Ga naar inhoud

Bassie en Adriaan en Het Geheim van de Sleutel -deel 2-


Aanbevolen berichten

[..]

Wat JennoH me heeft gegeven is NIET de verloren aflevering, het is de Arcade-band van 88 min.

En daarin komt er uit de verloren afleveringen een fragmentje van 1 à 2 seconden voor. Namelijk de scène dat adriaan jongleert met de plateaus met glazen en dan nog wel in Het openingsliedje, dus verloren afleveringen : Neen toch niet.

Maar JennoH zei dat hij ze eens zal zoeken en dat hij ze wel heeft ( maar ik begin meer en meer te twijfelen aan de waarheid achter z'n uitspraak.

ik begin nou ook te twijfelen want hij zei echt: ik heb ZE meegegeven aan randy_roes.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

ik begin nou ook te twijfelen want hij zei echt: ik ZE meegegeven aan randy_roes

Neen, hoor, 1 casette, met geen verloren aflevering. Dus maw geen verloren afleveringen maar een mini-fragmentje in het openingsliedje dat ik niet zó spectaculair vind.( waarop ik niet een paar uur ga zitten prutsen met een s-vhs etc. om dat online te zetten)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Neen, hoor, 1 casette, met geen verloren aflevering. Dus maw geen verloren afleveringen maar een mini-fragmentje in het openingsliedje dat ik niet zó spectaculair vind.( waarop ik niet een paar uur ga zitten prutsen met een s-vhs etc. om dat online te zetten)

in dat fragment zie je aleen adriaan omhoog kijken met die stapel in zijn handen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
jennoH heeft de verloren sleutel afleveringen. ik heb net JennoH gesproken op msn. Hij zei: ik heb ze gegeven aan randy_roes.

Ik vertrouw hem dus egt niet meer, want tegen mij zei hij dat hij ze niet had. O}:?:(

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Neen, hoor, 1 casette, met geen verloren aflevering. Dus maw geen verloren afleveringen maar een mini-fragmentje in het openingsliedje dat ik niet zó spectaculair vind.( waarop ik niet een paar uur ga zitten prutsen met een s-vhs etc. om dat online te zetten)

hoef je ook niet te doen hoor. ik wed dat bijna iedereen die band heeft.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik vroeg op msn of jennoH de verloren afleveringen had of het stukje(gewoon om zeker te weten). maar die schreeuwde:*jennoh* stukje!!!! dat vraagt iedereen al de hele dag!! ik blok al die mensen omdat ze zo zagen!!.

maar ik was eerder met blokken. ik wou nog schrijven: ik blok jou eerst. maar dat heb ik toch niet gedaan. MAAR WEL GEBLOKKEERD EN VERWIJDERD!!!(niet geschreven maar gedaan.) :W:W:W

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik vroeg op msn of jennoH de verloren afleveringen had of het stukje(gewoon om zeker te weten). maar die schreeuwde:*jennoh* stukje!!!! dat vraagt iedereen al de hele dag!! ik blok al die mensen omdat ze zo zagen!!.

maar ik was eerder met blokken. ik wou nog schrijven: ik blok jou eerst. maar dat heb ik toch niet gedaan. MAAR WEL GEBLOKKEERD EN VERWIJDERD!!!(niet geschreven maar gedaan.) :W:W:W

Verander je onderschrift dan ook maar!

Link naar bericht
Delen op andere sites
maar die schreeuwde:*jennoh* stukje!!!! dat vraagt iedereen al de hele dag!! ik blok al die mensen omdat ze zo zagen!!.

Gaan we nu niet teveel offtopic hier? Jammer dat er van dit soort coflicten ontstaan. De verloren afleveringen zulen heus niet op tv geweest zijn, want anders had Aad (zoals ik eerder zei) die afleveringen terug kunnen halen en kopieeren. Ik denk toch wel dat die afleveringen al zoekgeraakt waren nog voor ze op tv te zien waren (ok dat circusstukje is blijkbaar wel bewaard gebleven).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je moet voor de grap eens letten op de man die op de ezels past waar Bassie en Adriaan op gaan zitten. Allereerst krijgt hij bijna de schoen van Bassie in z'n gezicht, en terwijl hij Bassie nog even aanstaart, springt Adriaan achter z'n rug in 1x op de ezel en je kunt goed zien dat die man dat niet verwacht had.

