Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Zoals we allemaal weten is Adriaan beresterk.

Dat zien we al in Het geheim van de sleutel, waar B1 in zn broek schijt van "die acrobaat". In De geheimzinnge opdrachtgever, in Luxemburg, de in mijn ogen, *baron* ik mag wel zeggen zeer briljante scene, is Adriaan ook niet bang voor drie personen. Ookal gaat ie er voor 7 toch liever vandoor, hij kon het er indd beter maar niet op gokken.

Maar in De verzonken stad, is Adriaan wat minder stoer. Als ze in de kloof in het busje ontvoert worden en dan weten te ontsnappen, verstoppen ze zich achter een rots als de boefjes langskomen. Ook gaan ze expres een pokke eind lopen, om de boefjes niet tegen te komen. Maar Adriaan kan ze toch makkelijk aan? Ik dacht even dat ie geen zin had om zich uit te gaan sloven in zn vakantie, maar hij gaat wel 40 kilometer door de hitte lopen... En daardoor is ie naar eigen zeggen dood op, waardoor hij vanzelfsprekend ook niet in staat is om de boeven nog een pak rammel kan verkopen als die hun opwachten.. Maar waarom is ie in deze serie minder stoer/sterk?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Adriaan dacht misschien aan Bassie toen. Als hij met 2 boeven bezig is, kan de 3e nog steeds Bassie overmeesteren en zo hem gebruiken als afleiding of als manier om Adriaan te laten ophouden.

Plus ook, in de Verzonken Stad, kent Adriaan de boeven : hij weet tot wat *baron* *japie* *b2* in staat zijn ( ze hadden trouwens B&A al eens opgesloten ).

Maar in De Reis door Europa, kent hij enkel *baron* dus voelt hij zich sterker tegenover de -niet echt zeer stoere- boeven.

Nou ja, er zitten gaten in mijn theorie, maar het is dan ook niet zo enorm uitgedokterd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

dat ie bang is voor bassie vind ik een goeie :)

Maar tegen dat hij weet waar ze toe in staat zijn wil ik even ingaan. Grrr waarom heb ik de Kroon nou niet hier... K weet ff niet meer hoe het eind precies was... Maar daar worden ze dus indd opgesloten, maar dan gaan B&A toch weer zelf achter ze aan...

Link naar bericht
Delen op andere sites
dat ie bang is voor bassie vind ik een goeie :)

Maar tegen dat hij weet waar ze toe in staat zijn wil ik even ingaan. Grrr waarom heb ik de Kroon nou niet hier... K weet ff niet meer hoe het eind precies was... Maar daar worden ze dus indd opgesloten, maar dan gaan B&A toch weer zelf achter ze aan...

Ja, daar willen ze via de boten en de onderzeer en dan later de auto de grens overgaan.

B&A weten dit door een kaart met de route erop.

En dan hangen ze dat doek in die brug met de vrachtwagen in.

Dus eigenlijk vangen ze de boeven door de domheid van de boeven, en door (B&A) hun intelligentie.

Maar Adriaan heeft hier nooit op een vechtpartij gerekend- hij rekende erop dat de boeven gewoon in de vrachtwagen hun auto in de prak reden, dus hij moet niet vrezen dat er agressie of geweld zal komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, daar willen ze via de boten en de onderzeer en dan later de auto de grens overgaan.

B&A weten dit door een kaart met de route erop.

En dan hangen ze dat doek in die brug met de vrachtwagen in.

Dus eigenlijk vangen ze de boeven door de domheid van de boeven, en door (B&A) hun intelligentie.

Maar Adriaan heeft hier nooit op een vechtpartij gerekend- hij rekende erop dat de boeven gewoon in de vrachtwagen hun auto in de prak reden, dus hij moet niet vrezen dat er agressie of geweld zal komen.

oja, k zie het opeens weer voor me :) en k moet je gelijk geven ;)

Overigens denk ik ook even doorgerederneerd aan jouw laatste zin "dus hij moet niet vrezen dat er agressie of geweld zal komen", dat hij in principe tegen vechten is en dus alleen aan zelfverdediging zal doen en zo veel mogelijk het geweld ontwijken en alles door de politie laten opknappen.. In Luxemburg wil hij er ook alleen heen gaan om te vragen wie dat verdachte persoon is en wat ze doen... Hmmz klinkt best logisch ;) tnx randy_roes

Link naar bericht
Delen op andere sites

Iets anders over de sterke Adriaan.

