Ga naar inhoud

Wie Is De Mol? 2017 Pool


Aanbevolen berichten

Zoals gezegd hebben MarsM en ik onze gedachten uitgewerkt voor onderstaande;

intro.png

 

Afleveringen: Zaterdag, 20:30 (NPO 1)

Moltalk (Nabeschouwing na elke aflevering): Zaterdag, 21:30 (NPO 3)

 

De Kandidaten

Groepsfoto.jpg

 

Afgevallen kandidaten

 

Kandidaten+Afvallers.png

 

Hoe werkt het spel (programma)?

Hieronder staat overzichtelijk uitgelegd hoe het spel werkt.

Mocht je het televisieprogramma nog niet eerder hebben gezien dan wordt zeker aangeraden om onderstaande door te lezen, zodat je de spelregels begrijpt.

 


Speluitleg.png

 

De Pool

De Wie Is De Mol? 2017 Pool bestaat uit 3 onderdelen, die per onderdeel worden uitgelegd;

 

Onderdeel 1: Voorspellingsvragen

Iedere deelnemer beantwoordt voordat het programma begint de onderstaande vragen:

vragen.png

Onderdeel 2: Mol, Winnaar, Verliezer en Afvaller voorspellen

Ieder deelnemer stuurt per week (uiterlijk een dag voordat de nieuwe aflevering begint) zijn voorspelling door over wie zij denken dat op dat moment achtereenvolgens De Mol, De Winnaar, De Verliezer en De Afvaller van de week zijn:

Logos.png

Voorspellen kan door in het invulbestand de bijbehorende logo's onder de kandidaat te slepen, waarvan zij denken dat ze op dat moment horen.

Het kan ook voorkomen (zoals bij voorgaande seizoenen) dat er 1 (of meerdere) afleveringen tussen zitten, waarin er niemand afvalt.

Als de deelnemer denkt dat dit het geval zou kunnen worden bij een voorspelling, dan kan het symbool voor Afvaller van de week (het rode scherm) naar de laatste kolom (een rood scherm met een rood kruis (geen afvaller) worden gesleept.
 
Onderdeel 3: Jokers

Iedere deelnemer beschikt elke week over 10 jokers.

Deze jokers kunnen door iedere deelnemer worden ingezet op kandidaten waarvan zij het sterke gevoel hebben dat die kandidaat zeker niet af zal gaan vallen in de te voorspellen week.

Ook deze jokers kunnen in het invulbestand op dezelfde manier als bij onderdeel 2 onder de namen worden gesleept.
 

 

 

Het Invulbestand

Hieronder een afbeelding van het invulbestand met uitleg

 


Invulbestand.png
 

 

Download hier het Excel bestand (hierin vind je ook de speluitleg)

Wie Is De Mol 2017 Pool.xls

 

De Puntentelling

De punten kunnen als volgt worden verdiend en/of worden als volgt toegekend:

 

Onderdeel 1:

Voor elke goed voorspelde vraag verdient de deelnemer 10 bonuspunten

Voor de laatste vraag geldt dat de deelnemer die het dichtst bij het uiteindelijke bedrag zit 10 bonuspunten krijgt.

Onderdeel 2:

Voor iedere goede voorspelling (en dit zal logischerwijs pas volledig duidelijk worden na afloop van het programma) geldt de puntentelling in het onderstaande schema:

Ronde 2.png

Voorbeeld:

Als een deelnemer in week 1 denkt dat bijvoorbeeld Diederik de Mol is en in week 2 denkt dat het toch Jochem is, dan kan dit ook zo worden ingevuld.

·         Blijkt Diederik uiteindelijk de Mol te zijn dan verdient de deelnemer voor week 1 dus 10 punten, in de tweede week 0 punten.

·         Blijkt het uiteindelijk Jochem te zijn, dan krijgt de deelnemer voor week 1 dus 0 punten en in de tweede week 9 punten, enzovoorts.

