Ga naar inhoud

Beste SNES Game Verkiezing - Programma, Uitslagen en Reacties


Aanbevolen berichten

  • Reacties 181
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

18 minuten geleden, MarsM zei:

Waar in de poules tijdens de eerste ronde de 'toppers' tegen elkaar stonden zie je in de tweede ronde nu wel (ook deze week) heel regelmatig hele duidelijke 4-0, 5-0 tussenstanden op het bord staan. Uiteindelijk blijven, op een enkele uitzondering na, toch de conventionele titels weer over ;)

Mwah, ik verwacht met de impopulariteit van Super Mario World, dat deze wel eens het onderspit kan delven, al is het dan een vrij zware poule.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De tweede ronde van de poule fase zit er op, de OP is bijgewerkt.

 

De komende 4 weken start de derde en laatste ronde van de poule fase.

Aan het eind van elke week worden de komende 4 weken de poules afgesloten en wordt definitief duidelijk welke games er afvallen en welke games er doorgaan naar de knock-out fase.

Gedurende de tweede ronde van de poule fase zijn er al enkele games uitgeschakeld omdat ze op dat moment al te weinig punten hebben gehaald.

Er zijn ook games die al zeker zijn van het behalen van de knock-out fase doordat ze al voldoende punten hebben gehaald.

Door deze feiten zijn enkele battles op het oog niet interessant om op te stemmen omdat beide games mogelijk al uitgeschakeld zijn.

Toch is dan ook stemmen nog belangrijk;

 

Aan het einde van de poule fase wordt er opnieuw geloot; Er wordt dusdanig geloot dat een poule winnaar tegen een game uit een andere poule wordt geplaatst die tweede is geworden en privileges en priorities zullen elkaar zoveel als mogelijk niet tegen komen (dit is afhankelijk van welke 32 games zich uiteindelijk plaatsen).

Dit betekent dus dat iedereen een laatste kans heeft om zijn/haar favoriete game door te sturen naar de knock-out fase door ofwel te stemmen op je favoriet, of door tactisch te stemmen om jouw favoriete game te redden.

Bedenk dat bij een gelijk aantal punten gekeken wordt naar het stem saldo (aantal stemmen voor vs. aantal stemmen tegen) en mocht dat gelijk zijn dan wordt gekeken naar onderling resultaat.

 

Deze week starten we met de afsluitweek voor de poules 1 t/m 4.

 

Hieronder weer de links naar de topics;

Poule 01-05: Firepower 2000 Vs. X-Men: Mutant Apocalypse
Poule 01-06: Kirby's Fun Pak Vs. Swat Kats
Poule 02-05: TMNT IV: Turtles In Time Vs. Mortal Kombat II
Poule 02-06: Donkey Kong Country Vs. Donald In Maui Mallard
Poule 03-05: The Lion King Vs. Mortal Kombat 3
Poule 03-06: The Legend Of Zelda Vs. Super Tennis
Poule 04:05: Super Bomberman Vs. Pilotwings
Poule 04-06: Donkey Kong Country 3: Dixie's Double Trouble! Vs. Soccer Shootout

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hieronder de eind uitslagen van de eerste 4 poules.

De nummers 1 en 2 zijn door naar de knock-out fase, de nummers 3 en 4 zijn uitgeschakeld.

poule1-4.thumb.png.c80dd1ff2d32b374f6008be9ca488354.png

 

Voor poule 4 geldt een bijzondere situatie, de nummers 2 en 3 (resp. Soccer Shootout en Super Bomberman) hebben namelijk beiden evenveel behaalde punten.

  • Zoals gezegd wordt dan in eerste instantie gekeken naar het aantal punten voor vs. het aantal punten tegen (en dus ook het netto puntensaldo). Beide games hebben een netto punten saldo van "0" (en dus staan beide games hier ook gelijk aan elkaar, gezien het aantal stemmen voor net zoveel is als het aantal stemmen tegen)
  • Vervolgens wordt gekeken naar het onderlinge resultaat; Super Bomberman Vs. Soccer Shootout eindigt in 3-3 (en dus ook hier is het een gelijke stand)
  • Dan wordt gekeken naar de uitslag tegen de poule winnaar; Donkey Kong Country 3 wint in beide gevallen van de games en Super Bomberman verliest met 5-4 en Soccer Shootout verliest met 4-3 (ook hier nog steeds een gelijke stand)
  • Dan is de doorslaggevende factor de jury:

Zoals iedereen zou verwachten bestaat de jury uit Frey, Bananensap en ikzelf, maar er is een wijziging doorgevoerd;

Frey is geen jurylid meer, omdat hij heeft aangekondigd niet veel meer actief te zijn en alleen nog voor deze verkiezing zijn wekelijkse stemmen uitbrengt.