Wat hebben jullie aan deze mededeling? Niets! Maar ik moest er toch erg om lachen!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zouden die mondharmonica nummers in deze serie ook van Bassie afkomstig zijn? Denk het haast wel.

Dat vermoed ik wel. Lijkt me ook logisch. Bas speelt zelf mondharmonica, dus makkelijk om hem een stukje te laten spelen. Mooi trouwens, dat versnelde stukje van de begintune.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet dat de boven het geld hadden gestolen, maar toch jammer dat de vakantie zo kort was zeg. Had wel meer scénes willen zien zoals die met kapitein Bassie.

Na de Plaaggeest blijft het wel mijn favoriete serie.

FF offtopic: Weet iemand waarom Bassie na de Professor niet meer dingen in zijn ogen bekijkt?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik weet dat de boven het geld hadden gestolen, maar toch jammer dat de vakantie zo kort was zeg. Had wel meer scénes willen zien zoals die met kapitein Bassie.

Na de Plaaggeest blijft het wel mijn favoriete serie.

FF offtopic: Weet iemand waarom Bassie na de Professor niet meer dingen in zijn ogen bekijkt?

dat is niet waar. het is ook nog een keer in de verzonken stad

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik weet dat de boven het geld hadden gestolen, maar toch jammer dat de vakantie zo kort was zeg. Had wel meer scénes willen zien zoals die met kapitein Bassie.

i vind ook datze maar kort zijn, ik vind het wel jmmr. Maar terug in nederland is het ook best wel leuk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mijn fout, maar anyway, weet iemand waarom er in de Schatkaart ende kroon d8 ik geen dromen meer zitten?

Volgens mij omdat die verhalen al vol spanning en humor zitten en dus zo'n intermezzo niet nodig hebben.

Trouwens in de schatkaart en de kroon wordt de spanning anders te veel gebroken.

Maar goed, weer on-topic

Ik vind dat ze het slot niet hadden mogen onderbreken door het liedje "op de kermis" ertussen te gooien. Zo mis je heel wat opbouw en spanning.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar goed, weer on-topic

Ik vind dat ze het slot niet hadden mogen onderbreken door het liedje "op de kermis" ertussen te gooien. Zo mis je heel wat opbouw en spanning.

ja, maar opzich is het wel een leuk liedje

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat ik me afvraag. Als het verloren afleveringen zijn, hoe kunnen ze dan ooit uitgezonden zijn. Ze zijn bij de opnames toch verloren gegaan, of later pas?

Bij de montage, dacht ik. Maar hoe dan ook, VOOR de uitzending, ja.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Bij de montage, dacht ik. Maar hoe dan ook, VOOR de uitzending, ja.

Dan hadden ze het toch nog kunnen heropnemen? Nu kloppen sommige scenes niet (Bassie loopt al met sleutel voordat hij de sleutel heeft).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gister stukkie "Sleutel" gekeken op Nick. Zitten ze in het vliegtuig dat liedje te zingen (Jongens wat enorm, we gaan naar Benidorm) gaat Bassie dansen met B2 _O-

Je ziet B2 eerst lekker meedansen en dan ontdekt hij dat het Bassie ie en rent ie snel terug...waarna hij op z'n donder krijgt van B1

Heel leuk bedacht van Aad!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

haha had je anders verwacht dan? :P

Dat hij zijn reputatie als overdrijver en leugenaar ging van zich afgooien.

Makom genoeg geleuterd over JennoH en de afleveringen, laten we het hebben over iets interessants ...

Bv deze super scène in het hotel

de hotelbediende : Hoe heet uw moeder?

*bas* Mamma

bediende : en uw vader zeker pappa? ( met een sarcastrische ondertoon )

*bas* Ja dat is em, heeft u m'n vader soms gekend?

bediende : ... ik bedoel...

