Ga naar inhoud

Ronde 1-17  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel vind jij beter?

    • Donkey Kong Jr. (1982)
    • Arkanoid (1986)


Aanbevolen berichten

Donkey Kong Jr. (1982)

Mario heeft Donkey Kong als straf voor de ontvoering van Pauline opgesloten en nu moet Donkey Kong Jr. zijn vader zien te redden.

 

vs.

 

Arkanoid (1986)

Een latere variant van de bekende Breakout game waarin je alle steentjes moet zien te laten verdwijnen met behulp van een balletje.

 

 

Stem op het spel dat jij het leukste vindt en laat een reactie achter!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik beide spellen geen hoogvliegers en zijn het dus voor mij allebei geen spellen die, als het aan mij ligt, ver komen.

Maar ja, ik moet er eentje kiezen;

 

Donkey Kong Jr. komt qua gameplay eenvoudig over, maar ik weet (ik heb donkey kong wel eens gespeeld) dat dit soort spelletjes best pittig is.

(Ik heb ook altijd moeite met deze levels als ik met Super Smash Bros. op deze banen / achtergronden moet vechten).

Als ik het filmpje bekijk dan vraag ik mij ook echt af of dit het complete spel is of slechts een fractie daarvan (de video duurt slechts 5,5 minuut, afgerond naar boven (!))

 

Arkanoid heb ik nooit op de NES gespeeld, maar het spelletje "balletje hoog houden" heb ik eindeloos gespeeld op de PC; Daar had het de naam Doh's Revenge.

Dit spelletje is zeer verslavend als je er eenmaal aan begint, zeker als je de optie hebt (zoals op de PC) om zelf levels te bouwen en uit te spelen.

Dat spel heb ik dan ook uuuren lang gespeeld vroeger.

 

Mijn keus gaat ondanks dat toch uit naar Donkey Kong Jr.

Reden hiervoor is in eerste instantie omdat Donkey Kong Jr. er qua graphics beter uitziet (niet zo simpel als Arkanoid), maar de belangrijkste reden is toch wel omdat Donkey Kong Jr. een echt NES spel is en niet zoals Arkanoid op meer consoles en onder verschillende namen uit is gebracht.

 

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Beide spellen regelmatig gespeeld, maar zoals RM zegt is Arkanoid geen onaardig spel maar niet de beste versie van Arkanoid van die generatie. Donkey Kong jr. is een 'geinig spelletje' zonder diepgang (net zoals de originele Donkey Kong eigenlijk), maar wel redelijk verslavend. Donkey Kong jr. wint het hier.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind Donkey Kong Jr erg grappig. Arkanoid speelde ik met de muis (volgens mij op de PC) met de gamepad voelt heel onhandig! Dus ik ga voor Donkey Kong Jr!

EDIT: Ik ontdek net iets vaags. Als je naar de demo kijkt en hij pakt een powerup waarbij de computer kan schieten, dan kan je schieten door op de A knop te drukken. :P

aangepast door Bananensap
"Easter egg"
Link naar bericht
Delen op andere sites

Beide nooit gespeeld, maar ik ga voor Arkanoid.

Donkey Kong Jr. Is niet echt bijster origineel (variant op Donkey Kong voorgangers) en het gaat ook veel sneller vervelen.

Arkanoid is qua gameplay wat unieker (soort Pong 2.0, wat 1 van de eerste spellen was) en kan je zo uren zoet mee zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...