Ga naar inhoud

Pipo, koeien!


Aanbevolen berichten

Pipo, koeien!

Belinda Meuldijk, dochter van Wim Meuldijk, de schrijver van alle Pipo-avonturen en avontuurtjes (verhaaltjes voor het slapen gaan aan Petra zijn dochter verteld) over een clown die in een woonwagen de wereld over reist, heeft het voor elkaar:

Vanaf maandag 16 oktober 2017 is Pipo de Clown er weer: RTL8 zendt dan tien gloednieuwe afleveringen uit zo rond het klokje van 7 uur 's morgens. Nou ja, afleveringen? Ze duren volgens de EPG (electronische programmagids) zo'n minuut of 10.

 

pipo.jpg.67e972f0f89029ab842e5ff4f306ca08.jpg
 

De nieuwe Pipo wordt gespeeld door Mitch Blaauw, de nieuwe Mammalou door Liset Vrugteveen. De Dikke Deur en Kluk-Kluk doen ook vernieuwd mee.

Hier is de trailer:

https://youtu.be/8o2xeAC-tyo

Wat denken jullie? Zullen ze aanslaan? In of uit???

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Belinda Meuldijk meldt in de Volkskrant over Kluk-Kluk:

 

Klukkluk onderging een metamorfose: hij is geen indiaan meer, maar een verklede circusartiest in indianenkleren: 'Klukkluks

oude uiterlijk was niet meer nodig, vond ik. Daarbij speelt mee dat we geen last willen krijgen van het zwartepietencomplex; als het over minderheden gaat, hebben mensen nu al snel lange tenen. Hij praat ook veel minder krom dan vroeger. Klukkluk is nog wel klunzig, en Pipo's beste vriend.'

 

Dat vind ik veel te ver gezocht eigenlijk en dan denk ik: What about Village People? :)

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik begrijp die koeien niet helemaal :P

Pipo had toch een ezeltje (Nononono)?

 

Ik heb zelf nooit naar Pipo de Clown gekeken en ik ben ook bang dat de huidige jeugd er niet op zit te wachten om naar afleveringen te kijken.

 

Karakterontwikkelingen overigens moet je vind ik ook dusdanig doen dat het in de lijn van ontwikkeling past (dus geen compleet ander karakter er van maken) ;)

 

Ik gok dus dat het een Pipo uit wordt

Link naar bericht
Delen op andere sites
18 hours ago, RM said:

Ik begrijp die koeien niet helemaal :P

Pipo had toch een ezeltje (Nononono)?

 

Ik heb zelf nooit naar Pipo de Clown gekeken en ik ben ook bang dat de huidige jeugd er niet op zit te wachten om naar afleveringen te kijken.

 

Karakterontwikkelingen overigens moet je vind ik ook dusdanig doen dat het in de lijn van ontwikkeling past (dus geen compleet ander karakter er van maken) ;)

 

Ik gok dus dat het een Pipo uit wordt

Pipo, koeien is de kreet die de Dikke Deur altijd slaakte om Pipo attent te maken op zijn komst.

 

Zie hier uit 1966:

https://youtu.be/_L3hwOTn7gM

 

Zelf ben ik ook niet opgegroeid met Pipo de Clown en daarom heb ik de Wikipedia geraadpleegd. Staat erg veel in, Bassie en Adriaan worden aan het eind van het artikel ook nog genoemd. Peppi en Kokki ook.

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Pipo_de_Clown

 

Inmiddels heb ik de nieuwe Pipo gezien in de eerste aflevering, was om 8 uur. Helemaal niet slecht gedaan, alleen Kluk-Kluk valt erg uit de toon. Volgens de krant zijn er nog vele plannen in de maak, oa nieuwe boeken uitgeven, een musical, een nieuwe film maken. Plus Pipo hebbedingetjes gaan uitgeven.

 

Plannen maken is natuurlijk altijd goed, ben benieuwd naar het verdere verloop.

 

(Het is Mammaloe, niet Mammalou zoals ik eerder schreef).

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...