Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Nou niet helemaal, het is natuurlijk ook voor de ouders bedoeld, want die betalen het. Kinderen zijn er gek op, moeders vinden de meiden sympathiek en de vaders zien wel wat in minimaal 1 van de 3. Dit is commerciëel gezien natuurlijk briljant. En dat is ook gebleken.

Maar ik denk niet dat het heel erg retro is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 21-10-2017 at 15:44, djkoelkast zei:

Nou niet helemaal, het is natuurlijk ook voor de ouders bedoeld, want die betalen het. Kinderen zijn er gek op, moeders vinden de meiden sympathiek en de vaders zien wel wat in minimaal 1 van de 3. Dit is commerciëel gezien natuurlijk briljant. En dat is ook gebleken.

Maar ik denk niet dat het heel erg retro is.

Dat de ouders het betalen wil toch niet zeggen dat ze de doelgroep zijn. De inhoud van de shows zijn op kinderen gericht, ouders besluiten alleen of ze hun kinderen een plezier willen doen.

 

En dat van die vaders is wel de cliché-redenatie dat (hetero) mannen standaard geïnteresseerd zijn in alle vrouwen die in een kort rokje huppelen en dansjes doen... in het geval van de nieuwe K3 overigens wel wat pervers :').

 

Ik betwijfel of Gertje het dus echt heeft meegewogen in de commerciële insteek (dat geldt overigens niet voor de sollicitatie-gesprekken :P ). Kabouter Plop, Piet Piraat, Samson, maar ook Bassie en Adriaan van eigen bodem waren allemaal succesvol. En dat is allemaal zonder borsten en wulpse sirenen (B&A nog niet eens een figurant).

 

Voor de topicmaker: er zijn op Retroforum vrijwel zeker geen leden met een K3-collectie... en zo wel ben ik ook wel heeeel benieuwd :+

Link naar bericht
Delen op andere sites
Quote

RM

K3 is zeker niet voor kinderen luister de nummers

- Doe maar

- Wat ik wil

- Ali baba

- Laat de wind maar waaien

- Heyah mama

- Geen tweede keer

Als je deze nummers eens goed luistert dan kom je er achter dat K3 niet voor kinderen is (O)

aangepast door K3
Link naar bericht
Delen op andere sites
8 hours ago, K3 said:

K3 is zeker niet voor kinderen luister de nummers

- Doe maar

- Wat ik wil

- Ali baba

- Laat de wind maar waaien

- Heyah mama

- Geen tweede keer

Als je deze nummers eens goed luistert dan kom je er achter dat K3 niet voor kinderen is (O)

Met alle respect, maar ik ga hier niet eens serieus op in ;).

Lees het bericht van MarsM nog eens door zou ik zeggen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

@MarsM en @RM. Vandaag een lesje 'Today I Learned'... :D Als zijnde een longtime-researcher van Studio 100 voor een fansite, jarenlang, en het feit dat ik de hele K3-hype als kind al meekreeg, is me de historie van K3 door de jaren heen redelijk ingeprent (Het is eerder een trauma dan een aanwinst, really).

 

Omdat het jullie (terecht) niet al te veel zal boeien hou ik het zo kort mogelijk: K3 begon ooit als meidengroep onder leiding van Niels Williams, toen nog echt extreem gericht op tieners en twintigers. Pas toen Heyah Mama ("Doe het héél zachtjes, geen knikjes en geen lachjes..." is daarin letterlijk 1 zin uit de songtekst _O- ) zo'n zomerhit werd en voornamelijk kinderen van 5-10 jaar oud het publiek was dat naar de optredens kwam (Een beetje hetzelfde als wat er gebeurde bij Doe Maar; gericht op tieners, maar het trok steeds jongere kiddies aan), werd de marketing daarop aangepast. De plaat 'Alle Kleuren' was dan ook meteen véél kinderlijker. Let wel, dit was toen dus een beslissing vanuit Williams. Studio 100 had er nog niks mee te maken, maar was wel verrast. Ze werden uitgenodigd als gasten in een uitzending van Samson en dat zorgde nogal voor een stroomversnelling. Ik geloof dat het album van 'Tele Romeo' nog wel door Williams werd geproduceerd, maar vanaf datzelfde jaar (2001) ging het hele project 'K3' volledig over naar Studio 100, inclusief de merchandiselijn volledig gericht op kinderen.

 

Tot zover. ;)

 

EDIT: ik heb hoogstens een paar tv-optredens liggen uit de begintijd, maar absoluut geen tijd of zin om dat allemaal uit te zoeken om het later voor een habbekrats online te zien verschijnen. Heb ik ook totaal de tijd niet voor, joh.

