Ga naar inhoud

Show hier je laatste retroaankoop #3


Aanbevolen berichten

  • Reacties 293
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

OkĆ©... zou moeten kijken welke ik dan heb... Ā  Weet wel dat er verschil zat in het knopje om het cassetteklepje te openen... Die ik vroeger had, had een langwerpige schuif en die ik nu heb heeft een heel klein knopje.... Ā  Ā 
Geen idee of ie nog werkt trouwens.... Ā  Laatste keer dat ik 'm in actie gehad heb is ergens in 2006? Ā geweest?

Zit nog in twijfel of ik 'm wil houden of dat ie toch weg gaat..... Van de ene kant heb ik er niets mee, maar van de andere kant toch een stukje jeugdsentiment (we hadden ze op school :P )

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
12 minuten geleden, Hinse zei:

Toffe aanwinst! _O_

Ā 

Hier een lijst met leuke spellen waarvan er er misschien een bij hebt zitten:Ā https://www.retrogamer.net/top_10/top-ten-amstrad-cpc-6128-games/

Ā 

Ā 

Ja die zag ik pas, Barbarian heb ik in elk geval.

Ook de port van Donkey Kong is heel aardig:

Ā 

https://djkoelkast.stackstorage.com/public-share/1mtjcKmTUWIdURp/preview?path=%2F&mode=full

Ā 

Video even snel met de telefoon gemaakt onlangs.

Ā 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, MarsM zei:

_O_Worms en GTA!Ā :D

Ā 

Bij mij stond de soundtrack van GTA op de game-disc... als je die in een audio speler deed kreeg je al die radiozender tracks e.d. Wellicht ook bij jouw editie zo?

Ā 

Ja klopt, vanaf track 2 kon je die soundtrack beluisteren op de verdieping die ik had. Maar ik zou hem graag nog officieel aan de collectie toevoegen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Afgelopen week opgehaald, Spectravideo 328.. Nieuw, gesealed in doos..

34943962644_d3b9a10479_c.jpgĀ 

Ā 

Ook wat spelletjes erbij meegenomen, samen met een Dragon demo cartridge, Tape deck en wat spellen voor de ZX Spectrum

34973937993_46aa0cecd3_c.jpgĀ 

Ā 

Dit kastje en de drive kreeg ik er ook bij:

34973937713_87121dc23f_c.jpgĀ 

Ā 

Deze kan aangesloten worden op de Spectravideo en de 'cartridges' die erin zitten zijn RS232, Printer interface en een 80 kolom kaart.

Ā 

Echt een aankoop is het niet, maar ik heb wel een deel van mijn collectie ondergebracht in een loods. Hier was ik ongeveer halverwege inruimen:

34848952433_0e68a53acb_c.jpgĀ 

Ā 

Er staan nu 36 computers, 7 monitoren, 9 printers en dan nog enkele dozen losse hardware (drives met name) en software (meeste is voor Atari).

Ik had geen ruimte meer in mijn opslag. Het staat gelukkig nu wel al dichter bij het pand waar het uiteindelijk in gaat komen.

Ā 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels een nieuwe TV gekocht (Samsung UE55MU6100) maar dat mag hier niet, dus dan laat ik alleen maar de retro spullen zien:

Geen zin om meer foto's te plaatsen/zoeken:

Ā 

- Altos 886 (een Unix machine met 80286 CPU en een Z80, ook een 80188 voor netwerk interface) + 4 terminals
35574417460_47af5bf74e_c.jpg

Ā 

- Wang 2200
35574425740_24c3b90fac_b.jpg

- Tandy Color Computer 1
- Tandy Color Computer 2 (2 of 3 stuks)
- Tandy Color Computer 3 PAL
- Tandy 1400HD
- Tandy 1100FD
- Tandy TRS80 Model 4P
- Enkele Tandy 1000s
- Losse Tandy hardware zoals multipac interface, drives en printers.
- Apple II (in doos)
- Dragon 32Ā 

aangepast door WHiZZi
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zag vandaag bij de kringloop nieuw in verpakking met plastic erom een "aura interactor virtual reality game wear" . Vond hem duur, ā‚¬22,50 dus laten. Mocht iemand hem willen haal ik hem wel op.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Yamaha CX5M MSX met FM-synth er in

Yamaha YRM-102 cartridge met voicing program

Yamaha YK-20 keyboard om op de CX5M aan te sluiten zodat het een volwaardige synthesizer wordt

Philips NMS music module

Ā 

Allemaal boxed!

