Ga naar inhoud

Raad het plaatje: Games! - Editie 4 #3


Aanbevolen berichten

  • Reacties 305
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Op 2-1-2018 at 03:24, Keetie zei:

Nee, het is geen Frogger. Het is wel familie.

Het is wel Frogger, maar daar zijn 345.438 edities / varianten op. Heel lastig op te zoeken of te googelen.

Als je willekeurig googelt op ‘Frog’ of ‘Frogger’ icm game enz, krijg je al die varianten voor je neus en als je bijv. uitwijkt naar ‘Toad’ krijg je de bekende Mario-Toads in beeld.

 

@Frey jij weet het vast, kop ‘m in! O-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 hours ago, Keetie said:

OK. Dan had ik moeten schrijven: Hij heet geen Frogger, hij heet anders. Nou kan ik natuurlijk wel een hint gaan geven zoals BBC, maar het spel wordt op de PC gespeeld.

 

Als de varianten van spellen niet meetellen, dan mag RM (Frogger).

Dan bedoelde je Cross Roads ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 hours ago, Keetie said:

Die heb ik meteen opgezocht in Google en daar blijkt dat er dragons en chickens oversteken. Niet zo best.

 

Je zoekt het te ver. De BBC staat voor BBCBasic voor Windows. Zo vind je de naam van het engelse beestspel wel.

Dan zou het Hopper moeten zijn, want iets anders kan ik echt niet vinden.

BBC Basic is een programmeer programma, maar in combinatie met Frogger krijg ik geen andere (Engelse) namen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ach ja, die hadden we ook nog, goeie ouwe Hopper! Waarschijnlijk 1 van de stamvaders. Inderdaad BBCBASIC, maar alleen voor Acorn Computers. Natuurlijk kun je met een emulator Acorn spellen op een PC spelen. Alleen, het is een PC spel geschreven in BBCBASIC voor WINDOWS. Een exe, geen diskimage. Ok, hij heet geen Frogger, geen Hopper, maar wel zoiets.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 hours ago, Deemster said:

Ik heb de hele ochtend lopen googlen, en volgens mij moet het Phroggy zijn! Zonder de bbcbasic hint had ik hem nooit gevonden :P 

Zoo dat vind ik knap ^O^!!

Ik heb ook uren gezocht, maar heb het niet kunnen vinden...

Zou het te maken hebben met google skills... :p?

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb de score bijgewerkt. Hiermee komt er een einde aan Editie 4 van Raad het Plaatje: Games!

 

In verband met inactiviteit hier, heb ik besloten om het volgende deel niet meer te openen.

Bedankt voor de deelname allemaal! Heb het echt altijd met plezier bijgehouden. Hopelijk is er iemand die het graag voort wil zetten. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
49 minutes ago, Keetie said:

Als je intikt bij de zoekoptie van Google:

 

bbcbasic for windows games hopper (die hopper heb ik er nu aan toegevoegd omdat je met die naam kwam),

 

dan zie je als 4e of 5e staan:


http://g7lwt.com/www.jeroengroenendaal.com/repository/bb4w/index-2.html

 

En daar istie... Phroggy, ergens onderaan.

 

Ja... hahaha.

Die kun je dus alleen vinden als je "Hopper" erbij typt; Met Frogger ga je hem niet vinden :P .

En daarbij als ik het bovenstaande intyp dan vind ik de link uiteindelijk wel (7e hit van boven), maar dan zie ik in de google zoektoptie qua resultaten geen enkele verwijzing naar of geen enkele naam staan naar Frogger, Hopper etc. 

De kop van de titel is "BB4W Games"

 

Dus dat vergt dan inderdaad een knap staaltje zoek skills ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb zelf gezocht op “bbcbasic windows” frogger (“ “ om een zoekterm heen betekent dat Google dat gedeelte sowieso letterlijk moet zoeken :P) Het was wel tricky, want in de omschrijving stond iets van “Hopper is Still the best Frogger Clone” oid.

 

De volgende:

2B038F44-4D66-4E50-8677-C32489B8B69B.png

aangepast door Deemster
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, Frey said:

Heb de score bijgewerkt. Hiermee komt er een einde aan Editie 4 van Raad het Plaatje: Games!

 

In verband met inactiviteit hier, heb ik besloten om het volgende deel niet meer te openen.

Bedankt voor de deelname allemaal! Heb het echt altijd met plezier bijgehouden. Hopelijk is er iemand die het graag voort wil zetten. ;)

Geen flauw idee wie dit verder zal oppakken, maar jij, Frey, bedankt voor al je inspanningen om dit topic weer on topic te krijgen.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden, Frey zei:

Heb de score bijgewerkt. Hiermee komt er een einde aan Editie 4 van Raad het Plaatje: Games!

 

In verband met inactiviteit hier, heb ik besloten om het volgende deel niet meer te openen.

Bedankt voor de deelname allemaal! Heb het echt altijd met plezier bijgehouden. Hopelijk is er iemand die het graag voort wil zetten. ;)

Dat heb je natuurlijk zelf ook in de hand, dan kun je beter zeggen "In verband met mijn inactiviteit hier".