In De Sleutel heft Adriaan zomaar de Rancho op, en in De Schatkaart heft hij de caravan zomaar even op.

Maar ik kan me zo niet veel andere échte krachtpatserijen van Adriaan herinneren. Vooral vanaf de Verzonken Stad ( nou ja, daar speelt natuurlijk de leeftijd mee ). Maar bv. in De Plaaggeest zie ik even niets voor mij?

Heeft iemand daar een voorbeeldje van?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iets anders over de sterke Adriaan.

In De Sleutel heft Adriaan zomaar de Rancho op, en in De Schatkaart heft hij de caravan zomaar even op.

Maar ik kan me zo niet veel andere échte krachtpatserijen van Adriaan herinneren. Vooral vanaf de Verzonken Stad ( nou ja, daar speelt natuurlijk de leeftijd mee ). Maar bv. in De Plaaggeest zie ik even niets voor mij?

Heeft iemand daar een voorbeeldje van?

Hij laat de touwen knappen waarmee hij vast gebonden zit, door zijn armen te strekken. En bij z'n benen ook trouwens.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tsja ik snap ook niet helemaal waarom die B1 de hele tijd zo zit te schijten

*b1* Ja die acrobaat is erbij en die is nogal sterk ziet u.

Ik vraag me namelijk af hoe ie dat weet :S naja hij is in een van de de verloren afleveringen wel door die acrobaat gevangen genomen, maar dat was dus ook gedeeltelijk met die vingerpistolen _O_

Een andere actie, wat misschien weinig met kracht te maken heeft, maar die me maandag avond wel op viel, hoe Adriaan die spuitbus uit de hand van Joris trapt :D

Naja in de Kroon, als ze gevangen zitten, heft ie mbv een hefboom wel dat ding op... Maar daar had ie wel wat hulp bij nodig...

Link naar bericht
Delen op andere sites

In de plaaggeest gaat hij regelmatig op zijn handen staan, trekt hij met een fiets de caravan en hijst hij Bassie aan zijn bretels op. Genoeg krachtpatserij? ;)

Ik vind het wel logisch dat hij in de Stad niet opnieuw de confrontatie met de boeven aan wil gaan. Als je het geluk aan jouw kant hebt, ga je niet moeilijk doen en de boefjes weer opzoeken zodat ze je misschien opnieuw overmeesteren. En wie weet wat de Baron allemaal met die wandelstok kan doen...

En dat Adriaan sterk is, kun je in de sleutel duidelijk zien, vooral als ie in zijn speedo rondloopt O+

Link naar bericht
Delen op andere sites
In de plaaggeest gaat hij regelmatig op zijn handen staan, trekt hij met een fiets de caravan en hijst hij Bassie aan zijn bretels op. Genoeg krachtpatserij? ;)

Ik vind het wel logisch dat hij in de Stad niet opnieuw de confrontatie met de boeven aan wil gaan. Als je het geluk aan jouw kant hebt, ga je niet moeilijk doen en de boefjes weer opzoeken zodat ze je misschien opnieuw overmeesteren. En wie weet wat de Baron allemaal met die wandelstok kan doen...

En dat Adriaan sterk is, kun je in de sleutel duidelijk zien, vooral als ie in zijn speedo rondloopt O+

Maar hij zwemt toch met diezelfde Speedo in De Verzonken Stad, en zo'n krachtpatserij hebben we daar niet gezien 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar hij zwemt toch met diezelfde Speedo in De Verzonken Stad, en zo'n krachtpatserij hebben we daar niet gezien 8)7

Dat was dertien jaar later ;) Over dertien jaar trek ik ook geen bikini meer aan ;)

Trouwens, hij was op vakantie... Behalve een onnodige vechtpartij was er geen ruimte in het script voor een sterk staaltje heldenactie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat ik pas stoer vond van adriaan is dat als ze met de plaaggeest die toren in gaan (vanwaaruit ze uiteindelijk de caravan weer zien) en dan op de rand van zon stalen hek gewoon even een handstand doet.