Ik heb Frey medegedeeld dat ik het belangrijk vind dat een jurylid motivatie heeft en actief is bij de voortgang (zoals bijvoorbeeld ook bij lotingen) en die inbreng is minimaal geweest vanaf het einde van de voorronde.

Frey heeft ingestemd met de verandering om Hinse als vervangend jurylid naar voren te schuiven (mede omdat Hinse voornamelijk ook de keuzes meer motiveert).

 

Als we dan kijken naar de stemmen van de (nieuwe) jury dan is de uitslag:

p4.png.17dfab99dc94b96c8e0c36d700fcecf3.png

 

Op basis van het aantal stemmen op de beide games wordt de strijd beslist in het voordeel van Soccer Shootout (6 stemmen tegen 4 stemmen voor Super Bomberman) en daarom gaat Soccer Shootout naar de knock-out fase.

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Zoals gezegd, de eerste 4 poules zijn afgesloten, de eerste 8 games die officieel verder gaan naar knock-out fase zijn bekend.

En zoals ook gezegd en ook is gebleken is je stem uitbrengen zeer belangrijk.

 

Deze week gaan we verder met de afsluitweek voor de poules 5 t/m 8. 

 

Hieronder weer de links naar de topics;

Poule 05-05: Mega Man 7 Vs. Lucky Luke
Poule 05-06: Crono Trigger Vs. Kirby's Dream Course
Poule 06-05: Lost Vikings Vs. Mega Man X3
Poule 06-06: Mega Man X Vs. The Legend Of The Mystical Ninja
Poule 07-05: Goof Troop Vs. Super Mario All*Stars
Poule 07-06: Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest Vs. Desert Strike - Return To The Gulf
Poule 08:05: Super Castlevania IV Vs. Asterix & Obelix
Poule 08-06: Street Fighter II Turbo Vs. Tetris Battle Gaiden

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
37 minuten geleden, Hinse zei:

Ik had nooit gedacht dat mijn entree in de jury van enige waarde zou zijn, maar gelukkig is er toch nog een sportspel door naar de volgende ronde :P 

Soccer Shootout for the win! :D>:)

Geweldige verrassende outsider in deze contest :P

 

Overigens is ook Super Tennis eenvoudiger dan verwacht door ;)

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, MarsM zei:

Soccer Shootout for the win! :D>:)

Geweldige verrassende outsider in deze contest :P

 

Overigens is ook Super Tennis eenvoudiger dan verwacht door ;)

Ja klopt, maar Super Tennis lijkt bij iedereen wel wat gunfactor te hebben. Het is ook wat laagdrempeliger dan voetbal qua gameplay, dus je hebt het relatief snel onder de knie zonder te veel na te hoeven denken over wissels, tactiek, etc.

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 hours ago, samba-boy said:

EDIT; Woeps, verkeerde topic excuus

Je had deze post van mij mogen laten staan hoor ;).

Ik kan de geschiedenis lezen en daarom denk ik dat dit niet het verkeerde topic is, maar een pb naar iemand van het forum.

 

Inhoudelijk begrijp ik de inhoud van je bericht en ik denk zelfs dat je een hele goede discussie hiermee hebt.

Hetgeen je beschrijft is ook al een aantal keren aangegeven en ik heb er namelijk dezelfde gedachten over op dit moment :).

 

Dus no hard feelings!

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, RM zei:

Je had deze post van mij mogen laten staan hoor ;).

Ik kan de geschiedenis lezen en daarom denk ik dat dit niet het verkeerde topic is, maar een pb naar iemand van het forum.

 

Inhoudelijk begrijp ik de inhoud van je bericht en ik denk zelfs dat je een hele goede discussie hiermee hebt.

Hetgeen je beschrijft is ook al een aantal keren aangegeven en ik heb er namelijk dezelfde gedachten over op dit moment :).

 

Dus no hard feelings!