Ā 

Eergisteren opgehaald bij @RossĀ die ze voor me had laten ophalen bij hem in de regio. Kreeg ik er van hem nog een boxed Commodore 16 bij _O__O_

Ā 

P1090823.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zijn we weer :)

Ā 

Vandaag opgehaald:

36275427501_fc5b0d2c39_c.jpg

Ā 

36411921185_2f6c256588_c.jpg

Ā 

36411921675_5433930cce_c.jpgĀ 

Ā 

Foto1:

1x Tandy Color Computer 3 (bovenste van de drie links)

3x Tandy Color Computer 2 (2x in doos)

1x Tandy Color Computer 1 (de grijze onderaan)

Ā 

Tandy 1000HD (ja, dit is een Tandy 1000 met HD erin)

Tandy 1000TL

Ā 

Tandy TRS80 Model 16B (achterin) met daaronder een 8MB HDD unit.

Multipac Interface om 4 cartridges te kunnen gebruiken op een Color Computer.

Ā 

Foto 2:

Tandy Color Mouse (in doos)

Tandy Deluxe Color Mouse (in doos, gesealed!)

Tandy DMP 100

Tandy TP-10 (in doos)

Tandy CGP-220

Tandy Acoustic Couplers (in doos)

2 Diskdrives (origineel Tandy)

3 Deluxe Tandy joysticks

2x Speech Syntesis cartridge waarvan 1 met MIDI poorten is uitgerust

OS-9 handleidingen + software

Complete Tandy Color Computer 3 service manualĀ 

3 Spelletjes (Cartridge)Ā 

MIDI software + handleiding (rode doos rechts boven)

En een 'Radio Shack Arcade', iets met kleurtjes oid..

Ā 

Foto 3:

Spelletjes, allemaal origineel.

Ā 

Leuk dagje zo :D

Ā 

Ā 

aangepast door WHiZZi
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Retro, maar ook nieuw, ik heb 3 nieuwe platen gekocht (het is allemaal synthwave):

Ā 

Een 7" picturedisc EP (Robert Parker & Waveshaper - Modern Technology)

Ā 

P1100680-W800.jpg.e27608aae14170a734b52f25ef0ab117.jpg

Ā 

P1100681-W800.jpg.c588ba02e9512fd4dc22645b89f0838d.jpg

Ā 

Een white vinyl limited edition EP (Mitch Murder - The Real Deal):

Ā 

P1100682-W800.jpg.7abfa64ab8f3309f6b2c00e2261c40cc.jpg

Ā 

P1100683-W800.jpg.c0acd0b5b0ff829f06ce7e38442b3f61.jpg

Ā 

En Trans Am van VHS Dreams, die had ik al in de 1e persing limited edition, maar nu is er ook een picturedisc van uitgebracht, tja ;)

Ā 

P1100684-W800.jpg.1c89e0ea8f0485908eec86d5969d5d9c.jpg

Ā 

P1100685-W800.jpg.371f6c148579dcd977c208abc33442df.jpg

Ā 

Ā 

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, Hinse zei:

Trans AM is echt een gaaf album, staat vaak aan bij mij in de auto op vol volume :D Mooie aankopen DJ!

Ā 

Is er al een Synthwave topic? :P

Dat moeten we maar heel snel maken, want ik heb ook geholpen met een Synthwave videoclip onlangs :D

Ā 

The Real Deal is ook echt fantastisch. En ik heb van Trans AM ook de vinylversie in wavs (kreeg ik bij aankoop van de Ltd edition 1st press). Een paar nummers zijn ingekort en ze zijn compleet opnieuw gemasterd voor vinyl. Wel erg gaaf al die verschillende uitvoeringen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo, ook weer wat aankopen gedaan ..

