Ga naar inhoud

Bassie en Adriaan en Het Geheim van de Sleutel -deel 2-


Aanbevolen berichten

[..]

Vergeet het vervolg niet met B1 en B2. De piccolo probeert ook bij hen een fooi los te krijgen. B1 pakt echter de kamersleutel en kwakt de deur dicht, waarop de piccolo tamelijk geïrriteerd reageert: "Hollandès!"

Hij zegt "Gierige Hollandès".

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

Zoals hierboven: Gierige Hollandés, stond in het b&a magazine...

Een spanjaard die "gierig" zegt? Kweenie wat gierig in het spaans is, maar dat lijkt me logischer, eerlijk gezegd. Hoewel, met B&A weet je het nooit.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb op school spaans, al 4 jaar. Dan leer je wel het een en ander.

Zo, zo... Dat doe je goed! ^O^ Dan heb je vast TE vaak naar het liedje: "Lezen, rekenen, dan weer taal, leren, leren, leren..." geluisterd! ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik weet niet of hij ze heeft, maar het kan zeer zeker wel, ik heb ze zelf ook een paar jaar geleden ook op de BRT1 gezien....maar dan hoeft (kan wel) het nog niet opgenomen te zijn :9

Toen noemde BRT1 ook al TV1, en dat was in 1996 dat ik de volledige versie van Het Geheim van de Sleutel zag. Helaas herinner ik me er niet veel van, wel dat de boeven mee in het circus zaten bij een voorstelling van B&A en in het voorlied zag ik Adriaan, Bassie in de auto en André Du Lord met een luipaard staan. Dit beeld zal ik nooit vergeten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zoals hierboven: Gierige Hollandés, stond in het b&a magazine...

Hoe kom je aan dat B&A Magazine? Is dat ergens te koop? Moet je je daar voor aanmelden? Lijkt me een leuk blad... *) Graag wat informatie! ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hoe kom je aan dat B&A Magazine? Is dat ergens te koop? Moet je je daar voor aanmelden? Lijkt me een leuk blad... *) Graag wat informatie! ^O^

Dat blad is verschijnt niet meer. Toen die tekenaar dood ging, is het blad ook gestopt volgens mij. Het was een boekje met puzzels, verhalen moppen enz. Erg duur boekje ik heb een exemplaar dat koste F 5,95,- Verscheen elke 2 maanden, volgens mij.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat blad is verschijnt niet meer. Toen die tekenaar dood ging, is het blad ook gestopt volgens mij. Het was een boekje met puzzels, verhalen moppen enz. Erg duur boekje ik heb een exemplaar dat koste F 5,95,- Verscheen elke 2 maanden, volgens mij.

0w, das jammer... Ik heb het ook nooit ergens gezien... :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Iets dat me onlangs is opgevallen, en me wel het vermelden waard leek, is dat het eerste gedeelte van de rem-kapot-scene (tot aan het moment waarop Bassie vraagt wat ze moeten doen en Adriaan hem zegt de deur open te doen) op de DVD en in de tegenwoordige tv-versie heel anders verloopt dan in de oude video-versie (dat wil zeggen, die van CNR uit '92, hoe het met andere video-versies zit weet ik niet). Niet alleen is de scene nu korter, maar er wordt voor een bepaald gedeelte ook een andere take gebruikt.

Dit is de versie die we tegenwoordig op tv en op de DVD zien:

*bas* Hé, Adriaan, wel lekker hè, zo'n bochie in de weg! [maakt racegeluiden]...joh, wat kijk jij benauwd, is er wat?

*adriaan* Bassie, de rem is kapot!

*bas* Oh, de rem kapot...nou ja, wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!

*adriaan* DE REM IS KAPOT!!

*bas* De rem kapot?!? [paniek]

*adriaan* Ga zitten, blijf met je handen van het stuur af!

*bas* [nog meer paniek]

*adriaan* Blijf nou rustig, Bassie, hou je nou kalm!

*bas* Ja, nou, ik ben wel rustig! Kijk eens hoe rustig ik ben! Oh, wat ben ik rustig...oh, wat ben ik rustig! OH!!! (Hier hoor je nog een 'help' uit de andere versie, die dus helemaal niet gelijk loopt met het beeld)

*adriaan* Bassie, blijf met je handen van het stuur af!