Rome is ook niet in 1 dag gebouwd ;) Soms kom je tijdens een traject erachter dat dingen anders moeten, lijkt me logisch om altijd te evalueren en te kijken wat er beter kan :) 

edit: ik had het bericht trouwens ook gehad, omdat ik me (op verzoek van @RM) had geabonneerd op updates van dit topic. :P 

aangepast door Hinse
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 15-3-2018 at 11:30, RM zei:

Je had deze post van mij mogen laten staan hoor ;).

Ik kan de geschiedenis lezen en daarom denk ik dat dit niet het verkeerde topic is, maar een pb naar iemand van het forum.

 

Inhoudelijk begrijp ik de inhoud van je bericht en ik denk zelfs dat je een hele goede discussie hiermee hebt.

Hetgeen je beschrijft is ook al een aantal keren aangegeven en ik heb er namelijk dezelfde gedachten over op dit moment :).

 

Dus no hard feelings!

Het was natuurlijk ook een slap excuus van me (ik postte nergens anders op dat moment :')), maar het is meer dat het iets is waar wel even goed naar gekeken kan worden bij een volgende editie en ik geen zin had om tijdens de lopende editie al kritiek te uiten. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 hours ago, samba-boy said:

Het was natuurlijk ook een slap excuus van me (ik postte nergens anders op dat moment :')), maar het is meer dat het iets is waar wel even goed naar gekeken kan worden bij een volgende editie en ik geen zin had om tijdens de lopende editie al kritiek te uiten. :)

Kritiek is welkom als het gegrond is ;).

Zoals ik al zei, inhoudelijk begrijp ik je, maar ik denk dat de oorzaak ergens anders ligt en dat zul je niet kunnen veranderen; Het systeem klopt wel.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hieronder de eind uitslagen van de poules 5 t/m 8.

De nummers 1 en 2 zijn door naar de knock-out fase, de nummers 3 en 4 zijn uitgeschakeld.

Poule5-8.thumb.png.50bf90103cdc292023ad2eb802186855.png

 

Voor poule 8 geldt weer een bijzondere situatie; De nummers 1 en 2 (resp. Asterix & Obelix en Super Castlevania IV) hebben namelijk beiden evenveel punten behaald.

Zoals al eerder aangegeven wordt dan eerst gekeken naar het aantal punten voor vs. het aantal punten tegen (en dus het netto puntensaldo); Beide games hebben beiden een netto punten saldo van "+10" (en dus staan beide games hier ook gelijk aan elkaar, gezien het aantal stemmen voor en het aantal stemmen tegen ook exact hetzelfde zijn).

Dan wordt er gekeken naar het onderlinge resultaat; Dit geeft ook geen uitkomst, want de onderlinge battle tussen de beide games eindigde in een 3-3 gelijk stand.

Dan wordt gekeken naar naar de uitslag tegen de poule winnaar; Dat gaat in dit geval niet, gezien het hier om de poule winnaar en de tweede in de poule gaat...!

En dus is de jury weer de doorslaggevende factor; Als we dan kijken naar de uitslag van de jury stemmen:

P8.png.0595575a39312f54a2674f5a41259ea0.png 

 

Dan is de poule winnaar Asterix & Obelix met 8 jurystemmen; Super Castlevania IV eindigt als tweede in de poule met 7 jurystemmen.

 

 

De helft van de poules is nu afgesloten, de eerste 16 games zijn officieel door naar de knock-out fase.

Aankomende week de op één na laatste week in de poule fase; We gaan verder met de afsluitweek voor de poules 9 t/m 12.

 

Hieronder weer de links naar de topics;

Poule 09-05: Kirby's Dream Land 3 Vs. Soul Blazer
Poule 09-06: Super Mario RPG: Legend Of The 7 Stars Vs. Toy Story
Poule 10-05: Lufia II: Rise Of The Sinistrals Vs. Secret Of Evermore
Poule 10-06: Earthbound Vs. Sunset Riders
Poule 11-05: Tiny Toon Adventures: Buster Busts Loose! Vs. Plok
Poule 11-06: Super Mario Kart Vs. Killer Instinct
Poule 12:05: Earthworm Jim Vs. The Magical Quest, Starring Mickey Mouse
Poule 12-06: Super Mario World 2: Yoshi's Island Vs. Final Fantasy VI (Final Fantasy III)

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hieronder weer de einduitslagen van de poules 9 t/m 12.

De nummers 1 en 2 zijn door naar de knock-out fase, de nummers 3 en 4 zijn uitgeschakeld.

