Ga naar inhoud

Wie is de Mol? # 2


Aanbevolen berichten

  • Reacties 205
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Een simpele optie zou ook kunnen zijn:

 

elke week een winnaar en een mol kiezen

gaat 1 van jouw 2 keuzes naar huis lig je er uit

wie er het langst in zit heeft gewonnen, bij een gelijke stand geldt het aantal keer goed beantwoord

 

dan kan het gewoon open in het topic, scheelt sheets maken enzo, want daarvoor is het wellicht wel nog te kort dag. Maar is slechts een suggestie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
31 minuten geleden, djkoelkast zei:

Ik ga de moluitzendingen van België delen, de link komt in het members only-gedeelte. Graag voor jezelf houden.

Dan kun je zelf bepalen of je de afleveringen op een ander tijdstip wil kijken, alleen doe je dan best niet mee in het topic en/of een eventuele simpele pool natuurlijk ;) 

_O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier volgt een analyserend momentje. Misschien een basis voor een molboekje, maar misschien ook niet handig om te lezen als je nog niet gekeken hebt. Ik schuw niet voor spoilers, dus berg je maar vast. Ready or not, here I come.

 

6 minuten. Zoveel had ik nodig om al kijkende hardop te zeggen, "Tering, dit gaat fucking meesterlijk worden". Die eerste 6 minuten van deze eerste aflevering waren al interessanter dan volledige afleveringen van het afgelopen Nederlandse seizoen. Zo, ik heb het gezegd. Eerlijke vraag, heeft iemand ooit overwogen om alle dagboekmomentjes van de Nederlandse mol uit één aflevering op een rij te zetten? Het lijkt me dat je dan echt zoveel overbodige onzin overhoudt. En dat is waar 'DÉ Mol' (en die naam draagt het Vlaamse origineel met eer en respect) WEL in excelleert. Zij hebben geen 'En toen deed ik dit'-momentjes nadien nodig, want zij hebben dat niet nodig. Zij TONEN de momentjes, zonder sturende context, al dan niet met een hele fijne en warme, licht verduidelijkende voice-over van Gilles maar die nog steeds ruimte geeft tot eigen interpretatie. Het verkleurt niet wat je ziet of wat de productie wil dat je ziet. Werkelijk alles is tot in detail afgewerkt. Zelfs als er een minuscuul klein kansje bestaat op een technisch probleem, dan blijkt het slechts een slimme wending te zijn. Ik moet me inhouden om het superlatief 'briljante wending' op te schrijven.

 

Waar de Nederlandse Mol het moest hebben van 'hilarische' zaken als #Watgaatsinandoen, toont Axel rond die eerste 6 minuten aan wat het verschil is tussen hem en Sinan. (Ik parafraseer hier) "Ik kom hier niet om later terug te kijken op de mooie plaatjes of de herinneringen, ik kom hier om De Mol te winnen." Dát is een kandidaat die vol vuur gaat. Die stukjes oprechte interview, dat heeft een programma nodig om spanning op te wekken. En toen Axel dus de aangewezen persoon was om die spanning tot uiting te brengen... Toen zat ik ademloos te kijken. Deze vent heeft meer vuur voor het spel in zijn linkerduim, dan Sinan tot de finale in zijn hele lijf had. Ik schaamde me in een splitsecond voor Nederlandse mol Merel: een waardige mol, in een totaal verkeerd programma.

 

Het zal de grootste anti-fan zelfs verbazen dat ik tijdens de eerste (en uiteindelijk ook enige) opdracht voor geld in de pot nog hardop tegen mijn beeldscherm zat te roepen. "Alé, spring dan! JUMP MAN, JUMP! JÁÁÁÁ!" En nog meer van zulks. Emoties die ik het afgelopen seizoen hoopte te hebben bij, zoals weer eens bleek, zaterdagavond-vertier waarbij het draaide om ego's. De reden dat ik zo die vergelijking blijf leggen met de Nederlandse, is omdat het contrast niet duidelijker gemaakt kan worden: een Nederlandse serie, waarbij ons de 'bekende' VIPS ons door de strot worden geduwd (soms niet eens vanuit hunzelf, maar vanuit de productie die er al maanden vooraf een circus van maakt "wie er nu wel niet aan mee zullen doen"), tegen de onbekende kandidaten, die we in deze eerste uitzendingen haast uitsluitend aan het woord zien met een naambordje naast ze gemonteerd. En door die eerste opdracht, die (sorry Rik) duidelijk wordt uitgelegd, en vervolgens nog eens kalm en duidelijk wordt herhaald met visuele ondersteuning en voice-over, krijg je per duo hoog in de lucht een heel goed beeld van de kandidaten. Het draait dan alleen maar om de vraag of ze wel of niet geld in de pot gaan brengen. Zelfs al weet je dat er op dat moment nog geen mol tussenzit, onbewust kijk je naar hun doen en laten. Dát is 'De Mol'. Het gevoel dat je zelf aan het speuren bent.