En dat is nog steeds jammer, maar snap dat je prioriteiten nu elders liggen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden, Keetie zei:

Geen flauw idee wie dit verder zal oppakken, maar jij, Frey, bedankt voor al je inspanningen om dit topic weer on topic te krijgen.

 

Graag gedaan ^O^

 

1 uur geleden, djkoelkast zei:

"In verband met mijn inactiviteit hier".

 

Ja sorry, zo bedoelde ik dat eigenlijk ook. Mijn prioriteiten liggen inderdaad elders nu.

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 uur geleden, Frey zei:

Heb de score bijgewerkt. Hiermee komt er een einde aan Editie 4 van Raad het Plaatje: Games!

 

In verband met inactiviteit hier, heb ik besloten om het volgende deel niet meer te openen.

Bedankt voor de deelname allemaal! Heb het echt altijd met plezier bijgehouden. Hopelijk is er iemand die het graag voort wil zetten. ;)

- Er is een dartspool en een molpool waar je niet meer aan deelneemt

- Er is een SNES contest waar je zelf nog minimale bijdrage aan levert

- ik ben zelf degene die raad het plaatje weer live gekickt heeft onlangs.

- Niet alle onderwerpen liggen je maar potentiële discussies en velerlei actieve topocs waar je perfect aan deel kunt nemen, zoals "De Switch is nog geen goede console" negeer je.

- Topic voor verbeteringen aan het forum negeer je.

 

Ik begrijp, wellicht door hoge verwachtingen, goed dat je hier niet meer vindt waar je naar op zoek bent en iedereen staat natuurlijk vrij om te doen wat hij / zij wil. Maar in dit geval heb je ook zelf van het één op het andere moment het licht gezien en wil je ook niks meer, wat er ook wordt gezegd of geprobeerd. Ik vind het jammer dat ik/we dat niet meer kunnen omturnen. Iedereen is altijd zelf actief of inactief. Maar het is jouw besluit.

 

Ik hoop in ieder geval dat je zo nu en dan nog wel eens wilt langskomen, want het is ook een leuke tijd geweest, mede ook dankzij jouw geweldige ideeën en bevlogen bijdragen. Je blijft zelf altijd een winnaar, net als je strip alter-ego ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 hours ago, RM said:

Jep, maar Deemster is ook zo slim om haakjes te gebruiken en ik niet :P.

Dus het zijn inderdaad mijn zoek skills ;)

 

Ja, keek ik ook van op. Zo begon het zoeken in Google met gebruik van aanhalingstekens, later hoefde dat niet meer. Nu dus beter van wel, gezien de slechte resultaten die ook ik soms in Google vind en zie.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uur geleden, MarsM zei:

Ik begrijp, wellicht door hoge verwachtingen, goed dat je hier niet meer vindt waar je naar op zoek bent en iedereen staat natuurlijk vrij om te doen wat hij / zij wil. Maar in dit geval heb je ook zelf van het één op het andere moment het licht gezien en wil je ook niks meer, wat er ook wordt gezegd of geprobeerd. Ik vind het jammer dat ik/we dat niet meer kunnen omturnen. Iedereen is altijd zelf actief of inactief. Maar het is jouw besluit.

 

Ik hoop in ieder geval dat je zo nu en dan nog wel eens wilt langskomen, want het is ook een leuke tijd geweest, mede ook dankzij jouw geweldige ideeën en bevlogen bijdragen. Je blijft zelf altijd een winnaar, net als je strip alter-ego ;)

Volgens mij had Frey al aangegeven dat het wat te kort door de bocht was geformuleerd in discussie met djkoelkast ;) 

 

@Frey Bedankt voor je bewezen diensten so far en de behoefte om hier weer actief te zijn komt heus vanzelf weer terug (ik spreek uit ervaring) :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat kan zijn, maar ik geef ook uit mezelf graag los van die inactiviteit-formulering aan dat ik het jammer vind dat een tijdje terug van het één op andere moment patsboem uit de lucht de mededeling komt "ik ben niet meer gemotiveerd" en er ook 0,0 meer mogelijk is.

 

Dat vind ik meer jammer dan dat dit (volgens ieders eigen interpretatie) een rustige community is. Want ik maak er uit op dat Frey teleurgesteld is in de community, terwijl hij zelf door die plotselinge omslag ook de community teleurstelt. Het lijkt me dat beide kanten van het verhaal dat niet zo bedoelen / willen.

 

Maar nogmaals; het is ieders eigen keuze. Het zou leuk zijn als de interesse weer terugkwam, anders even goede vrienden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind het ook erg jammer. Frey is altijd een belangrijk onderdeel van Retroforum geweest, vooral in topics over Nintendo, GTST en (vroeger) ook Bassie & Adriaan. Ik hoop dat het een tijdelijke desinteresse/demotivatie is ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
On 1/11/2018 at 10:31 PM, Deemster said:

Ik heb zelf gezocht op “bbcbasic windows” frogger (“ “ om een zoekterm heen betekent dat Google dat gedeelte sowieso letterlijk moet zoeken :P) Het was wel tricky, want in de omschrijving stond iets van “Hopper is Still the best Frogger Clone” oid.

 

De volgende:

2B038F44-4D66-4E50-8677-C32489B8B69B.png

De enige caught die ik me herinner is "caught in the act".

 

O}   Tijd voor een hint...

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...