Dit geldt ook voor de andere voorspellingen.

Goede voorspellingen later in het spel worden dus wekelijks minder waard, omdat er logischerwijs minder kandidaten overblijven en er steeds meer informatie bekend wordt.

Op deze manier blijft het spannend en wordt voorkomen dat een deelnemer "uitgeschakeld" is als na 5 weken op dezelfde mol zijn/haar mol uit het spel vliegt.
 
Onderdeel 3:

Iedere joker is 1 punt waard.

·         Als een joker wordt ingezet op een kandidaat die de volgende ronde haalt dan is de joker / het punt verdiend

·         Als een joker wordt ingezet op een kandidaat die blijkt af te vallen dan wordt de joker / het punt verloren

Op deze manier kun een deelnemer net als in het echte spel zelf de keuze maken om de inzet te spreiden over meerdere kandidaten of om vol op een kandidaat in te zetten (bijvoorbeeld in week 1 iedere kandidaat 1 joker, of alle 10 jokers op 1 kandidaat).

 

Spelregels Pool

 


·         Iedere deelnemer die mee wil doen, download het bestand en vult deze wekelijks in

·         Iedere deelnemer stuurt zijn inzending uiterlijk een dag voor de start van de uitzending via PB naar mij (zodat ik alle voorspellingen in een (nog te maken) algemeen overzicht in de OP kan verwerken en het overzichtelijk blijft)

·         Het voorspellen mag op geheel eigen invulling, echter veranderen van voorgaande voorspellingen is niet meer mogelijk

·         Als een week niet wordt ingevuld heeft dat geen gevolgen voor de deelname, maar uiteraard wel gevolgen voor de puntentelling (de niet ingezette punten worden dan ook niet verdiend)

·         De winnaar van de Pool is de deelnemer met de meest verdiende punten

·         Mochten na afloop 2 deelnemers exact hetzelfde aantal punten hebben (en die kans is vrij klein), dan is voorspellingsvraag 5 (de hoogte van het eindbedrag in de pot) doorslaggevend (de deelnemer die er het dichtst bij zit die wint)

·         De winnaar krijgt een award (het logo van Wie Is De Mol?)

 
Doe mee!

Kleine moeite --> Groot plezier; Hoe meer zielen, hoe meer vreugd ;)

 

Spelverloop

Hieronder staat het schema met de volgorde waarin de kandidaten afvallen (en waarin dus ook te zien is wie er nog in zitten.

Logischerwijs is het schema nu nog leeg, maar die wordt per aflevering ingevuld.

Onderin het schema wordt ook het bedrag in de pot per aflevering bijgehouden.

 

Verloop.png

 

Inzendingen & Tussenstand

Hieronder worden de inzendingen van iedere deelnemer per onderdeel (en per aflevering) getoond.

Daarnaast is ook de (tussen)stand zichtbaar.

 

1 + Stand.png

 

2.png

 

2B.png

 

3.png

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 219
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...

Ondanks dat het nog 3 weken duurt voordat het begint, toch even een reminder.

 

Download allen het Excel bestand in de OP en doe mee met deze pool!

Ook als je het programma niet kent en nooit hebt gezien is het leuk om mee te doen.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog iets meer dan 2 weken.

 

Ik heb inmiddels een schema opgesteld om alles bij te kunnen houden voor de Pool;

Uiteraard hoop ik wel dat er genoeg animo is om mee te doen...

Op dit moment heb ik 1 inzending binnen, maar ik hoop echt op minstens 6 deelnemers ;) 

 

Om een klein beetje op weg te helpen voor de 5e voorbereidingsvraag, hieronder tevens de eindbedragen in de pot van alle voorgaande seizoenen;

Pot.png

 

Inzenden kan tot en met 6 januari

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
11 hours ago, djkoelkast said:

Kun je misschien iets meer uitleg geven over het invullen, ik vind het vrij ingewikkeld en wellicht houdt het ook anderen tegen.