*bas* Ja, nou, ik blijf er wel vanaf...

En dit is de oude video-versie:

*bas* Hé, Adriaan, wel lekker hè, zo'n bochie in de weg! [maakt racegeluiden]...joh, wat kijk jij benauwd, is er wat?

*adriaan* Bassie, de rem is kapot!

*bas* Oh, de rem kapot...nou ja, wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!

*adriaan* DE REM IS KAPOT!!

*bas* De rem kapot?!? [paniek]

*adriaan* Ga zitten, blijf met je handen van het stuur af!

*bas* [nog meer paniek]

*adriaan* Blijf nou rustig, Bassie, hou je nou kalm!

*bas* Ik ben toch kalm...

*adriaan* Bassie...

*bas* Ik ben kalm...ik ben kalm...kijk eens, Adriaan, hoe kalm ik ben...maar ik ben zo bang!

*adriaan* Rustig, Bassie, kalm. Hou je stil!

*bas* Ja, rij jij liever niet zo hard, man, dat is levensgevaarlijk!

*adriaan* Hou je stil!

*bas* Ja, nou, ik ben toch stil...maar mag ik één woordje zeggen, alsjeblieft?

*adriaan* Hou je rustig!

*bas* Mag ik één woordje zeggen?

*adriaan* Hou je kalm!

*bas* Mag ik één woordje zeggen?

*adriaan* Wat wil je dan zeggen!?!

*bas* HELP!!!

*adriaan* Bassie, blijf met je handen van het stuur af!

*bas* Ja, nou, ik blijf er wel vanaf...

Ik heb ook geen idee waarom het zo van elkaar verschilt, maar zoals ik al zei, het leek me toch wel het vermelden waard ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Iets dat me onlangs is opgevallen, en me wel het vermelden waard leek, is dat het eerste gedeelte van de rem-kapot-scene (tot aan het moment waarop Bassie vraagt wat ze moeten doen en Adriaan hem zegt de deur open te doen) op de DVD en in de tegenwoordige tv-versie heel anders verloopt dan in de oude video-versie (dat wil zeggen, die van CNR uit '92, hoe het met andere video-versies zit weet ik niet). Niet alleen is de scene nu korter, maar er wordt voor een bepaald gedeelte ook een andere take gebruikt.

Dit is de versie die we tegenwoordig op tv en op de DVD zien:

*bas* Hé, Adriaan, wel lekker hè, zo'n bochie in de weg! [maakt racegeluiden]...joh, wat kijk jij benauwd, is er wat?

*adriaan* Bassie, de rem is kapot!

*bas* Oh, de rem kapot...nou ja, wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!

*adriaan* DE REM IS KAPOT!!

*bas* De rem kapot?!? [paniek]

*adriaan* Ga zitten, blijf met je handen van het stuur af!

*bas* [nog meer paniek]

*adriaan* Blijf nou rustig, Bassie, hou je nou kalm!

*bas* Ja, nou, ik ben wel rustig! Kijk eens hoe rustig ik ben! Oh, wat ben ik rustig...oh, wat ben ik rustig! OH!!! (Hier hoor je nog een 'help' uit de andere versie, die dus helemaal niet gelijk loopt met het beeld)

*adriaan* Bassie, blijf met je handen van het stuur af!

*bas* Ja, nou, ik blijf er wel vanaf...

En dit is de oude video-versie:

*bas* Hé, Adriaan, wel lekker hè, zo'n bochie in de weg! [maakt racegeluiden]...joh, wat kijk jij benauwd, is er wat?

*adriaan* Bassie, de rem is kapot!

*bas* Oh, de rem kapot...nou ja, wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!

*adriaan* DE REM IS KAPOT!!

*bas* De rem kapot?!? [paniek]

*adriaan* Ga zitten, blijf met je handen van het stuur af!

*bas* [nog meer paniek]

*adriaan* Blijf nou rustig, Bassie, hou je nou kalm!

*bas* Ik ben toch kalm...

*adriaan* Bassie...

*bas* Ik ben kalm...ik ben kalm...kijk eens, Adriaan, hoe kalm ik ben...maar ik ben zo bang!

*adriaan* Rustig, Bassie, kalm. Hou je stil!

*bas* Ja, rij jij liever niet zo hard, man, dat is levensgevaarlijk!