De Euromast ;) Ik vraag me nog steeds of hoe ze dat gedaan hebben... lijkt me niet dat het een stunt was, met een vangnet of zo... brrr

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat is nou eens een vraag die ik ook wel beantwoord zou hebben. Hoe hebben ze die stunt gedaan. Wie mailt er even naar Adriaan :P

Ik, binnenkort ;) Eindelijk eens tijd voor dat interview dat ik al een tijdje geleden gepland heb

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik, binnenkort ;) Eindelijk eens tijd voor dat in dat ik al een tijdje geleden gepland heb

Meschiem kunnen we wel topic maken voor "het interview met Aad" we schrijven elk 1 vraag erin dan stuurt het iemand naar Aad en zo heb je als snel een interview

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ow , ik had het nog niet gelezen |:( *Stom van me

Ja, daarom staat er ook een post van jou in. *zucht* En nu weer on topic, ik vond die opsomming van heldendaden van Adriaan VEEL leuker }:|

Link naar bericht
Delen op andere sites

wat ik nooit snapte van *adriaan* , de grote held, is dat de boeven bij de schat hun gang hebben laten gaan. *b2* kent hij, dat is geen held. *aadbaron* loopt dan met een wandelstok dus die komt later wel, dan kan hij *japie* eerst grijpen.

ps ik geloof dat ik te veel droom O-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
wat ik nooit snapte van *adriaan* , de grote held, is dat de boeven bij de schat hun gang hebben laten gaan. *b2* kent hij, dat is geen held. *aadbaron* loopt dan met een wandelstok dus die komt later wel, dan kan hij *japie* eerst grijpen.

ps ik geloof dat ik te veel droom O-)

Hierom is het hoorspel geloofwaardiger, daar hebben de boeven namelijk een pistool, en dan zou ik ook oppassen

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hierom is het hoorspel geloofwaardiger, daar hebben de boeven namelijk een pistool, en dan zou ik ook oppassen

dat vind ik opzich wel netjes, dat ze niet met pistolen/messen werken in hun series ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

dat vind ik opzich wel netjes, dat ze niet met pistolen/messen werken in hun series ^O^

dat is inderdaad veel te geweldadig, maar vechten zou dat ook al zijn voor een kinderserie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

dat vind ik opzich wel netjes, dat ze niet met pistolen/messen werken in hun series ^O^

is heel logisch, maar het spreekt wel tot de verbeelding dat de boeven echt erg gevaarlijk zijn. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

dat is inderdaad veel te geweldadig, maar vechten zou dat ook al zijn voor een kinderserie.

jup, dat bedacht ik me ook in een post een stukje naar boven:

Overigens denk ik ook even doorgerederneerd aan jouw laatste zin "dus hij moet niet vrezen dat er agressie of geweld zal komen", dat hij in principe tegen vechten is en dus alleen aan zelfverdediging zal doen en zo veel mogelijk het geweld ontwijken en alles door de politie laten opknappen

En de boeven niet geweldadig? Ik was als kind altijd bang voor die boeven hoor! B1 was echt ev0l, vooral zn baas... brrrr...

De huilende prof had een vet leger en die hield alles in de gaten met zn camera's, dus die was helemaal eng.

VJ en B2 waren wat minder eng, maar toch staken ze wel mooi het clubgebouw van de B&A boys in de hens... En vooral opgejaagd door de baron waren ze toch best wel eng.

B100 en HH was k al n stuk minder bang voor, kan ook komen doordat k toen alweer wat ouder was ;) Maar die boem van Harry was niet echt schrikwekkend, je wist toch wel dat er iets fout zou gaan voor hij B&A zou opblazen.. En als hij ze zou opblazen, zou er nog weinig aan de hand zijn, de Baron en HH hebben het ook zo vaak overleefd ;)

Toch vind ik het wel knap dat Aad de karakters eng heeft weten te krijgen, zonder hen wapens te laten gebruiken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is gewoon een perfecte casting als je het mij vraagt. Paul van Gorcum heeft iets over zich waardoor hij met die snor en die harde lach gewoon eng lijkt.

Aad zelf deed de Baron ook op een goede manier maar daar leek de Baron veel ouder. Dus die zou dan ook minder gevaarlijk moeten zijn.

Ze gebruiken trouwens wel eens pistolen. Ga ik weer.... Bij Baski en Hutskiaan (ofzo :P ) schieten ze op elkaar. Maar dit is inderdaad uitzondering. Vind het ook heel goed dat de boeven het zonder, echt asoicaal, geweld proberen op te lossen. Dat is tegenwoordig niet meer denkbaar. Een kinderserie zonder geweld is niet eens een goede kinderserie meer :N

Link naar bericht
Delen op andere sites

En vergeet Geheim Agenten en Musketiers niet.

Maar ik heb altijd gedacht, die stok ziet er in het duister van de grot natuurlijk wel als een geweer uit. En drie tegen twee, waarvan een met een knuppel...

Persoonlijk ben ik niet eens tegen geweld, maar ze moeten natuurlijk het goede voorbeeld geven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...