 

Zeker;

 

De details en de puntentelling staan natuurlijk al uitgebreid te lezen in de OP, maar het komt op het onderstaande neer;

 

De pool bestaat uit 3 onderdelen;

1. Voorspellingsvragen

2. Wie is...

3. Jokers

 

- Onderdeel 1 vult iedereen eenmalig in, voordat aflevering 1 begint (dus uiterlijk 6 januari)

 

- Onderdeel 2 vult iedereen wekelijks in; Elke week vult iedereen voordat de aflevering begint in;

   - Wie hij/zij op dat moment denkt wie De Mol is

   - Wie hij/zij op dat moment denkt wie De Winnaar wordt

   - Wie hij/zij op dat moment denkt wie De Verliezer wordt

   - Wie hij/zij op dat moment denkt wie De Afvaller van de komende aflevering wordt (of denkt dat er niemand afvalt)

 

- Onderdeel 3 vult iedereen wekelijks in, voordat de aflevering begint;

   - Iedere aflevering mag iedere deelnemer 10 jokers inzetten voor extra punten.

     Deze jokers kunnen worden ingezet op de personen waarvan hij/zij denkt dat ze zeker doorgaan naar de volgende aflevering (dus niet afvallen)

 

 

Voorbeeld:

Voor aflevering 2 zet iemand in:

- Jochem is de Mol

- Roos is de winnaar

- Sigrid is de verliezer

- Diederik valt af

 

5 jokers op Jochem,

4 jokers op Roos en

1 joker op Sanne

 

 

De deelnemers kunnen het Excel bestand in de OP gebruiken of de voorspellingen los doorgeven via pb

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hieronder alvast de leader van het nieuwe seizoen:

 

 

Helaas is (voor zover nu bekend) dit jaar geen special rondom het programma aangekondigd.

Mochten er mensen zijn die het programma niet kennen en meer achtergrondinformatie willen hebben heb ik hieronder ook de 3 voorgaande specials geplaatst die zijn uitgezonden:

 

13 Jaar Wie Is De Mol - Niets Is Wat Het Lijkt - Special

Niets Is Wat Het Lijkt - Special (seizoen) 2015

Niets Is Wat Het Lijkt - Special (seizoen) 2016

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Zojuist in de OP alvast de schema's geplaatst en daarnaast ook alvast mijn voorspellingen en de voorspellingen van Frey verwerkt.

 

@Hinse, @djkoelkast, @TMP  @samba-boy, @Ross, @Keetie, @Berleas, @Niveath@Logitech

Gezien jullie vaak aan contests en pools meedoen, stuur ik jullie ook een persoonlijke reminder om mee te  doen aan deze pool.

 

Iedereen kan nog tot en met aanstaande vrijdagavond inzenden.

Doe mee, maak deze pool mogelijk en maak kans op een award!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Als jou dat helpt dan gaan we dat doen ;)

Laten we dan zeggen dat de inzending binnen moet zijn voordat de aflevering begint.

Het uitwerken kan dan achteraf ook.

 

Zijn er dan ook mer mensen die dan mee willen doen? 

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

 

Aflevering komt morgenavond op televisie, maar nu al staat het gehele internet vol met theoriën over wie het zou kunnen zijn.

 

Zojuist werd ik ook getipt door een collega dat er gisteravond een preview/voorbeschouwing Moltalk is geweest voor het nieuwe seizoen;

Hierin spreken Margriet van der Linden en Chris Zegers met Art Rooijakkers.

 

 

Ik heb het nog niet gezien, maar ga het zeker terug kijken!

 

Op dit moment heb ik nog steeds slechts 1 inzending binnen (en die van mijzelf).

Nog anderhalve dag... Doe mee.

Inzenden van antwoorden duurt nog geen 10 minuten per week!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)
22 minutes ago, djkoelkast said:

Ik wil nog wel vragen om nog geen dingen te spoilen in het topic, ik kijk de uitzendingen meestal pas een dag ofzo later (ik neem ze op). Anders kan ik het topic niet volgen.