 

Ik dwaal gruwelijk af. De Nederlandse mol draait dus om de VIPS, de personen die door productie worden aangeprezen als Vips (WIDM verandert meer en meer in een 'Zie hoe meesterpatisserie Robèrt een meestersmak tegen een rotswand maakt!"-Sterrenslag revival dan een jacht naar een saboteur) en dus meer om de kandidaten díe de niemendalletjes aan kutspelletjes speelt. De Vlaamse Mol draait om die jacht, om die briljant bedachte, dilemma-waardige spellen die daar vol trots de benaming 'OPDRACHTEN' dragen. Geen chaos, geen gebrek aan ether-discipline en andere kutzooi, gewoon gekte creëren door intense rust en kalmte. En dan timers seconden weg laten tikken. Tik, tik, tik...

 

Halverwege de verhoren tijdens de schermen 'Misschien/Niet de mol', merkte ik tijdens een paar antwoorden uit het niets getoeter op. Het was toen dat het me opviel hoe de montageafdeling een kluif had aan deze opnamen: door de hoogte waarop ze zich bevonden en het luidruchtige Vietnam, werden antwoorden afgemixt met 'ambience', sfeergeluid. Witte ruis. Geen hints. Geloof ik niet. Wat ik wel geloof, is dat de Vlaamse Mol iets toevoegt wat de Nederlandse, juist door de verplichte bekende mensen die alleen maar mee mogen doen, nooit kunnen evenaren. De audities. Je wordt als kijker niet 'om de tuin geleid', maar krijgt een warm, lekker gevoel dat je 'stiekem' mee mag kijken bij vertrouwelijke gesprekken. De enkele 'Biechtfragmentjes' die deze aflevering had zijn van beduidend mindere kwaliteit, omdat het alles uitstraalt dat de kandidaten dit zelf met een lullig telefooncamera'tje hebben gefilmd. En door de achtergrond van een hotelkamer en geen zielige duisternis, maakt het de sfeer compleet. Jij bent de enige die álles ziet.

 

...En toch ook helemaal niks.

 

Ik heb geen idee wie de mol is.

En ik vind het geweldig. _O_

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

@samba-boy en dan jouw hele verhaal, en dat ik het met elke letter eens ben. Punt.

 

Elke seconde van deze aflevering, dat is ‘De Mol’. De hele wereld mag het concept kopiëren, maar niemand kan het evenaren. En, sorry Rik, maar Gilles is gewoon een geweldige presentator.

 

Ik hebt wel wat stiekeme theorietje’tjes; sommige kandidaten laten zich direct enorm in de kaart kijken door te springen of goed te jongleren, waardoor ze minder kans hebben om als Mol te worden gekozen (want hoe gaan ze het nog faken als ze het na afl 1 willen verkloten) en dat zijn wel precies degenen die na het kiezen van de Mol zitten te observeren in het busje en weinig prijsgeven. ;)

 

Maar, ik heb gewoonweg geen geen uitsluitsel (zoals 10x Merel), omdat er geen montage-manipulatie is... wat een genot! :D 

Link naar bericht
Delen op andere sites

De vergelijking met Sterrenslag vind ik briljant gekozen en nu ik er over nadenk: inderdaad, een soort sterrenslag waar bijna elke week iemand afvalt met aan het einde een winnaar, een verliezer en iemand die de boel heeft geprobeerd te saboteren.

Het mooie aan De Mol is ook dat alle kandidaten een ander beroep hebben.

En als er nu nog geen mol is gekozen is is er vooraf ook niet zo veel voorbereid, wordt dus heel anders (tenzij ze ons beet hebben en dit laatste niet waar is ;) )

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 uur geleden, djkoelkast zei:

De vergelijking met Sterrenslag vind ik briljant gekozen en nu ik er over nadenk: inderdaad, een soort sterrenslag waar bijna elke week iemand afvalt met aan het einde een winnaar, een verliezer en iemand die de boel heeft geprobeerd te saboteren.

