Ga naar inhoud

Oude spelshow - Wie weet er iets?


Aanbevolen berichten

Ik kan me nog vaag een leuke spelshow van tussen 2000 en 2010 herinneren. Echter is het enige dat ik kan herinneren dat zinnen maken van 24 of 25 (ik weet niet meer wat precies) letters een onderdeel er van was. Weet iemand toevallig iets meer over deze show?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is wel erg weinig informatie.

Weet je toevallig nog op welke zender het uit werd gezonden of wie het presenteerde?

 

Het is niet toevallig 10 Voor Taal?

Het was zeker niet 10 Voor Taal. Dat herinner ik me veel beter dan de show die ik bedoel. En helaas weet ik de zender of de presentator niet meer.

aangepast door Max1996
Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo leuk was 'ie niet, als je het je zo vaag herinn~ Geintje hoor :P

 

Welkom op Retroforum! Als tv-gek ga ik uiteraard voor je flink op zoek, want dat vind ik leuk en word ik ook wijzer van. :)

 

Het zou zomaar 'That's The Question' kunnen zijn, het spelletje van de EO wat een paar jaar heeft gelopen. Weliswaar geen zinnen van 24-25 letters, maar wel zinnen maken met de lettertjes van vragen waar het goede antwoord op gegeven wordt. Daarnaast liep in 2014 kort op RTL 4 het spelprogramma 'LETRZ', waarin woorden van tussen de 2 en 14 letters gevormd moesten worden. Maar, misschien is het ook een onderdeel geweest uit één van de vele programma's als de Staatsloterijshow, 'Kans van je Leven' (redelijk geflopt op RTL 4) of een ander avondvullend programma.

 

Laat ik daarom even met je bij het begin beginnen. Hoe kom je zo aan deze herinnering? :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 hours ago, samba-boy said:

Zo leuk was 'ie niet, als je het je zo vaag herinn~ Geintje hoor :P

 

Welkom op Retroforum! Als tv-gek ga ik uiteraard voor je flink op zoek, want dat vind ik leuk en word ik ook wijzer van. :)

 

Het zou zomaar 'That's The Question' kunnen zijn, het spelletje van de EO wat een paar jaar heeft gelopen. Weliswaar geen zinnen van 24-25 letters, maar wel zinnen maken met de lettertjes van vragen waar het goede antwoord op gegeven wordt. Daarnaast liep in 2014 kort op RTL 4 het spelprogramma 'LETRZ', waarin woorden van tussen de 2 en 14 letters gevormd moesten worden. Maar, misschien is het ook een onderdeel geweest uit één van de vele programma's als de Staatsloterijshow, 'Kans van je Leven' (redelijk geflopt op RTL 4) of een ander avondvullend programma.

 

Laat ik daarom even met je bij het begin beginnen. Hoe kom je zo aan deze herinnering? :)

That's The Question? Nee, dat kan hem niet zijn. Net als 10 Voor Taal herinner ik me die veel beter dan de show in kwestie.

LETRZ? Nee, kan niet. Dat is veel te recent.

Kans van je Leven? Denk het ook niet. Dat lijkt me een beetje te lang geleden om het te kunnen zijn.

 

Over hoe ik me aan die herinnering kom, weet ik zelf ook niet precies. Het kwam gewoon plotseling naar voren een paar dagen geleden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 minutes ago, MarsM said:

Misschien de Nederlandse variant van BBC's destijds populaire QI (quite interesting)? Hierin was een onderdeel een lange zin maken adhv een bord vol magnetische letters?

Even op YouTube gekeken, dat is hem niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
42 minutes ago, djkoelkast said:

Probeer anders toch nog eens met wat nieuwe details te komen, we horen alleen "nee" en dat is het, wordt lastig zo.

Tja, ik weet zelf eigenlijk ook niet zo veel meer over die show. Letterlijk het enige dat ik me herinner dat ik nog niet heb gezegd hier is een van die zinnen die op de show voorkwam. "Van een mug een olifant maken."

Uiteraard heb ik daar niks over gezegd tot nu toe omdat het toch niks helpt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, Keetie said:

Het lijkt me ook dat alle oude Nederlandse spelshows in dat topic genoemd zijn. Heb je het soms over een Belgische?

Ik weet wel dat ik niet in mijn eigen huis was toen ik het programma zelf zag, maar dat zegt vrij weinig.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, Max1996 said:

Kun je me een lijst geven van alle spelshows gepresenteerd door hem? Ik ga ze zelf na later.

Er is niet echt een lijst met spelshows die hij presenteerde.

Wellicht dat de onderstaande link je verder helpt

 

https://portal.eo.nl/over-de-eo/pers/presentatoren/bert-van-leeuwen/

Link naar bericht
Delen op andere sites

De kans is groot dat het gaat om een onderdeeltje (bijv. 5 minuten van de 30 minuten van het programma / 1 van 5 spelonderdelen uit het programma). Denk dat je anders het concept snel hebt uitgemolken.

 

Maar goed, wat djkoelkast ook zegt; je weet steeds heel overtuigend aan te geven wat het niet is, maar je bent heel vaag over wat het wel moet zijn. Dan wordt het inderdaad lastig.

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 hours ago, MarsM said:

Maar goed, wat djkoelkast ook zegt; je weet steeds heel overtuigend aan te geven wat het niet is, maar je bent heel vaag over wat het wel moet zijn. Dan wordt het inderdaad lastig.

Dat is het hele probleem met mijn herinneringen van rond die tijd. Ik weet wat het niet kan zijn omdat ik me juist die dingen veel beter herinner dan de show in kwestie.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Topscore. Ik ga er niet van uit omdat je van veel later bent, maar ik ga nu random namen noemen met filmpjes.

 

 

Kans van je Leven of 'Kiezen of Delen', 2 spelshows uit ongeveer 2000 op RTL 4, die zouden het zomaar kunnen zijn. Heb er geen beeldmateriaal van. De ene show was met Ron Brandsteder, andere was met Martijn Krabbé.

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
8 hours ago, samba-boy said:

Topscore. Ik ga er niet van uit omdat je van veel later bent, maar ik ga nu random namen noemen met filmpjes.

 

 

Kans van je Leven of 'Kiezen of Delen', 2 spelshows uit ongeveer 2000 op RTL 4, die zouden het zomaar kunnen zijn. Heb er geen beeldmateriaal van. De ene show was met Ron Brandsteder, andere was met Martijn Krabbé.

Het kan Topscore ook niet zijn omdat ik me wel herinner dat er sprake was van een wit (of een kleur dat er op leek) rechthoek of vierkant of iets dergelijks waarop de letters verschenen.

aangepast door Max1996
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 11 months later...
Op 13-8-2018 at 21:48, Max1996 zei:

Sorry, maar dat lijkt er helemaal niet op.

Ja wáár moet het dan op lijken? Teken iets uit ofzo, als het zo levendig in je herinnering is dat je overal 'nee dat is het niet' op kan antwoorden. Sorry als ik nu wat kattig overkom, maar ik kan er niet tegen als zoiets niet gevonden wil worden _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites
On 8/15/2018 at 5:58 PM, samba-boy said:

Ja wáár moet het dan op lijken? Teken iets uit ofzo, als het zo levendig in je herinnering is dat je overal 'nee dat is het niet' op kan antwoorden. Sorry als ik nu wat kattig overkom, maar ik kan er niet tegen als zoiets niet gevonden wil worden _O-

Zo levendig is het niet. Ik herinner me alleen een wit-achtige 6x4 rechthoek met letters door elkaar gehusseld. Iets dat ik niet heb gezien tot nu toe.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...