 

Geen zorgen,

 

Zodra de serie begint zorg ik ervoor dat alle huidige informatie in de OP achter spoilers worden geplaatst, inclusief het verloop schema.

Enkel de inzendingen en de huidige punten blijven dan open staan (direct zichtbaar).

 

Maar uiteraard hoop ik wel op meer deelnemers (nu in totaal 3 inzendingen, inclusief die van mezelf).

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik doe ook mee, maar man wat is het moeilijk om dit in te vullen, zeker als je nog helemaal geen aflevering hebt gezien :P

 

Leuk om misschien toe te lichten, mijn 'blinde' keuze (pun intended) voor aflevering 1 is dan toch maar Jeroen als Mol ;) . Ook wellicht domme redenaties, maar soms moet je op gevoel en statistieken vertrouwen. En misschien gaan jullie wel lekker twijfelen! En Frey als nieuwe kijker... veel plezier, je gaat nog ontdekken wat het begrip 'Molloot' inhoudt :P 

 

(Voor djkoelkast, weet natuurlijk niet precies wat je onder spoilers verstaat... ik ga even uit van wie een rood scherm heeft gehad, of wat in de media 'lekt' over afvallers. Ik houd daar sowieso rekening mee, onderstaande toelichting bevat geen spoilers, alleen mijn speculatie :) )

 

- Het is een hele slimme man en hij is goed in tv-spellen (o.a. 2x Slimste Mens finale gehaald en 1x gewonnen). Hij zou de rol aankunnen.

- Art gaf aan dat het een goed moment was om het overbekende motto 'niets is wat het lijkt' om te dopen in 'het is maar hoe je er naar kijkt'. Kan een hint zijn naar de achternaam van Jeroen.

- 'Things look different here' is jarenlang 'de' spreuk geweest voor Oregon. Weer iets met 'kijken' / hoe je er naar kijkt.

- Hij gaf als reden voor zijn afwezigheid in de opnameperiode aan dat hij z'n verstandskiezen wilde laten trekken... een bijnaam voor verstandskiezen is molaar / mol. Doordachte flauwheid, of is hij al gestart met hints?

- Hij staat op de groepsfoto als enige man tussen 4 vrouwelijke kandidaten (rechts van Art). Sanne als enige vrouw aan de linkerkant. Sanne en Jeroen werden ook als eerste deelnemers bekend gemaakt. Is er een reden voor?

- Hij staat als 9e in de leader. Sinds vele seizoenen op rij stond de uiteindelijke Mol altijd op plek 7 of later. Die lijn zetten ze misschien wel voort :P 

 

Ik heb er weer zin in! ;) .

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb zojuist de OP aangepast;

  • Alle onderdelen staan nu verborgen, om op deze manier "sneller" de tussenstand en de inzendingen te zien.
  • De onderdelen in rode tekst bevatten, wanneer het spel is begonnen, spoilers (wie is er afgevallen?)

Zoals gezegd, probeer bij het plaatsen van berichten zo algemeen mogelijk te reageren, zodat niet direct duidelijk is wie er is afgevallen.

Zo is het voor iedereen leuk om dit topic ook te bekijken die de laatste aflevering heeft gezien.

 

Iedereen kan nog meedoen totdat de eerste aflevering vanavond om 20:30 begint.

Vanaf dat moment kunnen er ook geen wijzigingen voor de eerste aflevering en het eerste onderdeel worden gedaan.

Voor de afleveringen daarna moet iedereen ervoor zorgen dat de inzending binnen is voordat die aflevering begint. 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 hours ago, djkoelkast said:

Het invullen is heel makkelijk, alleen wat dingen verslepen en opslaan. Het leek eerst heel ingewikkeld maar dat is het niet.