Poule9-12.thumb.png.543b8c2c12010d33d114bfaab4358a94.png

 

Op dit moment zijn er 24 games officieel door naar de knock-out fase en daar komen dus nog 8 games bij.

We gaan de laatste week van de poule fase in en dat betekent dat we beginnen aan de afsluiting van de laatste 4 poules (13 t/m 16).

 

Hieronder de links naar de topics;

Poule 13-05: Secret Of Mana Vs. Battletoads Double Dragon
Poule 13-06: Star Fox Vs. Ultimate Mortal Kombat 3
Poule 14-05: Terranigma Vs. Illusion Of Gaia (Illusion Of Time)
Poule 14-06: F-Zero Vs. Act Raiser
Poule 15-05: Zombies Ate My Neighbors Vs. The Mask
Poule 15-06: Super Metroid Vs. Road Runner's Death Valley Rally
Poule 16:05: Harvest Moon Vs. Mickey Mania
Poule 16-06: Super Mario World Vs. Mega Man X2

 

Na volgende week is er even een weekje rust.

Deze week zal worden gebruikt om de loting voor de eerste ronde van de knock-out fase te voltrekken en om de nodige voorbereidingen te treffen.

Over de loting volgt later meer informatie.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

En hieronder de uitslag van de laatste 4 poules; Poule 13 t/m 16.

De nummers 1 en 2 zijn door naar de knock-out fase, de nummers 3 en 4 zijn uitgeschakeld.

Poule13-16.thumb.png.44eb42bb22f5382a49774321c19374e7.png

 

Daarmee is de poule fase afgesloten.

De afgelopen 12 weken hebben 64 games gestreden om een plekje in de knock-out fase en er zijn nu nog 32 games in de race voor de titel "Beste SNES Game volgens Retroforum".

 

Zoals gezegd wordt voor iedere ronde in de knock-out fase een nieuwe loting gedaan.

Daarmee is nooit op voorhand te voorspellen welke games er in de volgende ronde tegenover elkaar komen te staan en daarmee kan er dus ook niet "tactisch" gestemd worden.

De loting voor de eerste ronde van de knock-out fase vindt in de loop van volgende week plaats en vandaar dat er voor de aankomende week geen battles gepland staan.

De OP is bijgewerkt en zodra de loting plaats heeft gevonden wordt hieronder en in de OP een update gegeven over het verloop van de loting (zoals jullie inmiddels van mij gewend zijn) en over welke games elkaar treffen in de 4 komende weken na volgende week.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Alvast voor de evaluatie;

 

Het poule systeem duurt zo wel lang en ook is er e.e.a. tactisch stemmen mogelijk.

Toch heeft dit systeem ook wel weer tot gevolg gehad dat verdeeld over de 16 poules in 5 gevallen een groepshoofd uit de verkiezing ligt en in 4 gevallen zelfs titels uit de voorronden naar de knock-out fase zijn gegaan.

 

Ik verwacht toch ook weer niet dat dat was gebeurd als direct een knock-out opzet had plaatsgevonden zoals bij de NES contest ;)

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, MarsM said:

Alvast voor de evaluatie;

 

Het poule systeem duurt zo wel lang en ook is er e.e.a. tactisch stemmen mogelijk.

Toch heeft dit systeem ook wel weer tot gevolg gehad dat verdeeld over de 16 poules in 5 gevallen een groepshoofd uit de verkiezing ligt en in 4 gevallen zelfs titels uit de voorronden naar de knock-out fase zijn gegaan.

 

Ik verwacht toch ook weer niet dat dat was gebeurd als direct een knock-out opzet had plaatsgevonden zoals bij de NES contest ;)

 

4 gevallen? Ik tel er toch echt 10 :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 2-4-2018 at 11:00, RM zei:

4 gevallen? Ik tel er toch echt 10 :P 

Aha... ik telde alleen de titels die als 4e stonden en daar zaten 4 groene vakjes tussen. Dacht dat alleen daar voorronde titels tussen zaten, maar heb er niet veel specifieker naar gekeken o|O.

 

Was vooral bedoeld als 'constatering voor het idee' O-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, MarsM said:

Aha... ik telde alleen de titels die als 4e stonden en daar zaten 4 groene vakjes tussen. Dacht dat alleen daar voorronde titels tussen zaten, maar heb er niet veel specifieker naar gekeken o|O.

