_  _O_

 

Ik ga helemaal met je akkoord Frey, de muziek van David Wise is me ook het meeste bijgebleven voornamelijk DKC2 had een ontzettend veel goeie tracks.  Sommige critici vonden het te "game achtig" klinken maar dat mag soms ook wel :)  Zijn werk in het spel Tengami is ook erg mooi, ik zou het zeker eens proberen!  Stickerbush all the way :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Geweldige muziek hier :):)

Maar ik denk vaak aan de C64 tijd terug.

Muziek van Rob Hubbard  (oa. Commando en One man and his droid) of Rim Follin (Ghouls'n'Ghosts) vind ik echt super.

One must fall mmm dat vond ik trouwens ook nog wel een leuk spel ook, menig uur aan besteed :P

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...