Ga naar inhoud

Marktplaats retro oplichter


Aanbevolen berichten

Hallo MedeRetro,

Jammer genoeg ben ik opgelicht op Marktplaats.

Ik had gameboy SP roze editie met volgende serial code XU72 wat amerikaanse versie is voor AGS101 versie.

Had hem gevraagd voor meer foto's voor zekerheid om beter te bekijken. Had netjes opgestuurd. Maar nadat ik het heb ontvangen heb ik een XEH18 europese versie ontvangen. Wat een AGS001 versie is met een slechtere beeld front light gezegt.

De verkoper was een gecontroleerde verkoper . Ik heb aangiften gedaan en marktplaats voor orginele foto's gevraagd. Persoon doet zich van de dome en zegt gewoon dat foto's kloppen en dat zijn dochter van internet foto's heeft verstuurd en dat bij advertentie wel klopte. Ik heb de originele foto's waar blijkt dat wel type XU72 bij stond.

Nadat aangiften had gedaan had hij gelijk zijn locatie veranderd en zijn naam op zijn account.

Nu vraag ik me af wat ik nog allemaal kan doen. Want marktplaats doet er niks mee aangezien er niet genoeg meldingen zijn en dat hij lang er op staat. Kunnen mensen achterhalen waar hij woont of hem melden.

hier de verkoper:
https://www.marktplaats.nl/verkopers/20072969.html

Dit was mijn aankoop:
https://www.marktplaats.nl/m1212929023?utm_source=systemmail&utm_medium=email&utm_campaign=CO_ND_B_Messaging

Persoon blijft mensen oplichten.

Alle feedback is welkom.

aangepast door Nintgamer
Link naar bericht
Delen op andere sites

Weet niet wat je ervoor betaald hebt, maar je zou kunnen proberen zijn adres te achterhalen en dan hem eventueel civielrechtelijk aanspreken. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, zou je daarbij kunnen aankloppen. Aangezien je wel iets geleverd hebt gekregen, hoewel het kennelijk (iets) afwijkt, zal de politie er waarschijnlijk niet veel mee doen. Je kunt ook proberen er met de verkoper uit te komen en bijvoorbeeld het ding op eigen kosten terug sturen. Maar nogmaals, hangt allemaal ook een beetje af van hoeveel je ervoor betaald hebt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat TMP zegt. Afhankelijk van de verkoopprijs moet je altijd overwegen om een product op te halen, zeker als het om een bedrag gaat waarvan je écht verdrietig wordt als je dit zomaar kwijt raakt aan een oplichter. Gerechtelijke stappen ondernemen is over het algemeen tijdrovend en kostbaar, dus vaak de moeite niet. Zelf heb ik via MP nooit meer dan een paar tientjes laten versturen, misschien bij hoge uitzondering een keer 70 euro. Voor de rest altijd ophalen, omdat je anders te gemakkelijk doelwit bent voor dit soort sukkels.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat geldt ook voor mij. Ik haal altijd op of stel voor om het op te halen, als ze daar niet moeilijk over doen (dus geen probleem om het op te halen) dan wil ik het in sommige gevallen nog wel laten opsturen. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist, PeterNY zei:

Een paar jaar geleden ben ik er ook ingestonken. Het bleek een verdovende middelen verslaafde te zijn. Na een jaar mijn geld gelukkig teruggekregen van de vader.

En met wat voor artikel dan? Een verdovende middelen verslaafde weet waarschijnlijk niet de verschillen tussen soorten apparaten met lettertjes en cijfertjes (dat weet ik zelf al niet, zelfs zonder hersenmarinade) :')

 

Verder wat anderen hier al stellen: niet zomaar grote bedragen (> ca 100 euro) overmaken via marktplaats / particuliere verkopers. Anders óf afspreken voor ophalen / brengen.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Het was een zeer geraffineerde: ging op zoek naar vraag advertenties op MP. Vervolgens kopieerde hij foto's van het internet. Ook nam hij de telefoon op enzovoorts (wel een 06 #: doe ik nooit meer). Uiteraard indertijd aangifte gedaan enzovoorts. Tegenwoordig ga ik de N&A gegevens na op internet en elders (Facebook / LinkedIn).

aangepast door PeterNY
Link naar bericht
Delen op andere sites

De enige anderhalve keer dat ik ben opgelicht was toen ik voor 15 euro een nieuwe dvd-box van GTST kon aankopen (too good to be true; nadat ik betaald had geen reactie meer, vervolgens elke dag gemaild naar reactie en elke dag met een brokje meer informatie over de verkoper; "hoi, is de dvd al op de post?" "Hoi, is de dvd-box al onderweg? Wil u het anders met me bespreken? Ik kan wel even bellen, is 06-... nog steeds uw huidige nummer?" "Hoi, is de dvd-box al onderweg? Ophalen is geen probleem, ik ben morgen toevallig toch op de *adres verkoper*, neem ik hem meteen even mee. Ik hoor graag van u!"

 

Na zo'n 8 mailtjes kreeg ik een mail dat ie onderweg was, en bij ontvangst bleek ie in seal te zitten. Ik denk nog steeds dat de verkoper uit blinde paniek zijn verlies heeft genomen, een nieuwe box ergens vandaan heeft getoverd en mij die heeft toegezonden. :P

 

De andere keer was het gewoon heel debiel; via FOK bood iemand dvd's aan, ik wilde 2 dvd's van Tita Tovenaar (ja lach maar, het was voor 1 keer niet voor mezelf) en betaalde 8 euro. Ik heb nooit meer van de gast gehoord. :/ Met mij ook een paar anderen, dude is geblokkeerd en dat was het. Ugh. :/

 

Maar elektronica en shit, zeker modernere dingetjes (Nintendo) moet je niet via Marktplaats willen kopen. Teveel assholes. Nooit gedaan, nooit gezeik.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb het een keer gehad met een DVD van James Bond.

Dit valt dan niet echt onder oplichting, maar wel een leuk verhaal;

 

Rond 1999 werden alle James Bond films op DVD in een soort aanbieding uitgebracht en dat was rond de tijd dat The World Is Not Enough net uit was.

De ruggen van die lay outs vormden samen het gunlogo en het stond heel mooi in de kast.

Enige probleem was dat 1 film niet te koop was vanwege problemen met rechten; The Living Daylights.

 

Dus ik dacht ik kijk op marktplaats en jahoor hij werd aangeboden.

Dus ik toon in interesse naar de aanbieder en hij zei mij nog nadat ik het vroeg of dit ook echt de Europese versie was.

Toen ik hem binnen kreeg bleek het niet op de Europese versie, maar om de UK versie te gaan.

Op zich niet heel erg, maar er stond op de omhoes dat er geen Nederlandse ondertiteling op stond en de rug kwam ook niet overeen met de andere ruggen vanwege andere logo's.

 

Balen dus, maar gelukkig werden de rechten later geregeld en kon de film wel worden verkocht.

Ik heb dus uiteindelijk de film in de Europese versie gekocht en heb de UK versie zelf weer via marktplaats verkocht.

 

Wat wel weer mooi was, ik heb de DVD van de UK versie nog in de DVD speler gehad en wat bleek... Gewoon netjes Nederlandse subs :P.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...