2x Osborne 1
Osborne 1 'Variant' (Nederlands bedrijf die een Osborne 1 in een desktop kast stopte)Ā 
2x Compaq Portable IIĀ 
2x Corona PPC-400
IBM 5155 Portable
Kaypro IV
Bondwell 12
Compaq Portable 286
Sharp PC-7100
Televideo TPC I
Apple Macintosh Classic (M0420)
Philips NMS6303 (Videotex terminal)
Philips YES! Desktop (80186 CPU)
Philips NMS4260 (DisplayWriter)
Philips P2000C
Tandy TRS80 Model 3

Ā 

Ook nog wat software erbij (alles origineel in doos):

Ā 

ICL DRS 20 - 2 diskettes met DTM PLUS en Pascal V3L2
MAI BasicFour - 2 diskettes met besturingssysteem
Microvoice Formula-1 Ā 
Telcon Zorba Ā 
Sorcim SupercalcĀ 
Novell NetwareĀ 
Norton utilities 6.0
WordStar 6.0
Norton utilities 5.0
WordStar Laptop Collection
WordPerfect 3.0
Microsoft Excel
Sorcim SuperCalc
Sorcim SuperWriter
McAfee Active Virus Defence (enterprise)
Norton Navigator
Norton utilities 8.0
Norton utilities 2.0
Norton Commander 2.0 & 5.5
Norton Editor 2.0
Norton Commander 1.0
Norton Commander 4.0
Norton Commander 3.0
Norton Commander 5
Microsoft Excel 5.0
Microsoft Word 6.0
MicroPro Easy 1.5
Super DB 1.40
WRQ Reflection Suite for TCP
Lotus SmartSuite 1.0
IBM DisplayWrite 4
Symantec On Target 1.0

Ā 

Het wordt tijd dat het museum open gaat :O

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die tweede vraag is een goeie vraag, daar zit ik zelf ook een beetje mee. Ik heb gelukkig nog wel _wat_ ruimte in de loods. Overigens op 4 computers na moet ik ze allemaal nog ophalen en de meeste zijn 'draagbaar', dus nemen an sich niet heel veel ruimte in.Ā 

Ā 

Voor de rest ben ik vooral goed in Tetris op het moment, alleen dan met lastige vormen :P

Ā 

De IBM 5155, de 2 Osbornes, 2 Corona's en de Kaypro ga ik de 17e ophalen. De Tandy en de Philips machines heb ik allemaal al binnen. De rest (+software) wordt pas in oktober opgehaald en ik hoop dat ik dan al meer duidelijkheid heb op de lokatie van het HomeComputerMuseum waar ik mogelijk al wat kan neerzetten.

aangepast door WHiZZi
Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou, ik vind meestal 1 machine op marktplaats en vraag naar wat de prijs is als ik hem of haar vertel dat het een item voor in een museum wordt. Tot nu toe blijkt dat die mensen nog veel meer op zolders hebben staan en dan geven hun een prijs voor de volledige voorraad en gaan we onderhandelen.Ā 

Ā 

Om de prijs te bepalen kijk ik vooral naar wat de handelswaarde is (dus wat er betaald wordt), wat de toevoeging is voor het museum (heb ik de machine, hoe belangrijk is de machine in de geschiedenis) en wat het verhaal erachter is. Dus ik ben betaal gewoon redelijke bedragen waar ik blij van wordĀ en waar de verkoper ook blij van wordt.

Ā 

Om even een idee te geven, ik zag een advertentie van een Osborne 1.Ā Die man verzamelde dus ook computers en had nog meer waar hij afscheid van wilde nemen. Na het verhaal over het museum verteld te hebben (dus het doel waarom ik het koop) en wat onderhandelenĀ zijn we op een prijs uitgekomen van ā‚¬71,00 per computer en ik kocht in 1x al zijn 7 computers, plus een IBM 5151 beeldscherm en een of ander modem. Daar zijn 3 computers van die werken (o.a. de Osborne 1, Kaypro IV en de Macintosh) en de rest was defect. Echter schat ik in dat ik deze defecten wel kan verhelpen en uiteindelijk dus eindig met 7 werkende systemen in museumkwaliteit.Ā 

Ā 

Het hielp ook dat vrienden van mij aan het bieden waren op de Kaypro en er achter kwamen dat ik ook bezig was met hem. Hun hebben vervolgens hun bod ingetrokken en gezegd dat ze de Kaypro liever bij mij zagen O+Ā .

