Ga naar inhoud

Lettertype bewijs in fraudezaak


Aanbevolen berichten

Lettertype bewijs in fraudezaak

 

In Pakistan is een fraudezaak aan het licht gekomen die draait om een lettertype. En dat zou weleens voor het eerst in de geschiedenis kunnen zijn.
                                        
De spil in de zaak is Maryam Nawaz,de dochter van de premier van Pakistan. Ze wordt ervan verdacht bezittingen in het buitenland te hebben die ze niet aan de belastingen heeft opgegeven. Maar Nawaz kwam daarna met 'officiële documenten'.
                                        
Deze documenten, die volgens Nawaz uit 2006 stammen, zijn opgesteld in een lettertype dat destijds niet algemeen
beschikbaar was in Microsoft Office: Calibri. En daarmee zijn de documenten hoogstwaarschijnlijk vals.

 

Bron: NOS TT 403

 

Aardig bericht toch?

 

Vraag ik me nu af van wanneer dat Windows font Calibri is.

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Calibri (/kəˈliːbri/) is a humanist sans-serif typeface family designed by Lucas de Groot in 2004 and released to the general public on January 30, 2007,[1][2][3] with the release of Microsoft Office 2007 and Windows Vista on that date. In Microsoft Office 2007, it replaced Times New Roman as the default typeface in Word[4] and replaced Arial as the default in PowerPoint, Excel, Outlook, and WordPad. It continues to be the default in Microsoft Office 2010, 2013 and 2016, and it is now the default font in Office for Mac 2016. A subtly rounded design, de Groot described it as having "a warm and soft character".

 

Bron: Wikipedia

Link naar bericht
Delen op andere sites

Meeste retrofonts zijn mono space, dus lettertypes waarvan elk karakter dezelfde breedte heeft (zoals New Courier). Vooral het lettertype dat op de NES, Gameboy en C64 werd gebruikt vind ik erg kenmerkend.

 

Calibri vind ik persoonlijk niet echt mooi, niet stijlvol genoeg. Van de huidige veelgebruikte webfonts vind ik PT Sans wel prettig, Open Sans is het minst karakteristiek maar wel goed leesbaar en daarmee een veilige keuze. Daarnaast zijn lettertypes als Raleway en Roboto ook wel fijn om naar te kijken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)
On 14-7-2017 at 2:53 PM, Hinse said:

Meeste retrofonts zijn mono space, dus lettertypes waarvan elk karakter dezelfde breedte heeft (zoals New Courier). Vooral het lettertype dat op de NES, Gameboy en C64 werd gebruikt vind ik erg kenmerkend.

 

Inderdaad, C64, zo apart. Ik ga eens op zoek naar plaatjes.

 

aangepast door Keetie
lege regels verwijderd
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...