Gewoon meedoen :D

 

Inderdaad! :D Het lijkt ingewikkeld, maar dat is het echt niet. Het enige dat je moet doen is wekelijks je inzending doen (en dat kost je hooguit een minuut tot net zo lang als je zelf wilt twijfelen of analyseren :P )

 

De pool is ook zodanig opgezet dat je echt tactisch moet nadenken / inzetten en net als in het echte spel moet inschatten of je je inzet wilt spreiden of besluit om tunnelvisie op enkele kandidaten toe te passen ;) . Blijkt nou dat je een verkeerde inschatting hebt gemaakt (jouw molkeuze voor week 1 vliegt er bijv. al direct uit) kan je in de loop van de weken je inzet en strategie gewoon nog aanpassen en blijf je gewoon in de race. Ook als je pech of geen grote kennis van het programma hebt, kun je alsnog winnen. ;) 

 

Hoe meer deelnemers hoe leuker! Wordt enorm gewaardeerd! :) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inmiddels zitten we op 6 deelnemers (ik update zodadelijk de OP).

Als er nog minimaal een deelnemer zich aanmeldt dan wint ook de runner-up een award :P

 

Even ter verduidelijking:

Iedere week mag je 10 jokers inzetten op wie je wilt en hoe je wilt.

Vul deze 10 jokers ook echt elke week in (niet inzetten is sowieso geen punten voor die week).

De jokers zet je in op deelnemers waarvan je denkt dat ze een aflevering verder komen (dus ze dienen niet ter verzilvering of extra punten voor een juist voorspelde mol o.i.d.) ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het was zeker niet slecht.

Ik moet wel zeggen dat ik het in tegenstelling tot eerdere seizoenen veel moeilijker vind om de mol in een vroeg stadium aan te kunnen wijzen.

Ik heb al wel een aantal namen weg kunnen strepen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Alleen maar leuk natuurlijk als het nog niet meteen zo duidelijk is, al kan je inderdaad altijd al wel de helft wegstrepen :) . De focus lag veel op de vrijstellingen waar een Mol geen belang bij heeft, wat het sowieso lastiger maakt om de Mol te ontmaskeren. Maar de locatie en de beelden waren weer prachtig!

 

Ben totaal niet meer gericht op scenes die duidelijk gemonteerd zijn, zoals een groepje dat een envelop niet ziet. Komt alleen maar zo uitgemeten voor de kijkers in beeld, omdat het niet relevant is. Allemaal bliksemafleiders.

 

Wat is jullie indruk? :) Al slachtoffers van tunnelvisie? :) 

Op basis van gedrag en aflevering 1 is voor het vroege stadium mijn idee:

 

 

 


Sowieso kandidaat: Imanuelle, Jochem, Roos, Sigrid

Verdacht gedrag, maar waarschijnlijk kandidaat: Sanne, Diederik, Thomas

Mol: Jeroen of Yvonne.

 

Jeroen was deze aflevering enkel met vrijstellingen bezig. Volgende week wordt wellicht duidelijker in hoeverre hij voor het geld gaat.

Yvonne staat wel bovenaan m'n verdachtenlijst. Ze heeft in het spel nog weinig verdachts gedaan, maar in contra-denken is dat juist opvallend. Ze staat vrij zelfverzekerd in het spel, zonder een spoortje van zenuwen. Ze wilde ook steeds als eerste het geld pakken en er trots mee wapperen, terwijl dit groepsgewijs sowieso was gebeurd. Beetje stoken in de bioscoop ging ook vrij aardig. Daarnaast vertrouwde Vincent juist haar volledig wat gevolgen kan hebben gehad voor z'n test, maar verder werd ze als enige zelfs door geen enkele mede-kandidaat verdacht.
 

 

 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Het "plaatsen" van verdenkingen in de montage is na het debakel van vorig jaar alleen maar erger geworden, zo kunnen we al gaan bedenken wie er waarschijnlijk ver gaat komen.