Ā 

Het andere deel heb ik per computer iets meer betaald, maar dit zijn allemaal werkende machines. Daarbij zit dus een hele lading software in doos en dat is ook heel wat waard (want wie heeft Norton Commander 1.0 nog origineel liggen? Ik bedoel maar ;) ).Ā 

Ā 

Het verschil zit hem in dat ik hem niet koop voor alleen mijzelf. Ik zorg dat deze machines gebruikt kunnen worden door iedereen die naar een museum komt kijken. Daarom gunnen heel veel mensen mij die computer ipv dat ze er winst op willen maken. Dit soort dingen komt toch vaak af van verzamelaars of liefhebbers en dat hun machine(s) in een echt museum komen helpt veel.

Ā 

Het is ook niet zo dat ik zomaar blind alles koop. Momenteel staat er een verzameling MSX op Marktplaats. Dit zijn 3 MSX-computers, heel veel originele software in doos en wat monitoren. Ik kijk er naar en schat in dat de handelswaarde tussen de 400 en 800 ligt (een Philips 8250 die hij 2 heeft, gaat voor zo'n 150 tot 200, een Philips 8280 zit tussen de 170 en 250). Software erbij in doos, ook zo'n 200 tot 300 euro.Ā 

Alleen deze man wil een prijs op emotioneel vlak, dus zijn vraagprijs ligt tussen de ā‚¬10000 en ā‚¬14000. Sorry, daar ga ik dan niet eens mee onderhandelen. Zo zeldzaam zijn die spullen niet.

Ā 

Er komt trouwens ook een periode aan dat ik ook wat spullen ga verkopen. Want om nou 5x een Compaq Portable II te hebben is wat overdreven.Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

aangepast door WHiZZi
Link naar bericht
Delen op andere sites

Philips 8280 zo veel waard? Welnee. Maargoed, ik zeg er ook altijd bij dat ik op gratis toegankelijke beurzen sta en de computers ook daadwerkelijk gebruikt worden. Ik heb alleen helaas geen ruimte voor een museum, maar dat interesseert veel mensen geen biet.

Wat niet wil zeggen dat ik geen pareltjes tegenkom hoor, zo nu en dan komen er echt prachtexemplaren voorbij, maar ik betaal nooit handelsprijzen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
55 minutes ago, djkoelkast said:

Philips 8280 zo veel waard? Welnee. Maargoed, ik zeg er ook altijd bij dat ik op gratis toegankelijke beurzen sta en de computers ook daadwerkelijk gebruikt worden. Ik heb alleen helaas geen ruimte voor een museum, maar dat interesseert veel mensen geen biet.

Wat niet wil zeggen dat ik geen pareltjes tegenkom hoor, zo nu en dan komen er echt prachtexemplaren voorbij, maar ik betaal nooit handelsprijzen.

Ā 

Ja, voor een Philips MSX 8280 wordt gewoon dat betaald op marktplaats. Ik zeg niet dat ik dat er voor betaal, maar als je zo'n ding op Marktplaats zet dan schieten de prijzen omhoog.Ā 

aangepast door WHiZZi
Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist, WHiZZi zei:

Ā 

Ja, voor een Philips MSX 8280 wordt gewoon dat betaald op marktplaats. Ik zeg niet dat ik dat er voor betaal, maar als je zo'n ding op Marktplaats zet dan schieten de prijzen omhoog.Ā 

Ik heb er momenteel 2, de een heb ik geruild, de ander heb ik dacht ik 40 euro voor betaald. Prijzen rijzen de pan uit, is echt niet grappig meer.

Ā 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat klopt. Veelal mensen die vroeger zo'n ding hebben gehad of graag wilde die er nu wel 1 kunnen en willen kopen, klassieke marktwerking van vraag & aanbod. Die desktop MSXjes worden gewoon niet veel aangeboden dus als ze aangeboden worden, schiet de prijs omhoog. Waar je vroeger een Atari 800XL of Commodore 64 gratis kreeg betaal je tegenwoordig al 50 tot zelfs 100 euro (en zelfs meer).Ā 

Ā 

De duurste computers die ik los heb gekocht, zijn de Tandy TRS80 Model 1 (+expansie interface, +monitor, +software en boeken) van ā‚¬150 in uitmuntende staat en een Tandy Color Computer 3. Deze laatste was an sich niet duur ($125 voor betaald), maar door verzendkosten werd deze erg duur (totaal ā‚¬220 meen ik). Ik ben nu wel in onderhandeling om een Apple LISA2 te pakken te krijgen, daar ga ik denk ik ook wat meer voor betalen dan 200 euro.

