Ga naar inhoud

Wie Is De Mol? 2017 Pool


Aanbevolen berichten

  • Reacties 219
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

gepost (aangepast)

Inmiddels is de OP bijgewerkt en daarmee de einduitslag bekend:

 

In die OP is per onderdeel nu duidelijk te zien waarop iedereen punten heeft verdiend;

Elk vakje wat uiteindelijk punten opleverde in onderdeel 1 en 2 zijn groen gekleurd.

Onderaan onderdeel 2 is een tabelletje toegevoegd met het aantal punten dat per deelnemer is behaald per aflevering en daarachter staan het totaal aantal behaalde punten per deelnemer voor de goed voorspelde mol, winnaar en verliezer (kolom 1) en de afvallers (kolom 2).

Onderdeel 3 werkt net andersom; Daarin is voor aflevering 1 t/m 9 met rode vakken aangegeven waar géén punten werden verdiend en voor aflevering 10 waar wél punten verdiend werden (de mol).

 

Winnaar van de pool: djkoelkast awardmol1.png

Runner-Up van de pool: samba-boy awardmol2.png

 

Gefeliciteerd beiden :)

En tot slot aan iedereen: Dank voor jullie deelname  ^O^!

 

Wat mij betreft doen we het volgend jaar weer ;) 

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
8 hours ago, samba-boy said:

Buig, Mars, buig. {|_O-

 

Ik sta hier zelf nog van te kijken joh, ik ging aan het eind van aflevering 1 een tunnel in, ben er niet meer van afgeweken en zie hier :D

 

Aan de kampioenen! :

 

samba-boy, Haha! En ik sta hier volledig achter en BUIG diep! Vind het oprecht tof dat je na de eerste aflevering (waarin je op voorhand dacht dat Thomas de eerste afvaller zou worden) na wat twijfelen toch wat voorzichtig je theorie hier plaatste en dat je hier achter bent blijven staan zonder je ook maar een moment af te laten leiden door andere theorieën of hints. En zeker dit jaar is dat echt knap, want het kon tot de laatste seconde gewoon alle kanten op _O__O_

 

En ook djkoelkast had het goed! Gefeliciteerd! Ik heb weer genoten van onze klassieke Mol-discussies... en deze keer zat ik er gewoon volledig naast (al geldt dat voor zo'n beetje alles dit seizoen |:()

 

Over 'de Mol' zelf heb ik wel een mening. Vond het zeer van het kaliber Susan Visser... weinig Mol-acties behalve gekke bekken voor de camera, zeggen dat er 'wel veel geld werd verdiend, maar ik wilde een goede indruk maken' of mee-liften op acties van anderen. Het viel me tijdens de live-uitzending bijv. op dat vooral Jochem 3x een rare actie van zichzelf moest verdedigen of dat het staken van een rol papier uitrollen door Ima werd beschouwd als een Mol actie van Thomas. Daarnaast net als bij MolTalk zeer selectief beelden gekozen... wel leuk doen over een pot van 1200 euro in afl 5, maar waar ging het nou mis met dat touw in de laatste opdracht?? (Voorkomen dat de pot wordt verdubbeld is toch wel de essentie van je rol als Mol). En de kermis opdracht? Thomas pakte daar 500 van de totale 750 in die aflevering? En wat is er nu uiteindelijk met die foto gebeurd tijdens die spreekwoorden opdracht? En heeft hij nog wat gesaboteerd bij die alfabet opdracht? Ik miste erg veel... de nadruk lag vooral op dat niemand vraag 20 op hem invulde / hem doorhad... tja als je bijna niks doet:O|

 

Ik moest trouwens wel lachen om die achterlijke 'hints', vooral: 'Aflevering 9 heette het einde in zicht en als je de laatste letter van die titel pakt heb je de eerste letter van de voornaam van de Mol!'..... What...?O}

 

Al met al dus een leuk seizoen qua kandidaten en spanning tot het eind, maar de ontknoping/conclusie valt me best tegen. :) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh ja, ook nog een speciaal bedankje voor Ross voor het eenmalig niet tijdig invullen van de Pool voorspelling in week 3. Ben ik gelukkig niet helemáál onderaan geëindigd :P (het is echt verschrikkelijk... normaal gesproken ben ik er niet zó slecht in :P . Maakt Jochem voor mij wel de beste kandidaat van afgelopen jaren... die heeft me meer voor de gek gehouden de afgelopen weken dan de Mol zelf)

 

En ook zeer knap: Hinse heeft als enige alle 100 Jokers verdiend! _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minute ago, MarsM said:

Oh ja, ook nog een speciaal bedankje voor Ross voor het eenmalig niet tijdig invullen van de Pool voorspelling in week 3. Ben ik gelukkig niet helemáál onderaan geëindigd :P (het is echt verschrikkelijk... normaal gesproken ben ik er niet zó slecht in :P . Maakt Jochem voor mij wel de beste kandidaat van afgelopen jaren... die heeft me meer voor de gek gehouden de afgelopen weken dan de Mol zelf)

 

En ook zeer knap: Hinse heeft als enige alle 100 Jokers verdiend! _O_

 

 

Ik zie de gehaktbal mayo wel een keer verschijnen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 hours ago, MarsM said:

 

Aan de kampioenen! :

 

samba-boy, Haha! En ik sta hier volledig achter en BUIG diep! Vind het oprecht tof dat je na de eerste aflevering (waarin je op voorhand dacht dat Thomas de eerste afvaller zou worden) na wat twijfelen toch wat voorzichtig je theorie hier plaatste en dat je hier achter bent blijven staan zonder je ook maar een moment af te laten leiden door andere theorieën of hints. En zeker dit jaar is dat echt knap, want het kon tot de laatste seconde gewoon alle kanten op _O__O_

 

En ook djkoelkast had het goed! Gefeliciteerd! Ik heb weer genoten van onze klassieke Mol-discussies... en deze keer zat ik er gewoon volledig naast (al geldt dat voor zo'n beetje alles dit seizoen |:()

 

Over 'de Mol' zelf heb ik wel een mening. Vond het zeer van het kaliber Susan Visser... weinig Mol-acties behalve gekke bekken voor de camera, zeggen dat er 'wel veel geld werd verdiend, maar ik wilde een goede indruk maken' of mee-liften op acties van anderen. Het viel me tijdens de live-uitzending bijv. op dat vooral Jochem 3x een rare actie van zichzelf moest verdedigen of dat het staken van een rol papier uitrollen door Ima werd beschouwd als een Mol actie van Thomas. Daarnaast net als bij MolTalk zeer selectief beelden gekozen... wel leuk doen over een pot van 1200 euro in afl 5, maar waar ging het nou mis met dat touw in de laatste opdracht?? (Voorkomen dat de pot wordt verdubbeld is toch wel de essentie van je rol als Mol). En de kermis opdracht? Thomas pakte daar 500 van de totale 750 in die aflevering? En wat is er nu uiteindelijk met die foto gebeurd tijdens die spreekwoorden opdracht? En heeft hij nog wat gesaboteerd bij die alfabet opdracht? Ik miste erg veel... de nadruk lag vooral op dat niemand vraag 20 op hem invulde / hem doorhad... tja als je bijna niks doet:O|

 

Ik moest trouwens wel lachen om die achterlijke 'hints', vooral: 'Aflevering 9 heette het einde in zicht en als je de laatste letter van die titel pakt heb je de eerste letter van de voornaam van de Mol!'..... What...?O}

 

Al met al dus een leuk seizoen qua kandidaten en spanning tot het eind, maar de ontknoping/conclusie valt me best tegen. :) 

 

Die hele liveshow is gewoon kut en ik weet zeker dat er wel meer hints waren, maar die hebben ze niet behandeld.

Dus wat dat betreft ben ik het wel met je eens, maar er waren wel een paar klassieke molacties (in de duinen bijvoorbeeld en vanaf daar had ik hem door).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zat vanaf het moment dat Thomas op het nippertje door de cowboy met de lasso werd gepakt op hem. Na de voorlaatste aflevering begon ik erg te twijfelen, want ik kon mij eigenlijk niet voorstellen dat de Mol zomaar even de pot laat verdubbelen op het eind. Wat dat betreft heeft hij het gewoon slecht gedaan. Ik had Jochem vaak als afvaller ingevuld en zat kennelijk daarmee nog niet eens zover ernaast. Was wel leuk om zijn rol terug te zien. Er werd vreemd genoeg in de nabeschouwing weinig aandacht besteed aan die laatste opdracht, waarmee Thomas toch eigenlijk zijn doel als Mol deels heeft verprutst.

 

Al met al niet heel goed gescoord, maar was leuk om het seizoen op deze manier weer eens te kunnen volgen. Vond het ook wel een leuk seizoen qua opdrachten en kandidaten.

 

Bedankt voor het organiseren RM!

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 hours ago, djkoelkast said:

 

Die hele liveshow is gewoon kut en ik weet zeker dat er wel meer hints waren, maar die hebben ze niet behandeld.

Dus wat dat betreft ben ik het wel met je eens, maar er waren wel een paar klassieke molacties (in de duinen bijvoorbeeld en vanaf daar had ik hem door).

 

Al die 'verborgen hints' zijn ook wel voorbijgekomen de afgelopen weken in dit topic (de enveloppen die hij aanpakte van de ruiter, de oranje vingerafdruk op het boekje, enz.), maar veel was echt onzinnig of heel algemeen. Die afleveringtitels konden regelmatig ook op Jochem of Sanne slaan.