Ik vind de lokatie een van de minste van de afgelopen jaren, te stedelijk. Ook valt het tegen dat het in een Engels sprekend land is. Maargoed, de groep lijkt me wel ok deze keer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
24 minutes ago, djkoelkast said:

Het "plaatsen" van verdenkingen in de montage is na het debakel van vorig jaar alleen maar erger geworden, zo kunnen we al gaan bedenken wie er waarschijnlijk ver gaat komen.

Ik vind de lokatie een van de minste van de afgelopen jaren, te stedelijk. Ook valt het tegen dat het in een Engels sprekend land is. Maargoed, de groep lijkt me wel ok deze keer.

 

Persoonlijk staat bij mij noordwest USA nog hoog op het verlanglijstje om heen te gaan, en op zich vind ik het een keer leuk dat ze niet in een oriëntaals gebied bivakkeren. Ik vond Ierland destijds ook geen verkeerde keuze. Dat de communicatie makkelijker is, kan gecompenseerd worden met opdrachten die de focus daar minder op leggen. En inderdaad, wel een aardige groep lijkt het dit keer.

 

Ik heb nog niet echt kritisch gekeken dus ik heb nog geen flauw idee wie de mol kan zijn. :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites
17 hours ago, djkoelkast said:

Het "plaatsen" van verdenkingen in de montage is na het debakel van vorig jaar alleen maar erger geworden, zo kunnen we al gaan bedenken wie er waarschijnlijk ver gaat komen.

Ik vind de lokatie een van de minste van de afgelopen jaren, te stedelijk. Ook valt het tegen dat het in een Engels sprekend land is. Maargoed, de groep lijkt me wel ok deze keer.

 

Een ander element waar je informatie uit kunt halen is ook dat dit jaar spellen in elkaar overlopen.

Zo moeten de organisators er eigenlijk al 100% zeker van zijn dat in dit geval zowel de vrijstellingen door de ene groep, als het vraagteken in de andere groep daadwerkelijk worden gevonden. Dit bleek dan ook allemaal kinderlijk eenvoudig en 'mollen' was ook zo goed als niet mogelijk. Je kunt er wel vanuit gaan dat als spellen vaker in elkaar gaan overlopen, de Mol in posities gaat komen waarin het vervolgspel gegarandeerd kan worden gespeeld.

 



Aangezien die 4 man in de helikopter gezamenlijk de vrijstellingen wel zouden vinden en Mollen bij het geldspel praktisch niet mogelijk was, is de kans dus het grootst dat de Mol niet in de helikopter zat. Zo weten ze namelijk zeker dat het vraagteken wordt opgepakt, voor het extra element voor de toeschouwers in het prisoners dilemma in de bioscoop. Daarnaast kan de Mol goodwill kweken in de groep door in het begin fanatiek geld te pakken, zodat het ook voor de Mol wat heeft opgeleverd: vertrouwen (dat is zeker gelukt).

 

'Niets is wat het lijkt'? Mijn motto sinds een aantal jaar is 'Wat je ziet, is het sowieso niet'. Blijkt steeds heel effectief om de Mol vroegtijdig te kunnen aanwijzen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klaas begon met hoogstpersoonlijk 1000 euro in de pot te brengen bij het eerste spel... gelijk het enige geld in de hele aflevering.

Vervolgens kwam hij in een positie waarin hij als 1 van 3 kandidaten z'n scherm te zien kreeg, omdat hij juist voor geld wilde gaan (risico nemen voor geld).