 

Was vooral bedoeld als 'constatering voor het idee' O-)

Hahaha ok

Nee de 3e en 4e regels zijn de voorronde games :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Inmiddels heeft de loting voor de eerste ronde in de knock-out fase plaats gevonden.

 

Er zijn nog 32 games in de race en deze werden verdeeld in 2 groepen (pot 1 bevat alle 16 poule winnaars en pot 2 bevat alle games die 2e werden in de poule);

5ac3e3d159d78_LotingKO1.png.06bbc907d953fb8c35009ad3e9220275.png

 

De loting heeft als volgt plaats gevonden;

Voor beide groepen van 16 games geldt dat ik ze in willekeurige volgorde door elkaar heen heb gehusseld en ze een nummer heb gegeven.

Bananensap heeft eerst van de eerste groep (pot 1) in willekeurige volgorde een cijferreeks gegeven van 1 t/m 16.

Deze reeks heeft bepaald welke games die poule winnaar werden in welk van de 4 weken de battle aan gaan.

 

Daarna heeft Bananensap op dezelfde manier 1 voor 1 een willekeurig cijfer gegeven voor de games uit pot 2 en op deze manier een battle gevormd met een game uit groep 1.

Hiervoor werden een aantal regels opgesteld;

  • Een privilege game (een game met rode tekst) kan niet uitkomen tegen een andere privilege game
  • Een priority game (een game met blauwe tekst) kan niet uitkomen tegen een andere priority game
  • Een game kan niet uitkomen tegen een game waartegen al eerder is gebattleld
  • "Asterix & Obelix" kan wel uitkomen tegen een andere niet privilege/niet priority game (omdat deze game anders benadeeld wordt - Het lot bepaald)

Als er een game uit groep 2 werd getrokken die een combinatie vormde met een game uit groep 1 en waarbij één van de bovenstaande regels ontstond dan werd de game doorgeschoven naar de volgende game (een week later).

Als er dan weer eenzelfde situatie voordeed dan werd het spel weer doorgeschoven.

Werd er daarna een nieuwe game uit groep 2 getrokken dan werden eerst de gaten gevuld die door toedoen van doorschuiven open bleven staan.

 

Uiteindelijk hebben de volgende games elkaar geloot (en ja, daar zitten pittige battles tussen):

5ac3e7429e063_Ronde1KO.thumb.png.ee525104bab580178fd94ae4696d9bce.png

 

Vanaf volgende week gaan de komende 4 weken de games in de eerste ronde van deze fase de strijd met elkaar aan.

De OP is inmiddels ook bijgewerkt.

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Poeh, nu wordt het in feite echt menens ;)  Ik kijk al uit naar / op tegen de volgende battles:

 

Asterix & Obelix - Zombies

Super Mario World - Battletoads

Super Metroid - Super Tennis

Donkey Kong Country 3 - Goof Troop

Super Mario World 2 - TMNT IV: Turtles In Time

 

Er naar uit kijken omdat het een mooie strijd kan worden met leuke discussies, maar er tegelijkertijd tegenop zien omdat (mogelijk) een persoonlijke favoriet zal sneuvelen ;(

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zoals gezegd start vanaf aankomende week de Knock-Out fase.

Vanaf nu is het direct erop of eronder: Verliest een game dan ligt het uit de verkiezing, geen kansen, geen escapes meer.

De eerste ronde duurt in totaal 4 weken en dat zijn de 16e finales (Beste 32); Elke week vinden er 4 battles plaats. 

 

Hieronder de links naar de topics;

Beste 32-1: Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest Vs. Secret Of Evermore
Beste 32-2: Donkey Kong Country Vs. Swat Kats
Beste 32-3: Super Mario World 2: Yoshi's Island Vs. TMNT IV: Turtles In Time
Beste 32-4: Earthbound Vs. Earthworm Jim

 

Het schema van de Knock-Out fase wordt pas later ingevuld; Dit omdat het op dit moment lastig is om in te vullen en wellicht scheve beelden kan geven.

Elke volgende ronde vindt een nieuwe loting plaats en dus is nog niet bekend wie de volgende tegenstander van de winnende game wordt als deze is door is.

Nadat de laatste battle is geweest is dat pas duidelijk en door invullen van het schema kan de suggestie worden gewekt dat dan de 2 games die elkaar in het schema tegen komen tegen elkaar zouden moeten, wat dus niet zo is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog 28 games in de race voor de titel beste SNES game volgens Retroforum.