*adriaan* Hou je stil!

*bas* Ja, nou, ik ben toch stil...maar mag ik één woordje zeggen, alsjeblieft?

*adriaan* Hou je rustig!

*bas* Mag ik één woordje zeggen?

*adriaan* Hou je kalm!

*bas* Mag ik één woordje zeggen?

*adriaan* Wat wil je dan zeggen!?!

*bas* HELP!!!

*adriaan* Bassie, blijf met je handen van het stuur af!

*bas* Ja, nou, ik blijf er wel vanaf...

Ik heb ook geen idee waarom het zo van elkaar verschilt, maar zoals ik al zei, het leek me toch wel het vermelden waard ;)

Ja, idd.... Dat is mij o0k wel eens opgevallen! Toen zat ik namelijk naar de Sleutel te kijken en ik zat te wachten op het moment dat Basie ging zeggen van: "mag ik 1 dingetje zeggen?" Adriaan: "Wat wil je dan zgegen?" Bassie: "HELP!!!", alleen toen kwam dat helemaal niet... Alleen ik heb er toen verder niet meer echt over nagedacht... |:( MAar nu komt het inderdaad weer te boven!! ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ÃÂk gister nog :P , maar ik bedoel ook dat (waar ze in een stad rijden) in zandvoort is opgenomen

Woon je vlakbij Zandvoort? Ik was toen op vakantie in een badplaats naast Zandvoort, maar ik kan ff niet meer op de naam komen... |:( Het ligt er egt pal naast...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Woon je vlakbij Zandvoort? Ik was toen op vakantie in een badplaats naast Zandvoort, maar ik kan ff niet meer op de naam komen... |:( Het ligt er egt pal naast...

Nee, ik woon in Nootdorp (vlakbij Den Haag), en misschien was je in Bloemendaal aan zee.

Maar ik hou echt van racen en daarmee is de racescene ook een van mijn favoriete scenes

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee, ik woon in Nootdorp (vlakbij Den Haag), en misschien was je in Bloemendaal aan zee.

Maar ik hou echt van racen en daarmee is de racescene ook een van mijn favoriete scenes

Ja idd... Ik was in Bloemendaal aan Zee, ik stond op een camping heel dicht bij 't circuit... Ik ben zelf ook een groot auto en race liefhebber en ging daarom ook elke dag ff een kijkje nemen op 't circuit... Al die Duitsers die daar met hun dikke BMW's scheurden... Prachtig! Maar laten we maar weer ONtopic gaan... ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
[..]

Hij zegt "Gierige Hollandès".

volgens mij zegt hij geen ''gierige hollandès''

dat hollandès klopt wel maar het woordje wat hij ervoor zegt heeft maar 1 letergreep. het zou wel kunnen dat het het spaanse woordje voor gierig is. ik spreek wel een aardig woordje spaans (dankzij *bas* en *adriaan* maar jammer genoeg hebben ze me het spaanse woordje voor gierig niet geleerd.

dennis

Link naar bericht
Delen op andere sites
"Zoas wie in Greuningn zeggn mien jong, inpakkn en wegwiezen"

vooral dit vond ik schitterend

schater altijd van de lach dan

hoe die dat brengt

inderdaad, het is een superhumoristische uitspraak, maar dat is ook vooral om hoe hij het brengt, want als je het gewoon tegen iemand zegt is het waarschijnlijk lang zo leuk niet, en het moment is ook erg goed gekozen. :Y

dennis

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Toen ik de dvd van 'De Sleutel' voor het eerst zag viel mij iets op. Er zijn twee scène's die niet in de afleveringen zitten bij Nick.

1. Bassie stopt de sleutel in de vaas.

2. Bassie & Adriaan praten en zingen over Spanje. Ze zitten op een berg en geniten van een mooit uitzicht van Benidorm.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Toen ik de dvd van 'De Sleutel' voor het eerst zag viel mij iets op. Er zijn twee scène's die niet in de afleveringen zitten bij Nick.