Het mooie aan De Mol is ook dat alle kandidaten een ander beroep hebben.

En als er nu nog geen mol is gekozen is is er vooraf ook niet zo veel voorbereid, wordt dus heel anders (tenzij ze ons beet hebben en dit laatste niet waar is ;) )

Als je ook hier geen promo’tjes kijkt, stop dan nu met lezen, maar......

 

 

 

Je zag Gilles al ‘s nachts de hotelkamer van de Mol binnensluipen om hem/haar te briefen, dus lijkt er echt op dat de Mol steeds last-minute of helemaal niet weet wat er gaat gebeuren. Wel te hopen dat we de Mol nu niet na een tijdje kunnen ontdekken door blauwe zakken onder de ogen _O- 

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 uur geleden, MarsM zei:

@samba-boy en dan jouw hele verhaal, en dat ik het met elke letter eens ben. Punt.

 

Elke seconde van deze aflevering, dat is ‘De Mol’. De hele wereld mag het concept kopiëren, maar niemand kan het evenaren. En, sorry Rik, maar Gilles is gewoon een geweldige presentator.

 

Ik hebt wel wat stiekeme theorietje’tjes; sommige kandidaten laten zich direct enorm in de kaart kijken door te springen of goed te jongleren, waardoor ze minder kans hebben om als Mol te worden gekozen (want hoe gaan ze het nog faken als ze het na afl 1 willen verkloten) en dat zijn wel precies degenen die na het kiezen van de Mol zitten te observeren in het busje en weinig prijsgeven. ;)

 

Maar, ik heb gewoonweg geen geen uitsluitsel (zoals 10x Merel), omdat er geen montage-manipulatie is... wat een genot! :D 

Merci :) Jouw theorie kag er ook wel wezen! Verder zei 1 van de vrouwelijke kandidaten tijdens de verhoren iets als "ik had het wel verwacht", die heeft sowieso een 'niet de mol' gekregen :P Geen "misschien wil ze dat je dat denkt", want dat was gewoon oprechte opgeluchte teleurstelling ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
19 minutes ago, samba-boy said:

Merci :) Jouw theorie kag er ook wel wezen! Verder zei 1 van de vrouwelijke kandidaten tijdens de verhoren iets als "ik had het wel verwacht", die heeft sowieso een 'niet de mol' gekregen :P Geen "misschien wil ze dat je dat denkt", want dat was gewoon oprechte opgeluchte teleurstelling ;)

Of juist wél ;).

Ze kan ook juist denken dat ze net moet doen alsof ze teleurgesteld is zodat niemand haar als de Mol zou zien mocht zij dan gekozen worden.

Dat heb ik dus al duidelijk bij Martijn; Die wil zo graag en is zo fanatiek dat die teleurstelling gewoon niet van zijn gezicht gehouden kan worden en die baalt denk ik écht ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oprechte teleurstelling is wel een emotie die je moeilijk kunt verbloemen.

 

Maar goed van het eerste spel weet je sowieso dat iedereen een kandidaat-instelling had, dus zij die goed hebben gejongleerd of overtuigend zijn gesprongen (of hun angst / principes) opzij zetten voor het geld) hadden niet de intentie om anderen direct te laten denken dat ze de Mol zijn. Die gingen echt voor de pot. Iets concreter; Martijn, Bas, Joeri. Juist Martijn en Joeri waren plots heel stil en observerend in de bus en Bas begon daar meteen zijn headhunter-vak in de praktijk te brengen door te gaan vissen wie de Mol is. Alle 3 naar mijn inschatting sowieso niet de Mol.

En dan heb je Axel en Ingrid. Die durfden gewoon écht niet en hielden redelijk hun kaarten op de borst jn de bus. Ook niet de Mol.

 

Dan houd ik er 5 over; van Kaat en Elisabet weten we weinig qua hoe ze in het spel zitten, want zij stonden enkel op die plank. Kaat lijkt me vooral jeugdig bijdehand en enthousiast, maar ik moet eerst meer zien. Elisabet kan ik erg moeilijk peilen.

Bruno en Liesbeth waren beiden geen uitblinkers in het jongleren dus toekomstige foutjes zouden ze eenvoudig kunnen faken. Toen ze in de kring zaten kreeg ik sterk de indruk dat Liesbeth een ‘jij wordt het misschien’ had. Bruno wilde dat iedereen volgens mij vooral graag laten geloven, maar hij zou de rol ook best aankunnen gezien z’n zelfverzekerde blik.