Aankomende week de 2e week van de eerste ronde in de Knock-Out fase.

 

Hieronder de links naar de topics;

Beste 32-5: Donkey Kong Country 3: Dixie Kong's Double Trouble Vs. Goof Troop
Beste 32-6: Tiny Toon Adventures - Buster Busts Loose! Vs. The Legend Of The Mystical Ninja
Beste 32-7: Kirby's Dream Land 3 Vs. Illusion of Gaia (Illusion Of Time)
Beste 32-8: Super Metroid Vs. Super Tennis

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 hours ago, MarsM said:

Niet stemmen is eigenlijk ook een stem, dus bedankt voor je stem djkoelkast! ^O^

Het grappige is wel dat hij wel op Earthbound heeft gestemd en het spel daardoor wel naar de achtste finales heeft geloosd :P.

Als hij niet zou hebben gestemd dan zou Earthbound er ook uit hebben gelegen nu.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 15-4-2018 at 22:51, RM zei:

Nog 28 games in de race voor de titel beste SNES game volgens Retroforum.

Aankomende week de 2e week van de eerste ronde in de Knock-Out fase.

 

Hieronder de links naar de topics;

Beste 32-5: Donkey Kong Country 3: Dixie Kong's Double Trouble Vs. Goof Troop
Beste 32-6: Tiny Toon Adventures - Buster Busts Loose! Vs. The Legend Of The Mystical Ninja
Beste 32-7: Kirby's Dream Land 3 Vs. Illusion of Gaia (Illusion Of Time)
Beste 32-8: Super Metroid Vs. Super Tennis

 

 

Neeee, niet Tiny Toon versus Mystical Ninja ;(

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minuten geleden, Hinse zei:

Er zijn hier zoveel DKC fans dat die volgens mij alle 3 de halve finale kunnen halen als ze elkaar niet loten. En dan wordt de andere plek gevuld door Harvest Moon. :P 

Nouuuu... we spreken elkaar nog wel als we bij de halve finales zijn. Ik ben zelf in ieder geval niet zo heel conservatief ingesteld met stemmen :P.

 

Harvest Moon gaat denk ik (afhankelijk van het loten) de halve finale niet halen. Ik zet eerder in op A Link to the Past ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog 24 games in de race voor de titel beste SNES game volgens Retroforum.

We gaan gauw verder met inmiddels alweer de 3e week van de eerste ronde in de Knock-Out fase.

 

Hieronder de links naar de topics;

Beste 32-9: Secret Of Mana Vs. Soccer Shootout
Beste 32-10: Super Mario World Vs. Battletoads Double Dragon
Beste 32-11: Mega Man X Vs. Harvest Moon
Beste 32-12: Kirby's Fun Pak Vs. Super Castlevania IV

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minuten geleden, Hinse zei:

Jahoor, Goof Troop en Super Tennis zijn serieus door ten koste van 2 traditionele toppers :O :D

 

:7 Zo zie je maar... het is nog niet altijd zo voorspelbaar als je zou verwachten.

 

In ieder geval zijn van de eerste 2 knock-out weken alle 2x4 = 8 games waar ik voor heb gekozen ook doorgegaan. Benieuwd of dat zo blijft *O* (kan toch haast niet)

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 uur geleden, MarsM zei:

:7 Zo zie je maar... het is nog niet altijd zo voorspelbaar als je zou verwachten.

 

In ieder geval zijn van de eerste 2 knock-out weken alle 2x4 = 8 games waar ik voor heb gekozen ook doorgegaan. Benieuwd of dat zo blijft *O* (kan toch haast niet)

Door de kleine 'sample' die we als RF community zijn zie je logischerwijs duidelijke afwijkingen tegenover een globaler beeld. Er hoeven maar 2-3 users met eenzelfde voorkeur te zijn en een potentiële topfavoriet vliegt er zomaar uit.

 

Wel jammer dat we relatief vaak moeten terugvallen op de doorslaggevende jurystem, dat wil je toch liever niet. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden, Hinse zei:

Door de kleine 'sample' die we als RF community zijn zie je logischerwijs duidelijke afwijkingen tegenover een globaler beeld. Er hoeven maar 2-3 users met eenzelfde voorkeur te zijn en een potentiële topfavoriet vliegt er zomaar uit.