Ā 

Dat zal de komende jaren ook gewoon blijven doorgaan. Je ziet het nu al een beetje aan 80386 t/m Pentium 1-machines. Mensen willen het retro-gevoel weer. Weer zoveel punten scoren bij 3dMark of met een echte Voodoo-kaart. Het begrip 'retro' verplaatst ook continue. Op Facebook groepen wordt een computer met een Intel Core2Duo al 'retro' genoemd. Man man man, die heb ik hier nog gewoon in gebruik :OĀ .Ā 

Ā 

De weggooiers op dit moment zijn wel de intel machines vanaf de 80286 tot en met de pentium 3. Alles daarvoor en wat niet Intel of een AMD-processorĀ heeft, betaal je geld voor. Of je moet veel geluk hebben en deze ergens tegenkomen dat mensen niet weten wat het waard is.Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 hours ago, djkoelkast said:

Jij gaat toch ook naar Schagen volgende maand?

Misschien even samen kijken wie wat meeneemt, dat we een leuke set daar neer kunnen zetten (en niet allemaal hetzelfde meenemen), maar da's wellicht handig in het andere topic.

yes, I'll be there...Ā 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik heb dit gekocht met de melding dat er maar 3 computers zouden werken, 1 Osborne, de Macintosh en de Kaypro.

Ā 

De andere Osborne heeft een defect aan het toetsenbord, maar anders dan dat (met het andere toetsenbord) werkt deze probleemloos. De RIFA's hebben het al opgegeven in ieder geval.

Ā 

De IBM 5155 machine heeft een defecte voeding, deze geeft in zijn geheel geen stroom door. De zekering en schakelaar zijn goed (gemeten), dus die wordt binnenkort wat dieper gecontroleerd.

Ā 

Van de 2 Corona's hebben ze beide een probleem. Bij de ene Corona krijgt het scherm geen stroom of gaat niet aan, de rest van de computer wel en die kan ook keurig opstarten. De andere Corona werkt allemaal, alleen reageert geen enkel toetsenbord. Nog niet open gehad.

Ā 

De Kaypro werkte volledig en heeft inmiddels ook een PANG laten horen en de geur van verbrand papier met chemische lucht verspreid (de RIFA's dus). Gelukkig daarvoor nog wel een filmpje gemaakt :). De Macintosh werkt, tot mijn grote verrassing, ook volledig en start keurig op. Nog even afwachten hoe lang (lekkende condensatoren), maar eenvoudig op te lossen.

Ā 

In oktober komt er nog een soortgelijke voorraad aan. Ietsje minder specialeĀ computers, maar wel heel veel originele software in doos erbij zoals Norton Commanders (v1 t/m v6), Wordperfect 3, v1 van Microsoft Excel etc :)

En deze computers:

Bondwell 12

Compaq Portable 286

Compaq Portable II (2 stuks, waarvan 1 met ingebouwde harddisk en harddiskcontroller)

Osborne Variant 1

Sharp PC-7100

Televideo TPC I

Ā 

Waarmee mijn eigen verzameling computers momenteel de 150 aantikt en er nog steeds een aantal machines 'on hold' staan, te wachten tot ik ze ophaal.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Met goede communicatieve en zoekvaardigheden is het best mogelijk vrij vlot veel te verzamelen.

Ā 

Ik ben er vorig jaar helemaal mee gestopt. In tegenstelling tot NY heb ik hier in FL nagenoeg geen opslagruimte. En kleine kinderen slopen vrijwel alles.

Link naar bericht
Delen op andere sites
8 uur geleden, PeterNY zei:

Met goede communicatieve en zoekvaardigheden is het best mogelijk vrij vlot veel te verzamelen.

Ā 

Ik ben er vorig jaar helemaal mee gestopt. In tegenstelling tot NY heb ik hier in FL nagenoeg geen opslagruimte. En kleine kinderen slopen vrijwel alles.

Ā 

Dus je hebt alles weer verkocht? PeterFL zou je nieuwe username moeten zijn :PĀ 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • TMP locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...