Eva komt wat nerveus op me over. Ze wil graag de Mol zijn, maar zou het ook weer niet aandurven enz.

 

Tot zover mijn analyse 😂

 

Als ik het nu zou moeten indelen;

Niet de Mol: Martijn, Joeri, Bas, Axel, Ingrid

Mogelijk de Mol: Bruno, Kaat, Eva

De Mol: Elisabet of Liesbeth

 

Altijd leuk als je over 9 weken terugziet hoe ver je goed zat met je denkrichtingen 😛

 

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aflevering 2 ook gezien, zit weer echt te genieten van deze serie. Leuke groep, Gilles blijft geweldig (prima vervanger van Michiel de Vlieger) en wat een schitterende locaties weer. Het Karst gebergte is ook echt een plek om een opdracht te doen. Super _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

De aflevering 2-analyse!

 

Wie kreeg er na het zien van de eerste opdracht zin in Vietnamees eten? :D Een leuke opdracht en te begrijpen chaos ontstond daar, inclusief het mooi gemonteerde maar niet overdreven sprankeltje hoop op het eind, dat het zomaar alsnog goed had kunnen gaan..  Maar helaas, de dipsaus was niet te kanen en de vis nog rauw. Dat betekent dat ze kunnen wapperen naar hun geld in de pot ;(

 

Nee, dan de zwakste schakel-opdracht. Een heftige en weeral met dilemma's die ik dit seizoen te weinig zag in de Nederlandse. In deze met kleine opdrachtjes doorspekte grote opdracht zaten meer mooie dilemma's dan in... enzovoort. Het viel me wel op dat één van de dames uit de zwakke groep bij de klim ineens een full stop opperde bij het 'hier heb je een beitel om de zwakste schakel te ontdoen'-moment. En dat er een van de dames last kreeg van 'duizeligheid'. Really? Duizeligheid? Zware klim? Ze stond in aflevering 1 nog op 50 meter hoogte, toch?

 

Mijn mol zit in het zwakke kamp. Maar in de pool heb ik anders ingevuld. Plus mijn gevoel zegt, ook uit kansberekening, dat het dit seizoen een vrouw is. De hunch zegt Elisabeth. (Want Mars' andere optie Liesbeth is er uitgevlogen _O-).

 

Mag ik wel nog even stilstaan bij die fucking heerlijke, serene rust die Gilles uitstraalt? Zelfs als hij nerveus is om de mol te briefen. En man, die stukjes met de mol zijn toch te briljant gedaan _O_

 

Ja, qua molboekje heb je deze week weinig aan me. Maar qua montage denk ik dat het een gevalletje Martijn/Joeri/Axel wordt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja iedereen zit op dezelfde kandidaten, dus afhankelijk van of die kandidaten de finale gaan halen of af gaan vallen heeft dat zeer zeker gevolgen voor de punten in de pool :).

Maar Nederland kan hier nog veel van leren; In vergelijking met De Mol België stelt het hier in Nederland dus écht niets meer voor... 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wie is de Mol NL s19; iets met varen met een bootje, snel terugvaren en dan kan je meer geld verdienen... of? De meeste mensen begrepen na drie keer terugspoelen de uitleg van Rik evengoed niet en alsnog was het nóg saaier dan de dia-presentatie van de foto’s van de bergtrip van dat on-interessante familielid op je vrije zaterdagavond. 😒

 

Bij de Mol België verwacht je dit niet, en terecht; als je langzaam vaart mag je namelijk op de grond slapen! Dus wordt er nou gemold met ‘vullen van pinda-pel-pijpjes’ of ‘niet willen slapen op een specifieke ondergrond met je favoriete huisdier’? Boeie! Er is geen enkele misleidende montage nodig en alle emoties en afwegingen die worden vastgelegd kunnen ook worden uitgezonden, want óók de Mol heeft geen trek in een harde vloer of een tarantula in z’n nek. Prachtig ook hoe de hele aflevering bestaat uit een doordachte aaneenschakeling van dilemma’s die uiteindelijk één geheel vormen, in plaats van de in NL 3x los-zand opdrachten. Wat een genot deze show, ook hoe de lokale bevolking echt wordt betrokken in het spel. Alleen maar lof. _O_ 

 

De Mol? Ik zit heel eerlijk diep in de tunnel: Elisabet.