 

Wel jammer dat we relatief vaak moeten terugvallen op de doorslaggevende jurystem, dat wil je toch liever niet. ;) 

Waar, dit is gezien de populatie een mini-verkiezinkje maar toch zijn er ook altijd nog wel de verhoudingen. 100 man die hetzelfde kiest uit een populatie van 120 is hetzelfde als 5 uit 6 ;).

 

Eens wat betreft jury, maar helaas stemt er gemiddeld een even aantal van 6 man en dan moet je toch wat. Gelukkig wel dat het niet altijd dezelfde 2 juryleden zijn die doorslaggevend zijn.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
13 uur geleden, Hinse zei:

De verhouding klopt wel ja, maar de populatie is zwaar onbetrouwbaar. Maar dat geeft niet, we hoeven geen wereldwijd beeld te vormen hier. ;) 

Ja klopt helemaal hoor... klein clubje, maar gelukkig wel kenners en wekelijks consistent ;). Alleen echt jammer dat we regelmatig geen oneven aantal stemmers hebben, dat zou wel meer het gevoel geven dat een ‘meerderheid’ heeft gekozen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

We zijn inmiddels aangekomen bij de laatste 20 games die kans maken op de titel.

Er moeten nog 4 games afvallen voor we naar de achtste finales gaan.

 

Deze week dus de 4e en laatste week van de eerste ronde in de Knock-Out fase.

Na volgende week vindt er weer nieuwe loting plaats voor de achtste finales en is er dus weer een weekje rust.

 

Hieronder de links naar de topics;

Beste 32-13: Terranigma Vs. Lucky Luke
Beste 32-14: Mega Man 7 Vs. Super Mario Kart
Beste 32-15: The Legend Of Zelda; A Link To The Past Vs. Soul Blazer
Beste 32-16: Asterix & Obelix Vs. Zombies Ate My Neighbors

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 18-4-2018 at 16:56, Hinse zei:

Er zijn hier zoveel DKC fans dat die volgens mij alle 3 de halve finale kunnen halen als ze elkaar niet loten. En dan wordt de andere plek gevuld door Harvest Moon. :P 

Er klopt sowieso al niks meer van je voorspelling ... :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)
7 uur geleden, Hinse zei:

Maar goed ook ;)

Zeker :D. Opmerkelijke uitslagen soms, ik durf nog niks over de kampioen te zeggen, terwijl ik bij de NES versie zelf Super Mario Bros 3 al van kilometers afstand zag aankomen ;)

 

Wel even een algemeen puntje; we gaan alweer het weekend in en in veel gevallen zijn er hooguit 2 stemmen per battle uitgebracht. Als het mogelijk is (ik beschik natuurlijk niet over andermans tijd, en richting niemand persoonlijk) zou het leuk zijn als de stemmen wat eerder / meer gespreid over de week binnenkomen ipv de hele bups op zaterdag- en zondagavond. Dan hebben we ook nog de mogelijkheid om inhoudelijk een beetje te discussiëren en/of keuzes te bespreken :)

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik verbaas mij vooral over de uitslagen in de beste 32 (16e finales).

Games die de poule ruimschoots wonnen vliegen er uit en games die 2e werden in de poule gaan verrassend soms vrij gemakkelijk door.

Als die lijn zich voortzet dan kunnen er nog leuke battles komen.

 

Overigens denk ik nog steeds dat DKC2 en Zelda finalisten kunnen gaan worden.

En eerder zei ik in volle overtuiging dat DKC2 zal winnen, nu denk ik echt dat dat Zelda is. Die game krijgt bijna nooit een stem tegen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Via Gamesmeter, een Nederlandse website die games bespreekt , heb ik even een top 20 lijstje uitgedraaid wat volgens hen nu de beste SNES spellen zijn, wel ervan uitgaande dat er minstens 20 stemmen voor een spel zijn gegeven om hele obscure spellen die haast niemand kent er uit te filteren:

 

image.thumb.png.47848afcb0ef20de1ee872af768178a7.png

 

Als je dan de lijst opschaalt naar minimaal 50 stemmen per spel, houd je de volgende top 10 over:

 

image.thumb.png.b6b0a1885b5148c51477b6085ee553d2.png

 

Aan de ene kant voorspelbaar, maar toch geinig om te zien dat de meeste spellen hier wel de revue zijn gepasseerd. Donkey Kong Country lijkt op RF nog wat extra sympathie te hebben t.o.v. Super Mario World, dat valt sowieso wel op. :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...