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn dochter van 3 jaar vindt het heel leuk in ieder geval en zingt al veel liedjes mee. Het is wel één van de minst erge dingen om op Youtube aan te zetten dus ik kijk het vaak en muzikaal gezien is het ook niet slecht. Simpel, maar niet slecht. Toevallig gisteren met mijn vrouw nog over gebabbeld, dat K3 altijd kleding aan heeft die net sexy is, maar toch niet te sexy.. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
18 hours ago, samba-boy said:

@MarsM en @RM. Vandaag een lesje 'Today I Learned'... :D Als zijnde een longtime-researcher van Studio 100 voor een fansite, jarenlang, en het feit dat ik de hele K3-hype als kind al meekreeg, is me de historie van K3 door de jaren heen redelijk ingeprent (Het is eerder een trauma dan een aanwinst, really).

 

Omdat het jullie (terecht) niet al te veel zal boeien hou ik het zo kort mogelijk: K3 begon ooit als meidengroep onder leiding van Niels Williams, toen nog echt extreem gericht op tieners en twintigers. Pas toen Heyah Mama ("Doe het héél zachtjes, geen knikjes en geen lachjes..." is daarin letterlijk 1 zin uit de songtekst _O-) zo'n zomerhit werd en voornamelijk kinderen van 5-10 jaar oud het publiek was dat naar de optredens kwam (Een beetje hetzelfde als wat er gebeurde bij Doe Maar; gericht op tieners, maar het trok steeds jongere kiddies aan), werd de marketing daarop aangepast. De plaat 'Alle Kleuren' was dan ook meteen véél kinderlijker. Let wel, dit was toen dus een beslissing vanuit Williams. Studio 100 had er nog niks mee te maken, maar was wel verrast. Ze werden uitgenodigd als gasten in een uitzending van Samson en dat zorgde nogal voor een stroomversnelling. Ik geloof dat het album van 'Tele Romeo' nog wel door Williams werd geproduceerd, maar vanaf datzelfde jaar (2001) ging het hele project 'K3' volledig over naar Studio 100, inclusief de merchandiselijn volledig gericht op kinderen.

 

Tot zover. ;)

 

Ik wist oprecht niet dat K3 later pas naar Studio 100 is gegaan, maar dacht dat Gertje het brein erachter was.

Neemt natuurlijk niet weg dat het inderdaad vandaag de dag wel op kinderen gericht is en dus voor kinderen bedoeld is.

Ik houd mij er inderdaad niet mee bezig nee en iedereen moet lekker doen wat hij/zij wil ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 hours ago, djkoelkast said:

Vanaf een seconde of 20, dit is heel duidelijk niet alleen meer voor kinderen hoor _O- 

 

Hmmm... Pina Colada, dat is natuurlijk wel lekker opvoedkundig :P.

Naja, je kunt niet vroeg genoeg beginnen zal ik maar zeggen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uur geleden, RM zei:

 

Ik wist oprecht niet dat K3 later pas naar Studio 100 is gegaan, maar dacht dat Gertje het brein erachter was.

Neemt natuurlijk niet weg dat het inderdaad vandaag de dag wel op kinderen gericht is en dus voor kinderen bedoeld is.

Ik houd mij er inderdaad niet mee bezig nee en iedereen moet lekker doen wat hij/zij wil ;).

Nee, Gertje was het brein achter 'Alle kleuren van de regenboog (het bed in lullen)'; eerst die rooie, toen die ingewisselde blonde en het brunette'ke laat 'ie nu aan zijn zoon over _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uur geleden, samba-boy zei:

Nee, Gertje was het brein achter 'Alle kleuren van de regenboog (het bed in lullen)'; eerst die rooie, toen die ingewisselde blonde en het brunette'ke laat 'ie nu aan zijn zoon over _O-

Bedankt (serieus) voor de achtergrondinfo. Dat was allemaal nieuw voor me ;). Uiteraard is mijn inmenging vooral van cynische aard, aansluitend op jouw quote :+

 

Tja omdat het een keer over pina colada gaat of whatever maakt geen verschil qua doelgroep. Voor deze clip geldt nog steeds alsof je als vader/volwassen vent geilt op 16-jarige meisjes op een camping. Zo zijn er ook geleerden zoals Maarten van Rossem die beweren dat elk bekend kinderliedje een seksuele boodschap heeft (poesje mauw kom eens gauw en klein klein kleutertje kom in mn hof e.d.). Interpreteer zoals je wilt.

 

Het is heel simpel; Iedereen blijft vanbinnen voor altijd een beetje kind, maar voor je omgeving / de buitenwereld hoor je je volwassen te gedragen. Dus of je nou K3 luistert, Bassie en Adriaan kijkt of enorm moet lachen om boeren en scheten: allemaal lekker zelf weten, maar het is voor kinderen en dat 'hoort' niet meer als je volwassen bent. En doe vooral jezelf een plezier met je guilty pleasures, maar niet-lotgenoten kan je beter niet met droge ogen ervan proberen te overtuigen dat het gangbaar is. En nog belangrijker: maak jezelf niks wijs ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 hours ago, djkoelkast said:

K3 is echt wel heel serieus ook op de vaders gericht, die betalen de kaartjes hè.