Op de boot heeft ze geen hol gedaan behalve voorin zitten en blèren dat ze genaaid werden. Gevolg is dat ze geen enkele extra geld-verdien opdrachten met de pinda’s hebben gedaan. Bij de slang was ze heel ‘koel’ en heeft met oordopjes en ooglapjes geslapen; voor slechts 500 euro. Bij het vechtspel viel ze mij ook op; na ronde 2 op 400euro ging Bruno wankelen en wilde ze samen met Axel als enige doorgaan met verdubbelen. Toen dat gebeurde en ze op 800 euro kwamen sloeg ze ineens om en wilde ze cashen (de verdubbelaar werd ineens wel veel meer waard en Bruno had helaas stand gehouden). Logische redenatie voor een Mol, imo ook zonder groepsdruk.

 

En de uitsmijter; het konijn! Dat is toch briljant, want gebeurt daar nou iets mee of is dat een Red Herring?! Het konijn wordt in het sollicitatiefilmpje ter sprake gebracht. Faken dat je bang bent voor een konijn... Whut? Bij het ontbijt aan het begin is er vervolgens een konijn. Na onderzoek door de kandidaten over dat liegen van Gilles; niks. Vervolgens slapen met een zoogdier. Nee... weer geen konijn. Wat nou konijn? En dan in de preview; allemaal konijnen! Is de Mol misschien geboren in het Chinese jaar van het konijn? Het maakt niet uit... ze maken de kandidaten maar ook jou als kijker gewoon helemaal gek, zonder manipulatie. En ik kijk met smart uit naar de volgende aflevering! :D 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Er is natuurlijk wel een groot verschil: De Mol wordt commerciëel gemaakt, heeft Product Placement (al valt het mij in België nooit zo heel hard op, behalve bij het merk auto maar dat is niet zo erg) en heeft dus ook een veel groter budget.

Maar dan nog zou je ook met de beperkte Nederlandse middelen een betere serie kunnen maken, te beginnen met het dumpen van de zogenaamde BN'ers. Want als je allemaal verschillende beroepen hebt wordt het sowieso al interessanter.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, djkoelkast zei:

Er is natuurlijk wel een groot verschil: De Mol wordt commerciëel gemaakt, heeft Product Placement (al valt het mij in België nooit zo heel hard op, behalve bij het merk auto maar dat is niet zo erg) en heeft dus ook een veel groter budget.

Maar dan nog zou je ook met de beperkte Nederlandse middelen een betere serie kunnen maken, te beginnen met het dumpen van de zogenaamde BN'ers. Want als je allemaal verschillende beroepen hebt wordt het sowieso al interessanter.

Ik vermoed dat het andersom is. In Nederland sponsort (indirect) de belastingbetaler het programma. Gezien de kijkcijfers van het programma lukt het de programmamakers vast om het maximale budget te verkrijgen. Waarschijnlijk omvat dat budget ook de artiestenprijs van de BN'ers en presentator wat al een grote hap is.

 

De Mol in België is zeker niet gemaakt met een enorm groot budget en sowieso met minder centen dan in Nederland. Het programma haalt hier trouwens nauwelijks 1 miljoen kijkers en is tot nu toe nog geen marktleider geweest tov andere programma's op dat uur.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb gisteren de derde aflevering gezien en ik vind het seizoen tot nu toe zeker vermakelijk en afwisselend. Veel beter dan WIDM maar niet per se extreem goed. De kandidaten zijn leuk, de montage is beter, de spellen zitten over het algemeen sterk in elkaar. Maar 'beestachtig goed' zou ik het echt niet kunnen noemen. Vooral de montage rondom die dieren in de slaapkamers vond ik te sensatieachtig en te lang duren (soort Utopia). En de manier waarop de spellen in elkaar worden gezet zorgt er ook voor dat er vaak al 60% van het te verdienen bedrag per definitie echt niet verdiend gaat worden (zoals met die bootjes varen en de dieren daarna). Dan is het achteraf altijd makkelijk om te redeneren dat De Mol maar liefst duizenden euro's uit de pot heeft gehaald, maar dat was zonder mol ook al vaak gebeurd gezien de complexiteit en belangen rondom een spel.

 

En ik was te laat met het uitzetten van de spoilers voor 'Volgende week', ze geven echt al veel te veel prijs daar in.