 

Dat spel in de duinen is juist ook weer zo'n mooi voorbeeld; dat hij 500 euro in zijn zak doet, ok leuk (die had hij zoals eerder gezegd zelf verdiend op de kermis maar dat werd dan weer niet besproken :')). Maar de grootste schade zat in de 1/2 1000 van Jochem en die werd vervolgens uitgebreid besproken. 

 

In aflevering 2 in die fabriek zag je ook alleen een vaag shot dat hij met Ima en Yvonne rondliep en niks deed... dat was de 'Mol-actie' De schade werd veroorzaakt door de kandidaten: Ima wilde stoppen met een opdracht, Sanne kon geen blaadje overtypen, Jochem kon die projector en blokken niet plaatsen, enz. Bij die porto-opdracht in de bergen zag je hem op de grond liggen en gekke bekke trekken (en 'zucht' weer moest Ellie Lust erbij worden gehaald wat ook echt vervelend begint te worden), maar hij deed helemaal niks. Jochem en Ima waren hier de grootste stoorzenders. Moltown opdracht... 'Jochem ging meteen rondrennen... dus ik liep maar achter hem aan'. Rodeo-opdracht vat het 'niks doen Mollen' het best samen; 'ik zag de 750 mevrouw, heb met haar gepraat en ben doorgelopen'... (Wooow... impressive) en toen ging de hele zaal weer uitgebreid in op Jochem die aan kwam lopen en dat bedrag niet doorbelde toen hij hoorde dat er 1 kandidaat voor hem was geweest (whyyyyyyy?! Dát is een Mol-actie! -0-)

 

En zo kan je alles op een rij zetten en kom je tot de conclusie dat de Mol zelf bijna niks heeft gesaboteerd, maar in dit geval vooral Jochem. En dan wordt in die live-show tig keer gezegd dat hij de beste Mol is want niemand had hem door... tja, dat begrijp ik wel en is ook weinig kunst aan. Beetje hetzelfde dus als Jan-Willem Roodbeen die al het 'werk' voor Susan Visser deed. En de kijkers zeiden de hele tijd 'bij Jochem ligt het er te dik bovenop... nee bij die lasso-opdracht en die cowboy-ballon opdracht dan niet bij Thomas :?

 

Daarom; vind de conclusie van dit seizoen heel teleurstellend en een belabberde Mol.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die verdubbeling van de pot was voor mij, na vanaf week 3 t/m 9 enkel twijfelen tussen Jochem en Thomas, definitief de doorslag dat Jochem de Mol moest zijn. Wat een slechte shit...

 

En dat werd op de typische corrupte MolTalk manier uitgelegd. Thomas die in een biecht lacherig doet over een pot van 1200 aan het begin van afl 5 (door de veiling wat zonder Mol hetzelfde resultaat had gehad, dat terzijde), maar vervolgens geen woord over het cadeautje van 12.000 en geen enkel beeldje of toelichting meer bij dit spel.

 

Klaas was een véééél betere Mol :Y , maar ja niet bij het publiek ('ze' hadden hem door).

 

Heel snel vergeten dit. Maar de Pool was wel heel leuk! ;) (en Yvonne ook!)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gefeliciteerd djkoelkast en samba-boy! Was een mooie pool RM, dank voor de organisatie!

 

Ik zat in week 1 als enige op de goede mol zie ik nu :P  En 2 van de 3 onderdelen gewonnen maar een povere invulling van onderdeel 2 zorgde voor een plek naast de awards net voor Frey.

 

Verder vond ik WIDM2017 wel een vermakelijk seizoen qua locatie en kandidaten. De spellen hadden wel beter gemogen en ook het mollen was weer ouderwets matig. Ik denk ook wel dat de makers worstelen met wat je nou wel en niet aan de kijker moet laten zien. Het moet dusdanig spannend blijven tot het einde voor de kijkers dat je toch vaak een gekleurd/selectief gedeelte van echt molwerk te zien krijgt. Maar er zijn zeker slechtere seizoenen geweest. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 hours ago, RM said:

Wat heeft iedereen toch met Sigrid :P?

 

Dat is gewoon een ontzettend mooi en intelligent meisje, klassieke schoonheid. De bril moet je gewoon wegdenken, da's een modestatement.

 

Dank voor de organisatie, leuke opzet! Als ze hier weer terug naar de basis zouden gaan met Wie is de mol dan zou het veel beter worden, kijk naar de Belgische seizoenen.

Ook de spellen zijn te simpel. Maar ik vond het zeker geen heel slecht seizoen (zoals dat seizoen met Anne Marie).

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...