1. Bassie stopt de sleutel in de vaas.

2. Bassie & Adriaan praten en zingen over Spanje. Ze zitten op een berg en geniten van een mooit uitzicht van Benidorm.

Die eerste is waarschijnlijk gesneuveld tijdens de hermontage van de serie nadat er twee afleveringen zoek waren geraakt. Op de Adriaan homepage wordt op de pagina over de verloren aflevering het feit dat Bassie de sleutel in de vaas stopt namelijk genoemd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
en ik had gisteren toen ik de sleutel op Nick keek het idee dat de beelden van ''Raar maar waar'' niet overeenkomen met de DVD O} Sommige beelden aan het begin van het nummer kwamen me erg onbekend voor

Maybe dat ze in het beginfilmpje al enkele beelden van aflevering 2 hebben opgenomen...

Ik heb het zelf (helaas) gemist

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vond het vreemd dat Nickelodeon vandaag aflevering 5/6 van

de sleutel uitzond.Want volgens mij zouden aflevering 7/8 vandaag

komen.Dit zou betekenen dat er vorige week op één dag geen B&A

uitgezonden is.Ik heb het vorige week op beide dagen namelijk niet

kunnen zien.Is er misschien iemand die het vorige week op beide

dagen gezien heeft,en kan vertellen waarom B&A vorige week op

één dag niet uitgezonden is ?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vond het vreemd dat Nickelodeon vandaag aflevering 5/6 van

de sleutel uitzond.Want volgens mij zouden aflevering 7/8 vandaag

komen.Dit zou betekenen dat er vorige week op één dag geen B&A

uitgezonden is.Ik heb het vorige week op beide dagen namelijk niet

kunnen zien.Is er misschien iemand die het vorige week op beide

dagen gezien heeft,en kan vertellen waarom B&A vorige week op

één dag niet uitgezonden is ?

Vorige week zaterdag was er een awardshow. Waar Bassie en Adriaan overigens wel een prijs uitreikten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Vorige week zaterdag was er een awardshow. Waar Bassie en Adriaan overigens wel een prijs uitreikten.

Daar heb ik inderdaad wel iets van meegekregen op dit forum,

maar ik had mij niet zo gerealiseerd dat B&A daardoor niet

zou komen.Maar dan weet ik nu waarom aflevering 5/6 vandaag

uitgezonden zijn.Bedankt voor je toelichting ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...
Toen ik de dvd van 'De Sleutel' voor het eerst zag viel mij iets op. Er zijn twee scène's die niet in de afleveringen zitten bij Nick.

1. Bassie stopt de sleutel in de vaas.

2. Bassie & Adriaan praten en zingen over Spanje. Ze zitten op een berg en geniten van een mooit uitzicht van Benidorm.

Ja ! heb gister de DVD gekocht en was geweldig om te zien. En toch meen ik dat ik die met de vaas al eens gezien had.

Hele goeie serie echt ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
had je misschien beter nog even kunnen wachten tot de dvd met de verloren aflevering was uitgekomen 8)7

Tsja, als straks enkel die DVD inclusief de verdwenen aflevering in de winkel ligt is de DVD zonder de verdwenen aflevering weer een verzamelstuk :+8-).

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Tsja, als straks enkel die DVD inclusief de verdwenen aflevering in de winkel ligt is de DVD zonder de verdwenen aflevering weer een verzamelstuk :+8-).

Lukas.

ja daarom :P

de nieuwe koop ik natturlijk ook :)

geweldig om eindelijk de sleutel helemaal te hebben ;)

nu de Diamant, verzonken stad, kroon, leren en lachen 2 en 3, europa 2,3,4,5,6 en amerika deel 5 nog

dus nog dat gaat nog ff duren

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
[..]

Er komt op 11 januari een S.E. uit van Het Geheim van de Sleutel. Dat zal dan wel de versie zijn met de toegevoegde aflevering 2. Da's dus over niet al te lange tijd.

Nee, dat is over een maand al. Waar heb je dat gelezen ?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee, dat is over een maand al. Waar heb je dat gelezen ?

Volgens mij staat dat op Adriaan z'n site bij de nieuwtjes... (weet het niet zeker, ik ga nu niet kijken, eerst voetbaal kijken... ;))

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
[..]

Er komt op 11 januari een S.E. uit van Het Geheim van de Sleutel. Dat zal dan wel de versie zijn met de toegevoegde aflevering 2. Da's dus over niet al te lange tijd.

Wat is eigenlijk een S.E.?

Want daarover staat niets op de adriaan homepage

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...