 

Dit om een beetje tegengas te geven aan de lyrische berichten hierboven. Ik vind het zeker spannend, entertainend en véél beter dan WIDM (maar daar heb ik dit jaar het laatste seizoen van gezien denk ik), maar het is ook weer niet de heilige graal wat mij betreft. ;) 

aangepast door Hinse
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb mij totaal niet gestoord aan de lengte van de beestenscènes, ik vond dat juist erg tof om te zien. Geeft wat meer insight in de kandidaten.

Beestachtig goed slaat natuurlijk vooral letterlijk op de inhoud van de aflevering ;) 

 

3 uur geleden, jennoH zei:

Ik vermoed dat het andersom is. In Nederland sponsort (indirect) de belastingbetaler het programma. Gezien de kijkcijfers van het programma lukt het de programmamakers vast om het maximale budget te verkrijgen. Waarschijnlijk omvat dat budget ook de artiestenprijs van de BN'ers en presentator wat al een grote hap is.

 

De Mol in België is zeker niet gemaakt met een enorm groot budget en sowieso met minder centen dan in Nederland. Het programma haalt hier trouwens nauwelijks 1 miljoen kijkers en is tot nu toe nog geen marktleider geweest tov andere programma's op dat uur.

Zo ziet het er niet uit, het heeft echt een veel hogere productievalue dan in Nederland. Maar soms kun je dat ook met minder budget bereiken.

Klopt wel dat Wie is de Mol een van de duurste programma's van de NPO is, zo niet het duurste.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gezien het concept van het programma wordt het denk ik zelf nooit beter dan dit. Het is in al zijn bescheidenheid de hoogst haalbare kwaliteit. Het eeuwenlange nagepraat, gespeculeer, hoeveel punten heb jij en wie verdenk jij in je app en de wat heeft de Mol het geweldig gedaan-hysterie is vooral in Nederland.

 

Daarnaast merk je wel aan alles dat dit programma met liefde wordt gemaakt en dat alles tot in de puntjes wordt uitgedacht met elementen die als een rode draad in de serie doorlopen / terugkeren. Budget is vooral van toepassing op de uitwerking, maar in Nederland is het bedenken van goede spellen met twists en dilemma's al moeilijk. De spellen zijn echt dramatisch dom en oersaai zonder enige samenhang en de creativiteit gaat niet verder dan strooien met jokers en vrijstellingen.

 

En niet alleen de programmamakers doen dit zichtbaar met liefde, maar ook de mensen die de unieke kans krijgen dit mee te kunnen maken. Ik kon echt enorm genieten van het trio Lloyd, Baha en Pieter. Alles wat je ziet is oprecht. In Nederland heb je altijd een stel strontvervelende 'BN'ers' die de waarde niet in te lijken zien van waar ze mee bezig zijn en waaraan ook werkelijk alles nep is. En voordat er ook maar een seconde is uitgezonden kan je de Mol al van de castfoto plukken. Omdát we die gasten allemaal al kennen beïnvloedt dat al sterk hun kansen om überhaupt de Mol te kunnen zijn.

 

Steeds als ik de contrasterende vergelijkingen opzoek kan ik niet anders concluderen dan dat ik lyrisch bén over de Mol België.

@Hinse een vergelijking met Utopia kan ik gelukkig niet maken, dat is nog wel een tikkeltje laagdrempeliger dan WIDM NL :P

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
18 uur geleden, MarsM zei:

want óók de Mol heeft geen trek in een harde vloer of een tarantula in z’n nek

Ik kom nog met een volledige reactie, maar hier voel ik dus echt 100% een REACTIE op vorig seizoen. Mol Pieter zei namelijk afgelopen seizoen hoe hij best een nachtje slapen in die auto overhad om geen geld in de pot te brengen.

 

Dus maakten ze het dit seizoen een dichtgetimmerd heftigheidje. Omdat je de mol bent, betekent niet dat je lekker tot het eind op je luieren kan gaan zitten en genieten van je droomvakantie! Hallo Nederlandse productieteam, schrijven we mee? 😇

Link naar bericht
Delen op andere sites
8 uur geleden, jennoH zei:

Waarschijnlijk omvat dat budget ook de artiestenprijs van de BN'ers en presentator wat al een grote hap is.