_O- Hilarisch

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedoel je die dat ze in het zwembad springen? Want dat idee had ik ook al. Je ziet Adriaan in de aftiteling zelfs nog praten. Maar heeft dat niet met de verloren afleveringen te maken. Dat het eigenlijk door zou gaan met een stuk in het zwembad, maar dat die dus verloren zijn?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bedoel je die dat ze in het zwembad springen? Want dat idee had ik ook al. Je ziet Adriaan in de aftiteling zelfs nog praten. Maar heeft dat niet met de verloren afleveringen te maken. Dat het eigenlijk door zou gaan met een stuk in het zwembad, maar dat die dus verloren zijn?

Nee, ik bedoel halverwege die vlucht naar Benidorm... Hij pakt dat laatste snoepje van Adriaan, zegt nog iets en dan is het afgelopen :s (of zo, ik sliep half toen ik zat te kijken, het viel me ineens op alleen dat het zo abrupt was)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bassie heel blij dat Sweety praat, roept Adriaan erbij. Vogel houdt zijn bek, Adriaan neemt meteen maar even aan dat zijn vriend staat te liegen...

Vogel laat zien dat Bassie toch gelijk heeft, en Adriaan biedt niet eens zijn excuses aan dat hij Bassie vals beschuldigd heeft van liegen! Valt me toch een beetje tegen van mijn held :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vogel laat zien dat Bassie toch gelijk heeft, en Adriaan biedt niet eens zijn excuses aan dat hij Bassie vals beschuldigd heeft van liegen! Valt me toch een beetje tegen van mijn held :'(

Adriaan was kennelijk zo verrast door het praten van Sweety, dat hij dat helemaal vergeten was.

Trouwens, ik heb nog eens gekeken, maar dat stukje dat Bassie de sleutel in een vaas stopt, voordat ze gaan zwemmen (einde aflevering 4) kon ik niet ontdekken. De vaas zag ik wel, maar niet dat Bassie de sleutel erin stopte.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Adriaan was kenelijk zo verrast door het praten van Sweety, dat hij dat helemaal vergeten was.

Trouwens, ik heb nog eens gekeken, maar dat stukje dat Bassie de sleutel in een vaas stopt, voordat ze gaan zwemmen (einde aflevering 4) kon ik niet ontdekken. De vaas zag ik wel, maar niet dat Bassie de sleutel erin stopte.

Heb je op tv of dvd gekeken? OP tv is namelijk meer geknipt dan op dvd. En ik weet 100% zeker dat hij op dvd de sleutel in een vaas laat zakken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heb je op tv of dvd gekeken? OP tv is namelijk meer geknipt dan op dvd. En ik weet 100% zeker dat hij op dvd de sleutel in een vaas laat zakken.

TV (aangezien ik de dvd niet in bezit heb). Ik vroeg het me af, omdat er op de info site een goof staat van Bassie die de sleutel in de vaas stopt en in het zwembad de sleutel weer om heeft. Deze goof ontstond door zo'n verloren aflevering. Ik begrijp nu dat dat stukje in de TV serie is verwijderd. Sluit ook beter aan op het verhaald na de hermontage.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

TV (aangezien ik de dvd niet in bezit heb). Ik vroeg het me af, omdat er op de info site een goof staat van Bassie die de sleutel in de vaas stopt en in het zwembad de sleutel weer om heeft. Deze goof ontstond door zo'n verloren aflevering. Ik begrijp nu dat dat stukje in de TV serie is verwijderd. Sluit ook beter aan op het verhaald na de hermontage.

De meeste goofs zijn volgens mij door de verloren afleveringen veroorzaakt. Ik vraag me nog steeds af of het nou wel of niet is uitgezonden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De meeste goofs zijn volgens mij door de verloren afleveringen veroorzaakt. Ik vraag me nog steeds af of het nou wel of niet is uitgezonden.

ik denk het niet anders zou het toch wel in archieven van tv omroepen die ze uitgezonden heeft terug te vinden zijn

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die was volgens mij al kwijt tijdens het monteren... Het lijkt mij inderdaad niet erg makkelijk als er een aflevering kwijt is om de volgende aflevering weer goed kloppend te maken. Misschien een extra scene draaien? Dat lijkt niet zo'n ramp, maar dat is het dus wel. Heel de fanfare optrommelen om weer te draaien en dat is prijzig (de fanfare = de filmcrew :P ) en moeten de locaties kloppen (was er ook een verloren aflevering in Spanje?) dus ze hebben het mooi opgelost vind ik.

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...