 

Maw: hij begon als voorbeeldkandidaat, in tegenstelling tot een hoop anderen in de montage. Dat jij het doorhad (ik zelf overigens ook, al voor die achterlijke klooster-hint in aflevering 2) zegt niks over de gedachte die de organisatoren hier achter hadden en dat was niet met het doel het er dik bovenop te leggen... eerder het tegenovergestelde :) 

 

In aflevering 1 van dit seizoen (17) gebeurt imo hetzelfde: al het geld is eenvoudig binnen en voor de rest ging het over vrijstellingen. Wat kon de Mol doen en/of wat had jij als Mol gedaan? Aangezien de Mol weinig relevantie had: Beginnen met geld pakken, dan gaan de kandidaten wel op elkaar letten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 hours ago, samba-boy said:

Voor mij is dit de allereerste reeks waar ik actief naar kijk. En ik ben duidelijk gegrepen door tunnelvisie. :P 

 

Ik wilde mijn theorie hier bijna droppen, maar dan zou ik mezelf gruwelijk in de vingers snijden om deze pool te winnen, mocht ik gelijk hebben :') We zullen het zien.

 

Kun je dan niet aan ons een hint over je verdenking geven? ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is inderdaad wel leuk om te speculeren over wie je denkt dat het is :P

Zelf ben ik gisteren ook weer iets wijzer geworden (MarsM heeft mij het één en ander laten weten), en zodoende heb ik nu ook wel een behoorlijk overtuigende gedachtegang over het verloop.

Eens zien of dat uitkomt ;)

 

Overigens aan iedereen die meedoet met de pool; 

Zorg ervoor dat je inzending voor aflevering 2 binnen is voordat de aflevering begint.

Als iedereen ermee accoord kan gaan publiceer ik direct de inzendingen in de OP.

Zodra ik hem heb ingevuld zal ik deze ook showen,

Link naar bericht
Delen op andere sites
On 9 januari 2017 at 3:26 PM, samba-boy said:

Voor mij is dit de allereerste reeks waar ik actief naar kijk. En ik ben duidelijk gegrepen door tunnelvisie. :P 

 

Ik wilde mijn theorie hier bijna droppen, maar dan zou ik mezelf gruwelijk in de vingers snijden om deze pool te winnen, mocht ik gelijk hebben :') We zullen het zien.

 

De inzending die je doet voor de pool wordt toch openbaar gemaakt, dus iedereen kan uiteindelijk zien wat je gedachten zijn :P .

 

Daarnaast: er zijn 3 miljoen kijkers met evenzoveel theorieën die je overal om je heen hoort. Vaak zijn die ideeën / vermoedens vrij standvastig. Ik denk bijv. dat Yvonne de Mol is (ga ik ook zo invullen voor de volgende aflevering). Als jij denkt dat het een andere kandidaat is ga je me vermoedelijk niet overtuigen, net zo goed als dat overtuigen omgekeerd vermoedelijk ook niet lukt ;) .

 

Tenslotte: voor het winnen van de pool heb je ook wel een beetje geluk nodig: de Mol kan je vroeg ontdekken als je theorie klopt... voorspellingen voor de winnaar en de verliezer kan je nu eigenlijk nog nergens op baseren maar die zijn wel evenveel punten waard ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
On 10-1-2017 at 9:57 AM, Hinse said:

 

Kun je dan niet aan ons een hint over je verdenking geven? ;) 

Nou goed, ook gezien wat RM en Mars zeggen;

 

Iedereen op sociale media richt de pijlen op Jeroen en Roos, ik vind het teveel voor de hand liggen en ik richt mijn pijlen op iemand anders, juist door een gebrek aan beelden van de kandidaat in deze allereerste aflevering. Dat, gecombineerd met de titel (waar sowieso veel om te doen gaat zijn dit seizoen; ze willen (zoals aangegeven in meerdere interviews) revanche nemen op de Klooster-fuckup van vorig seizoen)) die een hele makkelijke hint lijkt te geven (maar dan komt Art weer in me op die zei "dit seizoen moet je er anders naar kijken" dus ook daar kijk ik dieper naar), versterkt dat gevoel.

Ik denk aan Thomas. In een tweet schreef ik al dat '...Zo gedaan' velen doet denken aan "Zo gezegd...", maar ik dacht meteen aan 'Laat me' van Ramses Shaffy. "Ik heb het altijd zo gedaan", en dat was nog voordat ik in de uitzending zelf hoorde dat Thomas in de serie 'Ramses' heeft meegespeeld.

