Ga naar inhoud

Intertoys/Bart Smit speelboek van vroeger ergens online?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

In een nostalgische bui vroeg ik me gisteren af of oude Intertoys/Bart Smit speelboeken van mijn kindertijd (eind jaren 80, begin jaren 90) ergens online te vinden waren. Na wat zoeken kwam ik op de site van Intertoys wel de covers tegen, maar geen inhoud helaas. Is iemand hier die wel eens ergens online tegen gekomen?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is een ongewone vraag. Je hebt wel gelijk, covers maar geen verdere plaatjes. Hetzelfde geldt voor Archive.org, waar een folder van Bart Smit uit 2003 staat. Geen plaatjes, wel beschrijvingen van het speelgoed op de betreffende pagina en de kosten van elk artikel. Naar welk retro-artikel ben je het nieuwsgierigst?

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

@pdebruine Bedoel je de boekachtige catalogussen die x weken voor Sinterklaas huis-aan-huis werden verspreid? Die ken ik ook nog goed, altijd uitzoeken wat je wilde hebben en altijd maar een fractie daarvan daadwerkelijk krijgen. :P Of moet ik iets anders verstaan onder "speelboeken"? Speelboom had je trouwens ook nog.

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Keetie: Ik wilde gewoon eens even terug in de tijd en kijken wat er toen ook alweer allemaal voor speelgoed was. Voornamelijk staat me vaag bij dat ik vroeger een speelgoed pistool had waar een soort van oranje rubberen kogels in gestopt werden in een soort van magazijn. Ook had ik vroeger eens soort van lasertag achtig speelgoed met pistolen en doelen die je met een tuigje op jezelf bevestigde. Ik wilde kijken of ik dat terug kon vinden.

 

@Hinse: Inderdaad van die catalogussen bedoel ik. Je had ze van de Intertoys en de Bart Smit. Speelboom zou ook wel kunnen, wij hadden vroeger een WigWam winkel in ons dorp, die was onderdeel van Speelboom las ik net.

 

Zelf kwam ik ook oude catalogussen van Lego tegen tussen mijn oude speelgoed. Zie bijgevoegde catalogus.

LegoFolder1991Voor.png

LegoFolder1991Achter.png

LegoFolder1994Voor.png

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 hours ago, pdebruine said:

@RM: Jammer zeg, ik had ze graag van je overgenomen :) Maar goed als jij ze bewaard hebt zullen er vast wel meer mensen zijn die dat gedaan hebben. Heb je ze bij het oud papier weggegooid? Welke boeken had je allemaal dan?

Ik had er een aantal van rond 2010 en ik bewaarde ze meer omdat ze mij niet in de weg lagen.

Ik heb ze inderdaad zo'n 1,5 jaar geleden bij het oud papier gedaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha grappig, ik zocht net naar een retro forum om dezelfde vraag te stellen. Jaren geleden had ik er ook naar gezocht, de speelboeken van intertoys. Was toen ergens op een vage site gekomen waar iemand uit België magazines uit 1991/1994 had gepost, waarschijnlijk als een pdf bestandje ofzo, maar kreeg ze niet gedownload 

 

Ook ik heb nostalgische herinneringen aan die periode toen ik altijd rond de feestdagen door het speelboek bladerde (rondom 1994/1995) en naar de games bleef kijken waar ik voor spaarde. 

 

Zelf heb ik de boeken van 2001/2003 bewaard. Ben van plan ze ook een keertje te scannen wanneer ik er aan toe kom. Ik hoop dat iemand nog die ouwe boekjes van de jaren '90 heeft 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 years later...

Een flinke kick, maar ik werd ook even nostalgisch nadat ik op de foldersite van Intertoys enkele oude Speelgoedboeken ingescand (of gefotografeerd) terugzag. Enige nadeel is dat het slechts een paar incomplete impressies van 20 pagina's each zijn, maar het is beter dan niets. Kan alleen geen hoofdpagina vinden waar ze allemaal op staan.

 

EDIT: Wel is er ene Petra Simons op Pinterest, die speelgoedboeken verzamelt. En flink ook 😮_O_

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Zelf vond ik het ook toen al opvallend dat ze "Prijs: Fl. 4,95" erop hadden gezet. Jaja... Het ding werd gratis verspreid door de brievenbus.

 

Maar het maakte die gids toch op een of andere manier interessanter zolang als je op de basisschool zat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...