Denk jij eerlijk (en dat bedoel ik niet snerend) dat de BN'ers een vergoeding krijgen voor deelname aan zo'n spel? Heb er zelf niet bij stilgestaan en zou me niks verbazen, maar dan boeit dat prijzengeld sowieso geen reet meer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden, samba-boy zei:

Denk jij eerlijk (en dat bedoel ik niet snerend) dat de BN'ers een vergoeding krijgen voor deelname aan zo'n spel? Heb er zelf niet bij stilgestaan en zou me niks verbazen, maar dan boeit dat prijzengeld sowieso geen reet meer.

Uberhaupt, of ze nog geen geld genoeg hebben 8))

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)
16 hours ago, samba-boy said:

Ik kom nog met een volledige reactie, maar hier voel ik dus echt 100% een REACTIE op vorig seizoen. Mol Pieter zei namelijk afgelopen seizoen hoe hij best een nachtje slapen in die auto overhad om geen geld in de pot te brengen.

 

Dus maakten ze het dit seizoen een dichtgetimmerd heftigheidje. Omdat je de mol bent, betekent niet dat je lekker tot het eind op je luieren kan gaan zitten en genieten van je droomvakantie! Hallo Nederlandse productieteam, schrijven we mee? 😇

Houd er rekening mee dat Pieter al gekozen was voordat ze op reis gingen en dus ook veel meer voorbereidingstijd had. Dit jaar is dat anders en dus niet echt vergelijkbaar ;).

16 hours ago, samba-boy said:

Denk jij eerlijk (en dat bedoel ik niet snerend) dat de BN'ers een vergoeding krijgen voor deelname aan zo'n spel? Heb er zelf niet bij stilgestaan en zou me niks verbazen, maar dan boeit dat prijzengeld sowieso geen reet meer.

No way. Ze doen het voor de eer omdat ze zo graag mee willen doen aan het programma.

Net als de rest van Nederland...

 

Dus als ze de Nederlandse versie willen verbeteren zouden ze moeten stoppen met BN'ers (wat het lastiger maakt om de Mol eruit te plukken, juist omdat je die BN'ers kent) en daarnaast moeten ze die k*t biechten eruit laten (als je het over irritant hebt...)

Maar de programmaleider heeft al lang aangegeven dat het nooit (meer) met onbekenden gespeeld gaat worden...

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
5 hours ago, djkoelkast said:

En waarom niet? Omdat het wèl gewoon scoort. Het is een heel goed bekeken programma.

Ja dat is ook het probleem.

Het publiek vreet het concept zoals het nu is en de programma leiding is daardoor blind.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Even weer een recap’je van aflevering 4! 🙂

 

Dit keer doe ik even een ‘Hinse’ 😜 want vond het een iets mindere aflevering. Dat strandspel met die silent disco was net zo suf als die synchroon platen draaien in NL en die vissen in bakjes doen was ook niet heel enerverend. Het laatste spel met de boot was gelukkig iets meer groepsinteractie en wat leuker voor de kijker, maar wel weer een beetje zo’n standaard escape-room opzet met weinig meer sabotage-mogelijkheid dan tijd-rekken (kandidaten kijken echt letterlijk op elkaars vingers en natte fakkels en knappende touwtjes zijn wel heel obvious). Er werden daardoor ook bakken geld verdiend, dus de Mol heeft wel wat liggen slapen. Verder is het voor de kandidaten waarschijnlijk heel spannend geweest dat Gilles de Mol nog moest briefen op het strand... een scène van 5 minuten voor de kijker was echter wel wat lang. Maar goed al met al nog steeds een prima serie tot dusver, zeker in vergelijking met... nou ja, het verhaal is bekend ;)

 

Dan toch weer de vraag wie de Mol is. Voor mij staat 1 ding als een paal boven water: het is sowieso één van de overgebleven vrouwen. Op basis van het executiespel kwamen zij ook het opmerkelijkst naar voren:

Eva - zit in een sleutelpositie doordat zij in het kader van pasvragen pakken en dus het nooit doorgeven van een goede code sowieso een afvaller veroorzaakt (prettig voor de organisatie) en potentieel - 2000. Vind dat wel érg sturen en niet ‘des De Mol’s’.

Elisabet - zit samen met Ingrid in het begin fel op het niet laten terugkeren van Eva. Als Elisabet weet dat Eva meeluistert (voordat Eva bekendmaakt dat zij er niet uit ligt) creëert ze zo de grootste kans dat Eva ook voor zichzelf kiest en de -2000 valt.