Ja dat is ook de enige reden.

Als die kinderen zelf geld zouden hebben dan hebben die vaders er niets te zoeken.

 

En het zouden ook moeders kunnen zijn.

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
5 minuten geleden, RM zei:

Ja dat is ook de enige reden.

Als die kinderen zelf geld zouden hebben dan hebben die vaders er niets te zoeken.

 

En het zouden ook moeders kunnen zijn.


Tijdens K3 zoekt K3 is het nog gezegd: K3 moet sexy zijn (maar niet tè sexy). Echt wel mede-gericht op de vaders.

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minutes ago, djkoelkast said:


Tijdens K3 zoekt K3 is het nog gezegd: K3 moet sexy zijn (maar niet tè sexy). Echt wel mede-gericht op de vaders.

Dat vind ik dan nog best een gevaarlijke uitspraak met het oog op wat er tegenwoordig vaak in het nieuws is...

Link naar bericht
Delen op andere sites
56 minuten geleden, RM zei:

Dat vind ik dan nog best een gevaarlijke uitspraak met het oog op wat er tegenwoordig vaak in het nieuws is...

Waarom? Alle drie de meiden van K3 zijn volwassen hoor? 

Er wordt echt zo krampachtig gedaan, kom op, die meiden zijn natuurlijk heel erg leuk voor de kinderen, ze zingen leuke simpele liedjes, maar ze zijn ook echt wel sexy (alleen niet tè) zodat de vaders maar al te graag meegaan naar de concerten. Zo werkt het nu eenmaal en ik zie ook niet in wat daar mis mee is of gevaarlijk aan is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Als je ook goed kijkt naar wat k3 aanheeft op foto's ( Niet alleen de begin jaren ) is het nog wel best pikant. dat betekend dat het nog steeds een knipoog heeft naar de oudere fans

2bdf1670d9b08ee04b4aa75681b3a24a--musicals-studio.jpg

384e2caca9261650ef39685e9fea6efc.png

Mamasenpapas_single.jpg

 

YippeeYippee_single.jpg

K3 Alice in wonderland-0442.jpg

K3Deel5 (837).jpg

k3groep2.jpg

K3Deel7 (41).jpg

aangepast door K3
Link naar bericht
Delen op andere sites

:')

 

Het is wel erg generaliserend en seksistisch dat vaders / mannen hier per definitie in geïnteresseerd zouden zijn. Het is eerder plaatsvervangende schaamte en behoorlijk sneu als je hier als volwassen man op kickt.

 

En in dit tijdperk waar je met de grootste eenvoud (via internet) aan erotisch materiaal kunt komen of kunt bekijken hebben de mannen die daar behoefte aan hebben veel betere bronnen voorhanden dan meegluren tijdens een show die voor kinderen is opgezet (en waar je kinderen zelfs bij zijn!)

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, Hinse zei:

Dus omdat het nu zo eenmaal gemaakt is, mag je er niet moeilijk over doen? Zo ken ik nog wel meer, dat vind ik geen geldige djkoelkast-redenatie. ;) 

We moeten sowieso eens stoppen om overal maar moeilijk over te doen, de wereld is al vreselijk aan het verzeiken momenteel. Ik heb daar niets mee. Met geen van alle kampen, de 'het moet veranderen' en de 'het moet zo blijven'-kampen. Geldt voor meer dan alleen K3 ;) 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik doe er niet moeilijk over, maar de marketinggedachte (in dit voorbeeld "sex sells") staat compleet los van of K3 qua inhoud en shows ook voor volwassenen is bestemd. Dat is complete onzin.

 

Aanwezige volwassenen zijn altijd in gezelschap van kinderen en zijn er nooit in hun eentje. Volwassenen zijn er bij omdat de doelgroep kinderen te jong is en dus altijd begeleiding nodig heeft. Daarnaast hebben kinderen geen inkomen dus de ouders kunnen het alleen maar betalen. Dat doen de vaders dus voor hun kinderen, niet om te kwijlen bij die korte rokjes. Er worden net zoveel kaartjes voor Ernst en Bobbie verkocht.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, djkoelkast zei:

We moeten sowieso eens stoppen om overal maar moeilijk over te doen, de wereld is al vreselijk aan het verzeiken momenteel. Ik heb daar niets mee. Met geen van alle kampen, de 'het moet veranderen' en de 'het moet zo blijven'-kampen. Geldt voor meer dan alleen K3 ;) 

 

Ik kan heus wel een onderwerp verzinnen waar je ineens een stuk stelliger bent dan dat je hierboven beschrijft. Het beheersen van de Nederlandse taal en juiste schrijfwijze bijvoorbeeld? :P M.a.w. iedereen heeft zo zijn ergernissen en standpunten. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...