Mijn vriendin zei "Je theorie is niet logisch, een mol blijft laag bij de grond!", maar daar komt de quote van Art die ik zojuist dropte om de hoek kijken. Oftewel, naar mijn idee zit de mol ín de heli. En dan kun je denken aan Jeroen, Roos, Thomas of Vincent (die er nu dus uitligt, dus dat ruimt op).  En Jeroen en Roos kwamen zo uitdrukkelijk in beeld, Roos kan niet liegen (al kan ze ook doen alsof ze niet kan liegen... Hmm...) en Jeroen, die lijkt me vooralsnog meer een enthousiaste kandidaat.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk juist dat de Mol NIET in de heli zit.

Wat is namelijk dan voor de Mol een manier om het spel te fucken?

 

Het geld wordt via de auto-groepen binnen gehaald en de mensen in de heli gaan voor vrijstellingen, die de Mol niet nodig heeft.

Dus de Mol kan zijn stempel drukken door in de auto plaats te nemen.

Bovendien, als je geheel aflevering 1 bekijkt dan kan er 1 hele duidelijke conclusie getrokken worden; Het vraagteken moest gevonden worden om het spel een juiste verloop te geven.

En wie vindt dat vraagteken (op een nogal opvallende manier)?

 

Daarnaast heb ik ook gekeken naar haar video vlogs en daaruit kan ik ook meerdere keren opmaken dat ze er lang in heeft gezeten.

En ze geeft daarin aan dat ze 2 personen al kende voor haar deelname aan dit seizoen (en daarvan heeft er al 1 het spel verlaten).

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kijkers zoeken naar Molacties en verdacht gedrag, maar punt is juist dat er volgens mij helemaal niet is gemold. De Mol zat dus niet in de auto om te mollen... de Mol zat in de auto om het geld en het vraagteken te kunnen pakken voor goodwill en spelverloop. 

 

Overigens, er zijn al wel vrij duidelijke punten / hints voor de identiteit van de Mol, vergelijkbaar met de Kloosterhint afgelopen seizoen. Zal het in een spoiler zetten, eigen keuze of je het wilt lezen. Voor de duidelijkheid, ik wil niet beweren dat dit doorslaggevend is, dus 100% zeker zijn we nooit. Zal het hier ook delen, dat hebben RM en ik ook onderling gedaan. Blijf echter vooral zelf ook goed nadenken en opletten en/of lekker je eigen theorieën volgen ;) . Ongetwijfeld volgen er de komende weken wel weer andere aanwijzingen, waardoor we misschien weer gaan twijfelen (denk het zelf alleen niet :P )

 

Let dus nogmaals goed op of je het wilt lezen, voordat je het gaat lezen.

 

 

 


In de leader komt op 0:21 seconden een shot van een rodeo gevolgd door hele snelle beelden van revolvers. Als je het beeld stil zet op het juiste moment zie je een still van een revolver met 7 kogels die op een specifieke manier zijn neergelegd. Art gaf voor dit seizoen aan dat 'het is maar hoe je er naar kijkt' het motto is.

Als je de still 180 graden draait (dus op z'n kop) vormen de kogels het patroon / de letters: 'Y II C' .

Y en C uiteraard 'Yvonne Coldeweijer'. De 'II' staat dan voor 'Yvonne de tweede' (de eerste bekende Mol droeg toevallig dezelfde naam: Yvon Jaspers...).

De revolver zelf is een ouderwetse Colt.

 

De Afbeelding kan ik even niet plaatsen, maar dat kan RM eventueel doen.

 

Aanvullend hierop komt er ook duidelijk een brievenbus in beeld waar '5115' op staat. 'Het is maar hoe je er naar kijkt'... want als je ook dit spiegelt krijg je '2112'... en 21-12 is Yvonne's geboortedatum.

 

Teveel toeval allemaal net als molcfklaas :) 
 

 

 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...