Kaat - zit vooral de prediken voor Eva’s terugkeer. Precies wat Gilles van Bouwel ook deed in seizoen 4, toen hij vrijwel als enige Ruth wilde sparen met de verfbom.

 

Ik blijf voor de Pool, lekker tegen de klippen op, volledig in mijn Elisabet tunneltje zitten (switchen van Mol ...nèh ;))

M’n verstand zegt steeds meer dat het wel eens heel goed Kaat zou kunnen zijn.

Eva lijkt een publieks/Regie Mol te zijn; haar foute konijntjes, vissen gevangen met witte of blauwe stippen, en vrij passieve rol bij de escape-opdracht. Het lijkt er wat dik bovenop te liggen... maar misschien komt dat gevoel juist doordat ze je in de NL versie altijd zo op het verkeerde been proberen te zetten.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uur geleden, djkoelkast zei:

De scène op het strand vond ik juist heel spannend, want wellicht kon je wel iets zien.

Mja dat dacht ik in eerste instantie ook zeker, maar het duurde voor m’n gevoel nét te lang dus het werkte niet helemaal. De nadruk kwam erg te liggen op Joeri die heel geconcentreerd zat te volgen of er wat te zien viel en Martijn die er wat theorieën over had... maar daar heb je dus uiteindelijk niks aan. Daarnaast heeft de Mol er ook niks aan gehad / mee gedaan, want ook hier werd al het geld verdiend. De kandidaten waren gewoon een keer flink aan de winnende hand ;).

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uur geleden, djkoelkast zei:

Kan best zijn dat er achteraf gezien toch een hint tussen zat ;)

 

Dat kan inderdaad nog steeds... dat gaan we zien! :D

Ik vind het allang geweldig dat ik nog steeds écht twijfel, want dat maakt toch dat je ieder spel extra blijft opletten. Bij de NL versie zat ik alleen maar hersenloze spelletjes te kijken met “pffff... zien ze nou echt allemaal niet dat het Merel is, omdat ze weer dit en dat deed 😴“.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...
  • 2 months later...
On 6/6/2019 at 6:00 PM, MarsM said:

De keerzijde is wel; de lat ligt nu bij zowel de NL als de Belgische versie ‘winnen door de 1e groepsfoto’ / de Mol direct aanwijzen wel érg hoog :+

 

Maar goed, het zou gekker kunnen. Ik ga er vanuit dat de Mol van seizoen 20 Tina de Bruin is. En nu maar wachten op de groepsfoto... _O-

 

20191004_145019.thumb.jpg.3851d3f8f272fae3040862e72a79bdfb.jpg

 

Hmmm.... Verrassend..?!

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 hours ago, djkoelkast said:

Rapper Donnie al bevestigd? :P

Nope.

Er worden wel andere namen genoemd als Teun Kuilboer, Liliana de Vries, Carmen Verheul, Nathan Rutjes, Jaike Belfor, Leonie ter Braak, Dione de Graaff en Lucas van de Meerendonk.

 

Als opnamelocaties worden Australië en Nieuw-Zeeland (ja alweer) genoemd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden, RM zei:

Nope.

Er worden wel andere namen genoemd als Teun Kuilboer, Liliana de Vries, Carmen Verheul, Nathan Rutjes, Jaike Belfor, Leonie ter Braak, Dione de Graaff en Lucas van de Meerendonk.

 

Als opnamelocaties worden Australië en Nieuw-Zeeland (ja alweer) genoemd.

Haha uit die lijst is er maar 1 die me wat zegt: Teun Kuilboer, veelzijdig acteur. De rest zegt me niet direct iets qua naam.

Leonie ter Braak volgens mij wel eens gehoord maar wat ze doet geen idee.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minute ago, djkoelkast said:

Haha uit die lijst is er maar 1 die me wat zegt: Teun Kuilboer, veelzijdig acteur. De rest zegt me niet direct iets qua naam.

Leonie ter Braak volgens mij wel eens gehoord maar wat ze doet geen idee.

Dan luister je blijkbaar niet naar de Radio (Carmen Verheul is nieuwslezer op NPO Radio 2), kijk je niet naar NPO 3 (Lucas van de Meerendonk is presentator van het jeugdjournaal), niet naar "hufterproef" (waar Leonie ter Braak presentatrice van is), volg je geen Tour de France (presentatrice Dione de Graaff), heb je niets met voetbal (Nathan Rutjes is net gestopt) en heb je nooit een serie met actrice Liliana de Vries gezien :Y) :) :p

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...