Ga naar inhoud

[FR] Les Revenants (2012-2015)


Aanbevolen berichten

lesrevenants.jpg

 

Een Franse televisieserie die zich afspeelt in een klein dorpje waar ineens diverse mensen terugkeren die overleden waren. De een is pas een paar jaar dood, terwijl de ander al enkele decennia geleden stierf. Iedereen heeft zijn eigen verhaal, maar waarom zijn ze nou eigenlijk teruggekomen? En wat is het verband met het stuwmeer waar het waterpeil maar van blijft zakken en waar zich 35 jaar geleden een enorme ramp afspeelde?

 

De serie telt twee seizoenen van ieder 8 afleveringen van ergens tussen de 50 en 55 minuten. Seizoen 1 werd uitgezonden in 2012 en seizoen 2 in 2015. In Nederland is seizoen 1 ook op televisie te zien geweest en beide seizoenen zijn hier tevens verschenen op DVD. Het is echt een spannende en mysterieuze serie, voorzien van prachtige muziek van de band Mogwai.

 

Seizoen 1 (2012)

1. Camille

2. Simon

3. Julie

4. Victor

5. Serge & Toni

6. Lucy

7. Adèle

8. La Horde

 

Seizoen 2 (2015)

1. L'Enfant

2. Milan

3. Morgane

4. Virgil

5. Madame Costa

6. Esther

7. Étienne

8. Les Revenants

 

 

 

 

aangepast door Frey
Link naar bericht
Delen op andere sites

Twee jaar geleden vertelde iemand me dat deze serie op televisie zou komen en het verhaal sprak me erg aan. Dus seizoen 1 toen gevolgd en ik was erg onder de indruk. Vorig jaar kwam er dus ook een tweede seizoen, maar ik besloot op de DVD's te wachten. Deze kerst de box met beide seizoen gekregen en inmiddels gekeken. Seizoen 2 moest ik wel even inkomen met al die nieuwe personages, maar de laatste paar afleveringen zat ik echt weer vol spanning te kijken. Vooral het personage Victor is ontzettend sterk, mijn favoriet uit de serie.

 

Zijn er nog mensen die de serie kennen of het een kans willen geven? Ik vind het echt een aanrader.

aangepast door Frey
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...